Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Wysłany: 2009-06-26, 16:01 [Nubira] silnik do lacetti 1.8
Witam,
Mam kłopot z lacetti 1.8 16v 2004 r. . W autku znajduje się zatarty :-( silnik 1.8 (chevrolet/daewoo). Czy mogę wymienić go na któryś z następujących silników: 2.0 16v DU, 2.0 16v opel ecotec, 22 16v Opel Ecotec ? Każdy z nich jest bardziej dostępny. Dodatkowo są mocniejsze. Planuję zostawić skrzynię i osprzęt (komp, kolektory) z 1.8. Podpowiedzcie
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
Figur Przyjaciel Prezes Zarządu
Auto: Renault Laguna 3 2.0 16V
Imie: Marcin Pomógł: 108 razy Wiek: 33 Dołączył: 06 Sty 2009 Posty: 10015 Skąd: Świecie (CSW)
Wysłany: 2009-06-26, 16:22
Jeżeli planujesz zostawić kompa to chyba musisz kupić oryginalny silnik. BTW Do samochodu można wsadzić prawie każdy silnik. Trzeba trochę chęci i $$
Ale, żeby zostawić kompa i osprzęt sterujący silnikem to musisz włożyć ten sam silnik który miałeś, raczej inny zwłaszcza większy nie będzie chodził
Chcesz kompleksowo zabezpieczyć swój dom, mieszkanie, firmę ? Pisz a na pewno pomogę.
Sprzedaż Hurtowa oraz montaż systemów alarmowych, telewizji przemysłowej, sterowników do bram wjazdowych, garażowych, Videodmofonów.
Dla forumowiczów rabat !
Figur Przyjaciel Prezes Zarządu
Auto: Renault Laguna 3 2.0 16V
Imie: Marcin Pomógł: 108 razy Wiek: 33 Dołączył: 06 Sty 2009 Posty: 10015 Skąd: Świecie (CSW)
Wysłany: 2009-06-26, 18:23
Viking napisał/a:
ale ja pragnę wykorzystać pokrewieństwo silników -zewnętrnie ecoteki są identyczne z "zatarciuchem"....
Zewnętrznie może i tak, ale sterowanie mają już zapewne inne.
Ogólnie sterowanie pracą silnika, komputer ten co masz może np może wywalać błędy bo będzie widział inne wartości z pomiarów, jeśli w ogóle odpali ten silnik.
Chcesz kompleksowo zabezpieczyć swój dom, mieszkanie, firmę ? Pisz a na pewno pomogę.
Sprzedaż Hurtowa oraz montaż systemów alarmowych, telewizji przemysłowej, sterowników do bram wjazdowych, garażowych, Videodmofonów.
Dla forumowiczów rabat !
ziemniak Weteran
Auto: LS400, LS460
Imie: Maciek Pomógł: 140 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 7538 Skąd: Białystok
Wysłany: 2009-06-28, 17:51
Viking napisał/a:
Figur napisał/a:
Jeżeli planujesz zostawić kompa to chyba musisz kupić oryginalny silnik. BTW Do samochodu można wsadzić prawie każdy silnik. Trzeba trochę chęci i $$
ale ja pragnę wykorzystać pokrewieństwo silników -zewnętrnie ecoteki są identyczne z "zatarciuchem"....
Witam!
Prawde mowiac nie przerabialem tematu, ale skoro mowisz ze z zewnatrz wygladaja identyko, to powinno byc wszystko ok. Sprawdz jeszcze czy osprzet z np C20XE pasuje P&P do C18XE bo prawdopodobnie sa to blizniacze silniki
Kamiljan napisał/a:
Ale, żeby zostawić kompa i osprzęt sterujący silnikem to musisz włożyć ten sam silnik który miałeś, raczej inny zwłaszcza większy nie będzie chodził
Bzdura. Przyklad? C20XE chodzi najlepiej na kompie z Lanosa 1.6
Bzdura. Przyklad? C20XE chodzi najlepiej na kompie z Lanosa 1.6 [/quote]
Potwierdzam, silnik ma troche koników gratis[/quote]
Dziękuję za konstruktywne opinie praktyków :-D
Poprawcie mnie , jesli się mylę. Czy 1.6 z lanika ma map sensor, a nie przepływkę ?
Czyli podpinacie tylko detonacyjny, map i na czujnik na wałku , cewkę, tps, krokowy i wsio ?
ziemniak Weteran
Auto: LS400, LS460
Imie: Maciek Pomógł: 140 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 7538 Skąd: Białystok
Wysłany: 2009-06-29, 16:09
Z tego co mi wiadomo to wszystkie silniki w Daewoo mialy MAP, nie MAF Niestety w Oplach byly zasrane przeplywomierze
Osprzet do silnika Oplowskiego prawdopodobnie bedzie caly trzeba przelozyc z Chevroleta <zakladajac ze same gole bloki sa identyczne i ze ma byc jak najmniejszy zakres przerobek >
Z tego co mi wiadomo to wszystkie silniki w Daewoo mialy MAP, nie MAF Niestety w Oplach byly zasrane przeplywomierze
Osprzet do silnika Oplowskiego prawdopodobnie bedzie caly trzeba przelozyc z Chevroleta <zakladajac ze same gole bloki sa identyczne i ze ma byc jak najmniejszy zakres przerobek >
popieram opinię o przepływkach gm :-P
ziemniak Weteran
Auto: LS400, LS460
Imie: Maciek Pomógł: 140 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 7538 Skąd: Białystok
Wysłany: 2009-07-01, 20:35
Pol biedy jeszcze jak masz seryjny silnik Gorzej jak dolot powinien miec okolo 80mm srednicy w Twoim silniku, a przeplywka ma okolo 70 Robi sie swoiste waskie gardlo