Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Wysłany: 2009-07-13, 14:11 [Lanos] dziwne zachowanie zimnego silnika
Witam serdecznie,
Czytałem na forum, że było już kilka podobnych takich tematów, ale mój problem jest nieco inny, dlatego założyłem nowy temat i bardzo proszę o pomoc w jego rozwiązaniu.
Samochód:
Lanos 1,5 8V
rocznik 1998
Problem opiszę krok po kroku:
- zapalam zimny silnik
- czasami silnik chodzi jak w traktorze
- daję gaz i próbuję ruszyć - silnik się zacina, jakby chciał zgasnąć, czasami gaśnie, czasami nie.
-puszczam gaz lekko się stabilizuje, w momencie gdy znów wciskam gaz szarpie, żeby jechać czasami muszę wcisnąć więcej gazu, czasami trochę poluźnić, ale i tak szarpie
-gdy przełączę go na LPG jak ręką odjął
Poza tym zauważam, że auto jest mocniejsze na LPG.
Gdy przełączę go na benzynę jak jest już zagrzany, to chodzi normalnie, nie szarpie, da się jechać, ale i tak mocniejszy jest na LPG.
Zauważam, że w momencie gdy silnik jest ciepły to czasami mi wachluje obrotami na wolnych obrotach zarówno na LPG jak i na benzynie.
Co już zrobiłem:
- wymieniłem wszystkie filtry (powietrza, benzyny, oleju)
- wymieniłem świece
- wymieniłem filtr LPG
- byłem u gazowników na ustawieniu obrotów (miesiąc było ok z samymi obrotami, teraz znów wachluje)
- wymieniłem czujnik ciśnienia MAP
- sprawdziłem czujnik cieczy chłodzącej - daj dobre opory
- resetowałem komputer i ustawiałem jak w książce obroty (5s , 5s i silnik ma chodzić aż się zacznie kręcić wiatrach)
- komputer nie podaje żadnych kodów błędu poza 12, ale to jest normalne po zwarciu kabelkiem styków A i B
Co radzicie z tą benzyną, co może być przyczyną?
Pozdrawiam serdecznie i proszę o pomoc. W razie potrzeby proszę pytać o szczegóły to sprecyzuję niejasności.
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
scalak63
Auto: xxx
Dołączył: 13 Lip 2009 Posty: 6
Wysłany: 2009-07-13, 15:28
Ja bym poradził ci reset kompa ale to już robiłeś (odłącz aku na noc).
Silnik jest mocniejszy na gazie ponieważ dostosowuje sobie mapę paliwa do LGP a jak go odpalisz na benzynie to nie dość, że ma wartościowsze paliwo to i jeszcze dostaje go więcej (bo jest na ssaniu) na zimnym silniku i go zalewa.
A w sprawie wolnych obrotów na gazie to normalne , że obroty lekko falują (ale lekko i co jakiś czas)- wskazuje to na prawidłowe działanie sondy lambda.
[ Dodano: 2009-07-13, 16:29 ]
A i oczywiście wyczyszczenie silniczka krokowego i przepustnicy
[ Dodano: 2009-07-13, 16:38 ]
Nie napisałeś także o przewodach wysokiego napięcia.
Jak jest silnik wilgotny(mokry z rana,rosa) to wtedy przy uszkodzonych przewodach może ci szybciej przeskakiwać iskra.A jak się nagrzeje (wyschnie) to jest ok-osobiście to przerabiałem.
Gazownicy każą je wymieniać nawet co 15tyś ale ja i tak tego nie robię.Na moich mam już przejechane z 60 tyś i są ok.
Tessik [Usunięty]
Wysłany: 2009-07-13, 15:51
Witam
Ja mam dokladnie tak samo:) Model i rocznik lanosa tez sie zgadza:) Od jakiegos tygodnia mam identyczne objawy. Odłącze dzisiaj akumulator i sprawdze czy cos pomoze:) Narazie nic jeszcze z tym nie robilem... Ale zaczelo mi to coraz bardziej przeszkadzac..:/ czasami mam wrazenie ze silnik reaguje z opoznieniem bo jak wciskam gaz to czasem albo przygasa albo musze poczekac zanim wksoczy w wyzsze obroty... U mnie trwa to z jakies 30 sekund wszystko. Pozniej sie stabilizuje i jest oki. Mam instalacje LPG sekwencyjna wiec nie moge stwierdzic czy to samo jest na gazie.
Ostatnio zmieniony przez Tessik 2009-07-14, 16:10, w całości zmieniany 1 raz
Dziękuję, jutro kupię i wymienię kable, może będzie poprawa. Przez weekend pobawię się silniczkiem i przepustnicą.
Jaki jest stopień trudności w zabawie z silniczkiem i przepustnicą?
Bercik [Usunięty]
Wysłany: 2009-07-13, 20:22
olo125 napisał/a:
Jaki jest stopień trudności w zabawie z silniczkiem i przepustnicą?
W "kompendium wiedzy" masz szczegółowy manual ze zdjęciami:
Pokombinujcie coś z wtryskami, w 16v miałem podobnie, kupiłem czarną "formułę do wtrysków" i porządna gonitwa na benzynie do 6 tys. obrotów to na razie się trochę uspokoiło.
Nie pisałem długo, bo chciałem potestwoać.
Już mówię co zrobiłem:
-wyczyściłem czujnik położenia przepustnicy,
-wyczyściłem silniczek krokowy,
-wymieniłem kable
-wlałem do benzyny płyn do czyszczenia wtrysków
-ustawiłem dokładnie szczelinę na świecach wg książki
Teraz rano jak zapalam, to sobie zgaśnie. Jak zapale po raz drugi, to chodzi lepiej niż przed tymi wszystkimi czynnościami ale to jeszcze nie jest to co było kiedyś. Jak przycisnę gazu na zimnym silniku to raz mam wrażenie, że go zalewam - bo go dławi, a raz mam wrażenie, że mieszanka jest wręcz przeciwnie za słaba, bo jak dodam gazu to chodzi lepiej.
Co mi dalej radzicie?
Co jeszcze mogę sprawdzić/wymienić?
RIPER Administrator Jose Jalapeno on a stick
Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK Pomógł: 1137 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Cze 2009 Posty: 24294 Skąd: SI
Wysłany: 2009-07-28, 16:17
sonda lambda
jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw
sonda lambda bierze udzial w pracy auta po osiągnięciu pewnej temperatury, ja mam problemu na zimnym silniku, czyli wtedy gdy sonda lambda jest "nieaktywna" - tzw cykl otwarty - bez sprzężenia zwrotnego
Jakieś inne pomysły drodzy użytkownicy lanosów? Miał ktoś takie problemy ?
jasny24 [Usunięty]
Wysłany: 2009-07-29, 22:46
u mnie non stop z tym problem i juz wszystko robilem prucz ustawien emulacji sondy lambda i wymiany czujnika temp. powietrza, reszta a jest tego duzo juz byla robiona i nic, ech a pamietam jak chodzil jak malina...
RIPER Administrator Jose Jalapeno on a stick
Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK Pomógł: 1137 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Cze 2009 Posty: 24294 Skąd: SI
Wysłany: 2009-07-30, 06:51
a nie przypuszczaliście uszkodzenia komputera
jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw
Auto: Lanos c20xe
Imie: Bartek Pomógł: 74 razy Wiek: 34 Dołączył: 02 Mar 2009 Posty: 3484 Skąd: Włocławek
Wysłany: 2009-07-30, 07:05
jasny24 napisał/a:
u mnie non stop z tym problem i juz wszystko robilem prucz ustawien emulacji sondy lambda i wymiany czujnika temp. powietrza, reszta a jest tego duzo juz byla robiona i nic, ech a pamietam jak chodzil jak malina...
Ja stawiam na emulacje,sam mam to samo i w sobote bede mial kabelek do kompa gazowego to spr co tam mi poustawiali.
jak sprawdzic kompa? bo powiem szczerze, ze na zimnym silniku kompa nie interesuje lambda i emulacja raczej w grę nie wchodzą... tak mi sie przynajmniej wydaje, bo auto jak jest na benzynie to jest tzw obieg otwarty....
RIPER Administrator Jose Jalapeno on a stick
Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK Pomógł: 1137 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Cze 2009 Posty: 24294 Skąd: SI
Wysłany: 2009-08-02, 06:35
musiałbyś sczytać błędy z kompa, opis jest na forum użyj opcji szukaj
jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw