Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Wysłany: 2009-06-24, 18:56 [Matiz] Coś się dzieje z Matizem
Jadę sobie spokojnie 65Km/h nagle czuje że Matiz traci moc, zmiana biegów i dodanie gazu nic nie daje, silnik jakby wszedł na bardzo wysokie obroty, wyłączyłem go, po ponownym uruchomieniu Matiz pracuje poprawnie, ale od tego momentu jak jest zagrzany, bardzo głośno pracuje silnik, nie wiem czy w/w usterka nie pojawi się ponownie, od czego mam zacząć sprawdzanie aby zdiagnozować usterkę
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
profil skasowany [Usunięty]
Wysłany: 2009-06-24, 19:57
Cytat:
od czego mam zacząć sprawdzanie aby zdiagnozować usterkę
od błędów ECM.
zbar13
Dołączył: 04 Cze 2009 Posty: 12
Wysłany: 2009-06-25, 12:13
sprawdziłem kody w ECM wygenerował mi błąd 1500, ale mój pojazd jest bez klimy.wymieniłem na początek filtr paliwa.
Bercik [Usunięty]
Wysłany: 2009-06-25, 12:18
Błąd 1500 wyskakuje zawsze w matizie bez klimy. Może przeskoczył rozrząd ale wtedy chyba cały czas bez względu na temperaturę chodziłby nierówno. Może padł moduł optyczny aparatu zapłonowego - on chyba właśnie zaczyna szwankować gdy silnik się nagrzeje, a na zimnym działa dobrze.
zbar13
Dołączył: 04 Cze 2009 Posty: 12
Wysłany: 2009-06-25, 19:13
Szykuje mi się długa trasa, nie jestem pewny czy w/w sytuacja nie powtórzy, się więc zastanawiam się nad wymianą modułu optycznego, czy to dobry pomysł
Linker #2 Reklama
Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
steyr steyr
Auto: Matiz Life 03r PB/Punto 2 FL 04r. 1.2 16v
Imie: Pawel Pomógł: 193 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Kwi 2008 Posty: 3813 Skąd: Kalwaria Z.
Wysłany: 2009-06-25, 20:44
przeczysc krokowy,ewetualnie jak sie tak dzieje moze cos byc z EGR,tzn silnik ci wchodzi na obroty?
W sprawie pytań/pomocy techniczej prosze pisac na priv,
zbar13
Dołączył: 04 Cze 2009 Posty: 12
Wysłany: 2009-06-27, 17:59
Wymontowałem i wyczyściłem silnik krokowy(strażny nagar) po zamontowaniu silnik cały czas na wysokich obrotach, wykonałem restart sterownika zaprogramowałem wolne obroty, silnik dalej ma bardzo wysokie obroty,(wygląda tak jakby krokowy nie pracował)przy grzaniu silnika nagle w wydechu biały dym i falują wolne obroty( czy to uszczelka pod głowicą?) próbowałem sprawdzić wolne obroty na zimnym silniku wygląda tak jakby nie palił na wszystkich garach, rzuca silnikiem.
steyr steyr
Auto: Matiz Life 03r PB/Punto 2 FL 04r. 1.2 16v
Imie: Pawel Pomógł: 193 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Kwi 2008 Posty: 3813 Skąd: Kalwaria Z.
Wysłany: 2009-06-27, 22:45
sprawdz jeszcze rac błędy ECM,jak takie cyrki sa to musi cos wyjsc
W sprawie pytań/pomocy techniczej prosze pisac na priv,
weeider Pomógł: 4 razy Dołączył: 08 Cze 2009 Posty: 122
Wysłany: 2009-06-27, 23:26
Jak masz cały czas wysokie obroty to silnik krokowy nie zamyka i masz praktycznie cały czas ssanie czyli bogata mieszanka paliwa mało powietrza,,, stąd też ten dym ... Tak podejrzewam .... Pozdro
filip163 [Usunięty]
Wysłany: 2009-06-30, 20:18
Witam! U mnie problem polega na tym, że po rozgrzaniu silnika na biegu jałowym co kilkanaście sekund pojawia się nierówna praca i w końcu gaśnie. Dzisiaj doszło jeszcze zapalanie check engine i gaśnięcie (wcześniej szarpanie).?
Jak sprawdzić błędy?
No i dopiero się zaczęło, wymieniłem uszczelkę pod głowica a przy okazji pasek rozrządu, i po odpaleniu silnika silnik pracuje chwile i potem wypadają wolne obroty i silnik gaśnie. Sprawdzono błędy w ECM jest tylko 1500, 0400, sprawdziłem EGR jest ok. sprawdziliśmy na testerze błędy jest brak, podejrzewam nieszczelność na głowicy, czy to możliwe? no po co można jeszcze sprawdzić
Ostatnio zmieniony przez zbar13 2009-07-20, 22:17, w całości zmieniany 1 raz
steyr steyr
Auto: Matiz Life 03r PB/Punto 2 FL 04r. 1.2 16v
Imie: Pawel Pomógł: 193 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Kwi 2008 Posty: 3813 Skąd: Kalwaria Z.
Wysłany: 2009-07-08, 10:45
wszystko zostało dobrze podłączone z powrotem? moze byc ze co jest nietak z głowicą
W sprawie pytań/pomocy techniczej prosze pisac na priv,
zbar13
Dołączył: 04 Cze 2009 Posty: 12
Wysłany: 2009-07-10, 21:48
Mam pytanie?? co może być powodem że nie można zrobić kalibracji wolnych obrotów, cały czas bardzo wysokie obroty, odłączanie akumulatora , i kalibracja wolnych obrotów nic nie zmienia, a to wszystko po wymianie silnika krokowego, czy może być uszkodzony sterownik??