X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

POMOC dla kolegi Mawerix!

Proszę choć zapoznajcie się z tematem aby wesprzeć kolegę jak tylko możemy!!!

POMOC

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[Lanos] PROBLEM Z KIEROWNICĄ /bije/

Autor Wiadomość
MIEDZIAK64
MIEDZIAK64

Auto: Lanos 1,5'8v 86KM
Imie: JARO
Wiek: 59
Dołączył: 03 Cze 2009
Posty: 28
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2009-06-28, 17:33   [Lanos] PROBLEM Z KIEROWNICĄ /bije/

podczas jazdy po wybojach słychać i czuć stuki w układzie kierowniczym.Zaznaczam,że mam wstawioną NOWĄ przekładnie kierowniczą razem z drążkami i końcówkami oraz ustawioną zbieżność.Pomimo to po wjechani w dziurę,co na nazych drogach jest normą,odczuwam bicia w kierownicy.Mam takie wrażenie,że dzieje sie to na odcinku miedzy kołem kierownicy a przekładnią.Co może być tego przyczyną i czy jest to niebezpieczne?Zaznaczam,że auto prowadzi się dobrze,nie ucieka na boki,zakręty pokonuje spokojnie.Może to wina krzyżaka w kolumnie,ale ten też był wymieniany.Podobno jest jeszcze jakiś plastikowy krzyżaczek w kolumnie kierowniczej.Może ktoś juz miał taki przypadek i wie co trzeba zrobić.Licze na pomoc.
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
Pietro
Weteran


Auto: Lanos Hatchback T-150 1.6, full SX, 92U
Imie: Piotr
Pomógł: 341 razy
Wiek: 43
Dołączył: 06 Gru 2007
Posty: 4665
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2009-06-28, 17:56   

Sprawdź może na początek pierwszą rzecz... zajrzyj pod kierownicę i sprawdź czy na kolumnie kierowniczej masz zamontowaną taką plastikową tulejkę, jak na fotce poniżej.



Jeżeli masz taką tulejkę, a jest ona np. wysunięta jak na powyższej fotce, to spróbuj wepchnąć ją z powrotem na miejsce i zabezpieczyć jakimś cybantem, tak, aby się nie wysuwała. Najlepiej skręcaną opaską metalową, bo plastikowe i tak zsuną się...

 
 
Ppks

Auto: lanos
Wiek: 37
Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 19
Skąd: Łomża
Wysłany: 2009-06-29, 11:35   

Pitero prawdę gada jak to nie to to zobacz czy kierownica ma luzy w pionie jak tak to łożysko.



GAZ TO ZŁO
 
 
 
OlekBartek
Grupa Kujawsko-pomorska

Auto: Lanos c20xe
Imie: Bartek
Pomógł: 74 razy
Wiek: 34
Dołączył: 02 Mar 2009
Posty: 3484
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2009-06-29, 12:26   

Z tego co czytalem to ta tulejka raczej nie ma lub ma nikly wplyw na przekladnie kierownicza.Ja zadnej zmiany nie odczuwam gdy jest wsunieta czy wysunieta.Tak logicznie myslac jakby tam miala byc jakas tulejka to by dali jakies lozysko czy tulejke z czegos porzadnego a nie jakis cieniutki plastik ma miec wplyw na uklad kierowniczy.
Takie jest moje zdanie.
:piwo:
 
 
 
Pietro
Weteran


Auto: Lanos Hatchback T-150 1.6, full SX, 92U
Imie: Piotr
Pomógł: 341 razy
Wiek: 43
Dołączył: 06 Gru 2007
Posty: 4665
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2009-06-29, 17:06   

OlekBartek napisał/a:
Z tego co czytalem to ta tulejka raczej nie ma lub ma nikly wplyw na przekladnie kierownicza.

Wpływ ma i to wcale nie taki mały. Jakby nie była potrzebna, to by jej w fabryce nie dawali. Zresztą sam zaobserwowałem w moim Lanosie prostą zależność:
- tulejka wysunięta = silne szarpanie i bicie kierownicy przy jeździe po nierównej nawierzchni;
- tulejka wciśnięta = nawet przy jeździe po mocno nierównej nawierzchni kierownica jest stabilna i trzyma kierunek jazdy.
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
OlekBartek
Grupa Kujawsko-pomorska

Auto: Lanos c20xe
Imie: Bartek
Pomógł: 74 razy
Wiek: 34
Dołączył: 02 Mar 2009
Posty: 3484
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2009-06-29, 17:39   

Pietro napisał/a:
OlekBartek napisał/a:
Z tego co czytalem to ta tulejka raczej nie ma lub ma nikly wplyw na przekladnie kierownicza.

Wpływ ma i to wcale nie taki mały. Jakby nie była potrzebna, to by jej w fabryce nie dawali. Zresztą sam zaobserwowałem w moim Lanosie prostą zależność:
- tulejka wysunięta = silne szarpanie i bicie kierownicy przy jeździe po nierównej nawierzchni;
- tulejka wciśnięta = nawet przy jeździe po mocno nierównej nawierzchni kierownica jest stabilna i trzyma kierunek jazdy.


Tylko,ze to co piszesz to moga byc oznaki zuzycia maglownicy lub elementow ukladu kierowniczego i tulejka wtedy pomaga tzn usuwa skutek a nie przyczyne problemu.
Zreszta musze sie przyznac,ze sam jednak ja dopchnalem i zablokowalem zaciskiem,moze nie pomoze ale tez nie zaszkodzi :piwo:
 
 
 
Pietro
Weteran


Auto: Lanos Hatchback T-150 1.6, full SX, 92U
Imie: Piotr
Pomógł: 341 razy
Wiek: 43
Dołączył: 06 Gru 2007
Posty: 4665
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2009-06-29, 17:55   

Zawieszenie mam, odpukać, w stanie nienagannym ;) Co do maglownicy to trudno mi powiedzieć, bo przy niej nie grzebałem. Tak czy siak... nawet na IKL'u zdania w temacie tej tulejki są skrajnie podzielone... Ale tę tulejkę i tak warto poprawnie zamontować :piwo:
 
 
OlekBartek
Grupa Kujawsko-pomorska

Auto: Lanos c20xe
Imie: Bartek
Pomógł: 74 razy
Wiek: 34
Dołączył: 02 Mar 2009
Posty: 3484
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2009-06-29, 18:12   

Ale tę tulejkę i tak warto poprawnie zamontować :piwo: [/quote]

Tutaj sie w 100% zgadzam ;)
 
 
 
MIEDZIAK64
MIEDZIAK64

Auto: Lanos 1,5'8v 86KM
Imie: JARO
Wiek: 59
Dołączył: 03 Cze 2009
Posty: 28
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2009-07-01, 20:04   

Faktycznie była to wina tej plastikowej tulejki.Była wysunięta prawie 3 cm.Po wbiciu jej młotkiem problem bicia kierownicy zniknął.Wielce zastanawia mnie dyletanctwo konstruktorów,że nie zastosowali zabezpieczenia/chociażby w postaci pierścienia/tej tulejki.Wielkie dzięki wszystkim za pomoc w rozwiązaniu tego problemu.
 
 
RIPER
Administrator
Jose Jalapeno on a stick


Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK
Pomógł: 1137 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Cze 2009
Posty: 24294
Skąd: SI
Wysłany: 2009-07-01, 21:12   

sprawdze to u siebie, kierownica mi nie bije ale dobrze by bylo miec to na miejscu :D



jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł :tonieja:
nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h :ehh:
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw

Oryginalne oleje silnikowe Katowice !!
wysokiej jakości przewody hamulcowe do Twojego auta, producent !!! <---- KLIK
 
 
 
RIPER
Administrator
Jose Jalapeno on a stick


Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK
Pomógł: 1137 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Cze 2009
Posty: 24294
Skąd: SI
Wysłany: 2009-07-12, 21:38   

wznawiam temat ... wepchnolem to cacko zabezpieczylem opaska metalowa i kierownica mi ciezej chodzi, czy to ma byc wetkniete bylejak ?? byle do konca ?? czy to sie dotrze ??



jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł :tonieja:
nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h :ehh:
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw

Oryginalne oleje silnikowe Katowice !!
wysokiej jakości przewody hamulcowe do Twojego auta, producent !!! <---- KLIK
 
 
 
strus
Grupa mazowiecka


Auto: Lanos / Leganza
Imie: Zbyszek
Pomógł: 52 razy
Wiek: 34
Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 4086
Skąd: Nasielsk
Wysłany: 2012-03-30, 20:59   

Rowniez wbilem ta tuleje bo wyszla ok 3-4cm a ostatnio zauwazylem ze kierownica drga a na nierownej nawierzchni auto wozi po calym pasie... Jutro jazda zobaczymy czy to bylo przyczyna.

EDIT

Fakt kierownica ciezej chodzi ale nawet przy 200km/h nie wozi po drodze :cfaniaczek:



Daewoo Lanos 2.0T 250KM & 330NM
Daewoo Leganza 2.5v6 205KM & 245NM -> Opel Vectra GTS 3.2v6 211KM & 300NM
 
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt