Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Wysłany: 2009-06-30, 07:42 [Leganza] Cewka zapłonowa Leganza, Nubira, Lanos, Opel Front
Witam
Wie ktoś może jakie powinna mieć parametry sprawna w 100% cewka zapłonowa do Daewoo lub odpowiednia z Opla? Nie mogę tego nigdzie znaleźć, może ktoś ewentualnie potrafi to pomierzyć u siebie. Chodzi mi o to, że ponoć na gazie pracuje w bardziej ekstremalnych warunkach i ma być na max możliwości. Pomiar na uzwojeniach się robi: pierwotnym i wtórnym. Tyle wyczytałem ale jak to się robi nie mam pojęcia
Daewoo Leganza 2.0 133KM LPG 98r Kluczbork
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
stifff Grupa Wielkopolska
Auto: Nexia
Imie: stefan Pomógł: 259 razy Dołączył: 04 Gru 2006 Posty: 4032 Skąd: piła
Wysłany: 2009-06-30, 18:10
Nie istnieje pojęcie parametrów odnośnie cewki WN . Cewki się sprawdza odpowiednim przyrządem .Na podstawie pomiarów rezystancji nie można stwierdzić stanu cewki . Poza tym cewki w poj. Lan , Nub , Leg.są jedną całością z DIS-em [ ukł.wyzwalającym ] tak więc nie ma możliwości sprawdzenia uzwojeń pierwotnych.
W takim razie jak sprawdzić stan cewki? Bez kupowania i zakładania nowej oczywiście. Gazownik twierdzi, że na PB może jest jeszcze dobra ale na LPG daje za słabą iskrę
Daewoo Leganza 2.0 133KM LPG 98r Kluczbork
Kat
Auto: Leganza 2.0 CDX Pomógł: 43 razy Wiek: 50 Dołączył: 12 Gru 2007 Posty: 972 Skąd: Bukowno
Wysłany: 2009-07-01, 09:49
Napięcie z cewki idzie takie samo. Nie ma znaczenia, czy silnik pracuje na PB czy na LPG. Jeśli coś jest nie tak z iskrą (bo faktycznie na gazie wszelkie niedomagania układu elektrycznego czy zasilającego wychodzą wcześniej) to polecam raczej wymianę świec i przewodów WN.
Pozdr.
Przewody WN i świece NGK wymienione sprawdzone. Mają 4 tys. dopiero.
Daewoo Leganza 2.0 133KM LPG 98r Kluczbork
Linker #2 Reklama
Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
Daewoo.Leganzaa
Auto: Daewoo Leganza
Imie: Adam Pomógł: 12 razy Wiek: 37 Dołączył: 11 Wrz 2007 Posty: 645 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2009-07-01, 13:03
Kat napisał/a:
Napięcie z cewki idzie takie samo. Nie ma znaczenia, czy silnik pracuje na PB czy na LPG. Jeśli coś jest nie tak z iskrą (bo faktycznie na gazie wszelkie niedomagania układu elektrycznego czy zasilającego wychodzą wcześniej) to polecam raczej wymianę świec i przewodów WN.
Pozdr.
świece wymieniłem, przewody też.
Na PB śmiga na starej cewce idealnie, na gazie szarpie przerywa.
Na PB na nowej cewce lata jak na starej, na LPG cud malina
gazownik też mi powiedział, że do LPG iskra musi być "lepsza" cokolwiek miało to znaczyć
Witam ostatnio miałem problem moją nubirą. W trakcie jazdy zgasła, przy próbie odpalenia ewidentnie widać było po silniku że nie pracują niektóre cylindry (jak się okazało po kolorze świec (obkopcone) nie pracował 2 i 3 cylinder). Wywnioskowałem że to prawdopodobnie cewka a że na forum nie mogłem znaleźć parametrów chociażby opornościowych jakie powinna mieć sprawna cewka pozwolę sobie poniżej je podać. Wyczytałem że cewki powinno się sprawdzać scyloskopem i że pomiary omomierzm nie powinno się brać za wyrocznie jednak czasami mogą być pomocne.
Poniżej podam parametry uszkodzonej i sprawnej cewki GM na uzwojeniach wtórnych (1,4 oraz 2,3) oraz pierwotnych (piny ABCD).
Uszkodzona (brak iskry na 2 i 3 cylindrze):
Piny: 2 i 3 -> 5,2kΩ
1 i 4 -> 5,15kΩ
Piny: AB -> 19,87kΩ
AC -> 9,87kΩ
AD -> 9,87kΩ
DC -> 0 kΩ
CB -> 9,87kΩ
BD -> 9,87kΩ
Sprawna:
Piny: 2 i 3 -> 5,15kΩ
1 i 4 -> 5,11kΩ
Piny: AB -> 19,81kΩ
AC -> 9,81kΩ
AD -> 30,4kΩ
DC -> 20,5 kΩ
CB -> 9,81kΩ
BD -> 30,5kΩ