X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj

[Lanos] szarpanie na benzynie, na gazie jest ok! 1.5 16V

Autor Wiadomość
cane
[Usunięty]

Wysłany: 2009-02-25, 13:05   [Lanos] szarpanie na benzynie, na gazie jest ok! 1.5 16V

Witam
Mam mały problem z Lanosem 1.5 16V + LPG.
Otóż podczas jazdy na benzynie autkiem niemiłosiernie szarpie, czy to zimny silnik, czy też zagrzany, po przełączeniu na gaz prowadzi się jak marzenie :D
Dodam że jadąc np pół godziny na gazie, przełączenie w czasie jazdy na benzynę owocuje szarpaniem....
problem występuje od dwóch dni
benzyna w baku jest
nie wiem czy może to być kwestia pompy paliwa tudzież wtryskiwaczy, choć do głowy przychodzi mi także sonda lambda ale co dokładnie może się dziać to nie mam pojęcia bo w mechanice samochodowej to jestem kompletnie zielony i potrafię wymienić koła i żarówki :lol:
Tak więc drodzy koledzy i koleżanki proszę o diagnozę

pozdrawiam
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
magikk17
MagikK17


Auto: Lanos 1.5 D HB
Imie: Rafał
Pomógł: 10 razy
Wiek: 27
Dołączył: 27 Paź 2008
Posty: 246
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2009-02-25, 13:52   

na pewno nie sonda

to może być np.

niewydajność pompy paliwa
niewydajność wtryskiwaczy (zapchane)

itd..



niektórym mój przeszkadzał :]
 
 
 
Pietro
Weteran


Auto: Lanos Hatchback T-150 1.6, full SX, 92U
Imie: Piotr
Pomógł: 341 razy
Wiek: 33
Dołączył: 06 Gru 2007
Posty: 4667
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2009-02-25, 13:53   

Jaki masz poziom benzyny w baku? Jak często tankujesz? "Check" się nie świeci? Spróbuj może zatankować świeżej benzyny, ew. dodać jakiś środek do czyszczenia wtryskiwaczy.
Ps. jaka to instalacja i ile ma "przebiegu"?

[ Dodano: 2009-02-25, 13:56 ]
magikk17 napisał/a:
na pewno nie sonda


Jeżeli to gaz II gen, to może być wina złej emulacji sygnału sondy podczas jazdy na lpg. ECM zapamiętuje złe ustawienia i adaptuje się do nich... Wydaje mi się jednak, że wtedy szarpanie występowałoby głównie na zimnym silniku... kiedy pracą silnika steruje ECM z własnych ustawień. Na rozgrzanym silniku objawy raczej by zniknęły, bo potem zaczyna "działać" sonda lambda.
 
 
cane
[Usunięty]

Wysłany: 2009-02-25, 14:02   

instalacja z 2005 mały przebieg, benzynkę tankuję systematycznie, w baku 1/4...
problem w tym że auto mam od kilku tygodni i nie znam jego całej historii.
"Check" nie świeci się

Ja jeszcze obstawił bym filtr paliwa :omg:
 
 
Pietro
Weteran


Auto: Lanos Hatchback T-150 1.6, full SX, 92U
Imie: Piotr
Pomógł: 341 razy
Wiek: 33
Dołączył: 06 Gru 2007
Posty: 4667
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2009-02-25, 14:18   

cane napisał/a:
Ja jeszcze obstawił bym filtr paliwa :omg:


Ano w sumie też niewykluczone ;)
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
selektor1


Auto: Lanos 1.4
Imie: Sławek
Pomógł: 2 razy
Wiek: 32
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 37
Skąd: Opoczno
Wysłany: 2009-02-25, 14:34   

Sprawdź najpierw silnik krokowy, odkręć go i wyczyść (wysuń też gumową osłonkę z wtyczki może tam być woda u mnie tak było) odpal samochód i sprawdź jakie ma obroty poruszaj przewodami od wtyczki silnczka krokowego



Pyle PLG6C
Impulse Comp6,5
Blaupunkt Victoria SD 48
 
 
 
cane
[Usunięty]

Wysłany: 2009-02-25, 16:57   

selektor1, z tymże krokowiec zakłucałby jedynie na wolnych obrotach na luzie bo podczas jazdy z wciśniętym pedałem gazu nie odczuwałbym jego awarii...
wiem bo miałem kiedyś taki problem w escorcie, podczas jazdy trzymał obroty a po wciśnięciu sprzęgła pięknie spadało do ok 200 obr i falowało
 
 
selektor1


Auto: Lanos 1.4
Imie: Sławek
Pomógł: 2 razy
Wiek: 32
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 37
Skąd: Opoczno
Wysłany: 2009-02-25, 19:01   

przy małym otwarciu przepustnicy odczuwałbyś tak do 1500 obrotów szarpanie u mnie tak było na 2 i 3 biegu , ale jeżeli nie gubi ci obrotów i trzyma wolne obroty ok to pewnie coś innego.
Mogą być wtryskiwacze, filtr paliwa, pompa paliwa.
Temat był poruszany już nie raz .
Sam obstawiałem u siebie że poszła pompa paliwa a były tylko przewody.
A szarpie ci na każdym biegu



Pyle PLG6C
Impulse Comp6,5
Blaupunkt Victoria SD 48
 
 
 
cane
[Usunięty]

Wysłany: 2009-02-25, 19:52   

szarpanie podczas ruszania zaobserwowane na jedynce i dwójce dalej nie widziałem sensu rozpędzania go, obroty ok 2000 - 2500...
natomiast jeżeli przełączę go na benzynę w czasie jazdy to np na czwórce też szarpie

jutro jadę do mechaniora, zobaczę co on wymyśli
 
 
cane
[Usunięty]

Wysłany: 2009-02-27, 12:13   

byłem w warsztacie, niestety nie dało rady podpiąć się pod komputer bo mechanik nie miał wtyczki do daewoo :/
filtr paliwa wykluczony, ba nawet go wymieniłem na nowy :P
pompa paliwa wykluczona
pozostały wtryski i chyba tu tkwi problem bo na benzynce silnik pracuje na 2 gary... podczas sprawdzania wtrysków jeden po drugim okazało się że dwa z nich zupełnie nie reagują, po zamianie miejscami niepracujące wtryski pracowały a pracujące już nie pracowały :szok:
 
 
bolec2001
[Usunięty]

Wysłany: 2009-02-27, 13:10   

Witaj ! Spróbuj zdjąć klemę z akumulatora na noc lub wyjąć bezpiecznik od ECM . Jeśli to pomoże to oznacza że komputer przestawia se mapę wtrysku podczas jazdy na gazie bynajmniej jest tak u mnie i raz na jakiś czas trzeba go zresetować lub jeździć cały czas na benzynie :D Pozdrawiam
 
 
cane
[Usunięty]

Wysłany: 2009-02-27, 14:02   

bolec2001, i tak też chyba dziś zrobię bo też kilka osób doradzało mi reset kompa m.in poprzez zdjęcie klemy,
a czy później trzeba programować ecu, czy też wystarczy założyć i jechać?

póki co rozdam wszystkim plusiki i czekam na kolejne "objawienia"
pozdrawiam
 
 
Pietro
Weteran


Auto: Lanos Hatchback T-150 1.6, full SX, 92U
Imie: Piotr
Pomógł: 341 razy
Wiek: 33
Dołączył: 06 Gru 2007
Posty: 4667
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2009-02-27, 14:09   

Jedni twierdzą, że po zresetowaniu ECM programowanie nie jest potrzebne... ja jednak jestem zwolennikiem programowania obrotów biegu jałowego - kilka razy odłączałem klemę od aku i za każdym razem, gdy nie zaprogramowałem ECM'u, po prostu falowały dość mocno obroty. Instrukcja resetu i programowania ---> tutaj ;)
 
 
bolec2001
[Usunięty]

Wysłany: 2009-02-27, 23:53   

nie wiem czy programowanie jest potrzebne czy nie ja mam interfejs i podłączam się do lanka kompem tzn resetuję go bezboleśnie he he powodzenia pozdrawiam
 
 
maiers

Auto: Lanos
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 1
Skąd: Toruń
Wysłany: 2009-03-01, 12:40   

Mam podobny problem z Lanosem 1.6 16V LPG II generacji. Na gazie jeździ się super, jak odpalam na benzynie obroty są nie równe, silnikiem szarpie, przy dodaniu gazu dławi się, jak przerzucę na gaz objawy mijają. Dodam, że po resecie komputera na benzynie jeździ się też bez zarzutów dopóki nie przyzwyczai się do gazu. Wtedy objawy szarpania wracają. Czy ktoś zna lekarstwo?
Jako ciekawostkę dodam, że od czasu do czasu skaczą obroty i się zawieszają bez względu na paliwo. wyczyściłem przepustnice, wymieniłem krokowca i TPS-a, trochę pomogło ale czasami na światłach obroty potrafią skoczyć do 2000. I teraz uwaga.... wystarczy mocno ruszyć klemą ujemną i obroty spadają... jaki to ma związek?
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group Śruta Sojowa Olej Sojowy


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Reklama   |   Kontakt