Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Niedawno wymieniłem elektrozawór bo Lanos dostawał wysokich obrotów na wysprzęgleniu, no i znowu pojawia się ten problem (pochodził miesiąc dobrze i znowu syf :bania: ) Jeżeli ktoś ma pojęcie co może być przyczyną to proszę o odpowiedź.
Drugie pytanie to o pisk przy starcie - coś piszczy - wygląda to jakby wentylator o coś tarł bo gdzieś z przodu dźwięk dolatuje.
pzdr.
jeżeli kupileś jakiś tani zamiennik to jest możliwośc że już zaczyna szwankowac. Może weź stary-oryginalny i spróbuj przywrócic go do życia za pomocą WD-40 lub podobnego preparatu.
3h600 [Usunięty]
Wysłany: 2007-03-04, 12:03
no taki tani to on nie był bo kosztował jakies 140 zł + robocizna co dało jakąś astronomiczną cenę. Jakieś inne pomysły?
PS. o co chodzi z tym kasowaniem alertu, czy to jest obowiązkowe czy mogę sobie to odkręcać czyścić i zamontować ponownie bez resetowania alertu na komputerze?
jakie wysokie są obroty po wysprzegleniu? długo się utrzymują? faktycznie za 140zl to powinien byc dobry krokowiec. Jezeli obroty są wysokie ale tylko jak samochód się toczy to może byc to wina czujnika prędkości.
a ten alert to kod błędu? tzn. świeci się kontrlka "check engine"? Jak ta kontrolka wskazuje na uszkodzenie jakiegoś podzespolu, to po usunięciu usterki należałoby zresetowac komputer. Ja po wyczyszczeniu silnika krokowego tez zresetowałem komputer bo utrzymywał mi zbyt wysokie obroty.
pozdro.
3h600 [Usunięty]
Wysłany: 2007-03-04, 12:44
na ciepłym silniku po wysprzęgleniu daje 2000 obr/min(no i świeci sie ta kontrolka "check engine"). Jak mogę ręcznie zresetować komputer(można coś zewrzeć?) albo gdzie kupić (i za ile) taką konsolę?
Ostatnio zmieniony przez 3h600 2007-03-04, 12:52, w całości zmieniany 1 raz
na ciepłym silniku po wysprzęgleniu daje 2000 obr/min(no i świeci sie ta kontrolka "check engine"). Jak mogę ręcznie zresetować komputer(można coś zewrzeć?) albo gdzie kupić (i za ile) taką konsolę?
nie zwróciłem uwagi że napisałes ze świeci się kontrolka, w tym przypadku należałoby sprawdzic jaki to kod błedu. W nexii można to zrobic poprzez zwarcie styków w gnieździe diagnostycznym. po włączeniu zapłonu zaczyna wtedy migac kontrolka "check engine" Z tego migania można odczytac kody błedow. Nie wiem tylko czy w lanosie jest tak samo.W nexii zwiera się dwa styki, w dolnym rzędzie, pierwsze dwa od lewej strony. Potem przekręcasz zaplon. Najpierw kontrolka mignie raz, potem dwa razy. jest to kod "12" powtórzy ten kod trzy razy, jezeli jest ok. to będzie pokazywała tylko kod "12", jeżeli jest jakaś usterka to wyświetlą się inne kody. każdy 3 razy. po wykazaniu kodów błedu, kontrolka ponownie pokaże kod "12"
może troche trudno to zrozumiec,ale jakoś nie potrafilem jaśniej tego opisac
3h600 [Usunięty]
Wysłany: 2007-03-04, 13:41
trochę się zgubiłem. I jeszcze raz po kolei samochodzik sobie chodzi ok do momentu aż nagrzeje się silnik wtedy przy wysprzęgleniu obroty wskakują na 2000 obr i zapala sie kontrolka, podczas naprawy wymienili krokowy i zresetowali kompa i tyle. Teraz pytanie dotyczące tej diagnostyki usterki: skąd można dostać te kody błędu (listę) no i czym może grozić zwarcie nie tych styków(pewnie można sfajczyć parę rzeczy :shock: ) i czy mógłbyś zrobić jakąś fotkę w przyszłości tego złącza z zaznaczonym miejscem zwarcia?
zaraz wstawie fotkę, nie wiem czy kody błędów są takie same w nexii i lanosie.ja mam kody w książce napraw od nexii. Jak zwieram styki (spinaczem) to po przekręceniu zapłonu wlącza się wentylator chłodnicy. Nic po tym zabiegu nie powinno się sfajczyc. Poszukaj może jakiś informacji na ten temat na forum Lanosa, wtedy będziesz miał 100%-tową pewnośc.
[ Dodano: 2007-03-04, 14:11 ]
Kody dla ECM typu IEFI-S:
12 - brak usterek
13 - usterka w układzie sondy lambda
14 - nieprawidłowy sygnał czujnika temperatury cieczy chłodzącej (CTS)
21 - nieprawidłowy sygnał czujnika położenia przepustnicy (TPS)
23 - nieprawidłowy sygnał czujnika temperatury powietrza (MAT)
24 - brak sygnału z czujnika prędkości pojazdu (VSS)
33 - nieprawidłowy sygnał czujnika ciśnienia bezwzględnego (MAP)
42 - usterka w układzie zapłonowym
44 - zbyt uboga mieszanka
45 - za bogata mieszanka
51 - niesprawność elektronicznego urządzenia sterującego pracą silnika (ECM)
Kody dla ECM typu IEFI-6 tak jak wyżej oraz dodatkowo
32 - niesprawność zaworu EGR
53 - niesprawność immobilizera
to sa dane dla nexii, nie wiem jak jest przy lanosie, a tutaj fotka zlącza
ziemniak Weteran
Auto: LS400, LS460
Imie: Maciek Pomógł: 140 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 7538 Skąd: Białystok
Wysłany: 2007-03-04, 17:27
Co do odczytywania tych bledow : sa podawane kodem migawkowym wysylanym w dluzszych odstepach ( Przerwa miedzy cyframi ) i krotszych odstepach ( wysokosc cyfry )
Teraz uwazaj Kody sa podawane po 3 razy! Poza tym cala seria zaczyna sie od trzykrotnego podania kodu nr 12 ( wszystko ok ). Dopiero podawane sa ewentualne inne kody z faktycznymi bledami.
Łopatologicznie Najpierw dostaniesz kod 12 trojkrotnie. Bedzie to wygladalo tak, ze zapali Ci sie kontrolka z silnikiem w nastepujacy posob :
<MIGNIECIE> ( czyli jedynka ) , ........dluga przerwa........<MIGNIECIE> krotka przerwa<MIGNIECIE>( czyli 2 )........dluga przerwa ( tu zaczyna sie drugi raz podawanie kodu nr 12 , czyli znow <MIGNIECIE>........................<MIGNIECIE> < MIGNIECIE>..........i trzeci raz po dlugiej przerwi ,.......<MIGNIECIE..........<MIGNIECIE><MIGNIECIE>.......dopiero teraz zaczyna sie podawanie wlasciwego kodu. zalozmy ze jest to kod 32 , czyli po trojkrotnej dwunastc bedziesz mial
<MIGNIECIE><MIGNIECIE> MIGNIECIE>.............<MIGNIECIE<MIGNIECIE>
i tak 3 razy potem nastepny blad, a jezli takiego ni bedzie to znou bedzie kod 12
No i to wszystko
dzięki chłopaki za info , zaraz coś sobie podłubię, a tutaj jeszcze dla kogoś jakby się mu temat przydał odnośnik (do naszego forum) z kodami http://daewooforum.pl/viewtopic.php?t=90 ;-)