Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Wysłany: 2009-02-20, 23:54 [Matiz] bardzo boi się wzniesień ;)
Witam!
Jak w temacie - mój Matizek ('99) bardzo niechętnie wjeżdża pod nawet niewielkie wzniesienia tzn. strasznie zwalnia... Co ciekawsze, jeżeli cały czas trzymam jednakowo pedał gazu, Matiz wyjedzie na prostą to z 60 zrobi... 145...
A teraz pozostałe informacje
Za mną ponoć trochę biało jak jadę Przejechane 180k km. ZGADUJE, że rozrząd był wymieniany przy 140k km. Nie mam pewności, czy były regulowane zawory - tak, już wyczytałem, że zawory do regulacji - klepie głośniej jak diesel... Ale mechanik uznał, że może być :O
Płyn chłodzący wiem, że od 2 lat nie był dolewany. Z olejem trochę inaczej. Od roku jeżdżę spokojnie (Vmax 120) i olej bez ubytków (15w40 Shell). Lecz muszę się przyznać, że na początku go nie żałowałem.... 8litrów paliwka, 150 kiedy tylko się da... Wtedy wcinał olej (półsyntetyczny wtedy) Ale jak się uspokoiłem to i on przeszedł na dietę ^^
Aktualnie spalanie benzyny w zależności od temperatury powietrza 4,5-5,1, gdy ciepło 6-6,5 - zimno. Czytałem, że ktoś miał 12litrów - masakra, tyle to RAVka pali xD ale tam 130 kucyków ^^
hmmm regulacja zaworów priorytet, bo po odpaleniu mam wrażenie, że ktoś wrzucił gwoździe pod pokrywę zaworów :/ Acha powyżej 120 nie jeżdżę - można stracić słuch
Właśnie - bym zapomniał - gdy dodaje gazu słychać i czuć, że za duża dawka i silnik drży.
Filtr powietrza wymieniany... tydzień temu? Z filtrem paliwa gorzej - muszę wymienić
p.s. Czy luzy na zaworach mogą tak bardzo wpływać na spadek mocy? Zgaduje, że z 0,15 zrobiło się 0,95, albo lepiej
Drugi problem to łożysko w lewym kole (przód). 6 razy wymieniane w ciągu 3 lat... Nie mam już sił... Mechanik PRZYPUSZCZA, że to krzywa półośka. Miesiąc temu na przeglądzie dowiedziałem się, że w lewym kole luzy na końcówce drążka kierownicy.
Macie może pojęcie dlaczego tak często musiałem wymieniać łożysko, a i tak po 3k km znowu huczało...
Z góry dziękuję za odpowiedzi
Pozdrawiam
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
Prezes mp79
Auto: posiadam
Imie: :niny Pomógł: 114 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 3550 Skąd: z Piątnicy, bo skąd
Wysłany: 2009-02-21, 07:44
Piszesz, że nie bierze oleju ani płynu, ale to mnie z lekko zszokowało:
Skalarpl napisał/a:
15w40
Nie słyszałem, żeby ktoś lał mineral do silnika daewoo. Znaczy, słyszałem, ale skutki były marne, więc w miarę możliwości zmień z powrotem na półsyntetyk!
Ja mam naśmigane prawie 200 tys. km i leję półsyntetyk. Że dolewać muszę to muszę - prawda, ale przynajmniej samochód normalnie jeździ.
steyr steyr
Auto: Matiz Life 03r PB/Punto 2 FL 04r. 1.2 16v
Imie: Pawel Pomógł: 193 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Kwi 2008 Posty: 3813 Skąd: Kalwaria Z.
Wysłany: 2009-02-21, 18:03
to ze mineral no cóz,silnik ma troche nalatane,twój wybór,co do łozyska jakiej marki zakladalaes łozysko?w matizie ogólnie sa problemy z przednimi łozyskami problem jest z tulejka dystansowa pomiedzy łozyskami,co firma to inne wymiary podaje i takie pakuje do zestawów naprawczych,chodzi o szerokosc tulejki ma miec dokladnie 10,85mm.jesli kopci to moze uszczelka pod głowica,sprawdz poziom płynu chłodniczego i jego stan,kiedy były swiece i kable wymieniane?zczytaj kody błedów
W sprawie pytań/pomocy techniczej prosze pisac na priv,
Rami
Auto: Matiz Joy 00
Imie: Cezary Pomógł: 51 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Paź 2008 Posty: 3494 Skąd: Lublin
Wysłany: 2009-02-21, 20:08
Raczej bedzie potrzebny kapitalny remoncik motorka. Sprawdź ciśnienie na cylindrach
Nie słyszałem, żeby ktoś lał mineral do silnika daewoo. Znaczy, słyszałem, ale skutki były marne, więc w miarę możliwości zmień z powrotem na półsyntetyk!
Niestety nie miałem na to żadnego wpływu jaki olej był lany Znam jego historię, ale moją własnością jest od kilku miesięcy. Na tym oleju jeździ ze 2 miesiące...?
Dzięki za poradę, postaram się go zmienić, ale czy mógłbym zalać teraz półsyntetyka bez przykrych konsekwencji, albo full syntetyk Castrola?
(Fakt z tym Shellem to porażka, wcześniej półsyntetyk Lotosu, który zaraz po wymianie zmieniał się na czarny... ten Shell przynajmniej nadal jest 'miodowego' koloru.)
steyr napisał/a:
to ze mineral no cóz,silnik ma troche nalatane,twój wybór,co do łozyska jakiej marki zakladalaes łozysko?w matizie ogólnie sa problemy z przednimi łozyskami
Pierwsze 2 wymiany były robione w ASO (tragedia jeśli chodzi o cenę i jakość usług) - mówili 'oryginalne' - tylko, czy to nie był "oryginalny chińczyk", a nie koreańczyk to nie wiem. Później 2 razy CX , a kolejnych dwóch nie widziałem - mechanicy sami kupili.
steyr napisał/a:
jesli kopci to moze uszczelka pod głowica,sprawdz poziom płynu chłodniczego i jego stan,kiedy były swiece i kable wymieniane?zczytaj kody błedów
Jak już wspomniałem "Płyn chłodzący wiem, że od 2 lat nie był dolewany." dzisiaj również sprawdzałem - wszystko w normie. Stan płynu - masz na myśli poziom zamarzania? Świece NGK 2 miesiące temu (bez przewodów). Słaba ma wiara, aby jakiś błąd wyskoczył, ale postaram się sprawdzić
W przyszłym tygodniu się okaże, czuje w tłumiku, że to zawory ^^
Bym zapomniał - kata nie ma.
p.s. jaki jest koszt planowania głowicy - Opolszczyzna, dolnośląskie
EDIT:
Ramir napisał/a:
Raczej bedzie potrzebny kapitalny remoncik motorka. Sprawdź ciśnienie na cylindrach
Przy okazji wymiany oleju (2msc temu) poprosiłem o sprawdzenie ciśnienia, dowiedziałem się tylko, że jest 'książkowe".
Po tych moich doświadczeniach z mechanikami (szczególnie Ci z ASO!) już im nie ufam.
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez Skalarpl 2009-02-21, 20:26, w całości zmieniany 1 raz
Linker #2 Reklama
Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
steyr steyr
Auto: Matiz Life 03r PB/Punto 2 FL 04r. 1.2 16v
Imie: Pawel Pomógł: 193 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Kwi 2008 Posty: 3813 Skąd: Kalwaria Z.
Wysłany: 2009-02-21, 20:25
to ze olej szybko czernieje to nie jego wada tylko ja bym okresli zaleta ,to znaczy ze taki olej ma dobre własnoisci myjace silnika co do łozysk CX to nic dobrego,polecam SKF i dobrego mechanika aha ASO to zło,znajdz dorego zaufanego mechanika
W sprawie pytań/pomocy techniczej prosze pisac na priv,
to ze olej szybko czernieje to nie jego wada tylko ja bym okresli zaleta ,to znaczy ze taki olej ma dobre własnoisci myjace silnika
Faktycznie! O tym nie pomyślałem
Pytanie, czy ktoś korzystał ze specyfików do płukania silnika przed wymiana oleju (np. http://www.moto.allegro.p...ilnika_hit.html ) Warto to kupić, czy nie?
Pozdrawiam - S.
Prezes mp79
Auto: posiadam
Imie: :niny Pomógł: 114 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 3550 Skąd: z Piątnicy, bo skąd
Wysłany: 2009-02-21, 20:53
Skalarpl napisał/a:
postaram się go zmienić, ale czy mógłbym zalać teraz półsyntetyka bez przykrych konsekwencji, albo full syntetyk Castrola?
Powiem tak: ja w tamtym roku zmieniałem olej na castrol, to jedynym efektem był większy koszt wymiany, bo olej i tak mi znika. Leję więc lotos, orlen itp., ale zawsze półsyntetyk 10W40! Na syntetyk nie przechodź, bo przy takim przebiegu to bezsens.
Ja coś takiego wlewałem do lublina przed wymianą oleju. Nawet nieźle rozrzedza. Myślę, że przed zmianą z mineralu na półsyntetyk warto wlać to do silnika. Tylko pamiętaj, że potem do chwili wymiany oleju niewarto za dużo jeździć
steyr steyr
Auto: Matiz Life 03r PB/Punto 2 FL 04r. 1.2 16v
Imie: Pawel Pomógł: 193 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Kwi 2008 Posty: 3813 Skąd: Kalwaria Z.
Wysłany: 2009-02-21, 22:31
wyreguluj te zawory bo do niczego dobrego to nieprowadzi,moze dojsc do uszkodzenia elementów rozrzadu
W sprawie pytań/pomocy techniczej prosze pisac na priv,
JACK [Usunięty]
Wysłany: 2009-02-21, 22:52
Wyreguluj najpierw zawory i dopiero potem sprawdż ciśnienie sprężania na cylindrach.
magikk17 MagikK17
Auto: Lanos 1.5 D HB
Imie: Rafał Pomógł: 10 razy Wiek: 37 Dołączył: 27 Paź 2008 Posty: 246 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2009-02-21, 23:01
ja za splanowanie we wrocławiu za głowice 16V od Lanosa 1.5 zapłaciłem 40zł z tym że wałki trzeba lekko pluzować dosłownie o 5mm żeby zawory się schowały czekałem ok 50min
Jestem z siebie dumny zawory wyregulowane Na dolocie przewiduje sie 0,13-0,17, a na rekordowym było... 1,05... hardcore A na innych całkowity brak, sporo musiałem luzować.
W każdym bądź razie po wyregulowaniu, skręceniu, gdy się przejechałem to poczułem, że mój Matizek przeżywa druga młodość Powróciła ta moc ^^ Nie sądziłem, że tak dużą różnicę odczuje. I oczywiście silnik pracuje... ciszej! ^^ I jak pięknie wchodzi na obroty ^^
W przyszłym tygodniu czeka mnie wymiana łożysk i końcówki drążka w lewym kole. Najpierw muszę znaleźć porządne łożyska
Dziękuję za zainteresowanie tematem!
Pozdrawiam - Skalarpl