X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj

[lanos] wymiana sprzęgła

Autor Wiadomość
mariomonter

Auto: lanos 1,4/8v
Imie: romek
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 14
Skąd: B-B
Wysłany: 2009-01-26, 18:39   [lanos] wymiana sprzęgła

Witam
jestem pierwszy raz na forum-pozdrawiam wszystkich
mam pytanie czy ktoś mógłby mi krok po kroku opisać sposób wymiany sprzęgła w sam.1,4
korzystam przy naprawach sam.z książki P.Bujanskiego,lecz wiedza na w/w temat jest uboga jeśli ktoś może pomóc to proszę o kontakt
Pozdrawiam
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
wnd


Auto: leganza CDX, nexia GL , CC 0,7
Imie: vito
Pomógł: 384 razy
Wiek: 37
Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 6059
Skąd: miękoszynek
Wysłany: 2009-01-26, 22:36   

wymiana sprzegla to nie taka prosta sprawa bez kanalu nie da rady(a napewno bedzie ciezko) trzeba odkrecic skrzynie od silnika i przy okazij jeszcze kilka innych elementow :D moim skromnym zdaniem lepiej zaplacic za wymiaane 200 stowki jak samemu kombinowac




 
 
guzcowaty


Auto: lanos
Pomógł: 1 raz
Wiek: 30
Dołączył: 11 Maj 2008
Posty: 17
Wysłany: 2009-01-27, 23:55   

Chętnie bym się podłączył do założonego tematu. Jak już nikt nie chce odpowiedziec to może chociaz jakieś rady jak ułatwić sobie to zadanie, na co uważać itp. Bo w książce Bujańskiego jest napisane raczej dla osób, które mają już w tym doświadczenie.
 
 
mariomonter

Auto: lanos 1,4/8v
Imie: romek
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 14
Skąd: B-B
Wysłany: 2009-01-28, 14:45   skrzynia ciąg dalszy

Witam
mam auto na kołkach silnik podwieszony- jak pisze książka
jak się reszta powiedzie opiszę w szczegółach jednak wszelkie sugestie mile widziane
Pozdrawiam
 
 
guzcowaty


Auto: lanos
Pomógł: 1 raz
Wiek: 30
Dołączył: 11 Maj 2008
Posty: 17
Wysłany: 2009-01-28, 15:30   

Czekam na relację! :) JAk się zrobi ciepło to też się za to biorę i każde nowe informacje mile widziane. ;)
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
mariomonter

Auto: lanos 1,4/8v
Imie: romek
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 14
Skąd: B-B
Wysłany: 2009-02-07, 21:32   

Witam
robi się akurat cieplej więc objaśniam
-przystępując do wymiany sprzęgła warto skorzystać z rad zawartych w książce BUJANSKIEGO
-uwaga trzeba będzie się pobrudzić
- potrzebny będzie kanał lub najazd
-zaczynamy sprawę od tego że odłączamy wszystko co elektryczne przy skrzyni biegów
-złączkę światła cofania
-czujkę ciśnienia oleju
-poprawiamy sobie widok na skrzynkę przekładniową wyjmując akumulator i rozkrcęajac całkowicie podstawę akumulatora
-następnie kluczem 19 odkrecamy mech. obsługujący łozysko sprzęgłowe,lecz wcześniej na wężyku doprowadzającym płyn do cylinderka zaciskamy klucz francuz lub niepozorne imadełko
-następnie odłaczamy mechanizm zmiany biegów za pomocą szczypiec do ściągania segerów-dwa pierścienie-do jednego dostęp jest marny ale nikt nie mówił żę będzie lekko
-teraz trzeba będzie poluzować śruby kół i po podparciu kół klinami i zaciągnięciu cham. ręcznego zmieżyć się z nakrętką piasty koła 32-najpierw wszystko odbezpieczyć (odgiąć zagięcia nakrętki ) wszystko spryskać WD-przerwa
-nakrętkę podobnie jak śruby koła tylko luzujemy
-podnosimy przód sam.(lewa,podstawiamy klocki pod mocowanie wachacza,prawa podstawiamy klocki)i jeśli auto jest stabilne przechodzimy do nast etapu
-podwieszamy silnik(ja wykorzystałem kantówkę 10x10 wspartą na klockach 10x5 oparłem je na wnęce mieszczącej klapę silnika w belce wywierciłem otwór 12 i przeprowadziłem śróbę 10 kupioną w metrażu zagiąłem hak a z drugiej strony nakrętka,jeszcze dla bezpieczeństwa dałem rozpórkę równolegle z belką żeby wszystko było stabilniejsze
-następnie lekko dźwigamy silnik na tej belce ok.5-8mm
-przystępujemy do odkręcania śrub mocujących skrzynię do sil.
- 4 śruby19 i chyba 4 śruby 14
- link który warto zobaczyć - duża pomoc
http://www.swiftklub.pl/i...w&id=69&Itemid=
jeśli kogoś zainteresował ten tekst to opiszę dalej wszystkie szczegóły bo uważam że warto to zrobić samemu
Pozdrawiam
 
 
Rami


Auto: Matiz Joy 00
Imie: Cezary
Pomógł: 51 razy
Wiek: 40
Dołączył: 15 Paź 2008
Posty: 3494
Skąd: Lublin
Wysłany: 2009-02-08, 12:19   

Masz rację,że warto - zapytaj w jakimś warsztacie ile kosztuje taka robota. Jak się uda, to dopiero jest satysfakcja :piwo:

[ Dodano: 2009-02-08, 12:20 ]
Dasz radę = trzymamy kciuki :brawo:



Niebieski jest szybszy bardziej od czerwonego.
 
 
Kat

Auto: Leganza 2.0 CDX
Pomógł: 43 razy
Wiek: 40
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 972
Skąd: Bukowno
Wysłany: 2009-02-08, 13:22   

mariomonter napisał/a:
potrzebny będzie kanał lub najazd
nie każdy ma do tego dostęp. A koszt robocizny we wsi Bukowno (opodal Olkusza) wynosi 150zł.
 
 
mariomonter

Auto: lanos 1,4/8v
Imie: romek
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 14
Skąd: B-B
Wysłany: 2009-02-08, 19:44   

Witam
wielkie dzięki za doping
tekst jest dedykowany tym którzy mają troszkę warunków
jeśli jest inaczej nie ma rady - oddajemy auto mechanikowi-miejmy nadzieję uczciwemu
ale do roboty
-troszkę się zapędziłem i zapomniałem że zanim odkręcimy śruby łączące skrzynię od silnika należy odkręcić po trzy śruby łączące wahacz do zwrotnicy(uzyskujemy w ten sposób możliwość odciągnięcia mc persona na zewnątrz )
-usuwamy obejmę osłony gumowej półosi od strony skrzyni dot. strony PiL
-ściagamy koła
-teraz z wyczuciem musimy wyszarpać półoś z przegubem ze skrzyni-tarcza hamulcowa nam pomaga bo jest za co złapać
-odciągamy piastę koła z półosią na zewnątrz
-podpieramy klockiem piastę koła o koniec wachacza
-i dopiero teraz przystępujemy do wykręcania śrub mocujących skrzynię do silnika
-podpieramy skrzynię od spodu lewarkiem żeby móc po odkręceniu śrub mocujących skrzynię do przedniego i tylnego wspornika powoli opuścić ją
-wyciągamy skrzynkę na zewnatrz
-ostry narzędziem zaznaczamy wzajemne położenie koła zamachowego i docisku sprzegła
w celu zachowania prawidłowego wyważenia tego zespołu(jedna rysa na kole druga na docisku)
-odkręcamy śruby mocujące docisk do koła przytrzymując go ręką
-oceniamy stan docisku sprzęgła-jeśli jego stan jest b.dobry możemy wymienić samą tarczę sprzęgła+ łożysko wyciskowe lub cały komplet tj.sprzęgło ,docisk łożysko
sprzęgło ,łożysko i docisk to jeden komplet -dla mnie to VALEO
podliczę koszty jakie poniosłem przy okazji tej wymiany
-komplet VALEO 260
-wyspżęglik+2 tulejki plastikowe 30
-simer i Oring do uszczelnienia wałka sprzęgła 12
-uszczelnienie mech.zmiany biegów-wałek i simer 30
-dwie tubki smaru do przegubów 15
-dwie opaski zaciskowe do osłon przegubów 5
daje razem 352

montaż prowadzimy w kolejności odwrotnej i należy zwrócić uwagę na centrowanie tarczy sprzęgła wałkiem sprzęgłowym lub dowolnym wałkiem 18 co umożliwi łatwe zamocowanie skrzyni
warto przy zakładaniu skrzyni zapewnić sobie pomoc drugiej osoby-będzie lżej
jeszcze odpowietrzenie układu musimy przeprowadzić przy pomocy drugiej osoby
jeszcze jedno niepotrzebnie luzowałem nakrętke piasty koła-nic to nie daje
po montażu wszystko działa w porządku-oczywiście musiałem na nowo regulować drążek zmiany biegów
-klucz 12 odkręcamy nakretkę na drązku wychodzącym z kabiny
-ustalamy położenie drążka w kabinie wiertłem 5
-kolejnym wiertłem 5 ustalamy położenie wałka mech. zmiany biegów
-dokręcamy nakrętkę

będzie mi b. miło jeśli ten tekst komuś pomoże,odpowiem na wszelkie szczegółowe pytania
Pozdrawiam
 
 
guzcowaty


Auto: lanos
Pomógł: 1 raz
Wiek: 30
Dołączył: 11 Maj 2008
Posty: 17
Wysłany: 2009-02-13, 15:48   

Opis czynności napewno się przyda komus przyda :)
Mam pytanie odnośnie uszczelniacza wału korbowego, bo nie znalazłem w tekście. Czy wymieniałeś ten element?? Bo w książce Bujańskiego nie ma (albo nie znalazłem) opisanego sposobu wymiany tego uszczelniacza:/ , a chciałbym wiedzieć ile jest z tym komplikacji, żeby nie było niespodzianki jak już się za to wezmę :szok:
Ogólnie koledze należy się :piwo: za opisanie wszystkich czynności !!!
 
 
mariomonter

Auto: lanos 1,4/8v
Imie: romek
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 14
Skąd: B-B
Wysłany: 2009-02-13, 20:41   

Witam
komplikacji nie ma żadnych
poprostu w momencie kiedy mamy skrzynię na boku kluczem 8 odkręcamy pokrywkę pod którą znajduje się zimer(trzy śrubki)
simer uszczelnia wałek,a pokrywka jest uszczelniona oringiem lecz nie wspomnę rozmiaru trzeba to wziąć i poprostu w sklepie gdzie mają uszczelnienia tech.coś wybrać
BUJAŃSKI jednak wspomina ze należy ocenić stan uszczelnienia wałka
cała operacja bułka z masłem(przed odkręceniem znaczyć wzajemne położenie elementów)
Pozdrawiam
 
 
guzcowaty


Auto: lanos
Pomógł: 1 raz
Wiek: 30
Dołączył: 11 Maj 2008
Posty: 17
Wysłany: 2009-02-14, 13:54   

Wydawało mi się, że ten uszczelniacz jest za kołem zamachowym i trzeba zdjąć koło żeby to wymienić... :/ ,ale jednak chyba się mylę.
Wielkie dzięki jeszcze raz i odpozdrawiam :)
 
 
Belzebub
[Usunięty]

Wysłany: 2009-05-14, 18:34   

A ja nie mogę wyjąć półosi ze skrzyni , teoretycznie mogę tą dłuższą wyciągnąć ze skrzyni tak że sie olej wylewa ,ale ta krótka nie da sie wyrwać . Co robie nie tak ? , Pomocy auto stoi na kanale i ma do wymiany sprzęgło a ja nie mogę wyszarpać półosi :beczy:
 
 
Alley
[Usunięty]

Wysłany: 2009-05-15, 11:08   

U mnie w fieście zawsze woze ze soba 5l w baniaku. Wiadomo, ze jak zatankuje sie do pełna to wskazówka powoli opada a pod koniec juz szybciej spadac nie moze :D Szybko opadnie ale jeszcze sporo jest. Na rezerwie robie 110 km przy spalaniu 10/100. Około 10 litrów mam gdy wskazówka wskoczy na rezerwe. Nie mam kontrolki rezerwy. W moim nexusie tez cos nie działa :|
 
 
lanosik 1995

Auto: Lanos
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 6
Wysłany: 2011-02-18, 18:10   

Czy przy zmianie sprzęgła należy wyjąć rozrusznik?
 
 
Podobne tematy
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group Śruta Sojowa Olej Sojowy


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Reklama   |   Kontakt