Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Witam
jestem pierwszy raz na forum-pozdrawiam wszystkich
mam pytanie czy ktoś mógłby mi krok po kroku opisać sposób wymiany sprzęgła w sam.1,4
korzystam przy naprawach sam.z książki P.Bujanskiego,lecz wiedza na w/w temat jest uboga jeśli ktoś może pomóc to proszę o kontakt
Pozdrawiam
wymiana sprzegla to nie taka prosta sprawa bez kanalu nie da rady(a napewno bedzie ciezko) trzeba odkrecic skrzynie od silnika i przy okazij jeszcze kilka innych elementow moim skromnym zdaniem lepiej zaplacic za wymiaane 200 stowki jak samemu kombinowac
guzcowaty
Auto: lanos Pomógł: 1 raz Wiek: 40 Dołączył: 11 Maj 2008 Posty: 17
Wysłany: 2009-01-27, 23:55
Chętnie bym się podłączył do założonego tematu. Jak już nikt nie chce odpowiedziec to może chociaz jakieś rady jak ułatwić sobie to zadanie, na co uważać itp. Bo w książce Bujańskiego jest napisane raczej dla osób, które mają już w tym doświadczenie.
Witam
mam auto na kołkach silnik podwieszony- jak pisze książka
jak się reszta powiedzie opiszę w szczegółach jednak wszelkie sugestie mile widziane
Pozdrawiam
guzcowaty
Auto: lanos Pomógł: 1 raz Wiek: 40 Dołączył: 11 Maj 2008 Posty: 17
Wysłany: 2009-01-28, 15:30
Czekam na relację! JAk się zrobi ciepło to też się za to biorę i każde nowe informacje mile widziane.
Witam
robi się akurat cieplej więc objaśniam
-przystępując do wymiany sprzęgła warto skorzystać z rad zawartych w książce BUJANSKIEGO
-uwaga trzeba będzie się pobrudzić
- potrzebny będzie kanał lub najazd
-zaczynamy sprawę od tego że odłączamy wszystko co elektryczne przy skrzyni biegów
-złączkę światła cofania
-czujkę ciśnienia oleju
-poprawiamy sobie widok na skrzynkę przekładniową wyjmując akumulator i rozkrcęajac całkowicie podstawę akumulatora
-następnie kluczem 19 odkrecamy mech. obsługujący łozysko sprzęgłowe,lecz wcześniej na wężyku doprowadzającym płyn do cylinderka zaciskamy klucz francuz lub niepozorne imadełko
-następnie odłaczamy mechanizm zmiany biegów za pomocą szczypiec do ściągania segerów-dwa pierścienie-do jednego dostęp jest marny ale nikt nie mówił żę będzie lekko
-teraz trzeba będzie poluzować śruby kół i po podparciu kół klinami i zaciągnięciu cham. ręcznego zmieżyć się z nakrętką piasty koła 32-najpierw wszystko odbezpieczyć (odgiąć zagięcia nakrętki ) wszystko spryskać WD-przerwa
-nakrętkę podobnie jak śruby koła tylko luzujemy
-podnosimy przód sam.(lewa,podstawiamy klocki pod mocowanie wachacza,prawa podstawiamy klocki)i jeśli auto jest stabilne przechodzimy do nast etapu
-podwieszamy silnik(ja wykorzystałem kantówkę 10x10 wspartą na klockach 10x5 oparłem je na wnęce mieszczącej klapę silnika w belce wywierciłem otwór 12 i przeprowadziłem śróbę 10 kupioną w metrażu zagiąłem hak a z drugiej strony nakrętka,jeszcze dla bezpieczeństwa dałem rozpórkę równolegle z belką żeby wszystko było stabilniejsze
-następnie lekko dźwigamy silnik na tej belce ok.5-8mm
-przystępujemy do odkręcania śrub mocujących skrzynię do sil.
