X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[Leganza] Cewka zapłonowa Leganza, Nubira, Lanos, Opel Front

Autor Wiadomość
marekklucz


Auto: Daewoo Leganza 2.0 133KM LPG 98r
Dołączył: 30 Paź 2008
Posty: 31
Skąd: Kluczbork
Wysłany: 2009-06-30, 06:42   [Leganza] Cewka zapłonowa Leganza, Nubira, Lanos, Opel Front

Witam

Wie ktoś może jakie powinna mieć parametry sprawna w 100% cewka zapłonowa do Daewoo lub odpowiednia z Opla? Nie mogę tego nigdzie znaleźć, może ktoś ewentualnie potrafi to pomierzyć u siebie. Chodzi mi o to, że ponoć na gazie pracuje w bardziej ekstremalnych warunkach i ma być na max możliwości. Pomiar na uzwojeniach się robi: pierwotnym i wtórnym. Tyle wyczytałem ale jak to się robi nie mam pojęcia :)



Daewoo Leganza 2.0 133KM LPG 98r Kluczbork
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
stifff
Grupa Wielkopolska

Auto: Nexia
Imie: stefan
Pomógł: 259 razy
Dołączył: 04 Gru 2006
Posty: 4032
Skąd: piła
Wysłany: 2009-06-30, 17:10   

Nie istnieje pojęcie parametrów odnośnie cewki WN . Cewki się sprawdza odpowiednim przyrządem .Na podstawie pomiarów rezystancji nie można stwierdzić stanu cewki . Poza tym cewki w poj. Lan , Nub , Leg.są jedną całością z DIS-em [ ukł.wyzwalającym ] tak więc nie ma możliwości sprawdzenia uzwojeń pierwotnych.
 
 
marekklucz


Auto: Daewoo Leganza 2.0 133KM LPG 98r
Dołączył: 30 Paź 2008
Posty: 31
Skąd: Kluczbork
Wysłany: 2009-07-01, 07:25   

W takim razie jak sprawdzić stan cewki? Bez kupowania i zakładania nowej oczywiście. Gazownik twierdzi, że na PB może jest jeszcze dobra ale na LPG daje za słabą iskrę



Daewoo Leganza 2.0 133KM LPG 98r Kluczbork
 
 
Kat

Auto: Leganza 2.0 CDX
Pomógł: 43 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 972
Skąd: Bukowno
Wysłany: 2009-07-01, 08:49   

Napięcie z cewki idzie takie samo. Nie ma znaczenia, czy silnik pracuje na PB czy na LPG. Jeśli coś jest nie tak z iskrą (bo faktycznie na gazie wszelkie niedomagania układu elektrycznego czy zasilającego wychodzą wcześniej) to polecam raczej wymianę świec i przewodów WN.
Pozdr.
 
 
marekklucz


Auto: Daewoo Leganza 2.0 133KM LPG 98r
Dołączył: 30 Paź 2008
Posty: 31
Skąd: Kluczbork
Wysłany: 2009-07-01, 09:23   

Przewody WN i świece NGK wymienione sprawdzone. Mają 4 tys. dopiero.



Daewoo Leganza 2.0 133KM LPG 98r Kluczbork
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
Daewoo.Leganzaa


Auto: Daewoo Leganza
Imie: Adam
Pomógł: 12 razy
Wiek: 33
Dołączył: 11 Wrz 2007
Posty: 645
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2009-07-01, 12:03   

Kat napisał/a:
Napięcie z cewki idzie takie samo. Nie ma znaczenia, czy silnik pracuje na PB czy na LPG. Jeśli coś jest nie tak z iskrą (bo faktycznie na gazie wszelkie niedomagania układu elektrycznego czy zasilającego wychodzą wcześniej) to polecam raczej wymianę świec i przewodów WN.
Pozdr.


świece wymieniłem, przewody też.

Na PB śmiga na starej cewce idealnie, na gazie szarpie przerywa.
Na PB na nowej cewce lata jak na starej, na LPG cud malina :)

gazownik też mi powiedział, że do LPG iskra musi być "lepsza" cokolwiek miało to znaczyć :)
 
 
mummu

Auto: NUBIRA I 2.0 (1999r) LPG
Dołączył: 17 Kwi 2012
Posty: 2
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2012-07-19, 10:23   

Witam ostatnio miałem problem moją nubirą. W trakcie jazdy zgasła, przy próbie odpalenia ewidentnie widać było po silniku że nie pracują niektóre cylindry (jak się okazało po kolorze świec (obkopcone) nie pracował 2 i 3 cylinder). Wywnioskowałem że to prawdopodobnie cewka a że na forum nie mogłem znaleźć parametrów chociażby opornościowych jakie powinna mieć sprawna cewka pozwolę sobie poniżej je podać. Wyczytałem że cewki powinno się sprawdzać scyloskopem i że pomiary omomierzm nie powinno się brać za wyrocznie jednak czasami mogą być pomocne.
Poniżej podam parametry uszkodzonej i sprawnej cewki GM na uzwojeniach wtórnych (1,4 oraz 2,3) oraz pierwotnych (piny ABCD).



Uszkodzona (brak iskry na 2 i 3 cylindrze):
Piny: 2 i 3 -> 5,2kΩ
1 i 4 -> 5,15kΩ
Piny: AB -> 19,87kΩ
AC -> 9,87kΩ
AD -> 9,87kΩ
DC -> 0 kΩ
CB -> 9,87kΩ
BD -> 9,87kΩ

Sprawna:
Piny: 2 i 3 -> 5,15kΩ
1 i 4 -> 5,11kΩ
Piny: AB -> 19,81kΩ
AC -> 9,81kΩ
AD -> 30,4kΩ
DC -> 20,5 kΩ
CB -> 9,81kΩ
BD -> 30,5kΩ
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt