X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN - http://daewooforum.pl/temat83489.html
POLITYKA PRYWATNOŚCI - http://daewooforum.pl/temat83490.html

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:
http://daewooforum.pl/temat83491.html#1076432

[Nubira] sonda lambda Nubira 1,6

Autor Wiadomość
damian03
[Usunięty]

Wysłany: 2009-05-23, 16:04   [Nubira] sonda lambda Nubira 1,6

Po przejechaniu ok 2 km załącza mi się kontrolka check .Wyczytałem wczoraj na forum żeby zewrzec A+B w celu odczytania błędu.Dzisiaj tak zrobiłem i pokazał mi się kod 13"Czujnik tlenu EOS.Sygnał z czujnika w granicach 340-540mV.Co to znaczy i czy muszę wymienic sondę?
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
Jaky
[Usunięty]

Wysłany: 2009-05-23, 22:00   

Jak masz instalację LPG to pełna norma
 
 
damian03
[Usunięty]

Wysłany: 2009-05-24, 10:57   

nie niema instalacji gazowej
 
 
Jaky
[Usunięty]

Wysłany: 2009-05-24, 11:56   

Po przejechaniu dwóch kilometrów po nagrzaniu zaczyna pracować sonda lambda, może to świadczyć o jej uszkodzeniu. Na forum znalazłem sposób na jej sprawdzenie:

"Musisz podpiąć się pomiędzy złącze wychodzące z Lambdy (z sygnałem do kompa) np. wsuwając szpilkę w konektor (nie odłączając Lambdy od instalacji). Następnie ustawiasz pomiar na zakres taki aby miernik wskazywał możliwie jak najdokładniejszy zakres prądu stałego np. do 20 V. Podłączasz czerwony przewód pomiarowy do Lambdy i czarny do Masy (np. aku lub budy). Jeżeli przy nagrzanym silniku napięcie będzie mieściło się w granicach 0,2-0,8V (w różnym zakresie obrotów będzie ono się delikatnie zmieniać) to Lambda zwykle jest dobra (zakres mieszanki stechiometrycznej). Jeżeli napięcie będzie niższe jak 0,2 (mieszanka uboga) to zwykle uszkodzona jest Lambda, jeżeli wyższe niż 0,8 (mieszanka zbyt bogata) to zwykle uszkodzona jest Lambda lub któryś z wtryskiwaczy."


Opis cytowany Proszę bardzo.



Mniej więcej tak się powinno robić, przy czym najważniejsza jest różnica potencjałów dla dobrej sondy powinna wynosić ok 0,7volta. Zapamiętaj najniższe i najwyższe wskazanie voltomierza. Nie wiem, czy silniki Daewoo podlegają ogólnym prawom, wydaje mi się, że tak, a wtedy sensu nabiera komunikat 340-540mV i oznaczałby on stałe napięcie od urządzenia sterującego ECM na sondzie lambda i brak wzrostu napięcia , co oznacza niesprawną sondę lambda.
 
 
damian03
[Usunięty]

Wysłany: 2009-05-24, 13:07   

dzięki za informacje będę jutro próbował
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
damian03
[Usunięty]

Wysłany: 2009-06-02, 19:21   

Witam.Dopiero dzisiaj wykonałem pomiar sondy Lambda.Wynik wyszedł taki że przy zapalonym silniku a także przy nagrzanym miernik pokazuje mi 0,4V.Przy zwiększaniu obrotów napięcie się nie zmienia.Może ktoś wie co mam robic dalej.
 
 
Mariot


Auto: Fajne
Pomógł: 7 razy
Wiek: 34
Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 319
Wysłany: 2009-06-02, 20:19   

jesli faktycznie sie nie zmienia nawet przy gwaltownym dodaniu gazu to sonda do wymiany...



f*ck the fuel economy...
daewoo to złom... F*ck daewoo
 
 
Jaky
[Usunięty]

Wysłany: 2009-06-02, 20:57   

Z ekonomicznego punktu widzenia, warto wymienić sondę, bo ta cały czas wzbogaca mieszankę paliwa. Jak zauważyłeś zwiększone zużycie to nie ma co się zastanawiać (jeśli zużycie jest w normie to może nie być sonda). W lanosie potrzebny jest klucz oczkowy 22 odsadzony, warto też jak silnik jest zimny pędzelem nanieść na gwint starej sondy odrobinę nafty, odczekać ze dwie godziny i próbować odkręcać. Ja wymieniłem sondę na uniwersalną Magnetimarelli.
 
 
damian03
[Usunięty]

Wysłany: 2009-06-02, 21:11   

A czy po wymianie sondy można skasowac błąd samemu?
 
 
BlackSheepPL
[Usunięty]

Wysłany: 2009-06-04, 19:26   

przeczytalem ten post i zrobilem jak pisze i na mierniku pokazalo mi 12v a jak zwieksze obroty to mam 12.20v:(
 
 
marck

Auto: Nubira !!
Dołączył: 27 Sty 2011
Posty: 1
Wysłany: 2011-01-28, 17:28   

Jaky napisał/a:
Jak masz instalację LPG to pełna norma


To ciekawe - "norma". O ile by się tak działo wcześniej, to bym się zgodził, ale check świeci mi się dopiero od pewnego czasu.
 
 
Gość

Wysłany: 2011-01-28, 18:58   

marck, nie odgrzewaj starych kotletów . Zobacz kiedy był ostatni wpis .
 
 
Podobne tematy
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt