X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

POMOC dla kolegi Mawerix!

Proszę choć zapoznajcie się z tematem aby wesprzeć kolegę jak tylko możemy!!!

POMOC

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[Matiz] bardzo boi się wzniesień ;)

Autor Wiadomość
Skalarpl

Auto: Matiz
Dołączył: 20 Lut 2009
Posty: 4
Wysłany: 2009-02-20, 23:54   [Matiz] bardzo boi się wzniesień ;)

Witam!
Jak w temacie - mój Matizek ('99) bardzo niechętnie wjeżdża pod nawet niewielkie wzniesienia :( tzn. strasznie zwalnia... Co ciekawsze, jeżeli cały czas trzymam jednakowo pedał gazu, Matiz wyjedzie na prostą to z 60 zrobi... 145...
A teraz pozostałe informacje :)

Za mną ponoć trochę biało jak jadę :) Przejechane 180k km. ZGADUJE, że rozrząd był wymieniany przy 140k km. Nie mam pewności, czy były regulowane zawory - tak, już wyczytałem, że zawory do regulacji - klepie głośniej jak diesel... ;) Ale mechanik uznał, że może być :O
Płyn chłodzący wiem, że od 2 lat nie był dolewany. Z olejem trochę inaczej. Od roku jeżdżę spokojnie (Vmax 120) i olej bez ubytków (15w40 Shell). Lecz muszę się przyznać, że na początku go nie żałowałem.... 8litrów paliwka, 150 kiedy tylko się da... Wtedy wcinał olej (półsyntetyczny wtedy) :P Ale jak się uspokoiłem to i on przeszedł na dietę ^^

Aktualnie spalanie benzyny w zależności od temperatury powietrza 4,5-5,1, gdy ciepło 6-6,5 - zimno. Czytałem, że ktoś miał 12litrów - masakra, tyle to RAVka pali xD ale tam 130 kucyków ^^

hmmm regulacja zaworów priorytet, bo po odpaleniu mam wrażenie, że ktoś wrzucił gwoździe pod pokrywę zaworów :/ Acha powyżej 120 nie jeżdżę - można stracić słuch :P

Właśnie - bym zapomniał - gdy dodaje gazu słychać i czuć, że za duża dawka i silnik drży.
Filtr powietrza wymieniany... tydzień temu? Z filtrem paliwa gorzej - muszę wymienić :P

p.s. Czy luzy na zaworach mogą tak bardzo wpływać na spadek mocy? Zgaduje, że z 0,15 zrobiło się 0,95, albo lepiej :(

Drugi problem to łożysko w lewym kole (przód). 6 razy wymieniane w ciągu 3 lat... Nie mam już sił... Mechanik PRZYPUSZCZA, że to krzywa półośka. Miesiąc temu na przeglądzie dowiedziałem się, że w lewym kole luzy na końcówce drążka kierownicy.
Macie może pojęcie dlaczego tak często musiałem wymieniać łożysko, a i tak po 3k km znowu huczało...

Z góry dziękuję za odpowiedzi :)

Pozdrawiam
 
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
Prezes
mp79


Auto: posiadam
Imie: :niny
Pomógł: 114 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 3550
Skąd: z Piątnicy, bo skąd
Wysłany: 2009-02-21, 07:44   

Piszesz, że nie bierze oleju ani płynu, ale to mnie z lekko zszokowało:
Skalarpl napisał/a:
15w40
?? :ojaa:
Nie słyszałem, żeby ktoś lał mineral do silnika daewoo. Znaczy, słyszałem, ale skutki były marne, więc w miarę możliwości zmień z powrotem na półsyntetyk!
Ja mam naśmigane prawie 200 tys. km i leję półsyntetyk. Że dolewać muszę to muszę - prawda, ale przynajmniej samochód normalnie jeździ.
 
 
steyr
steyr


Auto: Matiz Life 03r PB/Punto 2 FL 04r. 1.2 16v
Imie: Pawel
Pomógł: 193 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 3813
Skąd: Kalwaria Z.
Wysłany: 2009-02-21, 18:03   

to ze mineral no cóz,silnik ma troche nalatane,twój wybór,co do łozyska jakiej marki zakladalaes łozysko?w matizie ogólnie sa problemy z przednimi łozyskami problem jest z tulejka dystansowa pomiedzy łozyskami,co firma to inne wymiary podaje i takie pakuje do zestawów naprawczych,chodzi o szerokosc tulejki ma miec dokladnie 10,85mm.jesli kopci to moze uszczelka pod głowica,sprawdz poziom płynu chłodniczego i jego stan,kiedy były swiece i kable wymieniane?zczytaj kody błedów ;)



W sprawie pytań/pomocy techniczej prosze pisac na priv,
 
 
Rami


Auto: Matiz Joy 00
Imie: Cezary
Pomógł: 51 razy
Wiek: 49
Dołączył: 15 Paź 2008
Posty: 3494
Skąd: Lublin
Wysłany: 2009-02-21, 20:08   

Raczej bedzie potrzebny kapitalny remoncik motorka. Sprawdź ciśnienie na cylindrach :myśli:



Niebieski jest szybszy bardziej od czerwonego.
 
 
Skalarpl

Auto: Matiz
Dołączył: 20 Lut 2009
Posty: 4
Wysłany: 2009-02-21, 20:21   

mp79 napisał/a:
Nie słyszałem, żeby ktoś lał mineral do silnika daewoo. Znaczy, słyszałem, ale skutki były marne, więc w miarę możliwości zmień z powrotem na półsyntetyk!
Niestety nie miałem na to żadnego wpływu jaki olej był lany :( Znam jego historię, ale moją własnością jest od kilku miesięcy. Na tym oleju jeździ ze 2 miesiące...?
Dzięki za poradę, postaram się go zmienić, ale czy mógłbym zalać teraz półsyntetyka bez przykrych konsekwencji, albo full syntetyk Castrola?
(Fakt z tym Shellem to porażka, wcześniej półsyntetyk Lotosu, który zaraz po wymianie zmieniał się na czarny... ten Shell przynajmniej nadal jest 'miodowego' koloru.)

steyr napisał/a:
to ze mineral no cóz,silnik ma troche nalatane,twój wybór,co do łozyska jakiej marki zakladalaes łozysko?w matizie ogólnie sa problemy z przednimi łozyskami

Pierwsze 2 wymiany były robione w ASO (tragedia jeśli chodzi o cenę i jakość usług) - mówili 'oryginalne' - tylko, czy to nie był "oryginalny chińczyk", a nie koreańczyk to nie wiem. Później 2 razy CX , a kolejnych dwóch nie widziałem - mechanicy sami kupili.


steyr napisał/a:
jesli kopci to moze uszczelka pod głowica,sprawdz poziom płynu chłodniczego i jego stan,kiedy były swiece i kable wymieniane?zczytaj kody błedów ;)

Jak już wspomniałem "Płyn chłodzący wiem, że od 2 lat nie był dolewany." dzisiaj również sprawdzałem - wszystko w normie. Stan płynu - masz na myśli poziom zamarzania? Świece NGK 2 miesiące temu (bez przewodów). Słaba ma wiara, aby jakiś błąd wyskoczył, ale postaram się sprawdzić :)

W przyszłym tygodniu się okaże, czuje w tłumiku, że to zawory ^^
Bym zapomniał - kata nie ma.

p.s. jaki jest koszt planowania głowicy - Opolszczyzna, dolnośląskie :)

EDIT:
Ramir napisał/a:
Raczej bedzie potrzebny kapitalny remoncik motorka. Sprawdź ciśnienie na cylindrach :myśli:

Przy okazji wymiany oleju (2msc temu) poprosiłem o sprawdzenie ciśnienia, dowiedziałem się tylko, że jest 'książkowe".

Po tych moich doświadczeniach z mechanikami (szczególnie Ci z ASO!) już im nie ufam.

pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez Skalarpl 2009-02-21, 20:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
steyr
steyr


Auto: Matiz Life 03r PB/Punto 2 FL 04r. 1.2 16v
Imie: Pawel
Pomógł: 193 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 3813
Skąd: Kalwaria Z.
Wysłany: 2009-02-21, 20:25   

to ze olej szybko czernieje to nie jego wada tylko ja bym okresli zaleta ,to znaczy ze taki olej ma dobre własnoisci myjace silnika ;) co do łozysk CX to nic dobrego,polecam SKF i dobrego mechanika ;) aha ASO to zło,znajdz dorego zaufanego mechanika ;)



W sprawie pytań/pomocy techniczej prosze pisac na priv,
 
 
Skalarpl

Auto: Matiz
Dołączył: 20 Lut 2009
Posty: 4
Wysłany: 2009-02-21, 20:29   

steyr napisał/a:
to ze olej szybko czernieje to nie jego wada tylko ja bym okresli zaleta ,to znaczy ze taki olej ma dobre własnoisci myjace silnika ;)

Faktycznie! O tym nie pomyślałem ;)
Pytanie, czy ktoś korzystał ze specyfików do płukania silnika przed wymiana oleju (np. http://www.moto.allegro.p...ilnika_hit.html ) ?? Warto to kupić, czy nie?

Pozdrawiam - S.
 
 
 
Prezes
mp79


Auto: posiadam
Imie: :niny
Pomógł: 114 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 3550
Skąd: z Piątnicy, bo skąd
Wysłany: 2009-02-21, 20:53   

Skalarpl napisał/a:
postaram się go zmienić, ale czy mógłbym zalać teraz półsyntetyka bez przykrych konsekwencji, albo full syntetyk Castrola?

Powiem tak: ja w tamtym roku zmieniałem olej na castrol, to jedynym efektem był większy koszt wymiany, bo olej i tak mi znika. Leję więc lotos, orlen itp., ale zawsze półsyntetyk 10W40! Na syntetyk nie przechodź, bo przy takim przebiegu to bezsens.
Skalarpl napisał/a:
Pytanie, czy ktoś korzystał ze specyfików do płukania silnika przed wymiana oleju (np. http://www.moto.allegro.p...ilnika_hit.html ) Warto to kupić, czy nie?

Ja coś takiego wlewałem do lublina przed wymianą oleju. Nawet nieźle rozrzedza. Myślę, że przed zmianą z mineralu na półsyntetyk warto wlać to do silnika. Tylko pamiętaj, że potem do chwili wymiany oleju niewarto za dużo jeździć :)
 
 
steyr
steyr


Auto: Matiz Life 03r PB/Punto 2 FL 04r. 1.2 16v
Imie: Pawel
Pomógł: 193 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 3813
Skąd: Kalwaria Z.
Wysłany: 2009-02-21, 22:31   

wyreguluj te zawory bo do niczego dobrego to nieprowadzi,moze dojsc do uszkodzenia elementów rozrzadu ;) ;)



W sprawie pytań/pomocy techniczej prosze pisac na priv,
 
 
JACK
[Usunięty]

Wysłany: 2009-02-21, 22:52   

Wyreguluj najpierw zawory i dopiero potem sprawdż ciśnienie sprężania na cylindrach.
 
 
magikk17
MagikK17


Auto: Lanos 1.5 D HB
Imie: Rafał
Pomógł: 10 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Paź 2008
Posty: 246
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2009-02-21, 23:01   

ja za splanowanie we wrocławiu za głowice 16V od Lanosa 1.5 zapłaciłem 40zł z tym że wałki trzeba lekko pluzować dosłownie o 5mm żeby zawory się schowały czekałem ok 50min :)



niektórym mój przeszkadzał :]
 
 
 
Skalarpl

Auto: Matiz
Dołączył: 20 Lut 2009
Posty: 4
Wysłany: 2009-02-26, 23:14   

Jestem z siebie dumny :D zawory wyregulowane :) Na dolocie przewiduje sie 0,13-0,17, a na rekordowym było... 1,05... hardcore :P A na innych całkowity brak, sporo musiałem luzować.
W każdym bądź razie po wyregulowaniu, skręceniu, gdy się przejechałem to poczułem, że mój Matizek przeżywa druga młodość :D Powróciła ta moc ^^ Nie sądziłem, że tak dużą różnicę odczuje. I oczywiście silnik pracuje... ciszej! ^^ I jak pięknie wchodzi na obroty ^^


W przyszłym tygodniu czeka mnie wymiana łożysk i końcówki drążka w lewym kole. Najpierw muszę znaleźć porządne łożyska :D

Dziękuję za zainteresowanie tematem!
Pozdrawiam - Skalarpl :)
 
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt