Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Wysłany: 2009-06-01, 21:48 [Leganza] stukanie z przodu
Witam!
Od pewnego czasu cos stuka mi z przodu byłem u mechanika i wymienił mi końcówki drążków i powiedział że nigdzie więcej nie ma luzów.
Zauważyłem że przy skręcaniu słychać lekkie zgrzyty. Wskazuje to na łożysko kolumny Macpersona. Zastanawiam się tylko czy padnięte łożysko może powodować stuki przy jeździe po gwałtownych nierównościach typu wystające kamienie czy bruk!!
Proszę o poradę!
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
Gość
Wysłany: 2009-06-01, 21:50
Gumy stabilizatora czasami nie widać a tłuką , łożyska .
Qwazar [Usunięty]
Wysłany: 2009-06-18, 07:27
Cytat:
Wskazuje to na łożysko kolumny Macpersona.
Ja mam chyba dokładnie ten sam problem. Otóż, kiedy skręcam w lewo bardziej gwałtownie, to mi w okolicach prawego koła coś rzęzi, jak diabli. Czasem ten stuk pojawia się też przy jeździe na wprost po nierównościach. Acha i jeszcze jedno; kiedy wjadę w głębszą kałużę to wtedy nawet na prostej, równej drodze, chrobocze mi tak, że aż całe auto z prawej strony drży.
Figur Przyjaciel Prezes Zarządu
Auto: Renault Laguna 3 2.0 16V
Imie: Marcin Pomógł: 108 razy Wiek: 33 Dołączył: 06 Sty 2009 Posty: 10015 Skąd: Świecie (CSW)
Wysłany: 2009-06-18, 09:50
Mogą to być przeguby.
A co do pierwszego postu to zobacz w jakim stanie masz poduszki amortyzatorów.
Ciężko jest lekko żyć...
Sledz Grupa Podlaska
Auto: bus
Imie: Bartek Pomógł: 15 razy Dołączył: 27 Mar 2008 Posty: 1434 Skąd: Białystok
Wysłany: 2009-06-18, 14:35
marcin0110a napisał/a:
Zastanawiam się tylko czy padnięte łożysko może powodować stuki przy jeździe po gwałtownych nierównościach typu wystające kamienie czy bruk!!
jak najbardziej
Figur napisał/a:
A co do pierwszego postu to zobacz w jakim stanie masz poduszki amortyzatorów.
jak wyzej. koszt poduszek + lozysk do 100zl za strone - w zamian bloga cisza
Wymieniłem obydwa łożyska kolumny macpersona. Stukanie w pewnym stopniu ustąpiło. Stuka tylko na bardzo gwałtownych dołkach. Zauważyłem ostatnio że takie samo stukniecie pojawia się po włożeniu drugiego biegu i gwałtownego puszczenia sprzęgła choć nie zawsze ono występuje. W zawieszeniu mechanik nie wykrył żadnych luzów. Może ktoś ma pomysł co to może być. Czy jest możliwe że występuje luz np. na przegubie i czasem tak stuknie?? A może to gdzieś w przekładni kierowniczej?? Nie mam pomysłu co to może być. Jak ktoś miał podobny problem to proszę o rade!!!
ciekawa sprawa po wymianie lozysk tydzien była cisza! teraz znowu złychać zgrzyt przy skrecaniu. Mial ktos podobny problem??
Figur Przyjaciel Prezes Zarządu
Auto: Renault Laguna 3 2.0 16V
Imie: Marcin Pomógł: 108 razy Wiek: 33 Dołączył: 06 Sty 2009 Posty: 10015 Skąd: Świecie (CSW)
Wysłany: 2009-07-16, 23:28
Przeguby. A co do stukania zobacz jak wygląda poduszka amorka.
Ciężko jest lekko żyć...
romnow
Dołączył: 03 Kwi 2008 Posty: 44
Wysłany: 2009-07-16, 23:42
Jak są luźne kołki na jarzmie hamulca to stuka na wybojach (przy hamowaniu powinna być cisza). Latwo to sprawdzić należy skręcić kierownicę na max i pociągnąć za jarzmo, jak się wyczuwalnie rusza to jest to, jeśli nie to należy szukać dalej. Niestety z tego co wiem to całe jarzmo jest do wymiany. Zgrzyty (także chrobotanie lub miarowe pstrykanie) przy skręcie to raczej od przegubu w pierwszej kolejności sprawdzamy czy jest cała guma na pezegubie.łożysko na MacPersie tłucze się zazwyczaj niezależnie od skrętu (przy większym obciążeniu może być spokojniejsze). najpewnie jest pojechać do stacji kontroli pojazdów i sobie sprawdzić zawieszenie co kosztuje ok 30 zł (zawsze to mniej niż bezsensowna wymiana elementó metodą prób i błędów)
[ Dodano: 2009-07-17, 00:48 ]
Jak się odkręca a potem przykręca jarzmo (wymiana klcków czy łorzysk) to może ono chwilowo ucichnąć. łożysko na MacPersie jak zgrzyta w czasie skręcania kierownicą to lepiej od razu wymienić.
sprawdzałem wszystko na 2 stacjach. Każdy mechanik nie wykrył luzów. Jeden twierdzi że pewnie to przekładnia kierownicza na 90%. A ja nie jestem do kończ tego pewien. Szkoda wydać około 1000zł na nową a potem stwierdzic ze nie pomogło. Przeguby sprawdzone a łozyska wymienione. Sprawdze jeszxze to jarzmo.
ja po wymianie łożyska miałem to samo ....okazało się ,że pękła sprężyna amortyzatora i przy hamowniu tarła o kołnierz....szwagier rozkręcił i powiadomił mnie o tym fakcie..echh ale przynajmniej znalazł przyczynę...