X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj

[Lanos] Gdzie znajde czujnik temperatury i jak go wymienić?

Autor Wiadomość
Shogun13
Lanos 1.5 16V

Auto: Lanos 1.5 16V
Wiek: 33
Dołączył: 07 Gru 2008
Posty: 62
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-06-17, 10:35   [Lanos] Gdzie znajde czujnik temperatury i jak go wymienić?

Chcę sprawdzić czujnik temperatury i ewentualnie go wymienić.
Silnik po nagrzaniu trochę nierówno pracuje (bardziej czuć jak jest zimno i wilgotno).
Włączenie ogrzewania tylnej szyby zwiększa nierówną pracę silnika - większe drgania w kabinie i na kierownicy. Najlepiej silnik pracuje jak nie ma włączonych świateł, ogrzewania szyby, radia - mały pobór prądu.

Sprawdziłem czujnik TPS, zmieniłem krokowy, dodałem dodatkową masę akumulator-karoseria, EGR działa (brak zmian po odpięciu przewodu). Napięcie na akumulatorze jest ok.

Jak do tego czujnika się zabrać?
Może to coś innego?
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
ziemniak
Weteran


Auto: :)
Imie: Maciek
Pomógł: 128 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 6947
Skąd: Białystok
Wysłany: 2009-06-17, 10:39   

Czujnik temperatury czego? :P



Sodowanie Białystok
Piaskowanie Białystok
 
 
Shogun13
Lanos 1.5 16V

Auto: Lanos 1.5 16V
Wiek: 33
Dołączył: 07 Gru 2008
Posty: 62
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-06-17, 10:41   

ziemniak napisał/a:
Czujnik temperatury czego? :P


Silnika.
Chyba, że jakiś inny może być przyczyną takiego zachowania?
 
 
profil skasowany
[Usunięty]

Wysłany: 2009-06-17, 11:14   

Shogun13 napisał/a:
Napięcie na akumulatorze jest ok.


To znaczy jakie?

[ Dodano: 2009-06-17, 11:17 ]
Shogun13 napisał/a:
Chcę sprawdzić czujnik temperatury i ewentualnie go wymienić.
Silnik po nagrzaniu trochę nierówno pracuje (bardziej czuć jak jest zimno i wilgotno).
Włączenie ogrzewania tylnej szyby zwiększa nierówną pracę silnika - większe drgania w kabinie i na kierownicy. Najlepiej silnik pracuje jak nie ma włączonych świateł, ogrzewania szyby, radia - mały pobór prądu.


A co ma spadek napięcia wspólnego z czujnikiem temperatury.
 
 
sheki
Krzysiek

Auto: BMW 318is
Imie: Krzysiek
Pomógł: 2 razy
Wiek: 41
Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 51
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-06-17, 11:27   

Witam!

Skoro przy włączonych odbiornikach elektrycznych spadają obroty i go telepie,to sprawdź jeszcze ładowanie,spadki napięcia mają ogromny wpływ na elektronike sterującą pracą silnika.
Na zimnym może tego nie odczuwasz,ponieważ silnik dostaję inną mieszankę,lecz gdy się nagrzeje Twój problem daje o sobie znać.

Pozdrawiam.

PS...
czasami nieszczelność w dolocie może także sprawiać podobne problemy.



sheki
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
Shogun13
Lanos 1.5 16V

Auto: Lanos 1.5 16V
Wiek: 33
Dołączył: 07 Gru 2008
Posty: 62
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-06-17, 11:27   

Mam napięcia 14,3V.

Szukam przyczyny dlaczego na nagrzanym silniku, na biegu jałowym drga mi kierownica i karoseria. Prawdopodobnie jest to spowodowane zbyt wolnymi obrotami. Jak dodam lekko gazu to problemu nie ma (albo jest niewyczuwalny).
Pracą silnika steruje ECM na podstawie zebranych informacji z czujników.

Jest jeszcze dziwna zależność, iż drgania są większe w deszczowe i zimne dni (w czasie mrozów to była tragedia).
Tak jak pisałem. Czym większy pobór prądu, tym większe drgania.
Akumulator jest nowy i ładowanie było sprawdzane w serwisie.
Dodam, iż poduszki silnika są zmienione, termostat wymieniony. Świece i kable też (chyba, że się kable w międzyczasie zepsuły?).

Mechanicy wymyślają cuda i nic nie poradzili. walczę z tym już kilka miesięcy.

[ Dodano: 2009-06-17, 11:35 ]
sheki napisał/a:
Witam!

PS...
czasami nieszczelność w dolocie może także sprawiać podobne problemy.


Jak zmieniałem krokowca to wszystko wyczyściłem i sprawdziłem.
Niestety, to raczej nie to.
Mam strasznie dziwny i upierdliwy problem.
 
 
Koenig
Weteran
Moher Power


Auto: Audi A6 V6
Imie: Janusz
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 6285
Skąd: Miechów
Wysłany: 2009-06-17, 11:45   

Shogun13 napisał/a:
poduszki silnika są zmienione


No właśnie, czy wszystko tu jest na pewno ok?



 
 
Shogun13
Lanos 1.5 16V

Auto: Lanos 1.5 16V
Wiek: 33
Dołączył: 07 Gru 2008
Posty: 62
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-06-17, 11:50   

Koenig napisał/a:
Shogun13 napisał/a:
poduszki silnika są zmienione


No właśnie, czy wszystko tu jest na pewno ok?


Wymieniłem poduszkę od kierowcy oraz pod skrzynią biegów.
Trzech mechaników zarzeka się, że ta od pasażera (obok alternatora) jest ok.
Silnik był cały luzowany i niby jest ok.
 
 
Albert
[Usunięty]

Wysłany: 2009-06-17, 20:22   

Witam.
Wydaje mi się, że twój problem jest bardziej natury elektrycznej niż zawieszenia silnika. Skoro twierdzisz, iż jesteś pewny świec i przewodów zapłonowych skieruj uwagę na cewkę. Drgania silnika mogą wynikać z tzw." wypadania zapłonu". Porządny warsztat i lampa stroboskopowa wiele wyjaśni, a na początek sprawdź i przeczyść wszystkie wtyczki przy silniku.
 
 
Shogun13
Lanos 1.5 16V

Auto: Lanos 1.5 16V
Wiek: 33
Dołączył: 07 Gru 2008
Posty: 62
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-06-17, 20:36   

Albert napisał/a:
Witam.
Wydaje mi się, że twój problem jest bardziej natury elektrycznej niż zawieszenia silnika. Skoro twierdzisz, iż jesteś pewny świec i przewodów zapłonowych skieruj uwagę na cewkę. Drgania silnika mogą wynikać z tzw." wypadania zapłonu". Porządny warsztat i lampa stroboskopowa wiele wyjaśni, a na początek sprawdź i przeczyść wszystkie wtyczki przy silniku.


Też mi się wydaje, iż jest to problem elektryczny, ale mechanicy rozkładają ręce.
Szukam dalej sam.

Wsłuchałem się ostatnio w pracę silnika i odnoszę wrażenie, że silnik minimalnie faluje i może przez to powstają te drgania. Raz jest lepiej raz gorzej. To musi być coś z elektryką i obrotami silnika. Będę sprawdzał dalej wtyczki przy silniku.

Auto pali super, jeździ też fajnie....tylko te drgania na biegu jałowym....stało się to nagle i nie mogę znaleźć przyczyny już dość długo. Auto nie przerywa, nie szarpie.

Pożyczę jeszcze przewody WN i sprawdze.
 
 
rafalh

Auto: Lanos 1.5 16V
Imie: Sylwia
Wiek: 21
Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 129
Skąd: Wlkp
Wysłany: 2009-06-17, 21:24   

a moze zaprogramuj od nowa obroty biegu jalowego
 
 
jasny24
[Usunięty]

Wysłany: 2009-06-17, 21:39   

W 1,5 8v czujnik temp silnika znajduje się pod aparatem zapłonowym koszt ok 30 zl, u ciebie powinno być podobnie

[ Dodano: 2009-06-17, 21:44 ]
U mnie tez drży kierownica ale już się przyzwyczaiłem i zauważyłem ze lanosy maja to do siebie ze niektóre usterki są naprawdę ciężkie do wyeliminowania i trzeba po prostu z tym żyć, tak w ogóle to jestem już po piwku i może gadam od rzeczy...:)
 
 
Shogun13
Lanos 1.5 16V

Auto: Lanos 1.5 16V
Wiek: 33
Dołączył: 07 Gru 2008
Posty: 62
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-06-18, 07:09   

rafalh napisał/a:
a moze zaprogramuj od nowa obroty biegu jalowego


Wykonałem już następujące czynności:
1. Programowanie biegu jałowego z 5 razy
2. Nowy krokowiec, czyszczenie dolotu
3. Sprawdziłem TPS (5V jest), EGR sprawdzony
4. Poduszki silnika wymienione i sprawdzone
5. Sprawdzałem zbieżność kabiny bo jakiś szarlatan mechanik mnie namówił, bo podobno silnik źle leży....ale tak nie drżał jak kupiłem lanka
6. Świece i kable zmieniłem jakieś 4 miesiące temu
7. Filtr powietrza zmieniony
8. Ładowanie na AKU mam ok, nowe aku
9. Założyłem dodatkową mase
10. Część wtyczek wypsikałem KONTAKTEM
11. Na komputerku nic nie wykryli
12. Zmieniłem termostat bo auto się nie dogrzewało


Jak zgaszę światła, nie ma radia, wentylatora itd to Auto nie drży. Każdy odbiornik prądu powoduje większe drgania - najwięcej ogrzewanie szyby

Może jest gdzieś zwarcie w instalacji?
Może coś jest nie tak z alternatorem lub kołem od paska klinowego?

Zastanawia mnie dlaczego w zimne i deszczowe dni jest to bardziej wyczuwalne?
 
 
gasior5

Auto: Lanos sedan 1.5 8V
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 30 Kwi 2009
Posty: 372
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-06-19, 10:14   

Shogun13 napisał/a:
Zastanawia mnie dlaczego w zimne i deszczowe dni jest to bardziej wyczuwalne?


Wynika to z tego, że wilgoć uwypukla wszelkie usterki w układzie elektrycznym.
Może się okazać że jedynym wyjściem będzie prucie wiązek i sprawdzanie wszyskiego po kolei. Często problemy stwarzają nie kostki połączeniowe, tylko łączówki kabli w wiązkach - lubią zaśniedzieć co powoduje gorszą pracę elektryki.




 
 
arturiusz
[Usunięty]

Wysłany: 2009-06-19, 13:18   

u mnie bylo tak po wymianie poduszek pod silnikiem.
okazalo sie ze poduszki byly od innej wersji.
Wymiana na inne zalatwila sprawe.
Wiec moze u ciebie jest to samo.
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Reklama   |   Kontakt