Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Jak w temacie. Jeśli ktoś ma doświadczenie w takiej operacji prosiłbym o wskazówki jak się do tego zabrać a w szczególności co należy kupić.
Na dzień dzisiejszy wiem, że przy nowym wałku potrzeba kompletu dźwigni zaworowych.
Czy są tam jakieś uszczelki, inne części, które należy wymienić?
"I can't be arsed to use SEARCH... it returns no results anyway "
Matiz Friend 1999
Matiz K-Line 2001
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
steyr steyr
Auto: Matiz Life 03r PB/Punto 2 FL 04r. 1.2 16v
Imie: Pawel Pomógł: 193 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Kwi 2008 Posty: 3813 Skąd: Kalwaria Z.
Wysłany: 2009-05-28, 14:47
do tego simeringi tzn uszczelniacze zaworów,bedziesz musiał demontowac aparat zapłonowy do tego napewno,niewiem jak jest z łożyskami wałka tzn panewkami
W sprawie pytań/pomocy techniczej prosze pisac na priv,
piaseq Photoshop Abuser
Auto: Matiz K-Line, Friend
Imie: Paweł Pomógł: 2 razy Wiek: 41 Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 138 Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 2009-05-29, 08:42
DZięki za info. Próbuję znaleźć jakikolwiek opis jak to robić ale w książkach typu "sam naprawiam" nic nie ma... Przydałaby się instrukcja serwisowa...
Matiz ma jakieś panewki na wałku rozrządu? Wydawało mi się, że nic takiego nie ma i jest po prostu ułożony w głowicy...
"I can't be arsed to use SEARCH... it returns no results anyway "
Matiz Friend 1999
Matiz K-Line 2001
Kamil_vti [Usunięty]
Wysłany: 2009-05-29, 08:44
steyr napisał/a:
tego napewno,niewiem jak jest z łożyskami wałka tzn panewkami
wiekszej glupoty nie slyszalem
steyr steyr
Auto: Matiz Life 03r PB/Punto 2 FL 04r. 1.2 16v
Imie: Pawel Pomógł: 193 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Kwi 2008 Posty: 3813 Skąd: Kalwaria Z.
Wysłany: 2009-05-29, 11:34
Kamil_vti napisał/a:
steyr napisał/a:
tego napewno,niewiem jak jest z łożyskami wałka tzn panewkami
wiekszej glupoty nie slyszalem
niewiedziałęm jak inaczej nazwac łożysko ślizgowe wałka rozrządu,zamiast wypisywania takich rzeczy poprawiłbys mnie jak siedzisz w temacie
W sprawie pytań/pomocy techniczej prosze pisac na priv,
Linker #2 Reklama
Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
Wasylek Topik
Auto: FSO Matiz 2006 Pomógł: 156 razy Wiek: 55 Dołączył: 28 Lut 2009 Posty: 1332 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-05-29, 13:56
steyr napisał/a:
niewiedziałęm jak inaczej nazwac łożysko ślizgowe wałka rozrządu...
Nic takiego nie występuje (przynajmniej nie w Matizie). Wałek leży po prostu na wycięciach głowicy a od góry dociska go odpowiednia pokrywa. Osobnych panewek tam nie ma- łożyskowanie wałka to część głowicy.
uszczelniacz owszem, ale nie zaworów tylko wałka rozrządu, jak sądzę..
eurodata [Usunięty]
Wysłany: 2009-05-30, 18:12
Panowie luzik po prostu Paweł wie o co chodzi a Wy zwłaszcza Kamil po prostu "sprostować " jego wypowiedz od razu z "grubej rury" po prostu SZANUJMY SIĘ !
steyr steyr
Auto: Matiz Life 03r PB/Punto 2 FL 04r. 1.2 16v
Imie: Pawel Pomógł: 193 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Kwi 2008 Posty: 3813 Skąd: Kalwaria Z.
Wysłany: 2009-05-30, 21:39
dzieki eurodata zasiegnełem cos wiedzy z tego tematu ,łozyskowanie opiera sie na łożyskach ślizgowych,role "panewek' pełnią tulejki które w miare zużycia rozwiertuje sie , w ich miejsce wp rasowywuje sie nowe tulejki cos w stylu jak przy wymianie prowadnic zaworowych
W sprawie pytań/pomocy techniczej prosze pisac na priv,
esem [Usunięty]
Wysłany: 2009-05-30, 22:00
A co z uszczelniaczem (simmeringiem) wałka rozrządu ? Piszecie o panewkach a o głównym uszczelnieniu zapominacie?
steyr steyr
Auto: Matiz Life 03r PB/Punto 2 FL 04r. 1.2 16v
Imie: Pawel Pomógł: 193 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Kwi 2008 Posty: 3813 Skąd: Kalwaria Z.
Wysłany: 2009-05-30, 22:02
wspomniałem wczesniej,tylko sie walłem i napisłem ze uszczelniacze zaworowe zamiast simeringów
W sprawie pytań/pomocy techniczej prosze pisac na priv,
piaseq Photoshop Abuser
Auto: Matiz K-Line, Friend
Imie: Paweł Pomógł: 2 razy Wiek: 41 Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 138 Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 2009-05-30, 23:30
OK.
Podsumowanie:
-wałek x1
-dźwignie zaworów x6
-simering uszczelniający wałek x2? (rozumiem, że od strony koła zębatego rozrządu i od strony rozdzielacza zapłonu po jednej sztuce)
Czyli te 3 rzeczy i mamy sprawę załatwioną jak rozumiem?
"I can't be arsed to use SEARCH... it returns no results anyway "
Matiz Friend 1999
Matiz K-Line 2001
esem [Usunięty]
Wysłany: 2010-09-20, 09:06
Jakie są ostateczne przesłanki do wymiany wałka rozrządu? Mam podtartą jedną krzywkę...
W serwisie podali mi taką receptę: do puki hałas jest zjadliwy - to nic nie robić
W sumie tak naprawdę to hałas zależy od statystycznego ułożenia się dźwigienki i krzywki: jest O.K. albo głośno (dość).
Krzywki zapewne są utwardzane powierzchniowo - czyli zdarte utwardzenie skutkuje większą ilością opiłek w obiegu oleju
Wymiana, jak na wiek auta (i dobiegający jego nieuchronny koniec), jest jednak relatywnie droga ~ ca. 500,-zł.
Czyli