Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Wysłany: 2009-06-28, 17:33 [Lanos] PROBLEM Z KIEROWNICĄ /bije/
podczas jazdy po wybojach słychać i czuć stuki w układzie kierowniczym.Zaznaczam,że mam wstawioną NOWĄ przekładnie kierowniczą razem z drążkami i końcówkami oraz ustawioną zbieżność.Pomimo to po wjechani w dziurę,co na nazych drogach jest normą,odczuwam bicia w kierownicy.Mam takie wrażenie,że dzieje sie to na odcinku miedzy kołem kierownicy a przekładnią.Co może być tego przyczyną i czy jest to niebezpieczne?Zaznaczam,że auto prowadzi się dobrze,nie ucieka na boki,zakręty pokonuje spokojnie.Może to wina krzyżaka w kolumnie,ale ten też był wymieniany.Podobno jest jeszcze jakiś plastikowy krzyżaczek w kolumnie kierowniczej.Może ktoś juz miał taki przypadek i wie co trzeba zrobić.Licze na pomoc.
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
Pietro Weteran
Auto: Lanos Hatchback T-150 1.6, full SX, 92U
Imie: Piotr Pomógł: 341 razy Wiek: 43 Dołączył: 06 Gru 2007 Posty: 4665 Skąd: Gdynia
Wysłany: 2009-06-28, 17:56
Sprawdź może na początek pierwszą rzecz... zajrzyj pod kierownicę i sprawdź czy na kolumnie kierowniczej masz zamontowaną taką plastikową tulejkę, jak na fotce poniżej.
Jeżeli masz taką tulejkę, a jest ona np. wysunięta jak na powyższej fotce, to spróbuj wepchnąć ją z powrotem na miejsce i zabezpieczyć jakimś cybantem, tak, aby się nie wysuwała. Najlepiej skręcaną opaską metalową, bo plastikowe i tak zsuną się...
Pitero prawdę gada jak to nie to to zobacz czy kierownica ma luzy w pionie jak tak to łożysko.
GAZ TO ZŁO
OlekBartek Grupa Kujawsko-pomorska
Auto: Lanos c20xe
Imie: Bartek Pomógł: 74 razy Wiek: 34 Dołączył: 02 Mar 2009 Posty: 3484 Skąd: Włocławek
Wysłany: 2009-06-29, 12:26
Z tego co czytalem to ta tulejka raczej nie ma lub ma nikly wplyw na przekladnie kierownicza.Ja zadnej zmiany nie odczuwam gdy jest wsunieta czy wysunieta.Tak logicznie myslac jakby tam miala byc jakas tulejka to by dali jakies lozysko czy tulejke z czegos porzadnego a nie jakis cieniutki plastik ma miec wplyw na uklad kierowniczy.
Takie jest moje zdanie.
Pietro Weteran
Auto: Lanos Hatchback T-150 1.6, full SX, 92U
Imie: Piotr Pomógł: 341 razy Wiek: 43 Dołączył: 06 Gru 2007 Posty: 4665 Skąd: Gdynia
Wysłany: 2009-06-29, 17:06
OlekBartek napisał/a:
Z tego co czytalem to ta tulejka raczej nie ma lub ma nikly wplyw na przekladnie kierownicza.
Wpływ ma i to wcale nie taki mały. Jakby nie była potrzebna, to by jej w fabryce nie dawali. Zresztą sam zaobserwowałem w moim Lanosie prostą zależność:
- tulejka wysunięta = silne szarpanie i bicie kierownicy przy jeździe po nierównej nawierzchni;
- tulejka wciśnięta = nawet przy jeździe po mocno nierównej nawierzchni kierownica jest stabilna i trzyma kierunek jazdy.
Linker #2 Reklama
Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
OlekBartek Grupa Kujawsko-pomorska
Auto: Lanos c20xe
Imie: Bartek Pomógł: 74 razy Wiek: 34 Dołączył: 02 Mar 2009 Posty: 3484 Skąd: Włocławek
Wysłany: 2009-06-29, 17:39
Pietro napisał/a:
OlekBartek napisał/a:
Z tego co czytalem to ta tulejka raczej nie ma lub ma nikly wplyw na przekladnie kierownicza.
Wpływ ma i to wcale nie taki mały. Jakby nie była potrzebna, to by jej w fabryce nie dawali. Zresztą sam zaobserwowałem w moim Lanosie prostą zależność:
- tulejka wysunięta = silne szarpanie i bicie kierownicy przy jeździe po nierównej nawierzchni;
- tulejka wciśnięta = nawet przy jeździe po mocno nierównej nawierzchni kierownica jest stabilna i trzyma kierunek jazdy.
Tylko,ze to co piszesz to moga byc oznaki zuzycia maglownicy lub elementow ukladu kierowniczego i tulejka wtedy pomaga tzn usuwa skutek a nie przyczyne problemu.
Zreszta musze sie przyznac,ze sam jednak ja dopchnalem i zablokowalem zaciskiem,moze nie pomoze ale tez nie zaszkodzi
Pietro Weteran
Auto: Lanos Hatchback T-150 1.6, full SX, 92U
Imie: Piotr Pomógł: 341 razy Wiek: 43 Dołączył: 06 Gru 2007 Posty: 4665 Skąd: Gdynia
Wysłany: 2009-06-29, 17:55
Zawieszenie mam, odpukać, w stanie nienagannym Co do maglownicy to trudno mi powiedzieć, bo przy niej nie grzebałem. Tak czy siak... nawet na IKL'u zdania w temacie tej tulejki są skrajnie podzielone... Ale tę tulejkę i tak warto poprawnie zamontować
OlekBartek Grupa Kujawsko-pomorska
Auto: Lanos c20xe
Imie: Bartek Pomógł: 74 razy Wiek: 34 Dołączył: 02 Mar 2009 Posty: 3484 Skąd: Włocławek
Wysłany: 2009-06-29, 18:12
Ale tę tulejkę i tak warto poprawnie zamontować [/quote]
Faktycznie była to wina tej plastikowej tulejki.Była wysunięta prawie 3 cm.Po wbiciu jej młotkiem problem bicia kierownicy zniknął.Wielce zastanawia mnie dyletanctwo konstruktorów,że nie zastosowali zabezpieczenia/chociażby w postaci pierścienia/tej tulejki.Wielkie dzięki wszystkim za pomoc w rozwiązaniu tego problemu.
RIPER Administrator Jose Jalapeno on a stick
Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK Pomógł: 1137 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Cze 2009 Posty: 24294 Skąd: SI
Wysłany: 2009-07-01, 21:12
sprawdze to u siebie, kierownica mi nie bije ale dobrze by bylo miec to na miejscu
jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw
Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK Pomógł: 1137 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Cze 2009 Posty: 24294 Skąd: SI
Wysłany: 2009-07-12, 21:38
wznawiam temat ... wepchnolem to cacko zabezpieczylem opaska metalowa i kierownica mi ciezej chodzi, czy to ma byc wetkniete bylejak byle do konca czy to sie dotrze
jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw
Rowniez wbilem ta tuleje bo wyszla ok 3-4cm a ostatnio zauwazylem ze kierownica drga a na nierownej nawierzchni auto wozi po calym pasie... Jutro jazda zobaczymy czy to bylo przyczyna.
EDIT
Fakt kierownica ciezej chodzi ale nawet przy 200km/h nie wozi po drodze