Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Jeśli komuś przeszkadza słaba widoczność cyferek w słoneczną pogodę (przy włączonych światłach), to znalazłem na to sposób. Niestety trzeba zegar wymontować i udać się z nim do domku.
Należy go rozłożyć do takiej postaci, jak na poniższym zdjęciu.
Po tej rozbierance, należy wylutować jedną nóżkę diody i pozostawić ją w "powietrzu".
Po zmontowaniu wszystkiego z powrotem do pudełka, po podłączeniu w samochodzie, zegar świeci jak przy zgaszonych światłach.
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
profil skasowany [Usunięty]
Wysłany: 2009-07-30, 21:18
MEDION napisał/a:
Jeśli komuś przeszkadza słaba widoczność cyferek w słoneczną pogodę
...to wystarczy odciąć przewód który idzie ze świateł do zegarka (4) (+12V) i wcale nie trzeba go rozbierać ja to robię w 4min.
1 to masa (-)
2 to stałe podtrzymanie pamięci (+12V)
3 to wzbudzenie zegarka (+12V) ze stacyjki
4 to sciemnienie po załączeniu świateł mijania.
Koenig Weteran Moher Power
Auto: Audi A6 V6, Citroen C5 X7, Rover 75 V6
Imie: Janusz Pomógł: 115 razy Dołączył: 12 Gru 2007 Posty: 6281 Skąd: Miechów
Wysłany: 2009-07-31, 07:00
Odcięcie kabla to niewątpliwie najszybsze rozwiązanie ale tez najmniej eleganckie. Dlatego porada MEDIONA będzie ciekawa dla tych ambitniejszych.
profil skasowany [Usunięty]
Wysłany: 2009-07-31, 07:14
Koenig napisał/a:
Odcięcie kabla to niewątpliwie najszybsze rozwiązanie ale tez najmniej eleganckie.
.....ale przecinając przewód mamy możliwość dostawienie np w ukrytym miejscu AE-H8600VBACN co pozwala nam jadąc w ciemnościach znów go przyciemnić.
[ Dodano: 2009-07-31, 08:21 ]
Koenig napisał/a:
Dlatego porada MEDIONA będzie ciekawa dla tych ambitniejszych.
... ale też będzie metodą stałą która nie pozwoli nam na to o czym napisałem wyżej.
MEDION
Auto: Daewoo Matiz '00
Imie: Wojtek Pomógł: 5 razy Wiek: 55 Dołączył: 05 Maj 2009 Posty: 860 Skąd: Słupsk
Wysłany: 2009-07-31, 09:51
Jeśli już bardzo komuś będzie zależało na ponownym przyciemnieniu, to znalazłem na to rozwiązanie.
Należy w obudowę zegara wmontować mały wyłącznik.
Zadaniem jego będzie ponowne podłączenie diody do płytki drukowanej.
Po przełączeniu, cyferki w zegarku będą znów słabiej świeciły.
Jest to bardzo estetyczne rozwiązanie.
Linker #2 Reklama
Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
profil skasowany [Usunięty]
Wysłany: 2009-07-31, 11:21
MEDION napisał/a:
Jeśli już bardzo komuś będzie zależało na ponownym przyciemnieniu, to znalazłem na to rozwiązanie.
Należy w obudowę zegara wmontować mały wyłącznik.
Zadaniem jego będzie ponowne podłączenie diody do płytki drukowanej.
Po przełączeniu, cyferki w zegarku będą znów słabiej świeciły.
No to to samo co ja napisałem tylko bez zbędnej roboty w postaci rozbierania zegarka.
przecinając przewód mamy możliwość dostawienie np w ukrytym miejscu AE-H8600VBACN co pozwala nam jadąc w ciemnościach znów go przyciemnić.
Czyli umówmy się że są 2 sposoby na rozwiązanie problemu mój szybszy i protszy (dla potencjalnego laika) i Twój bardziej pracochłonny i dłuższy.
ci.nek
Auto: Oplowóz
Imie: Marcin Pomógł: 131 razy Wiek: 39 Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 2408 Skąd: MMz
Wysłany: 2009-07-31, 11:44
Jest jeszcze wyższa szkoła jazdy. Można zamontować włącznik zmierzchowy, czyli fotokomórkę która przy określonej "ciemności" wyłączy podświetlanie, bądź jakiś układ który dostosowywałby moc podświetlania do aktualnej jasności w kabinie.
profil skasowany [Usunięty]
Wysłany: 2009-07-31, 11:47
ci.nek napisał/a:
Można zamontować włącznik zmierzchowy
Wszystko można:
Czułość można regulować potencjometrem połączonym szeregowo z fotorezystorem.
Można zastosować dowolne tranzystory małej mocy np. BC107, BC237, BC547, BF214, BF194.
[ Dodano: 2009-07-31, 12:55 ]
ci.nek napisał/a:
czyli fotokomórkę
Fotorezystor.
eryk [Usunięty]
Wysłany: 2009-12-07, 12:15
Najlepsze rozwiązanie to zastosowanie wyłącznika. Tanie i skuteczne. Wyłącznika zmierzchowego nie polecam bo będzie reagował na światło wewnętrzne i może być podatny na oświetlenie samochodu jadącego z tyłu.
A jak wymontować ten zegar z kokpitu?
profil skasowany [Usunięty]
Wysłany: 2009-12-07, 12:18
eryk, patrz na date ostatniego postu 2009-07-31
MEDION
Auto: Daewoo Matiz '00
Imie: Wojtek Pomógł: 5 razy Wiek: 55 Dołączył: 05 Maj 2009 Posty: 860 Skąd: Słupsk
Wysłany: 2009-12-07, 14:00
eryk napisał/a:
A jak wymontować ten zegar z kokpitu?
Delikatnie, ale stanowczo podważ boki i powoli ciągnij do siebie.
Uważaj, są wewnątrz sprężynowe blaszki, które niestety sprawiają trochę problemu przy wyciąganiu zegarka.
Addro [Usunięty]
Wysłany: 2010-11-14, 15:22
witam... a gdzie taki zegarek moge dostac bo ja mam jakis przczepiany w podobie
Artur_jaw darewnoo thx za:
Auto: była nexia ,matiz teraz skoda
Imie: Artur Pomógł: 330 razy Wiek: 42 Dołączył: 28 Lip 2010 Posty: 4552 Skąd: SBE
Auto: Tico
Imie: Kuba Pomógł: 9 razy Wiek: 34 Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 1234 Skąd: Legnica
Wysłany: 2010-11-14, 15:48
jak juz kolega odkopał temat to zadam pytanko, mam takie pytanko, nie mam tego zegarka mam tylko zaslepkę zalatwilem sobie zegarek i teraz nie wiem czy wycinac ta zaslepke i bede mial cos pod spodem tzn kabelki jakies czy nic pusto i bedzie trzeba kombinowac.
Addro [Usunięty]
Wysłany: 2010-11-14, 15:50
ja właśnie tez mam zaślepke i jest do niej przykręcony zegarek na baterie .... nie myślełem ze to jest takie drogie;/