Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Pytanie niby proste i nie do końca pasujące do forum, ale.... może komuś innemu też się przyda.
Zamierzam kupić przyczepę i jest problem z DMC.
Przyczepę można zarejestrować z DMC 350-750KG, w aucie mam wbite DMC ciągniętej przyczepy bez hamulca (dla uproszczenia) 450kg.
Który przepis reguluje że przyczepa którą mam podpiętą do auta musi mieć W PAPIERACH DMC max 450kg a nie faktyczną masę całkowitą nie przekraczającą 450kg (i mieć możliwość bycia zarejestrowaną na 750kg)?
Podobno taki istnieje... tak mi przynajmniej babka w wydziale komunikacji powiedziała, ale jak dla mnie to jest bezsensowne i głupie.
We wszelkich przepisach jakie czytam jest tylko informacja o 3,5t na kat.B dla zestawu.
Tu jest raczej problem z innej strony, otoz jest roznica pomiedzy 750kg na haku przy tico a 750kg na haku przy musso lub tacumie. Rozpedzony taki zestaw do 80km/h jest bezpieczniejszy przy ciezszej masie pojazdu ktory ciagnie przyczepe.
Tu jest raczej problem z innej strony, otoz jest roznica pomiedzy 750kg na haku przy tico a 750kg na haku przy musso lub tacumie. Rozpedzony taki zestaw do 80km/h jest bezpieczniejszy przy ciezszej masie pojazdu ktory ciagnie przyczepe.
Nie rozumiemy się.
Nie chodzi mi o zasady fizyki, bezpieczeństwo itd tylko o wpis w dowodzie rejestracyjnym przyczepy.
W autku typu seicento mogę ciągnąć bez hamulca do 350kg, w Lanosie 480kg. Idę kupić przyczepę i żeby jeździć zgodnie z przepisami z oboma pojazdami muszę ją niby zarejestrować na DMC 350kg.
Masa rzeczywista jest tu w ogóle nieistotna, gdybym zarejestrował przyczepę na DMC 750kg (a jest taka możliwość) i ładował na nią tyle żeby nie przekroczyło masy rzeczywistej odpowiednio 350 i 480kg to autka są do tego przecież konstrukcyjnie przystosowane.
Niestety jest podobno taki przepis który mówi nie o masie rzeczywistej ale o dopuszczalnej masie całkowitej (DMC) - nie potrafię się go tylko doszukać
[ Dodano: 2009-01-25, 14:11 ]
Się dokopałem (Dz. U. nr 32 poz 262, § 3 pkt 5)... myślałem że znajdę jakieś "za wyjątkiem" ale niestety... mamy po prostu głupie przepisy...