Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Wysłany: 2009-02-25, 21:15 [Leganza] Ogrzewanie i zaparowane szyby
Mam leganze która posiada manualną klimatyzacje. W wilgotne dni bardzo parują szyby. Nie pomaga nawiew ciepłego, zimnego powietrza jak również i klimatyzacja z ciepłym powietrzem. W samochodzie jest sucho. Dywaniki są suche jak również wykladzina pod nimi. Nie cieknie nagrzewnica, jak również nie ubywa płynu chłodzącego. Filtr klimatyzacji czysty. Dmuchawa sprawna. Co może byc tego przyczyną. Czy to może miec związek ze słabym grzaniem. Z nawiewów bocznych leci chłodne powietrze a ze środkowej kratki ciepłe. Nigdy nie leciało gorące powietrze z tych nawiewów tak jak w innych samochodach. Nagrzewnica była płukana wielokrotnie. Wskaznik temperatury silnika zatrzymuje sie 4 mm przed środkową (trzecią0 kreską. Czytam, że w Waszych leganzach wskazówka zatrzymuje się o grubośc wskazówki przed trzecią kreską. Czy to znaczy że mam uszkodzony czujnik temperatury silnika i przez to leganza słabo grzeje i parują szyby? Proszę o porady.
uklad chlodzenia masz sprawny bo silnik prawidlowo sie rozgrzewa.
cordoba4 napisał/a:
Nagrzewnica była płukana wielokrotnie
a byl dobry przeplyw plynu przez nia? moze zacina sie zawor otwierajacy na nagrzewnicy. Poszukaj niedawno ktos pisal o tym na forum
Kat
Auto: Leganza 2.0 CDX Pomógł: 43 razy Wiek: 49 Dołączył: 12 Gru 2007 Posty: 972 Skąd: Bukowno
Wysłany: 2009-02-26, 12:52
U mnie wskaźnik temp. zatrzymuje się tak jak u Ciebie więc tym się nie ma co martwić. Piszesz, że auto masz suche, ale co z jego szczelnością? Problem parowania pojawia się w wilgotne dni, więc coś z tą wilgocią jednak jest nie tak. Ogrzewanie też masz nie do końca wydajne. Podobne problemy z nawiewem ze środkowych wylotów miałem przed wymianą nagrzewnicy. Obecnie z każdej dziury wieje gorące (pod warunkiem ustawienia na full, przy czym u mnie jest automat). Sprawdź też, czy na pewno działa Ci przełącznik obiegu powietrza zewnętrzny i wewnętrzny. Może tam masz jakieś uszkodzenie i nie otwiera na zewnętrzny. Powodzenia i pozdrowienia.
cordoba4 [Usunięty]
Wysłany: 2009-02-26, 18:36
Witam. Dzis zauważyłem, że jak ustawi się prędkośc dmuchawy na 4 i do tego nawiew zimnego powietrza to mało nie urwie głowy z każdego nawiewu, ale gdy zmienie nawiew na cieple powietrze to ciepłe powietrze leci slabiej pomimo ze dmuchawa nadal jest na 4 biegu. Po wielokrotnym ruszaniu nawiewu ciepłego i zimnego powietrza z każdego wlotu lecialo gorące powietrze a w szczególności ze środkowego. Co to mozę byc?
Kat
Auto: Leganza 2.0 CDX Pomógł: 43 razy Wiek: 49 Dołączył: 12 Gru 2007 Posty: 972 Skąd: Bukowno
Wysłany: 2009-02-26, 18:59
Niestety nie pomogę nic. W układzie ciśnieniowym (który zapewne masz) wystarczy drobne rozszczelnienie i wszystko bierze w łeb. Podobne przypadłości są w nubirze 2. Może tam trzeba szukać. Sorry i podr.