Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Auto: Aveo T300
Imie: Łukasz Pomógł: 17 razy Dołączył: 03 Kwi 2009 Posty: 1452 Skąd: się ścigamy?
Wysłany: 2009-07-27, 22:57 [Nexia] Dolot z PCV
Witam.
Lubie dziwne pytania więc zapytam, może ktoś coś takieo już robił
Mianowicie chodzi mi o zrobienie doloty z rur PCV np takich jak sprzedaja w budowlanych, średnica zwenetrzna 75mm więc wsam raz do stożka (ewentualnie po małym doszczelnieniu sylikonem:P ), a taka rura jest kilka krotnie tańsza (metr około 5zł) niż z alu (50cm - 50zł) czy stali nierdzewnej i sie nie nagrzewa. Używał ktoś tego do budowy doloty? Zda to egzamin?
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
Bourne [Usunięty]
Wysłany: 2009-07-28, 04:28
Można i zrobić z aluminiowej rury spiralnej
Gość
Wysłany: 2009-07-28, 20:41
Foreight napisał/a:
niż z alu (50cm - 50zł)
Bez przesady . Rura spiro aluminiowa śr 100 mm , dł 3 m kosztuje 20 - 30 pln max .
Ralf [Usunięty]
Wysłany: 2009-07-28, 21:34
Tak, m.in. ja w 3 autach, w których miałem problem z obrotami na gazie. Efekt pozytywny pod warunkiem, że rura będzie skierowana do kabiny i że będzie dobrze uszczelniona tak, żeby auto nie łapało lewego powietrza.
DoLeCk Administrator PanoramiX
Auto: Daewoo Lanos GTi
Imie: Paweł Pomógł: 182 razy Wiek: 40 Dołączył: 31 Maj 2009 Posty: 22304 Skąd: WT
Wysłany: 2009-07-31, 15:43
Pomysł nie jest zły
Najważniejsze wykonanie.
Linker #2 Reklama
Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
Foreight Grupa Foreight'a
Auto: Aveo T300
Imie: Łukasz Pomógł: 17 razy Dołączył: 03 Kwi 2009 Posty: 1452 Skąd: się ścigamy?
Wysłany: 2009-08-01, 08:44
DoLeCk napisał/a:
Pomysł nie jest zły
Najważniejsze wykonanie.
dokładnie
DoLeCk Administrator PanoramiX
Auto: Daewoo Lanos GTi
Imie: Paweł Pomógł: 182 razy Wiek: 40 Dołączył: 31 Maj 2009 Posty: 22304 Skąd: WT
Wysłany: 2009-08-01, 11:55
Co najważniejsze wpierw przelicz jaką pojemność ma seryjny układ.
Nie może być nowy układ za duży jak i za mały w porównaniu.
Foreight Grupa Foreight'a
Auto: Aveo T300
Imie: Łukasz Pomógł: 17 razy Dołączył: 03 Kwi 2009 Posty: 1452 Skąd: się ścigamy?
Wysłany: 2009-08-01, 21:31
DoLeCk napisał/a:
Co najważniejsze wpierw przelicz jaką pojemność ma seryjny układ.
Nie może być nowy układ za duży jak i za mały w porównaniu.
W sensie że rury dolotowe nie mogą mieć za dużej średnicy tak jak sam filtr też nie może być za duży?
Gwiazdoor [Usunięty]
Wysłany: 2009-08-01, 23:14
Foreight, pojemność. Czyli średnica razy długość ma być taka sama jak dla fabrycznego. Sam filtr jest mało ważny.
Foreight Grupa Foreight'a
Auto: Aveo T300
Imie: Łukasz Pomógł: 17 razy Dołączył: 03 Kwi 2009 Posty: 1452 Skąd: się ścigamy?
Wysłany: 2009-08-01, 23:21
Gwiazdoor napisał/a:
Foreight, pojemność. Czyli średnica razy długość ma być taka sama jak dla fabrycznego. Sam filtr jest mało ważny.
aha, to wiem myślałem że jeszcze o coś innego może chodzić
DoLeCk Administrator PanoramiX
Auto: Daewoo Lanos GTi
Imie: Paweł Pomógł: 182 razy Wiek: 40 Dołączył: 31 Maj 2009 Posty: 22304 Skąd: WT
Wysłany: 2009-08-03, 08:39
Dokładnie tak.
Niestety nie mam w chwili obecnej przy sobie materiałów gdzie zbadane i pomierzone zostały różne doloty, i większe i mniejsze.
Któryś był lepszy i nie był to oryginał
huta [Usunięty]
Wysłany: 2009-08-06, 02:14
75 mm do nexii?? to troszke za dużo. Jest nawet za duża żeby na rurę gdzie jest czujnik założyć.:) 60 mm i w nadkole stożek
DoLeCk Administrator PanoramiX
Auto: Daewoo Lanos GTi
Imie: Paweł Pomógł: 182 razy Wiek: 40 Dołączył: 31 Maj 2009 Posty: 22304 Skąd: WT
Wysłany: 2009-08-06, 08:36
Do tego są zwężki,rozwężki, wzwężki i temu podobne - tak zwane redukcje
Założy bez żadnego problemu.
Foreight Grupa Foreight'a
Auto: Aveo T300
Imie: Łukasz Pomógł: 17 razy Dołączył: 03 Kwi 2009 Posty: 1452 Skąd: się ścigamy?
Wysłany: 2009-08-07, 10:43
ale skoro chodzi o kawałek protej rurki to nie wiem czy jest jakaś wielka róznica czy jest z "kibel rury" czy aluminium, średnica się zgadza więc z powodzeniem można ją zastosować, nie wszycy mają tyle kasy żeby mieć turbo pod maską i krytować innych za to że chcą coś mniejszym kosztem w swoim aucie zmodyfikować
DoLeCk Administrator PanoramiX
Auto: Daewoo Lanos GTi
Imie: Paweł Pomógł: 182 razy Wiek: 40 Dołączył: 31 Maj 2009 Posty: 22304 Skąd: WT