X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

POMOC dla kolegi Mawerix!

Proszę choć zapoznajcie się z tematem aby wesprzeć kolegę jak tylko możemy!!!

POMOC

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[matiz] Wymiana wałka rozrządu.

Autor Wiadomość
piaseq
Photoshop Abuser


Auto: Matiz K-Line, Friend
Imie: Paweł
Pomógł: 2 razy
Wiek: 41
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 138
Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 2009-05-28, 09:58   [matiz] Wymiana wałka rozrządu.

Jak w temacie. Jeśli ktoś ma doświadczenie w takiej operacji prosiłbym o wskazówki jak się do tego zabrać a w szczególności co należy kupić.

Na dzień dzisiejszy wiem, że przy nowym wałku potrzeba kompletu dźwigni zaworowych.

Czy są tam jakieś uszczelki, inne części, które należy wymienić?



"I can't be arsed to use SEARCH... it returns no results anyway :P "

Matiz Friend 1999
Matiz K-Line 2001
 
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
steyr
steyr


Auto: Matiz Life 03r PB/Punto 2 FL 04r. 1.2 16v
Imie: Pawel
Pomógł: 193 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 3813
Skąd: Kalwaria Z.
Wysłany: 2009-05-28, 14:47   

do tego simeringi tzn uszczelniacze zaworów,bedziesz musiał demontowac aparat zapłonowy do tego napewno,niewiem jak jest z łożyskami wałka tzn panewkami :myśli:



W sprawie pytań/pomocy techniczej prosze pisac na priv,
 
 
piaseq
Photoshop Abuser


Auto: Matiz K-Line, Friend
Imie: Paweł
Pomógł: 2 razy
Wiek: 41
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 138
Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 2009-05-29, 08:42   

DZięki za info. Próbuję znaleźć jakikolwiek opis jak to robić ale w książkach typu "sam naprawiam" nic nie ma... Przydałaby się instrukcja serwisowa...

Matiz ma jakieś panewki na wałku rozrządu? Wydawało mi się, że nic takiego nie ma i jest po prostu ułożony w głowicy...



"I can't be arsed to use SEARCH... it returns no results anyway :P "

Matiz Friend 1999
Matiz K-Line 2001
 
 
 
Kamil_vti
[Usunięty]

Wysłany: 2009-05-29, 08:44   

steyr napisał/a:
tego napewno,niewiem jak jest z łożyskami wałka tzn panewkami :myśli:


wiekszej glupoty nie slyszalem
 
 
steyr
steyr


Auto: Matiz Life 03r PB/Punto 2 FL 04r. 1.2 16v
Imie: Pawel
Pomógł: 193 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 3813
Skąd: Kalwaria Z.
Wysłany: 2009-05-29, 11:34   

Kamil_vti napisał/a:
steyr napisał/a:
tego napewno,niewiem jak jest z łożyskami wałka tzn panewkami :myśli:


wiekszej glupoty nie slyszalem


niewiedziałęm jak inaczej nazwac łożysko ślizgowe wałka rozrządu,zamiast wypisywania takich rzeczy poprawiłbys mnie jak siedzisz w temacie ;)



W sprawie pytań/pomocy techniczej prosze pisac na priv,
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
Wasylek
Topik


Auto: FSO Matiz 2006
Pomógł: 156 razy
Wiek: 55
Dołączył: 28 Lut 2009
Posty: 1332
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-05-29, 13:56   

steyr napisał/a:
niewiedziałęm jak inaczej nazwac łożysko ślizgowe wałka rozrządu...


Nic takiego nie występuje (przynajmniej nie w Matizie). Wałek leży po prostu na wycięciach głowicy a od góry dociska go odpowiednia pokrywa. Osobnych panewek tam nie ma- łożyskowanie wałka to część głowicy.



Teraz FSO Matiz TOP 2006; wcześniej Tico SX 1998
 
 
pskarga
podwójnie zDaewoo'wany

Auto: 98'Nubia 1.6 SX, 99'Lega 2.0 CDX DeLux
Imie: Wojtek
Pomógł: 22 razy
Wiek: 58
Dołączył: 06 Kwi 2008
Posty: 297
Skąd: Pyrlandia Centralna
Wysłany: 2009-05-29, 15:59   

steyr napisał/a:
do tego simeringi tzn uszczelniacze zaworów


uszczelniacz owszem, ale nie zaworów tylko wałka rozrządu, jak sądzę..
 
 
eurodata
[Usunięty]

Wysłany: 2009-05-30, 18:12   

Panowie luzik po prostu Paweł wie o co chodzi a Wy zwłaszcza Kamil po prostu "sprostować " jego wypowiedz od razu z "grubej rury" po prostu SZANUJMY SIĘ ! :piwo:
 
 
steyr
steyr


Auto: Matiz Life 03r PB/Punto 2 FL 04r. 1.2 16v
Imie: Pawel
Pomógł: 193 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 3813
Skąd: Kalwaria Z.
Wysłany: 2009-05-30, 21:39   

dzieki eurodata :piwo: zasiegnełem cos wiedzy z tego tematu ,łozyskowanie opiera sie na łożyskach ślizgowych,role "panewek' pełnią tulejki które w miare zużycia rozwiertuje sie , w ich miejsce wp ;) rasowywuje sie nowe tulejki cos w stylu jak przy wymianie prowadnic zaworowych ;) ;)



W sprawie pytań/pomocy techniczej prosze pisac na priv,
 
 
esem
[Usunięty]

Wysłany: 2009-05-30, 22:00   

A co z uszczelniaczem (simmeringiem) wałka rozrządu ? Piszecie o panewkach a o głównym uszczelnieniu zapominacie?
 
 
steyr
steyr


Auto: Matiz Life 03r PB/Punto 2 FL 04r. 1.2 16v
Imie: Pawel
Pomógł: 193 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 3813
Skąd: Kalwaria Z.
Wysłany: 2009-05-30, 22:02   

wspomniałem wczesniej,tylko sie walłem i napisłem ze uszczelniacze zaworowe zamiast simeringów :piwo:



W sprawie pytań/pomocy techniczej prosze pisac na priv,
 
 
piaseq
Photoshop Abuser


Auto: Matiz K-Line, Friend
Imie: Paweł
Pomógł: 2 razy
Wiek: 41
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 138
Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 2009-05-30, 23:30   

OK.

Podsumowanie:
-wałek x1
-dźwignie zaworów x6
-simering uszczelniający wałek x2? (rozumiem, że od strony koła zębatego rozrządu i od strony rozdzielacza zapłonu po jednej sztuce)

Czyli te 3 rzeczy i mamy sprawę załatwioną jak rozumiem?



"I can't be arsed to use SEARCH... it returns no results anyway :P "

Matiz Friend 1999
Matiz K-Line 2001
 
 
 
esem
[Usunięty]

Wysłany: 2010-09-20, 09:06   

Jakie są ostateczne przesłanki do wymiany wałka rozrządu? Mam podtartą jedną krzywkę...
W serwisie podali mi taką receptę: do puki hałas jest zjadliwy - to nic nie robić :piwo:
W sumie tak naprawdę to hałas zależy od statystycznego ułożenia się dźwigienki i krzywki: jest O.K. albo głośno (dość).
Krzywki zapewne są utwardzane powierzchniowo - czyli zdarte utwardzenie skutkuje większą ilością opiłek w obiegu oleju :D
Wymiana, jak na wiek auta (i dobiegający jego nieuchronny koniec), jest jednak relatywnie droga ~ ca. 500,-zł.
Czyli :omg:
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt