X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN - http://daewooforum.pl/temat83489.html
POLITYKA PRYWATNOŚCI - http://daewooforum.pl/temat83490.html

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:
http://daewooforum.pl/temat83491.html#1076432

[Lanos] 1.4 - czujnik MAT

Autor Wiadomość
jurek56
[Usunięty]

Wysłany: 2009-08-14, 11:41   [Lanos] 1.4 - czujnik MAT

Mam problem z pracą silnika - trudno zapala i dusi się przy przyspieszaniu z wolnych obrotów do około 1/3 pedału gazu. Podejrzany jest czujnik temp. powietrza dolot.
Kiedyś trochę mi strzelał na gazie bo rozleciał się filtr gazu.
Czytałem że mógł się MAT uszkodzić. Komputer nie pokazuje błędu chyba dlatego, że MAT nie jest całkiem walnięty. Mierząc jego rezystancję pokazuje przy temp otoczenia 20 stopni około 1.6 kom. Mam prośbę o podanie wartości dobrego czujnika, bym mógł je porównać.
Pojechałem do serwisu ale nie mają chwilowo i mogą zamówić - ale chcę mieć pewność że mój jest uszkodzony (przegrzany od strzałów na gazie). Już mi się skończyły pomysły bo szukam przyczyny już chyba ze 3-tydzień. Wymieniłem świece, kable, filtr paliwa, pompa sprawna, czujnik przepustnicy i krokowy dobre. Na gazie chula ok a na paliwie trudno zapala i się dusi, czasem lekko szarpie a jak dostanie więcej gazu to złapie i jest dobrze.
Przejechałem na PB-98 z dodatkiem do wtrysków cały zbiornik bo niektórzy mówią że to zapieczone wtryski ale nie pomogło.
Z góry dzięki za wszelką pomoc.
Pozdr: :omg:
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
RIPER
Administrator
Jose Jalapeno on a stick


Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK
Pomógł: 1136 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Cze 2009
Posty: 24259
Skąd: SI
Wysłany: 2009-08-14, 13:16   

też walczę z tym problemem ;) u mnie zaś komputer wskazał szczęśliwą 12 czyli czujnik położenia wału :)

[ Dodano: 2009-08-14, 13:21 ]
a co do czujnika MAT kiedyś zapomniałem go podłączyć i odpaliłem normalnie auto i jeździłem ;) więc to raczej nie będzie to :)



jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł :tonieja:
nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h :ehh:
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw

Oryginalne oleje silnikowe Katowice !!
wysokiej jakości przewody hamulcowe do Twojego auta, producent !!! <---- KLIK
 
 
 
Mariot


Auto: Fajne
Pomógł: 7 razy
Wiek: 33
Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 319
Wysłany: 2009-08-14, 23:39   

nie wiem jak w lanosie jest ale w nexii przy 20 stopniach powinno byc ok 3400 Omów moze to ten sam czujnik...



f*ck the fuel economy...
daewoo to złom... F*ck daewoo
 
 
jurek56
[Usunięty]

Wysłany: 2009-08-15, 14:50   

Problem w tym że komputer nie pokazuje żadnego błędu dlatego nie wiadomo co jest.
Co do czujnika MAT to nexia ma chyba ten sam więc porównam z moim czy przy 20 st. jest te 3400 Om. Jeśli nie ma to wymienię na nowy i napiszę czy pomogło. Czujnik położenia wału też sprawdzę tylko znajdę info jak go zbadać.
Pozdr: :omg:
 
 
usuniety
[Usunięty]

Wysłany: 2009-08-15, 19:18   

Nie tylko ty walczysz z taką usterką. Mi tez już sie skończyły pomysły. A czujnik MAT ma bardzo pomijalny wpływ na prace silnika. Możesz go odpiąć i jeździc tak. Ecu zapali checka i przyjmie wartość domyślną 20 stopni. Sprawdzxałem ALDLscanerem.

Pozdrawiam Piotrek
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
Jaky
[Usunięty]

Wysłany: 2009-08-15, 20:28   

1.reset ECM i programowanie biegu jałowego
2.Świece i PWN
3.Czujnik temperatury silnika (do ECM)
 
 
jurek56
[Usunięty]

Wysłany: 2009-08-16, 11:00   

Jaky te rzeczy w pkt 1 i 2 robiłem naście razy bez skutku.
Co do świec i pwn nie czytałeś całości - na gazie chodzi jak pszczółka a właśnie przy pracy na gazie świece i pwn to podstawa by były sprawne.
Jeśli chodzi o czujnik to nie wiem który masz na myśli "Czujnik temperatury silnika (do ECM)".
Czy możesz dokładniej o który czujnik chodzi?
Pozdr: :myśli:

[ Dodano: 2009-08-16, 11:17 ]
Ostatnio odłączyłem EGR. To znaczy wężyk zdjąłem z puchy co jest na kolektorze ssącym i go zaślepiłem - auto idzie lepiej. Mniej prawie niewyczuwalnie szarpie.
Nie dusi się tak przy przyspieszaniu i lepiej zapala na zimnym silniku bo nie gaśnie.
Czy to coś co steruje zaworem może być tak uszkodzone, że spaliny cały czas są przepuszczane do dolotu? Co to jest ten czarny jakby trójnik do którego idzie wężyk z zaworu EGR, zaś z trójnika gdzieś pod spód przepustnicy?
Po odłączeniu czujnika MAT i EGR silnik pracuje o niebo lepiej, jest bardziej elastyczny i jakby mocniejszy. Nadal jednak z tym zapalaniem trochę nie tak bo chwilę trzeba pokręcić. Zobaczę i trochę przejadę co będzie się działo.
Pozdr: :omg:
 
 
usuniety
[Usunięty]

Wysłany: 2009-08-17, 21:31   

Ty sie wcale nie rozczulaj tylko zaślep to na stałe :D Na zdrowie mu to wyjdzie. Mi dziś mechanior powiedział że mam przyjechac na badanie ciśnienia sprężania, bo egr jest przy pierwszym cilindrze i to on dostaje w dupe i są nieszczelne zawory. Ciekawe co wyjdzie.
 
 
jurek56
[Usunięty]

Wysłany: 2009-08-18, 15:33   

No i tak zrobię ulyssess.
Dzięki :brawo:
 
 
usuniety
[Usunięty]

Wysłany: 2009-08-19, 11:26   

Ty się śpiesz bo u mnie jak źle pójdzie to będzie szlifowanie zaworów - własnie z winy otwartego EGRa (wg mechanika).

Piotrek
 
 
jurek56
[Usunięty]

Wysłany: 2009-08-23, 14:26   

A może ktoś z kolegów ma dane prawidłowych napięć z czujnika MAP bo właśnie mieżyłem i przy dodawaniu gazu bardzo słabo reaguje a na wolnych obrotach ma już około 3,5V między pinami 1 i 2. Między 1 i 3 jest ok - 4,96V.
Jak daję gazu z wolnych to do pełnego otwarcia wzrasta do 4-4,2V.
Puszczę gaz spada do 0,1-0,2V i znów wskakuje do tych 3,5V.
Czy to jest prawidłowa praca tego czujnika bo nie mam danych jak rzeczywiście powinno to wyglądać.

Pozdr: :myśli:
 
 
usuniety
[Usunięty]

Wysłany: 2009-08-23, 16:28   

Przy otwarciu przepuestnicy i po puszczeniu pedąłu gazu to te wartości są ok. Jednak u mnie na jałowych obrotach jest około 1,7 -1,8V. Sprawdź czy masz szczelny dolot.
 
 
stifff
Grupa Wielkopolska

Auto: Nexia
Imie: stefan
Pomógł: 259 razy
Dołączył: 04 Gru 2006
Posty: 4034
Skąd: piła
Wysłany: 2009-08-23, 18:33   

Czujnik MAP sprawdzisz tylko i wyłącznie za pomocą wakuometru . Wszelkie inne sposoby to wymysły laików. Jeśli go posiadacie to mogę podać dane w funkcji podciśnienia.
 
 
usuniety
[Usunięty]

Wysłany: 2009-08-23, 20:14   

To podaj. Mam wakuometr i chetnie sprawdze liniowość. Ale. Sprawdzanie działania MAPa miernikiem jest jak najbardziej słuszne bo:

Sprawdzasz na jałowych obrotach - u mnioe wyszło ok 1,7V
Przy wysokich obrotach, gdy przepuestnica jest szeroko otwarta, powinien pokazać wartość ok. 5V ponieważ przy otwartej przepustnicy podciśnienia nie ma. Najnizsze napiecie powinien pokazać po przegazowaniu i puszczeniu przepustnicy, ponieważ schodzący z wysokich obrotów silnik przy zamkniertej przepustnicy wytwarza najwieksze podcisnienie.

Więc po szybkim takim sprawdzeniu mamy pojęcie że czujnik działa. Natomiast co do liniowości wskazań to podejrzewam że po sprawdzeniu kilku różnych wyszłyby duże różnice.
Pozatym czujnik MAP dla ecu nie jest tak bardzo ważny. Nie jest to przepływomierz na podst którego ecu wylicza dawke paliwa. Po przejechaniu się z laptopem podłaczonym do ecu prawie zawsze, nawet przy nie za szybkim przyspieszaniu, ECU widzi brak podciśnienia z MAPa.

Pozdr. Piotrek
 
 
stifff
Grupa Wielkopolska

Auto: Nexia
Imie: stefan
Pomógł: 259 razy
Dołączył: 04 Gru 2006
Posty: 4034
Skąd: piła
Wysłany: 2009-08-24, 18:35   

ciśnienie ( bar ) sygnał MAP ( V )

- 0,2 ---------- 3,7 +/- 0,2
- 0,4 ---------- 2,5 +/- 0,2
- 0,6 ---------- 1,5 +/- 0,2
- 0,8 ----------- 0,5 +/- 0,2
Pomiar multimetrem na pinach A i B złącza MAP
 
 
Podobne tematy
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt