Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Wysłany: 2009-07-20, 22:41 [Lanos] check po przeczyszczeniu silnika krokowego
Witam mam pytanko może ktoś już mial podobny problem. Otóżposiadam lanosa 1,5 8v +LPG i przeczyściłem silnik krokowy nie rozkręcając go jedynie przedmuchując jakimś preparatem w sprayu ( u gazownika) po tym zabiegu nie powiem odczulem różnicę w jeździe na gazie in plus ale świeci mi sie kontrolka check zarówno gdy jeżdże na benzynie jak i gazie. Może ktoś wie co może być przyczyną. Wiem, że trzeba zacząć od ustalenia kodu błędu ale może ktoś wie co jest przyczyną z własnego doświadczenia. Proszę o pomoc.
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
Yoshi Weteran
Auto: Opel Insignia B , BMW R1100RT
Imie: Grzesiek Pomógł: 174 razy Dołączył: 27 Kwi 2007 Posty: 8447 Skąd: Chmurokukułkowo
Wysłany: 2009-07-20, 22:42
Dominiq napisał/a:
Wiem, że trzeba zacząć od ustalenia kodu błędu
no właśnie Dominik spinacz w dłoń i jedziesz z koksem...
Klaustrofobia to lęk przed zamkniętymi pomieszczeniami. Na przykład , gdy idę do monopolowego boję się, że będzie zamknięty.
przeczyściłem silnik krokowy nie rozkręcając go jedynie przedmuchując jakimś preparatem w sprayu ( u gazownika)
Czyli co?
Zdjęliście grubą, gumową rurę z dolotu i psiukaliście w przepustnicę?
Jeśli tak, to może gazownik odpiął wtyczkę od czujnika temp. powietrza (żeby nie ukręcić) i zapomniał ją z powrotem podpiąć
Hehe sam tak raz zrobiłem
Dominiq [Usunięty]
Wysłany: 2009-07-21, 17:11
Hm jeśli chodzi o wtyczkę to ją na paewno odpinał bo widziałem ale jest teraz podpięta bo sprawdzalem, chodź dla pewności sprawdzę jeszcze raz. Sprawdzałem jakie błędy mi wyskakują, są dwa: najpierw wyskakuje błąd nr 53 czyli Usterka w układzie immobilajzera, a potem 25 czyli sygnalizacja zbyt niskiej temperatury powietrza dolotowego poniżej 38,5 stopni. Jeśli chodzi o ten immobilajzer to jakieś to dziwne bo wszystko było i jest z nim w pożądku. Natomiast czy ta sygnalizacja temperatury może mieć związek z tym odpinanym kable??
Natomiast czy ta sygnalizacja temperatury może mieć związek z tym odpinanym kable??
Oczywiście.
Może nie być styku we wtyczce.
Może być walnięty czujnik - to byłby straszny zbieg okoliczności.
Może być ukręcony przewód między czujnikiem a ECU.
A może wtyczka była odpięta a wy odpaliliście silnik, psiukaliście w przepustnicę i wtedy złapał błąd.
Co do immo, to nie wiem.
Jak normalnie odpala na benzynie to rzeczywiście chyba wszystko jest z nim ok.
U mnie np. dioda od immo działa jak chce i kiedy chce, ale nie jest to źródłem błędów.
Proponuję tak jak koledzy radzili zrobić reset ECU i dopiero sczytać błędy, bo może któryś błąd pozostał jeszcze z dawnych czasów i nie wiadomo co aktualnie masz walnięte - o ile w ogóle coś.
Edit:
To poniżej to już moje filozowanie i nie trzeba tego czytać
Być może błąd immo to jakiś stary błąd,który siedział sobie w pamięci, a odpięcie wtyczki od MAT-a i odpalenie silnika stało się źródłem nowego błędu i przelało czarę goryczy .
Być może ECU odpala pomarańczową lampkę gdy ma dwa lub więcej błędów w pamięci, pomimo, że fizycznie błędy już nie występują (immo dzaiała, wtyczka MAT podpięta - a lampka świeci)
Tego to już najstarsi górale nie wiedzą
Dominiq [Usunięty]
Wysłany: 2009-07-21, 20:21
Może tak być chyba zrobie reseta bo dopiero wtedy czegoś się dowiem. Tylko pytanie czy programowanie biegu jałowego musi odbywać się na benzynie?? ponieważ mam niesprawny jeden wtryskiwacz więc na benzynie nie zaprogramuje tego poprawnie dopoki nie wymienie wtryskiwacza.
gasior5
Auto: Lanos sedan 1.5 8V Pomógł: 18 razy Dołączył: 30 Kwi 2009 Posty: 394 Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-07-22, 10:20
Masz LPG i PB, czy masz dwa krokowce (od gazu i od benzyny) czy na gazie masz śrubę?
U mnie był krokowiec od gazu, został zdjęty ale został kabel krokowca.
Podczas jednej z napraw mechanik odpiął wtyczkę krokowca benzyny, ale podpiął przez pomyłkę kabel od gazowego
Tylko pytanie czy programowanie biegu jałowego musi odbywać się na benzynie??
Tak musi.
Ano właśnie... nie napisałeś konkretnie który silniczek krokowy czyściłeś, a ja o to nie zapytałem - sądziłem, że ten od benzyny
Ale w gruncie rzeczy to teraz bez znaczenia.
Coś mi jednak zaczyna świtać z tym immo....
Powiadasz, że masz uszkodzony jeden wtryskiwacz.....a da się w ogóle ten samochód odpalić na benzynie, czy piłujesz cały czas na gazie?
endur [Usunięty]
Wysłany: 2009-07-23, 10:40
Na grubej rurce ktora idzie do przepustnicy jest od spodu czujnik do tego czujnika jest podpieta wtyczka sprawdz czy masz ja podpiętą ja maiłem taki sam problem poczyszczeniu wtryskiwaczy, przepustnicy i krokowca 25 czyli sygnalizacja zbyt niskiej temperatury powietrza dolotowego poniżej 38,5 stopni. Okazało sie ze po przeczyszczeniu tego wszystkiego nie podpiołem tej wtyczki u dołu rury to tego czujnika.Jeśli jest podpięta wypnij tą wtyczkę sciągnij z niej gume ktora zabezpiecza przewody i zobacz czy przewód ci nie pekną czesta przyczyna wyskakiwania tego błędu to własnie uszkodzony przewód.