X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj

Podłączenie silnika elektrycznego - czy się da?

Autor Wiadomość
ChesterNS
Ahoj


Auto: było Espero 1.8
Imie: Marcin
Wiek: 26
Dołączył: 26 Lis 2008
Posty: 3516
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2009-03-28, 17:17   Podłączenie silnika elektrycznego - czy się da?

Witam

Potrzebuję pomocy w związku z podłączeniem silnika elektrycznego. Na tabliczce znamionowej pisze 380/220V. W związku z tym moje pytanie brzmi: czy da się podłączyć ten silnik pod napięcie 230V ?








Ja nie dorastam, tylko zabawki mi drożeją ;d
 
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
Gwiazdoor
[Usunięty]

Wysłany: 2009-03-28, 17:39   

To jest silnik trójfazowy, do jednej fazy go nie podłączysz. A 220v czy 230v to żadna różnica. :wink:
 
 
ChesterNS
Ahoj


Auto: było Espero 1.8
Imie: Marcin
Wiek: 26
Dołączył: 26 Lis 2008
Posty: 3516
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2009-03-28, 17:43   

Gwiazdoor napisał/a:
220v czy 230v to żadna różnica

Wiem, wiem. Napisałem tak bo teraz jest podniesione napięcie z 220 na 230V ;)

Zmyliło mnie właśnie napięcie podane na tabliczce 380/220V

Dzięki za odpowiedź :piwo:



Ja nie dorastam, tylko zabawki mi drożeją ;d
 
 
 
ChesterNS
Ahoj


Auto: było Espero 1.8
Imie: Marcin
Wiek: 26
Dołączył: 26 Lis 2008
Posty: 3516
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2009-03-28, 18:09   

To ja mam jeszcze jedno pytanie. Patrzyłem na allegro za silnikiem i zauważyłem, że wiele silników ma podane 220/380V - dlaczego, skoro są to silniki trójfazowe?



Ja nie dorastam, tylko zabawki mi drożeją ;d
  
 
 
 
Gwiazdoor
[Usunięty]

Wysłany: 2009-03-29, 12:08   

aseramati napisał/a:
Niestety ale różnica jest!
Raaaaany! :omg: Ja wiem, że między 1,2v a 1,25v też jest, ale w praktyce można to olać.

aseramati napisał/a:
To jest silnik 3 fazowy ale można go podłączyć pod 230V po przez kondensator (70mF na 1kw mocy) Ale trzeba pamietać tez o tym ze straci sie ok. 1/3 mocy.
To przecież żadna różnica. ;) Dla mnie to oznacza że się nie podłaczy, chyba że awaryjnie.
  
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
ChesterNS
Ahoj


Auto: było Espero 1.8
Imie: Marcin
Wiek: 26
Dołączył: 26 Lis 2008
Posty: 3516
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2009-03-29, 13:07   

aseramati napisał/a:
To jest silnik 3 fazowy ale można go podłączyć pod 230V po przez kondensator (70mF na 1kw mocy) Ale trzeba pamietać tez o tym ze straci sie ok. 1/3 mocy

Ok. 1,5kw w zupełności by mi wystarczyło. Kondensator też znajdę bez problemu. W które miejsce musiałbym podpiąć zasilanie?



Ja nie dorastam, tylko zabawki mi drożeją ;d
 
 
 
Gwiazdoor
[Usunięty]

Wysłany: 2009-03-29, 13:33   

aseramati napisał/a:
Może ten silnik chodzić na stałe w 3 fazach i z 1 (z kondensatorem).

Poczytaj dokładnie wszystkie posty w tym temacie to moze zrozumiesz
Poczytaj ty też, ani słowem do tej pory nie napisałeś jak to zrobić, o czym świadczy pytanie ChesteraNS powyżej. :wink: (no dobra, zdążyłeś to dodać przed chwilą :piwo: )
Pewnie, laborki miałem już sporo lat temu, ale nawet wtedy było to traktowane jako ciekawostka. Bo to tak jak jechać Matizem na jednym cylindrze. Da się, ale nie powiedział bym, że to jest OK.
aseramati napisał/a:
Nie mozna tego olać bo tu nie chodzi o 0,05V tylko: 380V>400V=20V
W obu przypadkach to jest 5% różnicy. :D Czyli dokładnie taka sama sytuacja.
Można olać, bo po zmianie napięcia z 220 na 230 żaden użytkownik w Polsce nie musiał przerabiać niczego w domu. Tak samo żaden zakład nie musiał przezwajać silników.

Twój przykład z przetwornicą jest zupełnie chybiony. Przetwornice znakomicie tolerują zmiany napięcia, i o ile nie wyjdzie siępoza zakres pracy to działają sobie jak trzeba. Stąd właśnie zasilacze komputerowe mają zakres napięć 100-240v. Bez przełącznika i przerabiania. Co ciekawe im wyższe napięcie tym większa sprawność, a więc pobór mocy maleje. Na silentpcrevie.com robili pomiary. :piwo:
Natomiast zasilacz transformatorowy ma bardzo wąski zakres napięć i może sprawiać kłopoty, ale nie przy tak małych różnicach.
 
 
ChesterNS
Ahoj


Auto: było Espero 1.8
Imie: Marcin
Wiek: 26
Dołączył: 26 Lis 2008
Posty: 3516
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2009-03-29, 13:35   

Czyli do W2 i V2 podłączam 230V, tak?
Jak mam wpiąć kondensator?

EDIT

Spóźniłem się z pytaniem

Wielkie dzięki aseramati :piwo:



Ja nie dorastam, tylko zabawki mi drożeją ;d
 
 
 
ChesterNS
Ahoj


Auto: było Espero 1.8
Imie: Marcin
Wiek: 26
Dołączył: 26 Lis 2008
Posty: 3516
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2009-03-29, 13:42   

Rozumiem :piwo:



Ja nie dorastam, tylko zabawki mi drożeją ;d
 
 
 
Gwiazdoor
[Usunięty]

Wysłany: 2009-03-29, 13:44   

ChesterNS napisał/a:
Ok. 1,5kw w zupełności by mi wystarczyło.
Tam na tabliczce jest 2,2kW, więc zostanie ci jakieś 700W.
 
 
Gwiazdoor
[Usunięty]

Wysłany: 2009-03-29, 16:49   

Cytat:
Silnik traci 1/3 mocy przy zasilaniu 1 fazowym
Za krótko spałem, przeczytałem odwrotnie. :D
 
 
ChesterNS
Ahoj


Auto: było Espero 1.8
Imie: Marcin
Wiek: 26
Dołączył: 26 Lis 2008
Posty: 3516
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2009-04-02, 20:25   

Silnik uruchomiony :jupi: :jupi: :jupi:



Ja nie dorastam, tylko zabawki mi drożeją ;d
 
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Reklama   |   Kontakt