X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

POMOC dla kolegi Mawerix!

Proszę choć zapoznajcie się z tematem aby wesprzeć kolegę jak tylko możemy!!!

POMOC

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[matiz] problem - "strzelanie" przy zakrętach pod

Autor Wiadomość
Mateo

Auto: Matiz
Wiek: 37
Dołączył: 30 Kwi 2009
Posty: 4
Wysłany: 2009-05-14, 12:43   [matiz] problem - "strzelanie" przy zakrętach pod

Witam. Mam problem ze swoim Matizem, który polega na tym że przy skrętach podczas jazdy coś strzyka, strzela z podwozia, z przodu samochodu. Znajomy powiedział, że spowodowane jest to uszkodzonymi przegubami. Mam w związku z tym pytanie czy jest to rzeczywiście przegub? jak tak to jak zdiagnozować czy jest to przegub prawy czy lewy? Jaki jest orientacyjny koszt naprawy? Proszę o pomoc, z góry dziękuje
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
steyr
steyr


Auto: Matiz Life 03r PB/Punto 2 FL 04r. 1.2 16v
Imie: Pawel
Pomógł: 193 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 3813
Skąd: Kalwaria Z.
Wysłany: 2009-05-14, 14:32   

ma racje przegub zewnetrzny półosi do wymiany.jak zdjiagnozowac sprawdz czy któras z osłon przegubów niejest uszkodzona,uszkodzona osłona prowadzi do zatarcia przegubu,koszt przegubu ok 100zl a wymiana niewiem jakie u Ciebie maja stawki mechani ;) cy



W sprawie pytań/pomocy techniczej prosze pisac na priv,
 
 
Kamil.gda
[Usunięty]

Wysłany: 2009-05-14, 15:13   

oczywiście że przeguby, wymienić mozesz sam, chyba że nie lubisz brudzić sobie rąk:)
 
 
Mateo

Auto: Matiz
Wiek: 37
Dołączył: 30 Kwi 2009
Posty: 4
Wysłany: 2009-05-19, 08:24   

Przeguby zewnętrzne 2 kupiłem . Udało mi się kupić za 67 zł za sztukę :jupi: a ceny czasem powalają bo nawet do ponad 200 zeta za sztukę chcieli :szok: Robocizna jest ponoć za 30 złoty ale jeszcze takiego nie znalazłem :P Sam mogę się za to zabrać, tylko że nie wiem za bardzo jak zacząć... Może ktoś pomóc i wytłumaczyć jak się wziąć za to?:)
 
 
steyr
steyr


Auto: Matiz Life 03r PB/Punto 2 FL 04r. 1.2 16v
Imie: Pawel
Pomógł: 193 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 3813
Skąd: Kalwaria Z.
Wysłany: 2009-05-19, 09:53   

co do przegubów za taka cene,mam podobny i jezdze na nim od 50kkm,jedna sprawe sprawdz czy osłona w opakowaniu niema jiakich dziurek małych,ja załozylem taki przegub i po tygodniu musiałęm wymieniac osłone bo miała dziurke,załozyłem inna jakas lepsza przejezdziłem 50kkm i widze ze jest juz popekana,trzeba bedzie wymienic w pore zanim całkiem peknie,takie kurestwo robia,co ciekawe prawa osłona od nowosci 70kkm i nawet niejest popekana,co do wymainy przegubu:
1-luzujesz nakretke przegubu klucz 32 najlepiej nasadka
2-podnosisz auto zwalasz kolo odkrecasz kolumne Mcphersona od zwrotnicy,odkrecasz do konca nakretke przegubu,nastepnie odchylasz zwrotnice tak zeby przegub wyskoczył z zwrotnicy
3-teraz najlepsza robota,rozbrajasz stara oslone [jak jeszcze jest] i dobierasz sie do do segera tzn zabezpieczenia jest głeboko schowany w przegubie na półosi,wczesniej wytrzyj przegub z smaru zeby sie dostac do segera,jak juz dojrzysz segera trzeba go zwolnic specjalnymi szczypcami do segerów,w chwili kiedy seger pusci trzeba natychmiast uderzyc młotkiem lub pociagnac przegub zeby wyskoczył z freza półosi.tu tak napisałem w skrócie,w rzeczywistosci sa czesto jaja z odblokowaniem tego segera,ty jestes o tyle w dobrej sytuacji ze wymieniasz komletne przeguby wiec w razie jak by sie ci nieudało zwolnic zabezpieczenia,wyciagasz półoske na warsztat w imadło i rozbijasz stary przegub młtkiem ale tak zeby nieuszkodzic freza.jak juz zdemontujesz przegub[ w jaki sposób od ciebie zalezy] zakladasz nowy analogicznie odwrotnie z tym ze juz bez uzycia młotkiem,wczesniej wiadomo nalezy oczyscic półoskie z wszelkiego syfu,nowy przgub zapewne jest z smarem w srodku odrazu wiec smarowanie odpada,przegub siedzi na półosi jak nalezy wtedy tylko jak zaskoczy seger tzn juz z powrotem nieda sie zsunac przeguba,pozniej zakladasz osłony odpowiednio zaciskasz i montujesz połoske do auta analogicznie jak przy demontazu ;)



W sprawie pytań/pomocy techniczej prosze pisac na priv,
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
Mateo

Auto: Matiz
Wiek: 37
Dołączył: 30 Kwi 2009
Posty: 4
Wysłany: 2009-05-20, 11:38   

Cytat:
ty jesteś o tyle w dobrej sytuacji ze wymieniasz komletne przeguby wiec w razie jak by się ci nieudało zwolnic zabezpieczenia

wymieniam przegub zewnętrzny z obydwu stron. ale tylko zewnętrzny

Cytat:
nowy przgub zapewne jest z smarem w srodku odrazu wiec smarowanie odpada

do nowego przegubu dołączona jest tubka ze smarem. od ktorej strony wlać smar? do śroka przegubu z łożyskami?
 
 
steyr
steyr


Auto: Matiz Life 03r PB/Punto 2 FL 04r. 1.2 16v
Imie: Pawel
Pomógł: 193 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 3813
Skąd: Kalwaria Z.
Wysłany: 2009-05-20, 11:54   

no tak jak pisalem wymieniasz przeguby zewnetrzne,jak niepusci seger wyciagasz półoske ,przegub wewnetrzny normalnie wychodzi z przegubu jest na frezie niezabezpieczony niczym[jak wyciagniesz moze sie olej wylac z skrzyni takze wczesniej lepiej spuscic olej] co do smaru jak zalozysz przegub na połos skrec przegubem i wladuj smar na ułozyskowanie przegubu,wiadomo przed zalozeniem osłony przegubu ;)



W sprawie pytań/pomocy techniczej prosze pisac na priv,
 
 
Mateo

Auto: Matiz
Wiek: 37
Dołączył: 30 Kwi 2009
Posty: 4
Wysłany: 2009-05-25, 23:11   

przeguby wymienione i chodzą jak w zegarku :jupi: :) nie musiałem wyjmować półośki bo segery wyszły bezboleśnie i bezproblemowo, także obyło się bez dodatkowych problemów. jak się tylko ma sprzęt odpowiedni to wszystko można zdziałać ;) tym samym temat uznaję za zamknięty i dziękuję za pomoc :) pzdr
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt