X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN - http://daewooforum.pl/temat83489.html
POLITYKA PRYWATNOŚCI - http://daewooforum.pl/temat83490.html

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:
http://daewooforum.pl/temat83491.html#1076432

[Nexia] Jest iskra, paliwo a niechce zapalić

Autor Wiadomość
Krisss
[Usunięty]

Wysłany: 2009-09-04, 20:06   [Nexia] Jest iskra, paliwo a niechce zapalić

Witam!!
Mam problem ze swoją Nexią, iskra jest, świece są wyżarzone wzorowo, kręce rozrusznikiem czuć tylko zapach paliwa po kilku sekundach ale silnik nie zapala. Mimo, że słyszę jak pracuje pompa paliwowa i czuć zapach paliwa świece są suche (powinny chyba być mokre skoro czuć zapach paliwa??). Dodam, że od jakiegoś czasu Nexia dziwnie chodzila (szarpania delikatne dławienia itp.) i tak jakby troche dłużej zapalała jak normalnie, po zapaleniu przy pierwszym ruszaniu potrafiła zgasnąć i trzeba było dodać troche więcej gazu przy ruszaniu (wcześniej tego nie było). Do tego od jakiegoś czasu Nexia była mułowata. Komputer nie wykazuje błędów. W czym tkwi problem??
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
Bradley
[Usunięty]

Wysłany: 2009-09-04, 21:41   

Paliwo na pewno dochodzi do listwy wtryskowej? To ze slyszysz pompe i smierdzi paliwem nie oznacza, ze daje odpowiednie cisnienie i ze paliwo dociera tam gdzie ma dotrzec. Uklad nie jest zapowietrzony?
 
 
Krisss
[Usunięty]

Wysłany: 2009-09-05, 06:50   

Jak sprawdzić:
Czy pompa daje odpowiednie ciśnienie??
Czy paliwo dociera do listwy wtryskowej??
Czy układ jest zapowietrzony i jak go odpowietrzyć??
 
 
Bradley
[Usunięty]

Wysłany: 2009-09-05, 09:43   

1.Specjalnym manometrem.
2.3.Zdejmujac wezyk idacy do listwy wtryskowej (jest na klips) i przekrecajac kluczyk w pozycje zaplon. Jesli paliwo poleci to znaczy ze paliwo dociera do listwy a uklad powinien byc odpowietrzony.
Napiecie na wtryskiwaczach pojawia sie?
 
 
Krisss
[Usunięty]

Wysłany: 2009-09-05, 19:17   

Sprawdziłem, pompa paliwa działa i listwa dostaje paliwo a na wtryskach jest napięcie (sprawdziłem miernikiem). Spróbowałem w trakcie zapalania silnik kręcić aparatem zapłonowym po opóźnieniu (przekręceniu aparatu w strone przedniej szyby) i wciśnięciu pedału gazu do oporu po wielkim trudzie auto odpala ale nie trzyma obrotów i trzeba cały czas przegazowywać aby nie zgasł. Wybralem sie ba przejażdzkę, Nexia jest mułowata troche i nie chodzi jak powinna, puszczenie na luz kończy się zgaśnięciem silnika. Po kilku kilometrach gdy zgasł już któryś raz z kolei mimo wciśniętego pedału gazu nie zapalił, dopiero gdy postał z 10min. W czym tkwi problem??? Czyżby silniczek krokowy?? :pomocy:
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
Krisss
[Usunięty]

Wysłany: 2009-09-06, 11:43   

Szybciej stawiał bym na jakiś element ukladu zapłonowego. Dodam, że wymienialem jeszcze walek rozrządu na nowy bo na starym miałem tykanie i krzywki były wtarte (poprzedni właściel miał ciężką nowge), jest na ten temat stosowny wątek w mechanice. Silnik jest w bardzo dobrym stanie, nie ma wycieków, bieże jakieś śladowe ilości oleju, pracuje jak należy i ma dopiero 128tys km - co do przebiegu nie mam powodów aby sądzić, że ktoś kręcił licznik
 
 
Krisss
[Usunięty]

Wysłany: 2009-09-08, 19:54   

Nadal jest źle, czy przypadkiem przy układzie zapłonowym nie ma jakiś czujników, modułów sterujących itp.?? Szukałem wszedzie, silniczek krokowy działa jak należy bo go też podejrzewałem. Nadal jeszcze nie wykluczam pompy paliwowej ale nie chciał bym wydać na darmo gotówki aby się przekonać, że wina leży gdzie inadziej... :beczy:
 
 
Krisss
[Usunięty]

Wysłany: 2009-09-09, 21:42   

Tak sobie myślę i studiuje układ paliwowy w Nexii, może porblem tkwi w regulatorze ciśnienia paliwa?? Jutro sprawdzę czy działa. MAcie jakieś sposoby aby go sprawdzić czy jest napewno ok?? Nowy kosztuje ze 100zł, droga impreZa aby przekonać się, że problem tkwi w czymś innym.
 
 
mariusz24


Auto: lanos C20NE: vivaro 2,0
Imie: mariusz
Pomógł: 71 razy
Wiek: 35
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1721
Skąd: lubartów
Wysłany: 2009-09-09, 22:30   

kolego a moze zapłon masz masz odwrucony o 180 i daje iskre nie w tym momęcie co mieszanka jest wtryskiwana chodzi mi o to że daje mieszankę w górnym położeniu a on daje iskrę przypuśćmy w polowie .
 
 
Krisss
[Usunięty]

Wysłany: 2009-09-10, 09:16   

Jak to sprawdzić??
 
 
Krisss
[Usunięty]

Wysłany: 2009-09-10, 14:32   

Wszystko o czym napisałeś jest ok, wygląda na to, że winny jest regulator ciśnienia paliwa, poszukam na forum jakiejś używki :piwo: Objawy się zgadzają, auto ostatnio było mułowate, gdy zdejmuje przewód za tym regulatorem to po przekręceniu stacyjki paliwo leje się jak z kranu a powinno być powstrzymywane aby wytworzyć ciśnienie w listwie wtryskowej...
 
 
Bradley
[Usunięty]

Wysłany: 2009-09-10, 19:50   

Jaka pada regulator cisnienia to najczesciej peka w nim membrana i pozniej smierdzi paliwem w samochodzie bo sie leje.
 
 
szeftom

Dołączył: 12 Sty 2009
Posty: 36
Wysłany: 2009-09-10, 21:03   

witam

ja mam chyba ten sam problem (patrz. moj temet)

U mnie tez pomka pracuje ale swiece są suche,
wymienilem kopulke palec swiece kable i cewke, i za kazdym razem kiedy kręce to cewka podaje tylko jedna iskre,
a wiem to po tym bo wykrece swiece razem z kablem probuje krecic po zmroku i za kazdym razem tylko jest jedna iskra, potem mozna krecic do rana i nic,

pozdro
 
 
Krisss
[Usunięty]

Wysłany: 2009-09-11, 09:12   

Bradley napisał/a:
Jaka pada regulator cisnienia to najczesciej peka w nim membrana i pozniej smierdzi paliwem w samochodzie bo sie leje.


Zgadza się, gdy kręce rozrusznikiem to po kilku sekindach tylko czuć zapach benzyny. Narazie nikt nie odpowiedział na mój apel na giełdzie, w najgorszym wypadku kupie nowy regulator ale torche sporo kosztuje a tu jeszcze w tym miesiącu przegląd do zrobienia :pomocy:
 
 
Bradley
[Usunięty]

Wysłany: 2009-09-11, 09:44   

Szybciej bedzie jak poszukasz listwy wtryskowej. Najczesciej sprzedawana jest razem z regulatorem, a wtryskiwacze pogonisz dalej.
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt