Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Witam. Mam pytanko, w jaki sposób jest mocowany sam stabilizator z przodu? Z jednej strony jest mocowany poprzez łącznik do wahacza. A z drugiej strony?? Przy wymianie łącznika stabilizatora zauważyłem że sam stabilizator jest dosyć luźny i stuka. Czy łatwe jest dojście do tego mocowania? Dziekuje i pozdrawiam.
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
Woofer1400 [Usunięty]
Wysłany: 2009-05-16, 09:48
Więc na końcach drążek mocowany jest do wahaczy poprzez łączniki a do grodzi 2 gumami. aby wymienić te gumy trzeba odkręcić obejmy trzymające te gumy. Są dwa rodzaje tych gum, jedna ma takie przetłoczenie na środku a drugie są gładkie i na końcach mają kołnierze trzeba obejrzeć je zanim się pójdzie do sklepu kupić nowe.
Dzieki za odpowiedz... Jest problem z wymianą tych gum? Jak najletwiej je wymienic?
Woofer1400 [Usunięty]
Wysłany: 2009-05-16, 16:31
Nie wiem nie robiłem tego, ale taki drążek się będzie prężył. Jak masz doświadczenie to dasz rade.
ppkrzysztof
Auto: Lanos 1.5 16V lpg Pomógł: 1 raz Wiek: 58 Dołączył: 11 Maj 2009 Posty: 20 Skąd: Mława WML
Wysłany: 2009-05-17, 17:07
Witam! Ja wymieniłem sam, potrzebny wygodny kanał i zestaw kluczy. Tzn. rozmiar u mnie był 14 albo 15 tylko dobrze mieć grzecotkę i różne przedłużki do klucza. Od strony pasażera dostęp dobry a od kierowcy jest już gimnastyka. Porada taka żeby gumę posmarować przed założeniem łatwiej obejma wchodzi a trzeba ją przycisnąć bo śruby krótkie. Ja chyba następnym razem zlecę mechanikowi wolę zapłacić niż sobie ręce wykręcać.
pozdr
Aha jeszcze łącznik stabilizatora przeciąłem kątówką bo śruby zapieczone były. Tylko uważaj bo blisko są osłony przegubu i warto je osłonić kawałkiem blachy bo ja swoje lekko zarysowałem i mam małą plamkę od smaru w tym miejscu.
Ja wymianę gum drążka stabilizatora przykręcanych do grodzi zleciłem mechanikowi.
Niestety po jakimś czasie zaczęło mi się coś tłuc, okazało się że jedna z obejm gumy odkręciła się.
Mam w domu kanał wiec dokręciłem to sam, pomagałem sobie podnośnikiem podnosząc przód samochodu po stronie dokręcanej obejmy gumy. Podnosiłem przód samochodu aby bez siłowania „zgrały się” otwory w obejmie i w grodzi.
Było to po stronie kierowcy czyli tam gdzie jest mniej miejsca. nie było tak tragicznie jak wydawało się na początku. jednak dostęp do śrub jest utrudniony.
Dzięki za odpwiedzi. Wczoraj bylem na kanale i patrzalem jak to wyglada. Rzeczywiście po stronie kierowcy dostęp jest strasznie utrudniony. Gumy kupione, a w tygodniu zabiore się ze wymiane. Pozdrawiam.