X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj

[Espero] adam85 - 4 x 4 Espero Evolution -

Autor Wiadomość
adam85
[Usunięty]

Wysłany: 2009-03-06, 00:46   [Espero] adam85 - 4 x 4 Espero Evolution -

Daewoo Espero z roku 1997.
Auto opuściło fabrykę z silnikiem 1,5 16V a więc 90KM i 137Nm.

Silnik całkiem dobry...jednak z czasem myślałem o czymś szybszym :)
Początkowo w samochodzie został zmieniony wydech oraz dolot powietrza co troche poprawiło osiągi.
Myślałem nad zmianą silnika na jakiś mocniejszy i wybór padł na c20xe.
Cudem udało się kupić komplet na SWAP w bardzo dobrym stanie. Niestety śląska firma zajmująca się serwisowaniem Daewoo nie poradziła sobie z tym zadaniem :( Przewody chłodzące spadły chyba z 5razy w trakcie jazdy :nono: Efekt? :mur:

Auto pojechało do Krakowa.
Silnik został naprawiony i poprawiono również wiele elementów z którymi nie poradziła sobie wcześniejsza firma. Zmienione zostało mocowanie silnika.
Po remoncie silnik odzyskał swoje parametry i stał się dobrą bazą do dalszej modyfikacji, którą było dołożenie zestawu Turbo.

W skrócie:
Turbina: gt28rs:

Pospawany nowy kolektor oraz reszta wydechu..2,5 zakończony tłumikiem HKS Hi Power.
IC pochodzi z Lancera Evolution IX:

BOV Greddy Type-RS:

Wtryski: RC 550 ccm:

Pompa paliwa: Walbro 255 l/h

Regulator ciśnienia paliwa: AutoGauge:

Łączniki oraz przewody chłodzące: Samco
Oil Catch Tank: Forge Motorsport

Sprzęgło: Spiek 4 łopatkowy ( Inochi Motorsport )

Regulowane kółka rozrządu: ( Inochi Motorsport )

Początkowo całość wystrojona została przy użyciu EcuMaster'a aktualnie Standalone ( VEMS )

Zostało wymienione również zawieszenie. Amortyzatory Koni Sport oraz sprężyny Eibach poprawiły kontrole nad autem.
Tylna belka z Astry GSi (tarczobębny). Założone tarcze EBC TurboGroove wraz z klockami GreenStuff zapewniają przyzwoite hamowanie.
,
Dla usztywnienia karoserii założone zostaną rozpórki 2 przednie i tylna górna.

Wnętrze:
Fotele kubełkowe, pas szelkowy 6pkt. , obszyta tylna kanapa, poflokowana podsufitka i obszyte daszki przeciwsłoneczne. Dodatkowo to co widać na zdjęciach czyli pomalowane plastiki + odpinana kierownica.
, , ,
Radio Kenwood przeniesione do schowka (podpięte pod seryjne głośniki)
Dodatkowo w środku pojawiły się wskaźniki AutoGauge (Boost, EGT, Temp. oleju), pojawił się również turbo timer HKS.

Z zewnątrz dla wielu będzie to WT ale mi to nie przeszkadza bo podoba mi się tak jak jest a to najważniejsze :)
Założone zostały dokładki zderzaków.
Tylna dokładka od espero, przednia z calibry i progi uniwersalne.
Przedni zderzak będzie mocowany na zapinkach AeroCatch, zapinki będą również na masce.
Dodatkowo na masce pojawi się oryginalny wlot z EVO IX
Na klapie był niski spoilerek....a będzie też coś z EVO.
Przyciemnione szyby (piecówka: przód 35% i tyl 50%)
Felgi do jazdy codziennej 17cali z oponami 215/40
Do zabawy zostaną wcześniejsze 15 calowe koła AEZ Icon 5
, , , ,

No i jeszcze fotki silnika..silnik po SWAPie
i silnik z Turbo
Moc i moment przy 0,7bara:


Planów jest wiele ale nie warto się rozpisywać :) niedługo ciąg dalszy modyfikacji ;)
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
Koenig
Weteran
Moher Power


Auto: Audi A6 V6, Citroen C5 X7, Rover 75 V6
Imie: Janusz
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 6281
Skąd: Miechów
Wysłany: 2009-03-06, 08:15   

No proszę, bradzo fajne auto. Mnie osobiście ten kolor plastików wewnątrz nie odpowiada ale poza tym bardzo fajne.
A o co chodzi z tą kierownicą?
Tak z ciekawości podaj jaka firma robiła Ci swap, jeśli są tacy dobrzy to niektórym forumowiczom może się przydać taka informacja.



 
 
Rami


Auto: Matiz Joy 00
Imie: Cezary
Wiek: 43
Dołączył: 15 Paź 2008
Posty: 3494
Skąd: Lublin
Wysłany: 2009-03-06, 09:24   

Podzielam opinię Koeniga ,fajne autko. Ten pomarańcz nie pasi - moim zdaniem .Pewnie sporo kasiuty poszło w swapa, ale warto :D



Niebieski jest szybszy bardziej od czerwonego.
 
 
adam85
[Usunięty]

Wysłany: 2009-03-06, 09:46   

Co do firmy, która początkowo robiła przekładkę to szkoda pisać... :niewiem: jak może w trakcie jazdy spaść przewód chłodzący i przewód paliwowy :omg:
Najlepsze, że sami zaproponowali przekładkę... firma mieści się w Bystrej.

Kierownice przykręca się do jednej części, mniejsza część wkręcona do naby...kierownice odpina się pociągając za pierścień.
 
 
Koenig
Weteran
Moher Power


Auto: Audi A6 V6, Citroen C5 X7, Rover 75 V6
Imie: Janusz
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 6281
Skąd: Miechów
Wysłany: 2009-03-06, 09:50   

Mnie chodziło o drugą firmę, tę która wszystko wykonała prawidłowo.



 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
adam85
[Usunięty]

Wysłany: 2009-03-06, 09:53   

Druga firma to ProjectXs z Krakowa
Ostatnio zmieniony przez adam85 2009-04-19, 09:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
zibifr
wieczny student


Auto: Nexia
Imie: Zbyszek
Wiek: 30
Dołączył: 14 Lis 2007
Posty: 121
Skąd: Toruń
Wysłany: 2009-03-06, 10:45   

Nieprzyzwoicie niepozorne auto. I to lubie :cfaniaczek:



 
 
 
ChesterNS
Ahoj


Auto: było Espero 1.8
Imie: Marcin
Wiek: 29
Dołączył: 26 Lis 2008
Posty: 3513
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2009-03-06, 10:53   

Podoba mi się :D adam85, ale zabiłeś mi klina z tym swapem. I to jeszcze w Krakowie. Możesz zdradzić ile wyniósł Cię swap?



Ja nie dorastam, tylko zabawki mi drożeją ;d
 
 
 
tko


Auto: Leganza
Imie: Damian
Wiek: 35
Dołączył: 04 Lip 2008
Posty: 211
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-03-06, 11:01   

Bardzo fajny, kompleksowy projekt :brawo: Jedno co mi się nie podoba to pomalowane plastiki, no i mam pewne obawy co do wlotu i spojlera czy to nie zepsuje wyglądu auta, bo teraz jest naprawdę SUPER!
 
 
ziemniak
Weteran


Auto: LS400
Imie: Maciek
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 7449
Skąd: Białystok
Wysłany: 2009-03-06, 11:28   

Kurfffa, co za forum - maja ponad 200-konne Espero a narzekaja ze jakis pomarancz nie pasuje hehe ;)

Projekt ekstra, chyba pierwsze naprawde mocne Espero ktore widze w PL, bo do tej pory to glownie Lanosy :D

Z ciekawosci; o co chodzilo z mocowaniem silnika? Na czym jet teraz awieszony? Ori lapa i poduszka z XE, czy cos rzezbione? Moglbys foto trzasnac jakies?> :)
Pzdr!

[ Dodano: 2009-03-06, 11:29 ]
Aha ... fajnie by bylo jakbys podal jakies czasy 0-100, 0-200, 1/4 etc ;) Albo chociaz mase auta <realna, zwazona, nie z dowodu :D >



Lexus LS400 UCF10 '94 4.0 PB
Honda Odyssey 3.5 V6 '05 LPG
Sodowanie Białystok
Piaskowanie Białystok
 
 
tko


Auto: Leganza
Imie: Damian
Wiek: 35
Dołączył: 04 Lip 2008
Posty: 211
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-03-06, 11:47   

ziemniak napisał/a:
Kurfffa, co za forum - maja ponad 200-konne Espero a narzekaja ze jakis pomarancz nie pasuje hehe ;)


W sumie racja :hahaha: :piwo:
 
 
Szym
Poprawia fabryke? :)


Auto: Lanos sedan 1.6, LPG powered :)
Imie: Szymon
Wiek: 29
Dołączył: 27 Mar 2008
Posty: 525
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2009-03-06, 12:04   

Gratulacje :brawo:



Mój lanos -> http://daewooforum.pl/viewtopic.php?t=5506
 
 
 
lp016

Auto: Nubira 2.0 CDX
Imie: Łukasz
Wiek: 31
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 72
Wysłany: 2009-03-06, 13:04   

Super autko :brawo: Jeśli można wiedzieć: to ile w przybliżeniu wyniósł cię swap?
 
 
 
adam85
[Usunięty]

Wysłany: 2009-03-06, 13:13   

Pierwsza firma zrobiła np. taką rzeźbę...łapa przednia
Pomijając wygląd :lol: to dzięki temu silnik wisiał krzywo w każdej możliwej osi ;)
Została ona zastąpiona oryginalną łapą z silnika Espero 2.0

Czasy i waga auta narazie jest nieznana :niewiem: ale w planie mam małe odchudzenie tylnych drzwi, dokończyć muszę zrywanie maty bitumicznej i wybiorę się zważyć auto bo też jestem ciekawy.
Żeby czas był to będę musiał się troche wjeździć bo po przesiadce z ...xe na xeT jest duuuża różnica.

Plastiki w rzeczywistości są bardziej czerwone niż pomarańczowe ;)


Wlot i spoiler niedługo będą w aucie więc wtedy będzie można ocenić :)
 
 
ziemniak
Weteran


Auto: LS400
Imie: Maciek
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 7449
Skąd: Białystok
Wysłany: 2009-03-06, 16:49   

Pierwsza lapa pelen profesjonalizm widze :lol: :D :D : D
Ale podraze jeszcze temat, bo ciekaw jestem; ta ori lapa z Espero zostala w jakis sposob zmieniona, czy byla zalozona P&P? Zapodaj jakie foto :P :P :P



Lexus LS400 UCF10 '94 4.0 PB
Honda Odyssey 3.5 V6 '05 LPG
Sodowanie Białystok
Piaskowanie Białystok
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt