Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Wysłany: 2009-04-18, 20:48 [TICO] nierówna praca silnika
w moim tico nierówno pracuje silnik na wolnych obrotach tzw. luzie, jak sie nie myle to było coś o tym, ale nie moge nic znaleźć albo tak szukam, kojarze cos z jakimś zaworkiem pcv czy coś, prosze o linka, albo jakis info gdzie o tym był opisane, i wtedy mozecie usunac zablokowac itp itd
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
profil skasowany [Usunięty]
Wysłany: 2009-04-18, 21:28
Zawór PCV, A Nierówna Praca Silnika:
Nierówna praca silnika na "luzie" to dość często spotykany problem w Tico. Może być tego wiele przyczyn: rozregulowane zawory, zużyte świece, przewody WN wraz z kopułką i palcem, zapchany filtr powietrza i inne. Często natomiast, przyczyna jest bardzo prosta, wydatek rzędu 15-20zł i 2 minuty roboty. Tą przyczyną jest zaworek PCV, zwany specjalistycznie "zaworem odpowietrzającym skrzynię korbową" Ma on na celu (jak sama nazwa wskazuje) odprowadzać nadmiar gazów ze skrzyni korbowej.
Zaworek jest umieszczony na przewodzie gumowym w kształcie litery "Y" (niedosłownie Język) z którego jedna końcówka wchodzi do pokrywy silnika, druga do filtra powietrza, a na trzeciej jest umieszczony omawiany zaworek. Końcówki gumowe powinny bez problemów dać się wyciągnąć.
Przed wymianą warto sprawdzić, czy przyczyną nierównej pracy silnika jest zaworek. W tym celu zapalamy silnik (najlepiej jak jest już rozgrzany), wyciągamy i zatykamy palcami dwie końcówki na przewodzie. Jeśli obroty ustabilizują się, a na palcach wyczujemy podciśnienie (będzie wciągać palce), to przyczyną JEST zaworek. Powodzenia.
Kamil.gda [Usunięty]
Wysłany: 2009-04-19, 09:18
świece i przewody były jakiś czas temu wymieniane i nic to nie dało, w najbliższym czasie sprawdze ten zaworek,
wielkie dzięki
waisss
Auto: Było Espero i Tico. Jest Panda i Citigo :)
Imie: Maciek
Wiek: 35 Dołączył: 25 Gru 2009 Posty: 64 Skąd: Oświęcim
Wysłany: 2010-08-19, 11:24
Odkopię i podepnę się pod temat. Silnik w moim Tico nierówno pracuje na luzie, przy czym świece, kable WN oraz zaworek PCV zostały wymienione. Jaka może być inna przyczyna tego problemu z silnikiem?
PS. Mimo tego, że wymieniłem zaworek nadal nie wyczuwam podciśnienia o którym wspomniał autor powyższego tekstu...
Auto: trochę inne Tico, BMW e36
Imie: Piotrek Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Mar 2010 Posty: 153 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-08-19, 11:38
Spróbuj na odpalonym silniku na luzie zdjąć przewód gumowy z zaworka pcv a wyjscie z zaworka zakryj palcem(a nie jak koledzy pisali przewody), jeśli wtedy silnik nagle zacznie równo pracować to może kupiony PCV też jest uszkodzony. U mnie jak zatykałem przewody nic się nie działo natomiast jak zatkałem pcv od razu zaczął równo pracować. chyba że u mnie jest zwalone co innego
Auto: Było Espero i Tico. Jest Panda i Citigo :)
Imie: Maciek
Wiek: 35 Dołączył: 25 Gru 2009 Posty: 64 Skąd: Oświęcim
Wysłany: 2010-08-19, 22:28
Dziś zbadałem sytuację jeszcze raz, po zatkaniu przewodów od pokrywy silnika oraz powietrza, podciśnienie się pojawia Jednak silniczek dalej pracuje nierówno.
wielkie thx za info mam z tym problem od wrzesnia 2010r kiedy go kupiłem a nikt nie wiedział co to moze byc ...
Krystianooo [Usunięty]
Wysłany: 2013-05-14, 20:21
Tez mam Tico kupiłem nie dawno jakieś pół roku temu może więcej ,,wymieniłem w nim łożyska w tylnich kołach ,,rozrząd itp .Też leje SHELL 10 W 40 i do tej pory nie narzekam na ten olej,Olej zminiam co 10 tys a rok auta 1999 przebieg 122 tyś
garis
Auto: Tico
Imie: Adam
Dołączył: 23 Wrz 2014 Posty: 1
Wysłany: 2014-09-23, 13:06
Hej, kupiłem nowy zaworek PCV bo jak na starym zdjąłem węża z fioletowej końcówki (górnej) zaworka i zatkałem palcem to silnik zaczął równo pracować. Jednak to nie dało oczekiwanego efektu. Dopiero jak owinąłem taśmą izolacyjną dolną końcówkę zaworka (czarna) i uszczelniłem w ten sposób połączenie z dolnym kawałkiem wężyka to silnik zaczął równo pracować ! Teraz można poruszać ten cały fragment z zaworkiem i nie słychać syczenia, a wcześniej było nieszczelne.