X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[Lanos] Wymiana sondy lambda (manual)

Autor Wiadomość
Figur
Prezes Zarządu


Auto: Renault Laguna 3 2.0 16V
Imie: Marcin
Pomógł: 108 razy
Wiek: 31
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 10015
Skąd: Świecie (CSW)
Wysłany: 2009-07-31, 20:02   [Lanos] Wymiana sondy lambda (manual)

Dzisiaj zmieniałem sondę lambda u siebie i coś mnie tknęło by wykonać kilka fotek i do kompendium wrzucić.

1. Kupujemy nową sondę

(Na tym zdjęciu widać nową sondę i starą. Sonda firmy BOSAL.)
2. Tak to wygląda przed przystąpieniem do pracy

(nic nie było jeszcze ruszane)
3. Odkręcamy 3 śrubki. Dobór kluczy różny. U mnie było to kolejno klucze 11, 12, 13 ;d Warto przed odkręcaniem spryskać je WD 40 ;)


(na zdjęciu już się pozbyłem śrubek)
4. Tu mamy odkręcone śrubeczki ;d

5. Wykręcamy starą sondę. Potrzebny klucz to 22 najlepiej oczkowy. Przed, odkręceniem wypinamy wtyczkę z gniazda. Sondę też warto popryskać WD 40. Te plamy u mnie widoczne to właśnie WD 40.

6. Tu już jak widać sondy się pozbyłem

7. Mamy porównanie starej i nowej sondy. Jak widać mój zamiennik nie miał wtyczki.

8. Musiałem odciąć starą wtyczkę z kawałkiem kabla i odizolować ok 1 cm. Następnie włożyć w przygotowaną spinkę i zacisnąć kombinerkami. Na koniec założyć opaskę termokurczliwą i ogrzać.


(jeżeli mamy sondę z wtyczką pomijamy ten krok ;d )
9. Tak wygląda sonda gotowa do włożenia na swoje miejsce :D


10. Wkręcamy sondę i składamy wszystko do kupy



11. Resetujemy ECM wyciągając (mam nadzieję, ze ten ;d ) bezpiecznik (F5, 10A na zdjęciu pokazany tym czymś ;d ) w skrzynce przy lewej nodze kierowcy lub odłączając klemy od aku (można zresetować, ale nie trzeba)

12. Programujemy obroty biegu jałowego w taki sposób:
a) włączyć zapłon na 5 sekund
b) wyłączyć zapłon na 5 sekund
c) uruchomić silnik i nagrzać go do 85 stopni Celsjusza
d) jeżeli mamy klimę włączyć ją na 10 sekund
e) wyłączyć klime
f) zgasić silnik, wyłączyć zapłon
Programowanie zakończone.

To jest chyba cała procedura wymiany sondy lambda w samochodzie Daewoo Lanos. Ja mam silnik 1.5 16v ale w innych jednostkach powinno być identycznie.
Całość to ok 1 godzina powolnej roboty z bieganiem po klucze itd oraz wizytą kolegi ;d

Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie i rozpowszechnianie bez zgody własciciela zabronione.



Ciężko jest lekko żyć...
Ostatnio zmieniony przez Figur 2010-06-05, 21:29, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
profil skasowany
[Usunięty]

Wysłany: 2009-07-31, 21:23   

:brawo: Figur!

ps. browar towarzyszył przy tej ciężkiej robocie? :D
 
 
Figur
Prezes Zarządu


Auto: Renault Laguna 3 2.0 16V
Imie: Marcin
Pomógł: 108 razy
Wiek: 31
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 10015
Skąd: Świecie (CSW)
Wysłany: 2009-07-31, 21:27   

aseramati napisał/a:
ps. browar towarzyszył przy tej ciężkiej robocie? :D


Niestety nie bo musiałem jeszcze jeździć potem tym samochodem :pomocy:

[ Dodano: 2009-07-31, 21:29 ]
Uznałem, że warto zebrać to do kupy bo widziałem masę tematów dotyczących wymiany tej części ;d



Ciężko jest lekko żyć...
 
 
 
jarek83


Auto: LANOS 1,6 16V SX + LPG
Imie: Jarek
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 25 Gru 2007
Posty: 117
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2009-07-31, 22:32   

Co CIę skłoniło dowymiany sondy?
 
 
Figur
Prezes Zarządu


Auto: Renault Laguna 3 2.0 16V
Imie: Marcin
Pomógł: 108 razy
Wiek: 31
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 10015
Skąd: Świecie (CSW)
Wysłany: 2009-07-31, 22:40   

Spalanie za duże mi się wydawało.



Ciężko jest lekko żyć...
 
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
pskarga
podwójnie zDaewoo'wany

Auto: 98'Nubia 1.6 SX, 99'Lega 2.0 CDX DeLux
Imie: Wojtek
Pomógł: 22 razy
Wiek: 56
Dołączył: 06 Kwi 2008
Posty: 297
Skąd: Pyrlandia Centralna
Wysłany: 2009-08-01, 01:04   

Nie wspomniałeś o posmarowaniu gwintu sondy. Do niektórych dodają saszetkę specjalnego smarowidła - na bazie smaru grafitowego i mikroskopijnych pęcherzyków szklanych (co by w razie potrzeby dała się łatwiej wykręcić). Jak ktoś ma znajomego modelarza lotniczego - może zapytać o "microballoons" i sam sobie takową pastę sporządzić.
 
 
Figur
Prezes Zarządu


Auto: Renault Laguna 3 2.0 16V
Imie: Marcin
Pomógł: 108 razy
Wiek: 31
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 10015
Skąd: Świecie (CSW)
Wysłany: 2009-08-01, 11:02   

Ja tego nie miałem to nie wspominałem.



Ciężko jest lekko żyć...
 
 
 
ci.nek


Auto: Oplowóz
Imie: Marcin
Pomógł: 131 razy
Wiek: 37
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 2408
Skąd: MMz
Wysłany: 2009-08-01, 11:22   

Figur :piwo: za manual,
niedawno też zmieniałem u siebie sondę, na NGK/NTK i u mnie w nowej gwint był już posmarowany tym smarowidłem.




 
 
 
Sorcerer


Auto: Lanos SX 1.6 16V '99 (sedan)
Pomógł: 8 razy
Wiek: 37
Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 730
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2009-08-02, 23:11   

Dzięki za manual :) . Przy okazji dowiedziałem się gdzie jest filtr oleju :) .
 
 
wysek89

Auto: Lanos Sedan
Imie: Paweł
Wiek: 32
Dołączył: 03 Lis 2009
Posty: 19
Skąd: Lublin
Wysłany: 2009-11-18, 22:39   

Figur napisał/a:
Spalanie za duże mi się wydawało.


i jak spalanie się polepszyło ?

Jeśli chodzi o to programowanie to masz pewność na 100% że tak sie robi ?
 
 
 
Figur
Prezes Zarządu


Auto: Renault Laguna 3 2.0 16V
Imie: Marcin
Pomógł: 108 razy
Wiek: 31
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 10015
Skąd: Świecie (CSW)
Wysłany: 2009-11-19, 13:37   

Tak jest w ksiazce o lanosie. Na forum tez nie raz.o ty bylo. Wszystko jest tak jak ma byc



Ciężko jest lekko żyć...
 
 
 
Pojuk

Auto: lani
Wiek: 30
Dołączył: 03 Sie 2009
Posty: 28
Wysłany: 2009-11-22, 18:32   

wysek89 napisał/a:
Figur napisał/a:
Spalanie za duże mi się wydawało.


i jak spalanie się polepszyło ?


też mnie to interesuje.
 
 
Figur
Prezes Zarządu


Auto: Renault Laguna 3 2.0 16V
Imie: Marcin
Pomógł: 108 razy
Wiek: 31
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 10015
Skąd: Świecie (CSW)
Wysłany: 2009-11-29, 23:01   

Co do spalania znaczącej różnicy nie zaobserwowałem, ale polepszyło się zachowanie w dolnej granicy obrotów. Nie szarpie juz tak i łagodniej moc rozwija.



Ciężko jest lekko żyć...
 
 
 
DoMeL82


Auto: Lanos SX
Imie: DoMeL
Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 13 Paź 2009
Posty: 169
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2009-12-31, 13:33   

koledzy a jakiej firmy jest oryginalna sonda ? i czy duża różnica w cenie jest ?

bo w moim poprzednim samochodzie po zamontowaniu zamiennika sondy spalanie drastycznie wzrosło, a za oryginał chcieli w serwisie ponad 500 zł to dałem se spokój.



 
 
 
Figur
Prezes Zarządu


Auto: Renault Laguna 3 2.0 16V
Imie: Marcin
Pomógł: 108 razy
Wiek: 31
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 10015
Skąd: Świecie (CSW)
Wysłany: 2009-12-31, 18:15   

Cena to 70 - 120 zł. Oryginalna to po prostu GM/DU
Dobre są NGK/ NTK lub Bosh



Ciężko jest lekko żyć...
 
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt