X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN - http://daewooforum.pl/temat83489.html
POLITYKA PRYWATNOŚCI - http://daewooforum.pl/temat83490.html

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:
http://daewooforum.pl/temat83491.html#1076432

[Lanos] szarpie/przerywa na benzynie i na gazie - 1,5 16V

Autor Wiadomość
mpanik

Auto: Daewoo Lanos 1,5 16V/Daihatsu Charade 1,3 16V
Dołączył: 06 Sie 2009
Posty: 9
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2009-08-06, 19:34   [Lanos] szarpie/przerywa na benzynie i na gazie - 1,5 16V

Witam wszystkich.
Mój samochód to Lanos 1,5 16V 99rocznik, przebieg 98tys. km. Mam go od niecałych 2 tygodni. Generalnie niestety zdarza mu się strzelić na gazie, ale o tym mówił mi już poprzedni wlaściciel. Przwody wysokiego napięcia jeszcze fabryczne, właściciel zmieniał regularnie tylko świece. Instalacja gazowa Bingo S4 założona w 2004 roku.
Wczoraj odebrałem samochód z warsztatu w którym zmieniałem sprzęgło (hałasowało łożysko oporowe). Po odbiorze samochód odpalił normalnie, normlanie się także przełączył, bez problemu, na gaz (wcześniej też nie było z tym problemu). Jednak w czasie jazdy, po jakimś czasie, samochód zaczął szarpać, zarówno na gazie jak i na benzynie. Na benzynie ponizej 3 tys. obr. czuć delikatne zawahanie po dodaniu gazu, nawet momentami samochód praktycznie się nie rozpędzał po wciśnięciu pedału gazu, dopiero po przekroczeniu jakichś 3tys. obr. zaczął się zbierać. Na gazie zaczął jeszcze częściej strzelać niż wcześniej, nawet zdarzyło się, że nie reagował w ogóle na wciśnięcie pedału gazu, dopiero przełączenie na benzyne pomogło. Podczas przełączania z benzyny na gaz samochód gaśnie, wcześniej tego nie było.
Dodam tylko, ze w warsztacie odłączali akumulator, więc pewnie zresetował się komputer.
Wymieniłem przewody zapłonowe na nowe (stare miały wyraźne przebicia - jeszcze fabryczne tak jak pisałem), jednak to nie pomogło.
Przejechałem się jeszcze po obwodnicy trójmiasta, podczas przyspieszania na benzynie, czuć szarpanie poniżej 3 tys. obr., no i przy jakichs 120km/h zaświecił się Check Engine.
Dodam tylko, ze parę dni temu byłem na przejrzeniu instalacji gazowej i regulacji u gazownika, nie było problemów (tylko ciut za bogata mieszanka).
Jak myślicie w czym tkwi problem?
Jechać na komputer do ASO czy do gazownika?
Chociaż nie wiem czy to a związek z gazem. Kumpel obstawia cewkę zapłonową.
Z góry dzięki za odpowiedzi i pomoc.

ps.Kumpel ma kabel do złącza diagnostycznego gazu (Bingo), dzisiaj po podłączeniu okazało się, że sonda lambda w ogóle nie pracuje. Następnie odczytaliśmy kody błędów z komputera, wyświetliło błąd numer 13 - czyli sonda lambda.
Jednak zdecydowałem się oddać samochód na diagnostykę do serwisu, żeby się upewnić, bo nie chce mi się wierzyć, że to tylko sonda lambda. Na obwodnicy przy 120km/h (benzyna) znów zapalił się check engine.
Ostatnio zmieniony przez mpanik 2009-08-06, 23:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
pawelSPS


Auto: Galaxy 1,9 TDi
Pomógł: 8 razy
Wiek: 36
Dołączył: 01 Sie 2009
Posty: 409
Skąd: Pawłowice/Jastrzębie
Wysłany: 2009-08-06, 20:41   

Do sprawdzenia cewka i emulator wtrysków.
Tyle wyczytałem tutaj >>> http://daewooforum.pl/vie...ghlight=#164824




 
 
wally
H. VDV


Auto: Lanos 1.6 16V SX
Imie: Tomek
Wiek: 37
Dołączył: 24 Lip 2009
Posty: 49
Skąd: Nysa
Wysłany: 2009-08-06, 21:26   

Jeśli tak pokazał Ci komputer, to na 99% będziesz musiał tą sondę wymienić. Z tego co wiem są 2 rodziaje: jedno i dwu przewodowe. Ja mam silnik też 16V tyle że o pojemności 1.6 i u mnie jest jedno przewodowa. Nowa sonda, z tego co pisał jeden z modów na forum to koszt koło: 100 zł jedno przewodowa i chyba koło 150 zł dwu przewodowa.



