Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Wysłany: 2009-03-06, 00:46 [Espero] adam85 - 4 x 4 Espero Evolution -
Daewoo Espero z roku 1997.
Auto opuściło fabrykę z silnikiem 1,5 16V a więc 90KM i 137Nm.
Silnik całkiem dobry...jednak z czasem myślałem o czymś szybszym
Początkowo w samochodzie został zmieniony wydech oraz dolot powietrza co troche poprawiło osiągi.
Myślałem nad zmianą silnika na jakiś mocniejszy i wybór padł na c20xe.
Cudem udało się kupić komplet na SWAP w bardzo dobrym stanie. Niestety śląska firma zajmująca się serwisowaniem Daewoo nie poradziła sobie z tym zadaniem Przewody chłodzące spadły chyba z 5razy w trakcie jazdy Efekt?
Auto pojechało do Krakowa.
Silnik został naprawiony i poprawiono również wiele elementów z którymi nie poradziła sobie wcześniejsza firma. Zmienione zostało mocowanie silnika.
Po remoncie silnik odzyskał swoje parametry i stał się dobrą bazą do dalszej modyfikacji, którą było dołożenie zestawu Turbo.
W skrócie:
Turbina: gt28rs:
Pospawany nowy kolektor oraz reszta wydechu..2,5 zakończony tłumikiem HKS Hi Power.
IC pochodzi z Lancera Evolution IX:
BOV Greddy Type-RS:
Wtryski: RC 550 ccm:
Pompa paliwa: Walbro 255 l/h
Regulator ciśnienia paliwa: AutoGauge:
Łączniki oraz przewody chłodzące: Samco
Oil Catch Tank: Forge Motorsport
Sprzęgło: Spiek 4 łopatkowy ( Inochi Motorsport )
Regulowane kółka rozrządu: ( Inochi Motorsport )
Początkowo całość wystrojona została przy użyciu EcuMaster'a aktualnie Standalone ( VEMS )
Zostało wymienione również zawieszenie. Amortyzatory Koni Sport oraz sprężyny Eibach poprawiły kontrole nad autem.
Tylna belka z Astry GSi (tarczobębny). Założone tarcze EBC TurboGroove wraz z klockami GreenStuff zapewniają przyzwoite hamowanie.
,
Dla usztywnienia karoserii założone zostaną rozpórki 2 przednie i tylna górna.
Wnętrze:
Fotele kubełkowe, pas szelkowy 6pkt. , obszyta tylna kanapa, poflokowana podsufitka i obszyte daszki przeciwsłoneczne. Dodatkowo to co widać na zdjęciach czyli pomalowane plastiki + odpinana kierownica.
, , ,
Radio Kenwood przeniesione do schowka (podpięte pod seryjne głośniki)
Dodatkowo w środku pojawiły się wskaźniki AutoGauge (Boost, EGT, Temp. oleju), pojawił się również turbo timer HKS.
Z zewnątrz dla wielu będzie to WT ale mi to nie przeszkadza bo podoba mi się tak jak jest a to najważniejsze
Założone zostały dokładki zderzaków.
Tylna dokładka od espero, przednia z calibry i progi uniwersalne.
Przedni zderzak będzie mocowany na zapinkach AeroCatch, zapinki będą również na masce.
Dodatkowo na masce pojawi się oryginalny wlot z EVO IX
Na klapie był niski spoilerek....a będzie też coś z EVO.
Przyciemnione szyby (piecówka: przód 35% i tyl 50%)
Felgi do jazdy codziennej 17cali z oponami 215/40
Do zabawy zostaną wcześniejsze 15 calowe koła AEZ Icon 5
, , , ,
No i jeszcze fotki silnika..silnik po SWAPie
i silnik z Turbo
Moc i moment przy 0,7bara:
Planów jest wiele ale nie warto się rozpisywać niedługo ciąg dalszy modyfikacji
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
Koenig Weteran Moher Power
Auto: Audi A6 V6, Citroen C5 X7, Rover 75 V6
Imie: Janusz
Dołączył: 12 Gru 2007 Posty: 6281 Skąd: Miechów
Wysłany: 2009-03-06, 08:15
No proszę, bradzo fajne auto. Mnie osobiście ten kolor plastików wewnątrz nie odpowiada ale poza tym bardzo fajne.
A o co chodzi z tą kierownicą?
Tak z ciekawości podaj jaka firma robiła Ci swap, jeśli są tacy dobrzy to niektórym forumowiczom może się przydać taka informacja.
Podzielam opinię Koeniga ,fajne autko. Ten pomarańcz nie pasi - moim zdaniem .Pewnie sporo kasiuty poszło w swapa, ale warto
Niebieski jest szybszy bardziej od czerwonego.
adam85 [Usunięty]
Wysłany: 2009-03-06, 09:46
Co do firmy, która początkowo robiła przekładkę to szkoda pisać... jak może w trakcie jazdy spaść przewód chłodzący i przewód paliwowy
Najlepsze, że sami zaproponowali przekładkę... firma mieści się w Bystrej.
Kierownice przykręca się do jednej części, mniejsza część wkręcona do naby...kierownice odpina się pociągając za pierścień.
Koenig Weteran Moher Power
Auto: Audi A6 V6, Citroen C5 X7, Rover 75 V6
Imie: Janusz
Dołączył: 12 Gru 2007 Posty: 6281 Skąd: Miechów
Wysłany: 2009-03-06, 09:50
Mnie chodziło o drugą firmę, tę która wszystko wykonała prawidłowo.
Linker #2 Reklama
Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
adam85 [Usunięty]
Wysłany: 2009-03-06, 09:53
Druga firma to ProjectXs z Krakowa
Ostatnio zmieniony przez adam85 2009-04-19, 08:57, w całości zmieniany 1 raz
Bardzo fajny, kompleksowy projekt Jedno co mi się nie podoba to pomalowane plastiki, no i mam pewne obawy co do wlotu i spojlera czy to nie zepsuje wyglądu auta, bo teraz jest naprawdę SUPER!
Kurfffa, co za forum - maja ponad 200-konne Espero a narzekaja ze jakis pomarancz nie pasuje hehe
Projekt ekstra, chyba pierwsze naprawde mocne Espero ktore widze w PL, bo do tej pory to glownie Lanosy
Z ciekawosci; o co chodzilo z mocowaniem silnika? Na czym jet teraz awieszony? Ori lapa i poduszka z XE, czy cos rzezbione? Moglbys foto trzasnac jakies?>
Pzdr!
[ Dodano: 2009-03-06, 11:29 ]
Aha ... fajnie by bylo jakbys podal jakies czasy 0-100, 0-200, 1/4 etc Albo chociaz mase auta <realna, zwazona, nie z dowodu >
Super autko Jeśli można wiedzieć: to ile w przybliżeniu wyniósł cię swap?
adam85 [Usunięty]
Wysłany: 2009-03-06, 13:13
Pierwsza firma zrobiła np. taką rzeźbę...łapa przednia
Pomijając wygląd to dzięki temu silnik wisiał krzywo w każdej możliwej osi
Została ona zastąpiona oryginalną łapą z silnika Espero 2.0
Czasy i waga auta narazie jest nieznana ale w planie mam małe odchudzenie tylnych drzwi, dokończyć muszę zrywanie maty bitumicznej i wybiorę się zważyć auto bo też jestem ciekawy.
Żeby czas był to będę musiał się troche wjeździć bo po przesiadce z ...xe na xeT jest duuuża różnica.
Plastiki w rzeczywistości są bardziej czerwone niż pomarańczowe
Wlot i spoiler niedługo będą w aucie więc wtedy będzie można ocenić
Pierwsza lapa pelen profesjonalizm widze : D
Ale podraze jeszcze temat, bo ciekaw jestem; ta ori lapa z Espero zostala w jakis sposob zmieniona, czy byla zalozona P&P? Zapodaj jakie foto