Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Auto: Lanos Sport HB Pomógł: 23 razy Dołączył: 08 Gru 2008 Posty: 1400
Wysłany: 2009-07-17, 23:56 [Lanos] HB Konkretne pytanie o zawieszenie
Witam jak w temacie mam pytanko do was drodzy Koledzy a mianowicie od pewnego czasu borykam się z problemem obcierki kół o nadkola i chciał bym go jakoś rozwiązać. Przeczytałem wszystkie posty i nadal nic z tego nie wiem. Mówiąc krótko mam jeden wielki mętlik w głowie. Proszę o rade a mianowicie czy jeśli wymienię sprężyny na apex -35mm plus KYB gazowe lub B4 bilsteina problem zniknie? Czy lepiej kupić usztywniane zwykłe springi plus wyżej wymienione amory. PS. nie chce tarpana i wolał bym pewnie jak każdy obniżyć niż podwyższyć ale chce zrobić tak aby znikła obcierka. Aha dodam że nie chce lania 2 osobowego bo w tej chwili przy tej obcierce jest 2 osobowy
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
Pietro Weteran
Auto: Lanos Hatchback T-150 1.6, full SX, 92U
Imie: Piotr Pomógł: 341 razy Wiek: 43 Dołączył: 06 Gru 2007 Posty: 4665 Skąd: Gdynia
Wysłany: 2009-07-18, 08:57
To, że masz opony 185/55R15 to już znalazłem A jaki masz rozmiar felg? Jaka szerokość i jakie ET?
campus23 Przyjaciel
Auto: Lanos Sport HB Pomógł: 23 razy Dołączył: 08 Gru 2008 Posty: 1400
Wysłany: 2009-07-19, 15:16
Co do ET to 35 ale szerokości felgi nie znam jak to się mierzy to sprawdzę to empirycznie. Zależy mi na kąkretnej radzie bo chciał bym zrobić już kompleksowa wymianę zawiechy na apex -35mm plus KYB plus rozpórka pod machę i nie wiem czy to sprawi że nie będzie obcierki.
RIPER Administrator Jose Jalapeno on a stick
Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK Pomógł: 1137 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Cze 2009 Posty: 24294 Skąd: SI
Wysłany: 2009-07-21, 15:24
tak czy tak będziesz prawdopodobnie musiał wyklepać tylne nadkola przerabiałem to ..
jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw
Auto: Lanos Sport HB Pomógł: 23 razy Dołączył: 08 Gru 2008 Posty: 1400
Wysłany: 2009-07-24, 21:11
Przepraszam za długie nie odpisywanie ale nie miałem dostępu do neta. Więc nawet jak zmienię sprężyny na sportowe plus amortyzatory gazowe nadal będzie mi darł po nadkolach??? Nie chce e klepać coś w nadkolach bo po pierwsze się na tym nie znam a po drugie boje się że po tym zabiegu zacznie mi rdzewieć. Proszę o rade jak wybrnąć z tej sytuacji?
Linker #2 Reklama
Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
RIPER Administrator Jose Jalapeno on a stick
Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK Pomógł: 1137 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Cze 2009 Posty: 24294 Skąd: SI
Wysłany: 2009-07-24, 21:22
jak bedziesz jechal obladowanym autem bezdyskusyjnie musisz miec wyklepane nadkola, albo zamiast amorow z tylu wspawaj rurki
jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw
Auto: Daewoo Lanos GTi
Imie: Paweł Pomógł: 182 razy Wiek: 40 Dołączył: 31 Maj 2009 Posty: 22304 Skąd: WT
Wysłany: 2009-07-31, 15:41
ET 35 i APEX'y -30/35mm nie podjedzie i musiałbyś robić poszerzenia.
Ewentualnie można przerobić Bilstein B8 na zawias twardy regulowany tak jak np Koni.
RIPER Administrator Jose Jalapeno on a stick
Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK Pomógł: 1137 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Cze 2009 Posty: 24294 Skąd: SI
Wysłany: 2009-07-31, 17:40
Doleck bilsteiny b8 maja regulacje twardosci?? ja mam koni z regulacją musze je skrecic na maxa bedzie fajniej
jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw
Auto: Lanos Sport HB Pomógł: 23 razy Dołączył: 08 Gru 2008 Posty: 1400
Wysłany: 2009-07-31, 20:28
Panowie cały czas bije się z myślami co i jak z tym zawiasem. W związku z tym proszę o odpowiedz czy jeśli założę (bo taki mam zamiar ) Apexy -35mm plus KYB plus rozpórka pod mache czy będzie to finalnie dobrze sie sprawować i nie wyrwie mi nadkoli przy bujkach na drodze (dodam że mam opony 185/55/r15 ET35 na feldze zmiana felg i opon nie wchodzi w grę). Jeśli ten zestawik nie jest do zaakceptowania to proszę o inne propozycje bo kasa czeka no i jak tak będę się zbierał jak do tej pory to mi sie lato skończy heheh.
[ Dodano: 2009-07-31, 21:29 ]
Co do B8 jak dla mnie kosztowo nie osiągalne niestety tak jak i koni sporty (poza tym wyczynowo w rajdach nie mam zamiaru startować)
RIPER Administrator Jose Jalapeno on a stick
Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK Pomógł: 1137 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Cze 2009 Posty: 24294 Skąd: SI
Wysłany: 2009-07-31, 20:48
najlepszy zestaw do lanka to springi apex lub h&r i amorki jak Doleck napisał Bilstein B8 lub koni sport ...
jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw
Auto: Lanos Sport HB Pomógł: 23 razy Dołączył: 08 Gru 2008 Posty: 1400
Wysłany: 2009-07-31, 22:13
Z tymi amorami to zgodze sie że sa super ale cena 800zł za komplet nokałtuje mnie z miejsca porównując np do ceny KYB ale pewnie cos za coś z tym że tak jak pisałem nie jestem fanem ścigania się zależy mi tylko na usztywnieniu lania i zlikwidowaniu obcierania opon o ranty nadkoli
DoLeCk Administrator PanoramiX
Auto: Daewoo Lanos GTi
Imie: Paweł Pomógł: 182 razy Wiek: 40 Dołączył: 31 Maj 2009 Posty: 22304 Skąd: WT
Wysłany: 2009-08-01, 11:58
Posłuchaj KYB nie ma zestawu do Lanosa przystosowanego do obniżonych sprężyn.
Owszem pasować będzie, wyglądać będzie...
Jedyne ale, iż z biegiem czasu amortyzatory z racji braku pracy w pełnym zakresie padną o wiele szybciej.
Oczywiście wszystko zależy od sposobu prowadzenia autka, jednakże nie zmienia to fakty, że żywot ich będzie skrócony.
campus23 Przyjaciel
Auto: Lanos Sport HB Pomógł: 23 razy Dołączył: 08 Gru 2008 Posty: 1400
Wysłany: 2009-08-01, 13:17
W takim razie jakie amory zastosować tak aby było oki(proszę tylko o cos w miarę w rożsą dnych cenach bo B8 to kosmos cena z tego co wiem to ok 800zł) chodzi mi tak jak pisałem o nie ocieranie rantami no i aby było sztywniej niż jest obecnie proszę o konkretny zestawik i przykładowe koszty
DoLeCk Administrator PanoramiX
Auto: Daewoo Lanos GTi
Imie: Paweł Pomógł: 182 razy Wiek: 40 Dołączył: 31 Maj 2009 Posty: 22304 Skąd: WT
Wysłany: 2009-08-01, 13:36
800zł to chyba za jedynie dwa i to na tył
Jak chcesz obniżać zawieszenie (czytaj sprężyny i amortyzatory) szukaj właśnie takich a nie o seryjnych wymiarach by co 2 lata je zmieniać...
W sumie Twoja decyzja ale jak ma być porządnie to jednak trzeba wydać więcej.
Proszę pierwszy lepszy z Allegro
Jednakże co do tego zestawu się nie wypowiem gdyż nikt kogo znam na nich się nie porusza...
RIPER Administrator Jose Jalapeno on a stick
Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK Pomógł: 1137 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Cze 2009 Posty: 24294 Skąd: SI
Wysłany: 2009-08-01, 13:50
ja wydałem na swój zawias grubo ponad 2 tys i nie żałuje jak chcesz oszczędzać na zawieszeniu to załóż seryjne i daruj sobie tuningowanie bo z takim podejściem znajdziesz się szybko w rowie albo na dachu tuning auta to nie tania rzecz więc zastanów się czego chcesz mieszanie springów sportowych z normalnymi amorami to nieporozumienie ..
[ Dodano: 2009-08-01, 14:51 ]
Dolcio wg mnie te zawieszenie które spatrzyłeś na alle to kwestia roku i do wymiany ale kolega chce oszczędnie o.O
jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw