X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

POMOC dla kolegi Mawerix!

Proszę choć zapoznajcie się z tematem aby wesprzeć kolegę jak tylko możemy!!!

POMOC

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


PODATEK ekologiczny.

Autor Wiadomość
Draagon
[Usunięty]

Wysłany: 2009-05-21, 22:06   PODATEK ekologiczny.

:szok:
Podatek ekologiczny od listopada?!
Przepisy / Warto wiedzieć
20.04.2006 Liczba odwiedzin: 48894

Wiemy już, w jaki sposób naliczany będzie podatek ekologiczny mający zastąpić akcyzę na sprowadzane do Polski samochody. Możliwe, że zostanie on wprowadzony jeszcze w tym roku.



Zgodnie z projektem ustawy podatek ekologiczny ma być płacony jednorazowo przy pierwszej rejestracji w Polsce samochodu osobowego o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony. Dotyczył więc będzie wszystkich aut osobowych – nowych i używanych. Zgodnie z nową definicją samochodu osobowego z obowiązku jego płacenia będą zwolnieni właściciele pojazdów:

- ciężarowych,

- z jednym rzędem siedzeń, który oddzielony jest od części przeznaczonej do przewozu Fot. Maciej Pobocha ładunków ścianą lub trwałą przegrodą (kratka, szyba),

- z dwoma rzędami siedzeń, w których część przeznaczona do przewozu ładunków okaże się dłuższa niż połowa długości wnętrza pojazdu mierzona od przedniej do tylnej szyby lub krawędzi podłogi w przypadku braku tylnej szyby,

- mających otwartą część przeznaczoną do przewozu ładunków,

- posiadających kabinę kierowcy i nadwozie przeznaczone do przewozu ładunków jako konstrukcyjnie oddzielne elementy pojazdu.



Wysokość podatku będzie uzależniona bezpośrednio od dwóch czynników: pojemności skokowej silnika i norm czystości spalin Euro. Pojemność silnika wyraża się w litrach, z dokładnością do jednego miejsca po przecinku (np. 1,6 l). Normę Euro ustala się na podstawie dokumentu wydanego przez producenta pojazdu lub jednostkę upoważnioną do badań homologacyjnych pojazdów. W przypadku braku dokumentu potwierdzającego, przyjmuje się normy Euro określone według roku produkcji samochodu:

- brak normy Euro – samochody wyprodukowane do roku 1991 włącznie,

- Euro 1 – samochody wyprodukowane w latach 1992 – 1995,

- Euro 2 – samochody wyprodukowane w latach 1996 – 1999

- Euro 3 – samochody wyprodukowane w latach 2000 – 2005

- Euro 4 i wyższa – samochody wyprodukowane od 2006 r.



Wzór na wyliczenie podatku ma być następujący: pojemność silnika podniesiona do kwadratu razy współczynnik dla poszczególnych norm Euro razy stała stawka w wysokości 500 zł.



Współczynniki dla poszczególnych norm Euro mają być następujące:

- brak normy: 11,0

- norma Euro 1: 7,3

- norma Euro 2: 2,8

- norma Euro 3: 1,8

- norma Euro 4: 1,0

- norma Euro 5: 0,9



Otrzymany w ten sposób wynik pomniejszałoby się uwzględniając spadek wartości auta wraz z wiekiem. Zniżka dla auto jednorocznych (starszych niż 12 miesięcy licząc od daty pierwszej rejestracji) wynosiłaby 15 proc., dla 2-letnich – 25 proc., 3-letnich – 35 proc., 4-letnich – 42 proc., 5-letnich – 49 proc., 6-letnich – 55 proc. W przypadku samochodów mających więcej niż sześć lat ulgę obliczałoby się sumując zniżkę 55 proc. plus 45 proc. pomnożone przez współczynnik otrzymany przez odjęcie od 1 wartości 0,95 do potęgi n, gdzie n jest wiekiem samochodu wyrażonym w latach pomniejszonym o 7.



Projekt podatku w połowie maja ma zostać przekazany do Sejmu. Zanim podatek wejdzie w życie, musi przejść całą drogę legislacyjną, co zajmie najprawdopodobniej około sześciu miesięcy. Możliwe więc, że zacznie obowiązywać w listopadzie.



Przykładowe wyliczenia wartości podatku ekologicznego dla samochodów nowych



Ocena propozycji przedstawionej przez rząd nie jest jednoznaczna. Niewątpliwie podatek ekologiczny ograniczy notoryczne zaniżanie wartości sprowadzanych samochodów. Stworzy też równe szanse dla producentów i importerów samochodów nowych, dilerów sprowadzających auta używane oraz importerów prywatnych sprowadzających samochody na potrzeby własne lub do dalszej odsprzedaży. Podatek preferuje pojazdy młodsze, co daje szanse na stopniowe odmłodzenie polskiego parku, który dzisiaj liczy średnio 13,5 roku. Podatek będzie niewątpliwie stanowił barierę dla samochodów starszych, ograniczając napływ aut w wieku powyżej 10 lat, które stanowią ok. 60 proc. całości samochodów sprowadzanych.



Mirosław Barszcz, podsekretarz w Ministerstwie Finansów:



Głównym powodem przygotowania projektu podatku ekologicznego było wszczęcie przez Komisję Europejską postępowania przeciwko Polsce w sprawie niezgodności akcyzy na sprowadzane samochody z prawem wspólnotowym. Dostaliśmy od Komisji ostrzeżenie, że jeśli nie dokonamy zmian systemu podatkowego, to rozpocznie ona dalsze kroki polegające na przekazaniu sprawy do Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości, który po rozpatrzeniu sprawy mógłby nałożyć na Polskę kary finansowe. Przy okazji zamierzamy rozwiązać problem zaniżania deklarowanej wartości samochodów.



Robert Gwiazdowski, prezydent Centrum im. Adama Smitha:



Podatek ekologiczny nie ma tak naprawdę nic wspólnego z ekologią. Jest po prostu środkiem mającym na celu utrzymanie przychodów budżetowych przy konieczności zniesienia akcyzy. Wpisuje się w politykę fiskalizmu prowadzoną przez kolejne polskie rządy, które nakładają na obywateli obciążenia podatkowe. Ta polityka powoduje, że samochody, które powinny być powszechnie dostępnym dobrem,

tutaj jest reszta..
http://www.motofakty.pl/a..._listopada.html

No mnie po prostu trafia
Jeżeli tak będzie to nie tuninguję lanoska tylko zbieram na nowego Peguota 308
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
Bradley
[Usunięty]

Wysłany: 2009-05-21, 23:15   

Draagon napisał/a:
- z dwoma rzędami siedzeń, w których część przeznaczona do przewozu ładunków okaże się dłuższa niż połowa długości wnętrza pojazdu mierzona od przedniej do tylnej szyby lub krawędzi podłogi w przypadku braku tylnej szyby,

Czyli znowu bedzie wysyp aut "z kratka" osobowo-ciezarowe



Cytat:
Wzór na wyliczenie podatku ma być następujący: pojemność silnika podniesiona do kwadratu razy współczynnik dla poszczególnych norm Euro razy stała stawka w wysokości 500 zł.


Pojemnosc wyrazona w czym? W cm^3, dm^3 czy jeszcze w innej jednostce?

Przyjmujac nawet wariant pojemnosc= 1.9l to mamy dla samochodu z euro 2:
1.9x1.9x2,8x500=5054zl <---- pozostawie to bez komentarza.
Draagon napisał/a:
W przypadku samochodów mających więcej niż sześć lat ulgę obliczałoby się sumując zniżkę 55 proc. plus 45 proc. pomnożone przez współczynnik otrzymany przez odjęcie od 1 wartości 0,95 do potęgi n, gdzie n jest wiekiem samochodu wyrażonym w latach pomniejszonym o 7.

To jest chyba bardziej pogmatwane od druczkow PITu :hahaha: :hahaha: :słabo:


Draagon napisał/a:
Głównym powodem przygotowania projektu podatku ekologicznego było wszczęcie przez Komisję Europejską postępowania przeciwko Polsce w sprawie niezgodności akcyzy na sprowadzane samochody z prawem wspólnotowym. Dostaliśmy od Komisji ostrzeżenie, że jeśli nie dokonamy zmian systemu podatkowego, to rozpocznie ona dalsze kroki polegające na przekazaniu sprawy do Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości, który po rozpatrzeniu sprawy mógłby nałożyć na Polskę kary finansowe. Przy okazji zamierzamy rozwiązać problem zaniżania deklarowanej wartości samochodów.


Akcyza za auta jest nielegalna to co zrobili? Nazwe akcyza przemianowali na "podatek ekologiczny".

Draagon napisał/a:
Wiemy już, w jaki sposób naliczany będzie podatek ekologiczny mający zastąpić akcyzę na sprowadzane do Polski samochody. Możliwe, że zostanie on wprowadzony jeszcze w tym roku.


Na poczatku bylo mowione, ze ta oplata mialabyc coroczna, teraz okazuje sie ze tylko przy pierwszej rejestracji a ja zaloze sie ze prawo "podziala wstecz" i zaplacimy tez za zarejestrowane.
 
 
Lukass


Auto: Peugeot 206
Imie: Lukasz
Wiek: 39
Dołączył: 27 Wrz 2006
Posty: 818
Skąd: Wroclaw
Wysłany: 2009-05-22, 05:33   

Znowu dzialanie od du.y strony!! Chca odmolodzic park samochodowy w polsce, to niech dzadza ulgi na zakup nowych aut- w koncu ludzie w polsce nie kupuja starych aut z zamilowania do zlomu, tylko poprostu malo kogo stac na wyrzucenie 50kzl, a bez tego ciezko kupic przyzwoity samochod...

Efekt taki, ze po pazdzierniku pewnie auta sie jezszcze bardziej postazeja, bo kto bedzie mial w miare dobry stary samochod to zamiast kupic sobie troche mlodszy, nowoczesniejszy- zostanie przy starym....



Czerwona strzała 1.8T, odjechała :)
Oraz Chevi Nubira 1.8
 
 
Yoshi
Weteran


Auto: Opel Insignia B , BMW R1100RT
Imie: Grzesiek
Dołączył: 27 Kwi 2007
Posty: 8447
Skąd: Chmurokukułkowo
Wysłany: 2009-05-22, 07:00   

Krew mnie zalewa jak to wszystko czytam. W planach mam zmianę samochodu - a wyjdzie pewnie na to, że stać mnie będzie co najwyżej na hulajnogę...

Bradley napisał/a:
Akcyza za auta jest nielegalna to co zrobili? Nazwe akcyza przemianowali na "podatek ekologiczny".


Pomysłowość urzędników nie zna granic.

Za jakiś czas poewnie będzie podatek od tego, że oddychamy... hurra już się nie mogę doczekać...



Klaustrofobia to lęk przed zamkniętymi pomieszczeniami. Na przykład , gdy idę do monopolowego boję się, że będzie zamknięty.
 
 
 
soulldelsol
Menace2ThaStreets :P


Auto: Leganzyna
Imie: Paweł
Wiek: 38
Dołączył: 24 Kwi 2009
Posty: 84
Skąd: Jarocin/Poznań
Wysłany: 2009-05-22, 08:19   

Bosko - mi wyszło 2108,14 czyli na dobrą sprawę "podatek" o wartości 100% =) ehhh, kradną na każdym kroku i jeszcze im mało :P
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
rafalh

Auto: Lanos 1.5 16V
Imie: Sylwia
Wiek: 30
Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 129
Skąd: Wlkp
Wysłany: 2009-05-22, 08:41   Re: PODATEK ekologiczny.

Draagon napisał/a:
podatek ekologiczny ma być płacony jednorazowo przy pierwszej rejestracji w Polsce samochodu osobowego o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony.


ale ten podatek nie bedzie nalozony na auta ktorymi juz jezdzimy po polsce
tylko te ktore sprowadzamy ...
 
 
soulldelsol
Menace2ThaStreets :P


Auto: Leganzyna
Imie: Paweł
Wiek: 38
Dołączył: 24 Kwi 2009
Posty: 84
Skąd: Jarocin/Poznań
Wysłany: 2009-05-22, 08:56   Re: PODATEK ekologiczny.

Draagon napisał/a:
[...]
Zgodnie z projektem ustawy podatek ekologiczny ma być płacony jednorazowo przy pierwszej rejestracji w Polsce samochodu osobowego o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony. Dotyczył więc będzie wszystkich aut osobowych – nowych i używanych. Zgodnie z nową definicją samochodu osobowego z obowiązku jego płacenia będą zwolnieni właściciele pojazdów:
[...]

Tak chyba nie do końca...

Chociaż, może :P
 
 
grubsztyk
[Usunięty]

Wysłany: 2009-05-22, 11:46   

No to niezle, chcialem sciagnac sobie w przyszlym roku gdzies MB W123 Cupe 280 wiec liczac wedle wzoru:
2.8x2.8x11x500=43120
za cena samochodu jakies 3000 euro, czyli podatek ekologiczny 4 razy wiekszy od wartosci auta i jak tu mozna klasyka sobie kupic??

ehhh co za kraj

trzeba bedzie lepic z krajowego zlomu cos :P
 
 
zbooj


Auto: bylo lanbordzini, byla legia,a teraz ktoz wie
Wiek: 43
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 1833
Skąd: Manchester
Wysłany: 2009-05-22, 12:13   

a zwrocil ktos w ogole uwage na date tego arta ? :>
podpowiem: 20.04.2006
 
 
 
Bradley
[Usunięty]

Wysłany: 2009-05-22, 12:48   

zbooj, nooo a teraz ta wersje odoskonalaja zeby placic corocznie haracz i to nie tylko za sprowadzone i nowe tylko za KAZDY.
 
 
zbooj


Auto: bylo lanbordzini, byla legia,a teraz ktoz wie
Wiek: 43
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 1833
Skąd: Manchester
Wysłany: 2009-05-22, 12:49   

z czegos trzeba zapchac ta dziure budzetowa ktora tak starali sie ukryc, a z kogo najlepiej sie goli jak nie z kierowcow :>



"ŻYCIE JEST ZA KRÓTKIE ŻEBY JEŹDZIĆ DIESLEM"
 
 
 
Bradley
[Usunięty]

Wysłany: 2009-05-22, 12:54   

zbooj, raczej z biednych bo ktos kogo stac na nowe auto zaplaci maly podatek, a ten co ma malucha za 500zl wylozy 2000 rocznie zapodatek :omg:
 
 
rafalh

Auto: Lanos 1.5 16V
Imie: Sylwia
Wiek: 30
Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 129
Skąd: Wlkp
Wysłany: 2009-05-22, 15:41   

ale przeciez to jest tylko oplata jak sprowadzasz autko
wiec nikt na malucha, ktory jest juz w polsce zarejestrowany nie bedzie nakladal tej oplaty
 
 
Bradley
[Usunięty]

Wysłany: 2009-05-22, 16:09   

rafalh, czytaj ze zrozumieniem. Oni chca zamodyfikowac zalozenia tego podatku i zrobic oplaty akcyzowe (podatek ekologiczny) co roku. To co w tamtym artykule pisza to byla wersja alfa, teraz jest juz beta ;)
 
 
rafalh

Auto: Lanos 1.5 16V
Imie: Sylwia
Wiek: 30
Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 129
Skąd: Wlkp
Wysłany: 2009-05-22, 16:45   

aha
no to klops...
szkoda ze nie ma jakiejs znizki za LPG...
teoretycznie mniej zatruwa srodowisko
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt