X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj

[Nubira] Kontrolka CHECK

Autor Wiadomość
lomax19

Auto: Daewoo Nubira , Opel Astra
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 23
Skąd: 3miasto
Wysłany: 2009-04-12, 20:54   [Nubira] Kontrolka CHECK

Cześć,

Podczas jazdy czasem zapala się u mnie kontrolka CHECK na pomarańczowo. Pali się tylko chwilę (max 10sek) i potem gaśnie. Tak robi co jakiś czas.

Nubira 2.0 '99 (benz. + gaz)

Co to może być ?
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
bieniek
[Usunięty]

Wysłany: 2009-04-12, 21:38   

sprawdz bledy ECM.
sonda lambda :)
 
 
ptasiek1981


Auto: LEGANZA
Imie: Adam
Pomógł: 3 razy
Wiek: 33
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 114
Skąd: Jerzykowo
Wysłany: 2009-04-13, 19:25   

Witam. Mam ten sam kłopot w mojej Leganzie. Co jakiś czas podczas jazdy zapala mi się na chwilę check engine. Po około 15 sek gaśnie. Odczytałem błąd i wyskoczył numer 44 czyli błąd sondy lambda za uboga mieszanka. Jedź do gazownik i niech wzbogaci Ci mieszankę. Ale dla pewności wszelkiej odczytaj swój błąd. Pozdrawiam



Nie jeździj szybciej, niż Twój Anioł Stróż potrafi latać....
 
 
lomax19

Auto: Daewoo Nubira , Opel Astra
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 23
Skąd: 3miasto
Wysłany: 2009-04-13, 21:21   

Dzięki ! Jeszcze nie kupiłem tej zabawki do odczytywania błędów ale sprawdzę to napewno. Myślę, że podjadę do serwisu żeby od razu tym się zajeli. Na forum też wyczytałem, że większość osób właśnie wskazuje sondę jako problem.
 
 
Pietro
Weteran


Auto: Lanos Hatchback T-150 1.6, full SX, 92U
Imie: Piotr
Pomógł: 341 razy
Wiek: 33
Dołączył: 06 Gru 2007
Posty: 4667
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2009-04-13, 21:32   

lomax19 napisał/a:
Jeszcze nie kupiłem tej zabawki do odczytywania błędów ale sprawdzę to napewno.

Ale do odczytania błędów nie jest potrzebna żadna zabawka... wystarczy poczytać w "Kompendium wiedzy" ;)
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
lomax19

Auto: Daewoo Nubira , Opel Astra
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 23
Skąd: 3miasto
Wysłany: 2009-04-13, 21:36   

A myślałem, że bez tego to ani rusz...

http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=600495155
 
 
Pietro
Weteran


Auto: Lanos Hatchback T-150 1.6, full SX, 92U
Imie: Piotr
Pomógł: 341 razy
Wiek: 33
Dołączył: 06 Gru 2007
Posty: 4667
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2009-04-13, 21:42   

lomax19 napisał/a:
A myślałem, że bez tego to ani rusz...

To jest sam interfejs. Do tego jeszcze jest potrzebny odpowiedni soft ;) Masz Nubirę I czy II? Poszukaj gniazdka diagnostycznego i sprawdź czy jest ono 12to czy 16to pinowe. Jak masz 12to pinowe, to błędy sprawdzisz metodą "na spinacz" ;)
 
 
profil skasowany
[Usunięty]

Wysłany: 2009-04-13, 21:55   

Pewnie kolega ma złącze ALDL czyli 12-pinowe.
 
 
Pietro
Weteran


Auto: Lanos Hatchback T-150 1.6, full SX, 92U
Imie: Piotr
Pomógł: 341 razy
Wiek: 33
Dołączył: 06 Gru 2007
Posty: 4667
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2009-04-13, 22:04   

aseramati napisał/a:
Pewnie kolega ma złącze ALDL czyli 12-pinowe.

Z racji rocznika, zapewne tak... ale wolę się upewnić ;)
 
 
lomax19

Auto: Daewoo Nubira , Opel Astra
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 23
Skąd: 3miasto
Wysłany: 2009-04-15, 17:22   

Pietro napisał/a:
lomax19 napisał/a:
A myślałem, że bez tego to ani rusz...

To jest sam interfejs. Do tego jeszcze jest potrzebny odpowiedni soft ;) Masz Nubirę I czy II? Poszukaj gniazdka diagnostycznego i sprawdź czy jest ono 12to czy 16to pinowe. Jak masz 12to pinowe, to błędy sprawdzisz metodą "na spinacz" ;)



Nubirka II

Moje obserwacje wskazują, że to może mieć coś wspólnego z gazem.
Ogólnie to się na tym zupełnie nie znam ale mam trzy-stopniowy przełącznik do LPG.

I - to benzyna
0 - tu mi śmiga najlepiej i tu się zapala kontrolka CHECK
II - a tutaj to niestety ale auto często gaśnie i ogólnie zachowuje się jakby miało poważne opory co do jazdy.

Instalacje mam Bedini.

W weekend śmigam z tym na przegląd.
 
 
profil skasowany
[Usunięty]

Wysłany: 2009-04-15, 17:27   

lomax19 napisał/a:
Nubirka II


To że NUBIRKA II z 99r to juz wiemy. Miałeś napisać jakie masz złącze: ALDL 12pin czy OBDII 16pin. ?
 
 
lomax19

Auto: Daewoo Nubira , Opel Astra
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 23
Skąd: 3miasto
Wysłany: 2009-04-15, 17:48   

Wychodzi, że ALDL.
 
 
profil skasowany
[Usunięty]

Wysłany: 2009-04-15, 17:51   

lomax19 napisał/a:
Wychodzi, że ALDL.


No to teraz zapraszam tu: http://daewooforum.pl/viewtopic.php?t=3496
 
 
Makowiecki


Auto: twój stary
Pomógł: 2 razy
Wiek: 24
Dołączył: 22 Sty 2009
Posty: 507
Wysłany: 2009-04-15, 18:03   

U mnie w Nexii się też czasem zapala i gaśnie wraz z silnikiem...ale nie zawsze się zapala. Więc pewnie też zbyt uboga mieszanka...tak?



Lanos fan
 
 
profil skasowany
[Usunięty]

Wysłany: 2009-04-15, 18:32   

Makowiecki napisał/a:
U mnie w Nexii się też czasem zapala i gaśnie wraz z silnikiem...ale nie zawsze się zapala. Więc pewnie też zbyt uboga mieszanka...tak?


Nie! Maciek zapalający się CHECK może oznaczać np.

Kody błędów ECM typu IEFI-S:
12 - brak usterek
13 - usterka w układzie sondy lambda
14 - nieprawidłowy sygnał czujnika cieczy chłodzącej silnik(CTS)
21 - nieprawidłowy sygnał czujnika położenie przepustnicy(TPS)
23 - nieprawidłowy sygnał czujnika temperatury powietrza(MAT)
24 - brak sygnały z czujnika prędkości pojazdu(VSS)
33 - nieprawidłowy sygnał czujnika ciśnienia bezwzględnego(MAP)
42 - niesprawny układ zapłonowy
44 - zbyt uboga mieszanka
45 - za bogata mieszanka
51 - niesprawny ECM

Kody błędów ECM typu IEFI-6:
12 - brak usterek
13 - usterka w układzie sondy lambda
14 - nieprawidłowy sygnał czujnika cieczy chłodzącej silnik(CTS)
21 - nieprawidłowy sygnał czujnika położenia przepustnicy(TPS)
23 - nieprawidłowy sygnał czujnika temperatury powietrza(MAT)
24 - brak sygnału z czujnika prędkości pojazdu(VSS)
32 - niesprawność zaworu EGR
33 - nieprawidłowy sygnał czujnika ciśnienia bezwzględnego(MAP)
42 - niesprawny układ zapłonowy
44 - zbyt uboga mieszanka
45 - za bogata mieszanka
51 - niesprawny ECM
53 - niesprawny Immobilizer

Więc ?
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Reklama   |   Kontakt