X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj

[Nexia] Falowanie obrotów biegu jałowego

Autor Wiadomość
andRyou
[Usunięty]

Wysłany: 2009-05-20, 18:26   [Nexia] Falowanie obrotów biegu jałowego

Witam!
Temat znany i już opisywany, ale uznałem mój przypadek za nieco odrębny, dlatego pozwoliłem sobie otworzyć nowy... moja Nexia kilka tygodni temu przeszła remont głowicy (planowanie, wymiana zaworów, uszczelniaczy itd.) po wydmuchnięciu uszczelki. Po remoncie niby wszystko jest OK, ale mam wrażenie że straciła nieco na mocy, silnik głośniej pracuje i pojawiło się falowanie obrotów biegu jałowego - zarówno na Pb jak i LPG, zimnym czy nagrzanym silniku. Obroty wahają się od ok. 700 do 1200 i czasami silnik gaśnie. Pierwsze podejrzenie padło na EGR, bo na diagnostyce (tata się pospieszył i zaprowadził auto do badania, zanim zdążyłem mu powiedzieć, że można zrobić to samemu) pokazało błąd tego zaworu, ale musiał to być stary błąd, gdyż jego wykasowanie nic nie dało. Zatkałem więc EGR (odłączyłem rurkę i zakleiłem ją) ale nic się nie zmienia. Sprawdzałem też MAP sensor - jest w porządku. Dziś założyłem nowy silniczek krokowy i nadal to samo :( Przewody wn były wymieniane w styczniu przez poprzedniego właściciela. Jedynie do świec jeszcze nie zaglądałem, ale na początku je wykluczyłem, sądząc że mechanik demontując i montując głowicę, zwróciłby na nie uwagę. I nie wiem co jeszcze może być przyczyną... sonda lamda? Tak teraz jeszcze przyszło mi do głowy, że może po wymianie krokowca trzeba było zresetować ECM..?
Jest jeszcze jedna rzecz - czasem, na wolniejszych obrotach, Nexia szarpie po zmianie biegu z 1 na 2 lub z 2 na 3 - dalej jest OK. Jest to takie szarpanie wynikające jakby z nieprawidłowego przeniesienia napędu - sam nie wiem. Może mieć to związek z problemem z obrotami który opisałem wyżej?
Z góry dzięki za pomoc!
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
Koenig
Weteran
Moher Power


Auto: Audi A6 V6, Citroen C5 X7, Rover 75 V6
Imie: Janusz
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 6281
Skąd: Miechów
Wysłany: 2009-05-20, 23:38   

andRyou napisał/a:
Dziś założyłem nowy silniczek krokowy i nadal to samo

A ustawiałeś go?

andRyou napisał/a:
może po wymianie krokowca trzeba było zresetować ECM..?

Tak.



 
 
andRyou
[Usunięty]

Wysłany: 2009-05-21, 07:40   

Nie ustawiałem :( To konieczne? Dziś zresetuję kompa - nota bene - jaki jest najlepszy na to sposób? Bo czytałem różne opinie: zdjęcie klemy na 5 min, na godzinę, na kilka godzin, wyjęcie bezpiecznika nr 1 na 30 s, 5 min itp.
A co do krokowca to też nie wiem jak w końcu go ustawić, bo czytałem że najlepiej mieć specjalne narzędzie... co radzisz Koenig?
 
 
Koenig
Weteran
Moher Power


Auto: Audi A6 V6, Citroen C5 X7, Rover 75 V6
Imie: Janusz
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 6281
Skąd: Miechów
Wysłany: 2009-05-21, 09:03   

Nie pamietam dokładnie ale chyba grzybek powinien być wysuniety na 28 mm. Gdzyeś to jest na forum.
Jeśli chodzi o reset kompa to klema powinna być odłaczona lub wyjęty bezpiecznik chyba na minimum 15 minut. Może zdejmij klemę wieczorem a rano spróbuj programować obroty. Poniżej info jak to zrobić (foto zapodane kiedyś przez Pietro)



 
 
andRyou
[Usunięty]

Wysłany: 2009-05-21, 10:24   

Super! Wielkie dzięki za pomoc :) Dziś po pracy zresetuję kompa i zaprogramuję obroty - oby pomogło...
Co do krokowca to też czytałem o ustawianiu, ale myślałem że nowy ma prawidłowo ustawiony trzpień. W najbliższym czasie niestety nie będę miał warunków, żeby to sprawdzić... chyba że ktoś wie jak wykręcić krowkowca bez odkręcania przepustnicy? :)
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
andRyou
[Usunięty]

Wysłany: 2009-06-03, 11:45   

Krokowiec ustawiony, ECM zresetowany, obroty zaprogramowane... wcześniej zatkany EGR. Dodatkowo wymienione świece i przewody zapłonowe. A falowanie jak było tak jest. Ktoś ma jeszcze jakieś pomysły? Zauważyłem że teraz falowanie pojawia się dopiero po pewnym czasie od uruchomienia silnika, jakby ze wzrostem temperatury... czujnik temperatury (ten przy kolektorze) może być przyczyną?
 
 
Młody90

Dołączył: 08 Sty 2017
Posty: 79
Wysłany: 2017-01-08, 11:24   

Witam. Zeby nie zakladac nowego tematu, jak wyglada wymiana map sensora w nexi 1.5 8V,ogolnie tego malo na rynku,moze taki sensor podejdzie od lanosa?.

po odlaczeniu ustalo falowanie obrotow i nie gasnie wiec stawiam na to.

Pozdrawiam.
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt