X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[ Matiz ] remont lub wymiana silnika

Autor Wiadomość
wj

Auto: Matiz
Imie: Wojciech
Wiek: 33
Dołączył: 12 Maj 2008
Posty: 2
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2009-08-31, 00:17   [ Matiz ] remont lub wymiana silnika

Witam serdecznie,

No i stało się. Ostatnio miałem serię przygód z matim, przy przebiegu 164 kkm. Najpierw wskazówka temperatury silnika wykraczała za połowę podziałki, przez parę dni. Ostatecznie pewnego razu na mieście wyrzuciło mi płyn chłodniczy, silnik mocno się zagrzał, z czym pojechałem do ASO. Tam wymieniono najpierw termostat, potem jeszcze jakiś wąż od chłodnicy. Po jeździe próbnej okazało się, że wydmuchało uszczelkę pod głowicą, wymieniono, głowicę splanowano (dobrze to piszę? :) ), zawory wyregulowano i samochód wrócił do mnie.

I tu zaczęły się kłopoty:

- auto nie wkręca się na wyższe obroty, na wolnych jakoś jedzie, a na wysokich mam wrażenie, że odcina zapłon?! Na dwójce da się rozpędzić maksymalnie do 40 km/h, na trójce do 60.

- bierze ogromne ilości oleju - ok. 1l/30km, ponadto kopci

- silnik dziwnie pracuje, znacznie ciszej niż przed remontem, ale pojawił się dodatkowy charakterystyczny odgłos klepania, nie głośniejszy niż reszta.

Mechanik w ASO oświadczył, że to wynik przegrzania silnika, który się rozszczelnił, stąd ogromne spalanie oleju i potrzebne będzie najprawdopodobniej wymienienie zapieczonych pierścieni. Czyli de facto generalka.

Ale czy nieszczelny silnik może być powodem braku wysokich obrotów?

Kolejne pytanie jest następujące: mając na względzie konieczność dużego remontu silnika, pewnie lepiej będzie go wymienić na używany, z możliwie niewielkim przebiegiem.

Czy możliwe będzie zatem założenie silnika od innego samochodu, Toyoty Starlet 1.3, Micry 1.0? Orientuje się ktoś, jakich auto wymagałoby wtedy przeróbek? Czy skrzynia i sprzęgło wytrzymają 75KM Starletki? Pytam, bo ceny tych silników oraz matizowego są niemalże identyczne.


Się opisałem :) Liczę na zrozumienie i jakieś sensowne porady, za co dziękuję z góry!



__________________________
pozdrawiam,
wj
 
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
wnd


Auto: Leganza CDX ,Lacetti SE,Fiat Ulysse
Imie: vito
Pomógł: 489 razy
Wiek: 44
Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 7764
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2009-08-31, 04:56   

wj napisał/a:
Ale czy nieszczelny silnik może być powodem braku wysokich obrotów
ma przedmuchy i dlatego nie ma mocy
wj napisał/a:
Czy możliwe będzie zatem założenie silnika od innego samochodu
w zasadzie tak
wj napisał/a:
Orientuje się ktoś, jakich auto wymagałoby wtedy przeróbek
raczej powaznych zaczynajac od mocowania silnika,polaczenia ze skrzynia konczac na wymianie wiazki z komputerm. Koszty bylyby wysokie :D
 
 
wj

Auto: Matiz
Imie: Wojciech
Wiek: 33
Dołączył: 12 Maj 2008
Posty: 2
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2009-08-31, 08:41   

[quote="wnd"]
wj napisał/a:
Koszty bylyby wysokie :D


To kicha ;) to w takim razie szukam jakiegoś sensownego silnika z rozebranego Matiza.



__________________________
pozdrawiam,
wj
 
 
 
steyr
steyr


Auto: Matiz Life 03r PB/Punto 2 FL 04r. 1.2 16v
Imie: Pawel
Pomógł: 193 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 3813
Skąd: Kalwaria Z.
Wysłany: 2009-08-31, 20:37   

niestety bez przeróbek niewsadzis innego silnika tak po prostu,matiz miał tylko jeden silnik 0,8 i tylko on podchodzi bezproblemu,z innym beda sie wiazac przeróbki ;)



W sprawie pytań/pomocy techniczej prosze pisac na priv,
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt