X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

POMOC dla kolegi Mawerix!

Proszę choć zapoznajcie się z tematem aby wesprzeć kolegę jak tylko możemy!!!

POMOC

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[Leganza] stukanie z przodu

Autor Wiadomość
marcin0110a

Auto: LEGANZA
Wiek: 39
Dołączył: 10 Wrz 2008
Posty: 24
Wysłany: 2009-06-01, 21:48   [Leganza] stukanie z przodu

Witam!
Od pewnego czasu cos stuka mi z przodu byłem u mechanika i wymienił mi końcówki drążków i powiedział że nigdzie więcej nie ma luzów.
Zauważyłem że przy skręcaniu słychać lekkie zgrzyty. Wskazuje to na łożysko kolumny Macpersona. Zastanawiam się tylko czy padnięte łożysko może powodować stuki przy jeździe po gwałtownych nierównościach typu wystające kamienie czy bruk!!
Proszę o poradę!
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
Gość

Wysłany: 2009-06-01, 21:50   

Gumy stabilizatora czasami nie widać a tłuką , łożyska .
 
 
Qwazar
[Usunięty]

Wysłany: 2009-06-18, 07:27   

Cytat:
Wskazuje to na łożysko kolumny Macpersona.

Ja mam chyba dokładnie ten sam problem. Otóż, kiedy skręcam w lewo bardziej gwałtownie, to mi w okolicach prawego koła coś rzęzi, jak diabli. Czasem ten stuk pojawia się też przy jeździe na wprost po nierównościach. Acha i jeszcze jedno; kiedy wjadę w głębszą kałużę to wtedy nawet na prostej, równej drodze, chrobocze mi tak, że aż całe auto z prawej strony drży.
 
 
Figur
Przyjaciel
Prezes Zarządu


Auto: Renault Laguna 3 2.0 16V
Imie: Marcin
Pomógł: 108 razy
Wiek: 33
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 10015
Skąd: Świecie (CSW)
Wysłany: 2009-06-18, 09:50   

Mogą to być przeguby.

A co do pierwszego postu to zobacz w jakim stanie masz poduszki amortyzatorów.



Ciężko jest lekko żyć...
 
 
 
Sledz
Grupa Podlaska


Auto: bus
Imie: Bartek
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 27 Mar 2008
Posty: 1434
Skąd: Białystok
Wysłany: 2009-06-18, 14:35   

marcin0110a napisał/a:
Zastanawiam się tylko czy padnięte łożysko może powodować stuki przy jeździe po gwałtownych nierównościach typu wystające kamienie czy bruk!!

jak najbardziej
Figur napisał/a:
A co do pierwszego postu to zobacz w jakim stanie masz poduszki amortyzatorów.

jak wyzej. koszt poduszek + lozysk do 100zl za strone - w zamian bloga cisza :piwo:
 
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
marcin0110a

Auto: LEGANZA
Wiek: 39
Dołączył: 10 Wrz 2008
Posty: 24
Wysłany: 2009-06-18, 21:53   

Dzięki za pomoc. W najbliższym czasie postaram sie wymienić poduszkę i łożysko jak stukanie ustąpi to napisze.
 
 
marcin0110a

Auto: LEGANZA
Wiek: 39
Dołączył: 10 Wrz 2008
Posty: 24
Wysłany: 2009-07-13, 19:40   

Wymieniłem obydwa łożyska kolumny macpersona. Stukanie w pewnym stopniu ustąpiło. Stuka tylko na bardzo gwałtownych dołkach. Zauważyłem ostatnio że takie samo stukniecie pojawia się po włożeniu drugiego biegu i gwałtownego puszczenia sprzęgła choć nie zawsze ono występuje. W zawieszeniu mechanik nie wykrył żadnych luzów. Może ktoś ma pomysł co to może być. Czy jest możliwe że występuje luz np. na przegubie i czasem tak stuknie?? A może to gdzieś w przekładni kierowniczej?? Nie mam pomysłu co to może być. Jak ktoś miał podobny problem to proszę o rade!!!
 
 
Leszek130tc
kierowca-mechanik


Auto: leganza automat 2000 16V BLOS
Imie: leszek
Pomógł: 34 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Kwi 2009
Posty: 467
Skąd: okolice krakowa(KRA)
Wysłany: 2009-07-13, 19:48   

Sprawdz czy nie jest lużny(uszkodzony)któryś klocek hamulcowy-u mnie talk właśnie coś stukało-okazało sie,że był to klocek:)
 
 
marcin0110a

Auto: LEGANZA
Wiek: 39
Dołączył: 10 Wrz 2008
Posty: 24
Wysłany: 2009-07-14, 22:12   

Klocek raczej odpada bo niedawno wymieniałem wiec nie powinno nic sie tam dziac.
Czekam na dalsze pomysły :-)
 
 
straszak

Auto: Leganza 20 CDX
Imie: Sebastian
Wiek: 38
Dołączył: 28 Cze 2009
Posty: 29
Skąd: Stanisłwawów
Wysłany: 2009-07-15, 06:57   

U mnie jak tak stukało to zła była tulejka na wachaczu. :D
 
 
marcin0110a

Auto: LEGANZA
Wiek: 39
Dołączył: 10 Wrz 2008
Posty: 24
Wysłany: 2009-07-16, 23:15   

ciekawa sprawa po wymianie lozysk tydzien była cisza! teraz znowu złychać zgrzyt przy skrecaniu. Mial ktos podobny problem??
 
 
Figur
Przyjaciel
Prezes Zarządu


Auto: Renault Laguna 3 2.0 16V
Imie: Marcin
Pomógł: 108 razy
Wiek: 33
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 10015
Skąd: Świecie (CSW)
Wysłany: 2009-07-16, 23:28   

Przeguby. A co do stukania zobacz jak wygląda poduszka amorka.



Ciężko jest lekko żyć...
 
 
 
romnow

Dołączył: 03 Kwi 2008
Posty: 44
Wysłany: 2009-07-16, 23:42   

Jak są luźne kołki na jarzmie hamulca to stuka na wybojach (przy hamowaniu powinna być cisza). Latwo to sprawdzić należy skręcić kierownicę na max i pociągnąć za jarzmo, jak się wyczuwalnie rusza to jest to, jeśli nie to należy szukać dalej. Niestety z tego co wiem to całe jarzmo jest do wymiany. Zgrzyty (także chrobotanie lub miarowe pstrykanie) przy skręcie to raczej od przegubu w pierwszej kolejności sprawdzamy czy jest cała guma na pezegubie.łożysko na MacPersie tłucze się zazwyczaj niezależnie od skrętu (przy większym obciążeniu może być spokojniejsze). najpewnie jest pojechać do stacji kontroli pojazdów i sobie sprawdzić zawieszenie co kosztuje ok 30 zł (zawsze to mniej niż bezsensowna wymiana elementó metodą prób i błędów)

[ Dodano: 2009-07-17, 00:48 ]
Jak się odkręca a potem przykręca jarzmo (wymiana klcków czy łorzysk) to może ono chwilowo ucichnąć. łożysko na MacPersie jak zgrzyta w czasie skręcania kierownicą to lepiej od razu wymienić.
 
 
marcin0110a

Auto: LEGANZA
Wiek: 39
Dołączył: 10 Wrz 2008
Posty: 24
Wysłany: 2009-07-18, 20:31   

sprawdzałem wszystko na 2 stacjach. Każdy mechanik nie wykrył luzów. Jeden twierdzi że pewnie to przekładnia kierownicza na 90%. A ja nie jestem do kończ tego pewien. Szkoda wydać około 1000zł na nową a potem stwierdzic ze nie pomogło. Przeguby sprawdzone a łozyska wymienione. Sprawdze jeszxze to jarzmo.
 
 
shakall


Auto: Nubira 1999r. 1,6 LPG
Imie: Cristoff
Pomógł: 1 raz
Wiek: 47
Dołączył: 22 Cze 2009
Posty: 17
Skąd: Chrzanów
Wysłany: 2009-07-20, 05:40   

ja po wymianie łożyska miałem to samo ....okazało się ,że pękła sprężyna amortyzatora i przy hamowniu tarła o kołnierz....szwagier rozkręcił i powiadomił mnie o tym fakcie..echh ale przynajmniej znalazł przyczynę...



Najlepszą obroną jest atak !!!

 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt