X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN - http://daewooforum.pl/temat83489.html
POLITYKA PRYWATNOŚCI - http://daewooforum.pl/temat83490.html

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:
http://daewooforum.pl/temat83491.html#1076432

[Nubira] Zacinanie gazu

Autor Wiadomość
Norman1

Auto: Nubira I 2.0
Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 1
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2009-05-20, 13:09   [Nubira] Zacinanie gazu

Witam wszystkich.
Czy ktoś z Was mógłby mi pomóc w mojej usterce:?
Problem zaczął się ponad 1 rok temu, ale poniewaz nie był to bardzo dokuczliwy problem - przejeździłem z nim 1 rok, aż wreszcie powiedziałem - dość.
Objawy były takie, że czasem jakby się zacinała linka od gazu, bo przy bardziej agresywnej jeździe silnik pozostawał na wysokich obrotach i nie tracił ich jak odpuszczałem gaz, a nawet czasem się jeszcze zwiększały. Było to dośc dokuczliwe, ale nie zdarzało sie często, a zwykły impulsywny ruch pedałem gazu powodował, że obroty wracały na swoje miejsce - tj. poniżej 1000.
W międzyczasie przy regulacji LPG i zmianie filterka gazu, mechanik miał problem z doborem odpowiednich parametrów układu sterowania LPG, ale jakoś ustawił - trochę na wyczucie, a trochę wg komputera. Sugerował wymianę sondy L, co uczyniłem i jeździołem dalej zadowolony - polepszyło się spalanie - pali teraz średnio od 9 na trasie do 13,5 w mieście.
I wreszcie przyszła kolej na ten gaz - bo juz mnie to zaczęło mocno wkurzać.
Linka wg oględzin okazałą się dobra, choć nie wiadomo co tam w pancerzu siedzi - ale wg mnie przesuwa się bardzo lekko w obie strony - została jeszcze dodatkowo nasmarowana.
NIE POMOGŁO
Rozebranie przepustnicy i dokładne wymycie w benz ekstrakcyjnej z przesmarowaniem silniczka krokowego
NIE POMOGŁO
Zmiana silniczka na nonwy
NIE POMOGŁO
Wyczyszczenie i przesmarowanie WD40 potencjometru przepustnicy
NIE POMOGŁO
Ale - od tego ostatniego zabiegu świeci się ciągle CHECK na benzynie - przy gazie gasnie i normalnie się jeździ, tyle, że problem dalej jest.
Albo pozostało mi do wymiany jednak ta linka, bo gdzieś w pancerzu może być uszkodzona, ale to raczej nie to, albo teraz wykończyłem na amen ten potencjometr.
Chyba teraz wymienie go na nowy i zobaczę co i jak.
Ale zrobiłęm dziś ten odczyt kodów będów, poprzez zwarcie na złączu diagnostycznym i odczytywanie liczby mrugnięć kontrolki.
Wyszły następujące:
12 - to normalne - nie pracuje wał,
93 - coś z modułem ECM,a konkretniej z modułem QDM,
17 - coś z wtryskiwaczem paliwa,
45 - coś z sondą, albo uszkodzony ECM,
22 - coś z czujnikiem położenia przepustnicy - moim potencjometrem - i to akurat powinno świecić - czyli OK.
Mam teraz pytanie, czy ktos nie przerabiał czasem tego problemu w swoim samochodzie, albo czy ktos wie, skąd tyle tych blędów - czy one sa zapamiętywane w pamięci i niekoniecznie teraz muszą wystepować, bo są np archiwalne?
Co może pomóc mojej Nubirze, czy da się jakoś skasować tą pamięć, albo od nowa zaprogramowac moduł ECM.
Proszę o pomoc.
Dziwne - że tyle błędów, a ja normalnie uzytkuję samochód i tylko doskwieraja mi przycięcia gazu.
Pozdrawiam
 
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
leszekstolarz

Dołączył: 23 Maj 2009
Posty: 1
Wysłany: 2009-05-23, 21:36   

witam temat zacinania gazu przerabiałem przez rok wszystkie objawy były takie same ,pomogła wymiana przepustnicy ,okazało się że luz na ośce powodował blokowanie się w obudowie ,nowa część to duży wydatek około 450 zł ,ja kupiłem używkę na allegro za 120 zł i pomogło co do pozostałych problemów to nie znam tematu bo jeszcze nie miałem tych problemów pozdrawiam
 
 
wnd


Auto: Leganza CDX ,Lacetti SE,Fiat Ulysse
Imie: vito
Pomógł: 489 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 7764
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2009-05-24, 06:27   

Norman1 napisał/a:
Wyczyszczenie i przesmarowanie WD40 potencjometru przepustnicy
to czysczenia polaczen elektrycznych sa takie preparaty http://moto.allegro.pl/it...tr_boll_43.html




 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt