Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Wysłany: 2009-03-15, 10:03 [Lanos] Wymiana rozrządu a pompa wspomagania
Czy może mi ktoś jednoznacznie i z całą pewnością powiedzieć, czy da się wymienić rozrząd bez odkręcania pompy wspomagania lub odpinania przewodów od pompy? Z tego co wiem, to nie da się, ale dla pewności pytam... Wymieniłem przedwczoraj rozrząd i zaraz po wyjechaniu z serwisu zatarła się pompa wspomagania. W serwisie twierdzą, że nie ruszali pompy i to nie ich wina, pomimo że na rachunku za rozrząd mam 0,2L płynu do wspomagania. Wcześniej pompa chodziła bez zarzutu. Jutro jadę wyjaśniać temat, ale po wstępnej rozmowie telefonicznej widzę, że będą szli w zaparte - jak nie załatwią sprawy jak należy, to chętnie dopiszę który to serwis, bo dla mnie jest oczywiste że spieprzyli robotę.
Przy okazji, ktoś już walczył z serwisem z pomocą rzeczoznawcy i/lub federacji konsumentów i może napisać co i jak?
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
Pietro Weteran
Auto: Lanos Hatchback T-150 1.6, full SX, 92U
Imie: Piotr Pomógł: 341 razy Wiek: 43 Dołączył: 06 Gru 2007 Posty: 4665 Skąd: Gdynia
Wysłany: 2009-03-15, 10:21
A wymieniałeś też przy okazji pompę wody?
Prezes mp79
Auto: posiadam
Imie: :niny Pomógł: 114 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 3550 Skąd: z Piątnicy, bo skąd
Wysłany: 2009-03-15, 10:42
Nie wiem, jak w innych silnikach, ale w 1,6 pompa wspomagania jest napędzana paskiem wielorowkowym, a nie paskiem rozrządu, więc faktycznie nie powinni jej ruszać. Może tak, jak kolega napisał - pompa wody... Jakie objawy - pasek strzelił? Pogięło rozrząd?
Jeżeli jesteś pewien ich winy, to uderzaj do Rzecznika Praw Konsumenta. Jeśli było robione na fakturę na firmę, rzecznik nie pomoże; pozostaje sąd.
muszka
Auto: Astra H
Imie: Mateusz Pomógł: 8 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 207 Skąd: SZO
Wysłany: 2009-03-15, 11:07
Ja wymieniałem dwa razy rozrząd i pompę wody w dwóch różnych lanosach, i zawsze demontowałem pompę wspomagania i węże rozpinałem. Wydaje mi sie że inaczej nie da rady tego zrobić.
demontowałem pompę wspomagania i węże rozpinałem. Wydaje mi sie że inaczej nie da rady tego zrobić.
tak jak kolega napisal trzeba ja zdemontowac
Linker #2 Reklama
Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
Prezes mp79
Auto: posiadam
Imie: :niny Pomógł: 114 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 3550 Skąd: z Piątnicy, bo skąd
Wysłany: 2009-03-15, 14:01
No racja; doczytałem, że w lanosie jest jednak inaczej niż w nubirze.
Albert [Usunięty]
Wysłany: 2009-03-15, 21:35
Przy wymianie rozrządu w lanosie nie potrzeba rozpinać pompy wspomagania. Należy zabezpieczyć silnik i zdemontować łapę przedniej poduszki silnika. Dzięki temu spokojnie odsuniemy pompę wspomagania z przewodami w kierunku chłodnicy i nie będzie zupełnie przeszkadzać
tomi12316 Grupa Mazowiecka KaRmEl kat. B--C/E
Auto: Lanos 1.5 8V B+G
Imie: Tomek Pomógł: 95 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Maj 2008 Posty: 1914 Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2009-03-15, 21:38
tak tak kolega Albert, ma racje nie trzeba rozpinac przewodow.. jak opuscisz silnik to pompe dajesz do przodu tyle ile przewody wystarcza i pasek juz zdemontujesz
No dobra, czyli żeby zdemontować pasek rozrządu trzeba albo odkręcić pompę od silnika i opuścić silnik, albo odpiąć przewody od pompy. Tak czy inaczej pompa wspomagania była przedmiotem czynności serwisowych, zatem jej uszkodzenie bezpośrednio po wykonaniu usługi podlega pod gwarancję na wymianę rozrządu. Wymieniany był cały rozrząd, razem z pompą wody, części zakupione przez warsztat, z pełną gwarancją. Jak dla mnie sprawa nie podlega żadnej dyskusji - spieprzyli robotę i nie popuszczę gnojom, choćbym miał wydać majątek na doprowadzenie sprawy do porządku.
Tak na pewno albo odkrecasz pompe od bloku silnika albo odkrecasz przewody od niej ja wymienialem rozrzad 2tygodnie temu(1,5 16V) i inaczej paska nie przelozysz a mamy ten sam rozrzad kolego
odświeżę temat, żeby nowego nie zakładać. mam podobną sytuację, w zeszłym tygodniu mechanik zrzucał mi rozrząd żeby wymienić uszczelniacz wału i wałków rozrządu i zakładał nowy pasek, wczoraj znowu do niego pojechałem bo usłyszałem dziwne szumienie, tarcie, coś takiego z okolic rozrządu. jedną z diagnoz była pompa wspomagania, ale ma mi to dzisiaj jeszcze rozebrać i sprawdzić. tylko czytając ten post zastanawiam się czy mógł coś schrzanić wcześniej przy zrzucaniu rozrządu z tą pompą wspomagania, bo wcześniej wszystko było ok, pompa się nie odzywała.
RIPER Administrator Jose Jalapeno on a stick
Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK Pomógł: 1137 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Cze 2009 Posty: 24294 Skąd: SI
Wysłany: 2011-11-08, 14:44
przy robocie z rozrządem w silniku DOHC trzeba odkręcić pompę wspomagania ale przy tej robocie nie da się jej uszkodzić może za mocno naciągnął pasek ?
jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw
Jak wygląda sprawa zalania układu wspomagania w razie odkręcania przewodów pompy wspomagania?
Sory za odgrzewkę ale nie chciałem zakładać nowego tematu a szykuje mi się wymiana.