X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

POMOC dla kolegi Mawerix!

Proszę choć zapoznajcie się z tematem aby wesprzeć kolegę jak tylko możemy!!!

POMOC

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[Matiz] Coś się dzieje z Matizem

Autor Wiadomość
zbar13

Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 12
Wysłany: 2009-06-24, 18:56   [Matiz] Coś się dzieje z Matizem

Jadę sobie spokojnie 65Km/h nagle czuje że Matiz traci moc, zmiana biegów i dodanie gazu nic nie daje, silnik jakby wszedł na bardzo wysokie obroty, wyłączyłem go, po ponownym uruchomieniu Matiz pracuje poprawnie, ale od tego momentu jak jest zagrzany, bardzo głośno pracuje silnik, nie wiem czy w/w usterka nie pojawi się ponownie, od czego mam zacząć sprawdzanie aby zdiagnozować usterkę
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
profil skasowany
[Usunięty]

Wysłany: 2009-06-24, 19:57   

Cytat:
od czego mam zacząć sprawdzanie aby zdiagnozować usterkę


od błędów ECM.
 
 
zbar13

Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 12
Wysłany: 2009-06-25, 12:13   

sprawdziłem kody w ECM wygenerował mi błąd 1500, ale mój pojazd jest bez klimy.wymieniłem na początek filtr paliwa.
 
 
Bercik
[Usunięty]

Wysłany: 2009-06-25, 12:18   

Błąd 1500 wyskakuje zawsze w matizie bez klimy. Może przeskoczył rozrząd ale wtedy chyba cały czas bez względu na temperaturę chodziłby nierówno. Może padł moduł optyczny aparatu zapłonowego - on chyba właśnie zaczyna szwankować gdy silnik się nagrzeje, a na zimnym działa dobrze. :myśli:
 
 
zbar13

Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 12
Wysłany: 2009-06-25, 19:13   

Szykuje mi się długa trasa, nie jestem pewny czy w/w sytuacja nie powtórzy, się więc zastanawiam się nad wymianą modułu optycznego, czy to dobry pomysł :omg: :omg: :omg:
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
steyr
steyr


Auto: Matiz Life 03r PB/Punto 2 FL 04r. 1.2 16v
Imie: Pawel
Pomógł: 193 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 3813
Skąd: Kalwaria Z.
Wysłany: 2009-06-25, 20:44   

przeczysc krokowy,ewetualnie jak sie tak dzieje moze cos byc z EGR,tzn silnik ci wchodzi na obroty? ;)



W sprawie pytań/pomocy techniczej prosze pisac na priv,
 
 
zbar13

Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 12
Wysłany: 2009-06-27, 17:59   

Wymontowałem i wyczyściłem silnik krokowy(strażny nagar) po zamontowaniu silnik cały czas na wysokich obrotach, wykonałem restart sterownika zaprogramowałem wolne obroty, silnik dalej ma bardzo wysokie obroty,(wygląda tak jakby krokowy nie pracował)przy grzaniu silnika nagle w wydechu biały dym i falują wolne obroty( czy to uszczelka pod głowicą?) próbowałem sprawdzić wolne obroty na zimnym silniku wygląda tak jakby nie palił na wszystkich garach, rzuca silnikiem. :cfaniaczek:
 
 
steyr
steyr


Auto: Matiz Life 03r PB/Punto 2 FL 04r. 1.2 16v
Imie: Pawel
Pomógł: 193 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 3813
Skąd: Kalwaria Z.
Wysłany: 2009-06-27, 22:45   

sprawdz jeszcze rac błędy ECM,jak takie cyrki sa to musi cos wyjsc ;)



W sprawie pytań/pomocy techniczej prosze pisac na priv,
 
 
weeider

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 08 Cze 2009
Posty: 122
Wysłany: 2009-06-27, 23:26   

Jak masz cały czas wysokie obroty to silnik krokowy nie zamyka i masz praktycznie cały czas ssanie czyli bogata mieszanka paliwa mało powietrza,,, stąd też ten dym ... Tak podejrzewam .... Pozdro
 
 
filip163
[Usunięty]

Wysłany: 2009-06-30, 20:18   

Witam! U mnie problem polega na tym, że po rozgrzaniu silnika na biegu jałowym co kilkanaście sekund pojawia się nierówna praca i w końcu gaśnie. Dzisiaj doszło jeszcze zapalanie check engine i gaśnięcie (wcześniej szarpanie).?
Jak sprawdzić błędy?
 
 
profil skasowany
[Usunięty]

Wysłany: 2009-06-30, 20:56   

filip163 napisał/a:
Jak sprawdzić błędy?


http://daewooforum.pl/viewtopic.php?t=2869
 
 
filip163
[Usunięty]

Wysłany: 2009-07-01, 06:26   

Dzięki aseramati.
 
 
zbar13

Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 12
Wysłany: 2009-07-08, 09:21   

No i dopiero się zaczęło, wymieniłem uszczelkę pod głowica a przy okazji pasek rozrządu, i po odpaleniu silnika silnik pracuje chwile i potem wypadają wolne obroty i silnik gaśnie. Sprawdzono błędy w ECM jest tylko 1500, 0400, sprawdziłem EGR jest ok. sprawdziliśmy na testerze błędy jest brak, podejrzewam nieszczelność na głowicy, czy to możliwe? no po co można jeszcze sprawdzić
Ostatnio zmieniony przez zbar13 2009-07-20, 22:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
steyr
steyr


Auto: Matiz Life 03r PB/Punto 2 FL 04r. 1.2 16v
Imie: Pawel
Pomógł: 193 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 3813
Skąd: Kalwaria Z.
Wysłany: 2009-07-08, 10:45   

wszystko zostało dobrze podłączone z powrotem? moze byc ze co jest nietak z głowicą ;)



W sprawie pytań/pomocy techniczej prosze pisac na priv,
 
 
zbar13

Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 12
Wysłany: 2009-07-10, 21:48   

Mam pytanie?? co może być powodem że nie można zrobić kalibracji wolnych obrotów, cały czas bardzo wysokie obroty, odłączanie akumulatora , i kalibracja wolnych obrotów nic nie zmienia, a to wszystko po wymianie silnika krokowego, czy może być uszkodzony sterownik??
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt