Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Wysłany: 2009-03-30, 03:50 [Lanos] 1.5 16v Na jakich obrotach sie najlepiej czuje?
Jak w temacie... jestem posiadaczem Laniego 1.5 16v (benzyna) jestem zielony co do silnikow / mechaniki / heh... ogólnie motoryzacji.... Moje pytanie brzmi, na jakich obrotach najlepiej jeździć... Na jakich jest NAJekonomiczniej 1500-2000 Właśnie na takich obrotach staram sie go trzymac przy spokojnej jeździe po mieście... czy tak jest dobrze A jak deptam w podłoge to szczególnie nie patrze na obrotomierz tylko na wyczucie ale jakich obrotów nie powinno sie przekraczać hmmm i takie pytanko, jeśli chce ostro ruszyć (z miejsca) to cisnąć go na pierwszym biegu do jakiej predkosci ? nie przekraczac na jedynce "pewnych" obrotów
ale czasem daj mu kopa zeby sie odmulil, maszynie to tez jest potrzebne. i zazwyczaj z jedynki to sie tylko rusza wiec jak chcesz z piskiem opon ruszyc to rusz i potem odrazu zmien bieg, bo po co meczyc tak silnik
moj lani 1.5 16v najekonomiczniejszy byl jak nie przekraczalem 3500 obr/min redukcja tak 3000-3500obr/min [
HUH ! Aż do 3500 ekonmicznie w szoku jestem nie miałem o tym pojęcia dzieki za odpowiedź
magikk17 MagikK17
Auto: Lanos 1.5 D HB
Imie: Rafał Pomógł: 10 razy Wiek: 37 Dołączył: 27 Paź 2008 Posty: 246 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2009-03-31, 07:06
niestety dużo ludzi silniki benzynowe traktuje jak diesla i dusi niektorzy bardzo duszą a nie jest to dobre, szybko pierscienie dostaja po tyłku i dużo szybciej osiada sie nagar w fazie rozgrzewania silnika, nie wiem skąd sie wzieło u ludzi że niskie obroty to niskie spalanie , pierwsze co mi się nasuwa to , to że silnik wolniej się kreci to mniej paliwa dostaje właśnie dużooo wiecej..., przez wieksza różnice ciśnień itd...
np. jak jedziesz te 1500 obr/min i przyspieszasz(nawet lekko) to już jest 90% otwarcie wtryskiwaczy...