Duch wprawdzie ochoczy, ale ciało słabe ..... 100%
 
 
arturs
[Usunięty]

Wysłany: 2009-08-06, 22:01   

zobacz czy jadąc cały czas na benzynie przy tych 120 km też się zapala.w moim też przy tej prędkości się zapala ale tylko na gazie i mechanik jak i gazownik powiedzieli że to sonda głupieje bo przystosowana jest do benzyny i żeby zostawić to w spokoju
 
 
mpanik

Auto: Daewoo Lanos 1,5 16V/Daihatsu Charade 1,3 16V
Dołączył: 06 Sie 2009
Posty: 9
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2009-08-06, 23:13   

No właśnie Check Engine zapala się przy 120 na benzynie. Bo na gazie to tak teraz strzela, że strach wciskać pedał gazu.
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
mpanik

Auto: Daewoo Lanos 1,5 16V/Daihatsu Charade 1,3 16V
Dołączył: 06 Sie 2009
Posty: 9
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2009-08-12, 21:13   

Witam ponownie.
Problem, mam nadzieje rozwiązany. Okazało się, że faktycznie nie pracowała sonda lambda, ale dlatego, że nie było styku we wtyczce. Nie wiem kiedy (możliwe, że przy wymianie sprzęgła), ktoś pociągnął za kabel i rozłączył sondę, ale tak że na pierwszy rzut oka, było wszystko ok. Wcześniej dałem samochód do ASO na Chwarznie w Gdyni, gdzie mi elektryk przejrzał całą instalację zapłonową (mam nadzieje, ze rzeczywiście) i było wszystko ok. Dziwi mnie tylko, że nie sprawdził podłączenia sondy lambda, bo wyraźnie im o takim błędzie, wyświetlanym przez komputer, mówiłem. No ale trudno. Sprawę rozwiązał Gazownik (Auto Atut - Gdynia ul. Wrocławska 93), którego szczerze mogę polecić.

Generalnie, oprócz przewodów, które wcześniej już wymieniłem na NGK, dzisiaj zmieniłem świece (takze NGK). Samochód na gazie w deszczowy dzień jeszcze potrafi strzelić, przy "głębszym" depnięciu na pedał gazu, np. 5bieg, ~60km/h, ~1500 obrotów, i depnięcie (taki powiedzmy test). Sprawdzałem wieczorem cewkę i widać po jej spryskaniu wodą, małe przebicia w okolicach wtyków kabli zapłonowych.
Próbuje znaleźć sensowną czyt. oryginalną cewkę, ale widzę, że jest z tym niezły problem. Odebrałem dzisiaj cewkę ze sklepu, sprzedawca sprowadził taką, która miała być oryginalna. Faktycznie miała naklejkę z hologramem GM itd. Koszt 230zł. Wyglądała podobnie jak te:
cewka
Cewka 2
Ale jakość wykonania to tragedia, nawet jej się zamontować nie dało, bo otwory były źle wycentrowane i nie bardzo chciała wejść na szpilki. Zwróciłem ją do sklepu.
Kumpel jakiś czas temu kupił cewkę w ASO (jest z niej bardzo zadowolony), karton z tej cewki jest troszkę mniejszy niż ten z cewki, którą ja kupiłem. Naklejka ma prawie takie same napisy ale hologram jest inny, zamiast naklejanego prostokącika, jest w formie paska z prawej strony naklejki, naklejka ma też nacięcia uniemożliwiające jej odklejenie bez zniszczenia:


Może ktoś mi poradzi gdzie dostać naprawdę oryginalną cewkę, najlepiej taką jak na ostatnim zdjęciu, albo jakiś zamiennik ale sprawdzony dobrej firmy. Bo widzę, że podróby zalały rynek :zły:
ps. w ASO za ponoć oryginalną cewkę śpiewają 460zł
 
 
fist
[Usunięty]

Wysłany: 2011-04-12, 00:17   

Odgrzeje kotleta żeby nie zakładać 100 tematu o tym samym :)

Pytanko takie:
Kilka dni temu zmieniłem świece i przewody.
Przed zmianą przebicia były widoczne wszędzie, a także przy cewce - przeskakiwały iskry z 2 i 3 wtyczki przewodu na śrubę mocującą cewkę.
Kupiłem świece NGK i przewody takie niebieskie (sprzedawca twierdził że ludzie nie narzekają na nie) . Po założeniu przebicia były jeszcze większe. Zwróciłem przewody i kupiłem podobno oryginalne (jutro sprawdzę jakiej dokładnie marki) po założeniu wszystko było ładnie ale dziś jak deszcz lał od południa to "przebicia" się pojawiły. Napisałem w "" przebicia bo nie iskra bardzo rzadko przeskakiwała z kabla na kabel albo na silnik za to przewody dosłownie świeciły się w pobliżu innych albo w pobliży silnika. Jak złapałem przewód ręką to też znaczą się świecić w tym miejscu natomiast nie kopał mnie prądem. Czasami też było widać tą iskrę przy cewce.

Zastanawiam się czy to nie jest wina cewki, może większe natężenie prądu podaje?

Samochodem ciężko się jeździ przy takiej wilgotności. Objawy prowadzenia mam identyczne jak kolega w pierwszym poście tylko tyle że nie ma strzałów.

pomóżcie mi z tym bo od kupna samochodu władowane zostało już w niego ponad 1,5 tys a jak widać jedna awaria goni drugą ... :/
 
 
siwy212

Auto: lanos
Dołączył: 03 Kwi 2010
Posty: 17
Wysłany: 2011-04-12, 09:26   

Witam

Też miałem przebicia na świecach. Wymieniłem przewody, świece a lanosem 1,5 16V z nową sekwencja tak szarpało, że na gazie po mieście strach było jeździć. Podmieniłem cewkę z innego lanosa i jak ręka odjął. Tylko nie powiem jakiego producenta kupiłem nową bo znajomy polecał i nie pamiętam cena około 165 zł. Tylko uważaj jak będziesz wyciągał wtyczke przy cewce bo ja chyba naruszyłem kabelek i sekwencja wariowała włączała sie i wyłączała ale chwila z lutownicą załatwiła problem.
 
 
JacekArtur
[Usunięty]

Wysłany: 2011-04-12, 09:50   

Swoją drogą łapać za przebijające przewody ręką :nono: :omg: Kup przewody TESLA i cewkę tylko dobrą z ASO lub poszukaj u wiarygodnego sprzedawcy i pewnie pomoże.
 
 
fist
[Usunięty]

Wysłany: 2011-04-12, 10:20   

Szczerze to nie widzi mi się kupowania kolejnych przewodów. Kupiłem jedne, kupiłem drugie. Przecież nie może być tak ze tylko jedne działają a inne nie. Przecież nie dopuścili by do sprzedaży towaru który nie działa w żadnym samochodzie.
Pierwsze przewody oddałem na gwarancje i czekam na to czy uznali ją.

JacekArtur napisał/a:
Swoją drogą łapać za przebijające przewody ręką
Wolałem żeby mnie kopnęło i żebym miał pewność że są do du**
 
 
RIPER
Administrator
Jose Jalapeno on a stick


Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK
Pomógł: 1137 razy
Wiek: 34
Dołączył: 14 Cze 2009
Posty: 24288
Skąd: SI
Wysłany: 2011-04-12, 10:33   

fist napisał/a:
Wolałem żeby mnie kopnęło i żebym miał pewność że są do du**


chyba chłopie nie wiesz co gadasz, jak zatańczysz pod maską i dasz sobie sam w łeb to się przekonasz że nie warto ..


sprawdzałeś błędy ECM ??



jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł :tonieja:
nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h :ehh:
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw

Oryginalne oleje silnikowe Katowice !!
wysokiej jakości przewody hamulcowe do Twojego auta, producent !!! <---- KLIK
 
 
 
fist
[Usunięty]

Wysłany: 2011-04-12, 10:44   

RIPER napisał/a:
chyba chłopie nie wiesz co gadasz, jak zatańczysz pod maską i dasz sobie sam w łeb to się przekonasz że nie warto ..

sprawdzałem - czysto
RIPER napisał/a:
sprawdzałeś błędy ECM ??

Dostałem nie raz od mojego poldka :)
 
 
RIPER
Administrator
Jose Jalapeno on a stick


Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK
Pomógł: 1137 razy
Wiek: 34
Dołączył: 14 Cze 2009
Posty: 24288
Skąd: SI
Wysłany: 2011-04-12, 10:46   

w takim razie rozkopuj wiązkę przepustnicy, są tam blaszki które jak śniedzieją zaczynają się cuda dziać ;) jak rozkopiesz wiązkę będziesz wiedział o co chodzi :)



jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł :tonieja:
nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h :ehh:
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw

Oryginalne oleje silnikowe Katowice !!
wysokiej jakości przewody hamulcowe do Twojego auta, producent !!! <---- KLIK
 
 
 
fist
[Usunięty]

Wysłany: 2011-04-12, 10:52   

Ok, dziś to sprawdzę. Jak coś z nimi nie tak to rozebrać blaszki i zalutować ?
A cewka którą ja posądzam myślisz że jest ok?
 
 
RIPER
Administrator
Jose Jalapeno on a stick


Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK
Pomógł: 1137 razy
Wiek: 34
Dołączył: 14 Cze 2009
Posty: 24288
Skąd: SI
Wysłany: 2011-04-12, 10:58   

jak cewka by walnęła miałby błędy komp ;)

wszystkie blaszki usuwasz czyścisz i lutujesz, dla oglądania nie warto tego rozbierać :wink:



jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł :tonieja:
nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h :ehh:
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw

Oryginalne oleje silnikowe Katowice !!
wysokiej jakości przewody hamulcowe do Twojego auta, producent !!! <---- KLIK
 
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt