Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Przy naciskaniu pedału sprzęgła wydaje ono dziwny dźwięk. Jakby kliknięcie. Dźwięk podobny jak ten przy włączonym kierunkowskazie. Jakby jakiś przekaźnik załapywał. Nie bardzo mam możliwość zobaczenia jak jest w innym lanosie. Co to może być? Może to normalne w lankach?
to na pewno nie jest normalne.
Sprzęgło powinno chodzić lekko i płynnie.
może to być wina docisku albo łożyska oporowego.
na początek posłuchaj czy ten dźwięk nie wydobywa się z okolicy "pedała" sprzęgła wewnątrz auta.
może wystarczy przesmarowanie.
Dzisiaj mechanik powiedział, że to łożysko. Trzeba wymienić całe sprzęgło - koszt 900 zł . Nie wiem czy to uczciwa cena? I czy rzeczywiście trzeba wymieniać całe dobre sprzęgło jeśli tylko łożysko jest do wymiany?
Linker #2 Reklama
Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
profil skasowany [Usunięty]
Wysłany: 2009-04-22, 18:40
Sorcerer napisał/a:
Nie wiem czy to uczciwa cena?
Bardzo nie uczciwa
[ Dodano: 2009-04-22, 19:42 ]
Sorcerer napisał/a:
I czy rzeczywiście trzeba wymieniać całe dobre sprzęgło jeśli tylko łożysko jest do wymiany?
No wiesz to jest jedna robota bo i tak trzeba rozpiąć skrzynię więc warto wymienić wszystko i spać spokojnie.
No właśnie. Za wymianę rozrządu zapłaciłem dzisiaj ponad 800 zł. To pewnie też za dużo.
Może ktoś poleci jakiegoś mechanika z Wrocławia, który wymieni mi sprzęgło w Lanku za rozsądną cenę?
darek_zelow [Usunięty]
Wysłany: 2009-04-22, 18:59
czyli tak jak mówiłem.. łożysko oporowe
jeśli to samo łożysko to robocizna mechanika ( u mnie ) to 250zł. za łożysko dałem 35 zł.
Jeśli nie chcesz wymieniać wszystkiego to kwestia 300zł
wszystko zależy od Twojej sytuacji materialnej.
300zł lub 900zł
ps. ja za rozrząd do Legii dałem 255zł z mojej ulubionej hurtowni
http://allegro.pl/item561..._16v_od_ss.html
+ robocizna SERWIS !!! 120 zł co daje 375zł
więc uważam że ta cena była nie do przyjęcia i musisz omijać ten (serwis, tego mechanika) jak najczęściej.
Co myślicie o tym sprzęgle? http://allegro.pl/item607..._aveo_dohc.html
Chyba dobre, choć cena jakaś niska. Będę potrzebował coś jeszcze?
Kupie sprzęgło na allegro, a potem znajdę mechanika, który mi to tylko założy.
Przy naciskaniu pedału sprzęgła wydaje ono dziwny dźwięk. Jakby kliknięcie. Dźwięk podobny jak ten przy włączonym kierunkowskazie. Jakby jakiś przekaźnik załapywał. Nie bardzo mam możliwość zobaczenia jak jest w innym lanosie. Co to może być? Może to normalne w lankach?
Też pojawił się u mnie ten problem a żeby tego kliknięcia się pozbyć wystarczyła odrobina oleju a póżniej smaru. Przy skrzyni biegów gdzie siłowniczek hydrauliczny styka się z łapką która przesuwa łożysko oporowe jest osłonięte miejsce taką gumową harmonijką - końcówka siłownika kulista i wgłębienie w łapce - wystarczy kilka kropel oleju a póżniej troszkę smaru i problem znikł jak bańka mydlana.
Przy naciskaniu pedału sprzęgła wydaje ono dziwny dźwięk. Jakby kliknięcie. Dźwięk podobny jak ten przy włączonym kierunkowskazie. Jakby jakiś przekaźnik załapywał. Nie bardzo mam możliwość zobaczenia jak jest w innym lanosie. Co to może być? Może to normalne w lankach?
Też pojawił się u mnie ten problem a żeby tego kliknięcia się pozbyć wystarczyła odrobina oleju a póżniej smaru. Przy skrzyni biegów gdzie siłowniczek hydrauliczny styka się z łapką która przesuwa łożysko oporowe jest osłonięte miejsce taką gumową harmonijką - końcówka siłownika kulista i wgłębienie w łapce - wystarczy kilka kropel oleju a póżniej troszkę smaru i problem znikł jak bańka mydlana.
To co napisałeś, to dla mnie czarna magia. Mógłbyś tak bardzie łopatologicznie opisać jak się mogę dostać do miejsca gdzie trzeba nasmarować?
kacper58 [Usunięty]
Wysłany: 2009-06-28, 08:11
Jak ci tu prościej napisać ?. Podnosisz maskę samochodu. W miejscu gdzie silnik łączy się ze skrzynią biegów od przodu samochodu poniżej cewki zapłonowej zobaczysz siłowniczek hydrauliczny sprzęgła. Dochodzi do niego jeden przewód ciśnieniowy od pompki sprzęgła a na siłowniczku widać jeszcze odpowietrznik sprzęgła przysłonięty gumową zaślepką. Patrząc na ten siłownik w prawo wysuwa się z niego ramie osłonięte harmonijkowa gumką i styka się z metalowym ramieniem łapy sprzęgła. Właśnie w tym miejscu gdzie styka się ramie siłownika i popycha łapę sprzęgła należy troszkę posmarować. A żeby posmarować niech ktoś naciśnie ci sprzęgło i trzyma , będzie lepiej widoczne bo tak jest lekko zasłonięte przewodem gumowym łączącym chłodnice z silnikiem a ty w tym czasie odsuń lekko tą gumową harmonijkę i w miejscu gdzie oba elementy (ramię siłownika i ramię łapy sprzęgła) się stykają daj kilka kropel oleju a następnie troszkę smaru. Następnie kilka kilka razy powciskaj sprzęgło aby ten smar się lepiej rozprowadził. Ta instrukcja powinna być już chyba zrozumiała .
Pozdrawiam.