- 4 śruby19 i chyba 4 śruby 14
- link który warto zobaczyć - duża pomoc
http://www.swiftklub.pl/i...w&id=69&Itemid=
jeśli kogoś zainteresował ten tekst to opiszę dalej wszystkie szczegóły bo uważam że warto to zrobić samemu
Pozdrawiam
Rami
Auto: Matiz Joy 00
Imie: Cezary Pomógł: 51 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Paź 2008 Posty: 3494 Skąd: Lublin
Wysłany: 2009-02-08, 12:19
Masz rację,że warto - zapytaj w jakimś warsztacie ile kosztuje taka robota. Jak się uda, to dopiero jest satysfakcja
Witam
wielkie dzięki za doping
tekst jest dedykowany tym którzy mają troszkę warunków
jeśli jest inaczej nie ma rady - oddajemy auto mechanikowi-miejmy nadzieję uczciwemu
ale do roboty
-troszkę się zapędziłem i zapomniałem że zanim odkręcimy śruby łączące skrzynię od silnika należy odkręcić po trzy śruby łączące wahacz do zwrotnicy(uzyskujemy w ten sposób możliwość odciągnięcia mc persona na zewnątrz )
-usuwamy obejmę osłony gumowej półosi od strony skrzyni dot. strony PiL
-ściagamy koła
-teraz z wyczuciem musimy wyszarpać półoś z przegubem ze skrzyni-tarcza hamulcowa nam pomaga bo jest za co złapać
-odciągamy piastę koła z półosią na zewnątrz
-podpieramy klockiem piastę koła o koniec wachacza
-i dopiero teraz przystępujemy do wykręcania śrub mocujących skrzynię do silnika
-podpieramy skrzynię od spodu lewarkiem żeby móc po odkręceniu śrub mocujących skrzynię do przedniego i tylnego wspornika powoli opuścić ją
-wyciągamy skrzynkę na zewnatrz
-ostry narzędziem zaznaczamy wzajemne położenie koła zamachowego i docisku sprzegła
w celu zachowania prawidłowego wyważenia tego zespołu(jedna rysa na kole druga na docisku)
-odkręcamy śruby mocujące docisk do koła przytrzymując go ręką
-oceniamy stan docisku sprzęgła-jeśli jego stan jest b.dobry możemy wymienić samą tarczę sprzęgła+ łożysko wyciskowe lub cały komplet tj.sprzęgło ,docisk łożysko
sprzęgło ,łożysko i docisk to jeden komplet -dla mnie to VALEO
podliczę koszty jakie poniosłem przy okazji tej wymiany
-komplet VALEO 260
-wyspżęglik+2 tulejki plastikowe 30
-simer i Oring do uszczelnienia wałka sprzęgła 12
-uszczelnienie mech.zmiany biegów-wałek i simer 30
-dwie tubki smaru do przegubów 15
-dwie opaski zaciskowe do osłon przegubów 5
daje razem 352
montaż prowadzimy w kolejności odwrotnej i należy zwrócić uwagę na centrowanie tarczy sprzęgła wałkiem sprzęgłowym lub dowolnym wałkiem 18 co umożliwi łatwe zamocowanie skrzyni
warto przy zakładaniu skrzyni zapewnić sobie pomoc drugiej osoby-będzie lżej
jeszcze odpowietrzenie układu musimy przeprowadzić przy pomocy drugiej osoby
jeszcze jedno niepotrzebnie luzowałem nakrętke piasty koła-nic to nie daje
po montażu wszystko działa w porządku-oczywiście musiałem na nowo regulować drążek zmiany biegów
-klucz 12 odkręcamy nakretkę na drązku wychodzącym z kabiny
-ustalamy położenie drążka w kabinie wiertłem 5
-kolejnym wiertłem 5 ustalamy położenie wałka mech. zmiany biegów
-dokręcamy nakrętkę
będzie mi b. miło jeśli ten tekst komuś pomoże,odpowiem na wszelkie szczegółowe pytania
Pozdrawiam
guzcowaty
Auto: lanos Pomógł: 1 raz Wiek: 40 Dołączył: 11 Maj 2008 Posty: 17
Wysłany: 2009-02-13, 15:48
Opis czynności napewno się przyda komus przyda
Mam pytanie odnośnie uszczelniacza wału korbowego, bo nie znalazłem w tekście. Czy wymieniałeś ten element?? Bo w książce Bujańskiego nie ma (albo nie znalazłem) opisanego sposobu wymiany tego uszczelniacza:/ , a chciałbym wiedzieć ile jest z tym komplikacji, żeby nie było niespodzianki jak już się za to wezmę
Ogólnie koledze należy się za opisanie wszystkich czynności !!!
Witam
komplikacji nie ma żadnych
poprostu w momencie kiedy mamy skrzynię na boku kluczem 8 odkręcamy pokrywkę pod którą znajduje się zimer(trzy śrubki)
simer uszczelnia wałek,a pokrywka jest uszczelniona oringiem lecz nie wspomnę rozmiaru trzeba to wziąć i poprostu w sklepie gdzie mają uszczelnienia tech.coś wybrać
BUJAŃSKI jednak wspomina ze należy ocenić stan uszczelnienia wałka
cała operacja bułka z masłem(przed odkręceniem znaczyć wzajemne położenie elementów)
Pozdrawiam
guzcowaty
Auto: lanos Pomógł: 1 raz Wiek: 40 Dołączył: 11 Maj 2008 Posty: 17
Wysłany: 2009-02-14, 13:54
Wydawało mi się, że ten uszczelniacz jest za kołem zamachowym i trzeba zdjąć koło żeby to wymienić... :/ ,ale jednak chyba się mylę.
Wielkie dzięki jeszcze raz i odpozdrawiam
Belzebub [Usunięty]
Wysłany: 2009-05-14, 17:34
A ja nie mogę wyjąć półosi ze skrzyni , teoretycznie mogę tą dłuższą wyciągnąć ze skrzyni tak że sie olej wylewa ,ale ta krótka nie da sie wyrwać . Co robie nie tak ? , Pomocy auto stoi na kanale i ma do wymiany sprzęgło a ja nie mogę wyszarpać półosi
Alley [Usunięty]
Wysłany: 2009-05-15, 10:08
U mnie w fieście zawsze woze ze soba 5l w baniaku. Wiadomo, ze jak zatankuje sie do pełna to wskazówka powoli opada a pod koniec juz szybciej spadac nie moze Szybko opadnie ale jeszcze sporo jest. Na rezerwie robie 110 km przy spalaniu 10/100. Około 10 litrów mam gdy wskazówka wskoczy na rezerwe. Nie mam kontrolki rezerwy. W moim nexusie tez cos nie działa