X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj

[Lanos] łyka Olej, uszczelniacze czy pierścienie?-naprawa

Autor Wiadomość
lechu12
1,5 16v

Dołączył: 25 Lis 2008
Posty: 20
Wysłany: 2009-05-11, 22:52   [Lanos] łyka Olej, uszczelniacze czy pierścienie?-naprawa

Witam, zauważyłem ze mój lanos zaczoł kopcić na niebiesko i zaczęło ubywać oleju, i mam pytanie co mam do wymiany czy uszczelniacze zaworowe czy pierścienie, a więc tak na biegu jałowym nic nie kopci spaliny są bezbarwne, jak dam przegazówke to zaczyna kopcić jak dizel(niebieski dym) , chmura dymu, i puszczam pedał gazu i dym bezbarwny, lanos ciut słabiej się zbiera, dodam że silnik to 1.5 16v
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
Figur
Prezes Zarządu


Auto: DU Lanos 1.5 16v
Imie: Marcin
Pomógł: 108 razy
Wiek: 23
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 9962
Skąd: Świecie (CSW)
Wysłany: 2009-05-11, 22:56   

Zacznijmy od tego, że powinieneś przeczytać regulamin. Brak [TAGU].

lechu12 napisał/a:
zaczyna kopcić jak dizel(niebieski dym)


Jak już to nie 'dizel' tylko diesel. Słownik ortograficzny się kłania. Zdrowy diesel kopci jak już to na czarno.

Co do problemu to obstawiam pierścienie.



Ciężko jest lekko żyć...
 
 
 
rasters
rasters


Auto: leganza 2.0 cdx była długo teraz passat TDI
Imie: Paweł
Pomógł: 29 razy
Wiek: 35
Dołączył: 30 Wrz 2008
Posty: 609
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-05-11, 23:08   

Ja również pierścionki bym obstawił.
Zepsute uszczelniacze można poznać po odpaleniu rano - jak dymi na niebiesko przez chwilkę i potem jest ok. natomiast jak dymi po dodaniu gazu to raczej na bank pierścienie.
 
 
wnd


Auto: leganza CDX, nexia GL , CC 0,7
Imie: vito
Pomógł: 378 razy
Wiek: 37
Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 5982
Skąd: miękoszynek
Wysłany: 2009-05-12, 15:22   

rasters napisał/a:
Zepsute uszczelniacze można poznać po odpaleniu rano - jak dymi na niebiesko przez chwilkę i potem jest ok. natomiast jak dymi po dodaniu gazu to raczej na bank pierścienie.
tak jak pisze kolega




 
 
tysiu

Auto: Lanos 1.5 16V SE
Dołączył: 12 Maj 2009
Posty: 8
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2009-05-12, 19:03   

Jeżeli nie wycieka olej tylko spala się w komorze to na 99,9% sa to pierścienie.(pomiedzy nimi przepuszcza olej do komory) Pewnie jest troszke słabszy bo spada mu kompresja. Główne operacje to :szlif głowicy, "pierścionki" no i oczywiscie wymiana wszystkich uszczeleczek, najgorsza żenuła to uszczelka pokrywy zaworów jeszcze z super dobra sie nie spotkałem przewaznie spocone okolice półksięzycy, Przerabiałem to życze powodzenia.
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
Prezes
mp79


Auto: posiadam
Imie: :niny
Pomógł: 109 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 3440
Skąd: sprzed komputera
Wysłany: 2009-05-12, 21:57   

Czeka Cię wymiana uszczelniaczy i pierścieni - bez względu na to, gdzie ucieka olej. Jeżeli zdiagnozujesz problem i wymienisz tylko jedno z ww., wkrótce będziesz musiał wymienić to drugie, więc warto się szarpnąć, żeby dwa razy nie rozbebeszać silnika.
Mnie też to czeka, już od dłuższego czasu. Na razie jeżdżę :)
tysiu napisał/a:
najgorsza żenuła to uszczelka pokrywy zaworów jeszcze z super dobra sie nie spotkałem przewaznie spocone okolice półksięzycy

U mnie one są zawsze spocone, żebym nie wiem, co robił :) ale tą drogą raczej dużo oleju nie ubędzie ;)
 
 
lechu12
1,5 16v

Dołączył: 25 Lis 2008
Posty: 20
Wysłany: 2009-05-15, 14:31   

ok, to biorę się za remont,, jeszcze jedna sprawa, przepróchniała mi ta cześć i leje sie woda, jak to się nazywa, czy jest to do kupienia

 
 
slawek_p
slawek_p

Auto: Espero 1.5 GLX
Imie: sławek
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 07 Maj 2009
Posty: 160
Wysłany: 2009-05-15, 14:36   

Nazywa się to brok, jest do kupienia za kilka złotych.
 
 
lechu12
1,5 16v

Dołączył: 25 Lis 2008
Posty: 20
Wysłany: 2009-05-16, 10:17   

OK, głowica zdjęta, na tłokach olej w stanie płynnym i w stanie nagaru,
 
 
kamilgum
[Usunięty]

Wysłany: 2009-05-16, 10:27   

panowie mnie tez czeka taka robota, wy to robicie sami, ?? ?
 
 
lechu12
1,5 16v

Dołączył: 25 Lis 2008
Posty: 20
Wysłany: 2009-05-16, 10:41   

ja podjąłem sie sam, bo mechanika to moje hobby..., będę robił głowice tzn( wymiana uszczelniaczy, sprawdzenie szczelności, splanowanie głowicy) , i oczywiście pierścienie, ale miski jeszcze nie ściągałem, i oczywiście rozrząd od razu nowy i pompa też idzie nówka-porostu kapitalny remont :)
 
 
kamilgum
[Usunięty]

Wysłany: 2009-05-16, 10:44   

lechu12 napisał/a:
ja podjąłem sie sam, bo mechanika to moje hobby...

moje tez , ale moje zdolności kończą się na wymianie olejów, i zmianie klocków, ale pojęcie splanowanie głowicy jest mi obce, wiec nie chce sobie uziemić auta na miesiąc albo w ogóle już go nie odpalić :) wiec czeka mnie droga impreza..:/
 
 
lechu12
1,5 16v

Dołączył: 25 Lis 2008
Posty: 20
Wysłany: 2009-05-16, 10:48   

Samodzielna wymiana oleju i klocków to obowiązek każdego posiadacza auta !!! :)
 
 
lechu12
1,5 16v

Dołączył: 25 Lis 2008
Posty: 20
Wysłany: 2009-05-18, 23:01   

Zdjąłem tłoki z wału, pierścienie zgarniające zdarte, zastanawiam sie czy wymieniać panewki, mają drobne ryski, co radzicie??
 
 
molek

Auto: Lanos 1.6 16V
Imie: Michał
Wiek: 27
Dołączył: 03 Kwi 2009
Posty: 88
Wysłany: 2009-05-19, 23:24   

Mam podobny problem. Czeka mnie remont silnika (1,6 16v) i moje pytanie pewnie zabrzmi glupio ale jest dla mnie strasznie ważne. Czy przy wymianie pierścieni musze robić szlif silnika i planowanie głowicy??? :niewiem:
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Reklama   |   Kontakt