Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Auto: Daewoo Matiz '00
Imie: Wojtek Pomógł: 5 razy Wiek: 55 Dołączył: 05 Maj 2009 Posty: 860 Skąd: Słupsk
Wysłany: 2009-09-21, 09:13 Ruch okrężny - rondo
Który pojazd ma pierwszeństwo na tym rondzie.
Czy pojazd oznaczony jako "1", czy "2".
Jak ktoś wie, to proszę o sensowne odpowiedzi z wyjaśnieniem.
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
ci.nek
Auto: Oplowóz
Imie: Marcin Pomógł: 131 razy Wiek: 40 Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 2408 Skąd: MMz
Wysłany: 2009-09-21, 09:51
1 powinna mieć pierwszeństwo bo jest z prawej strony 2,
jednak patrząc na linie narysowane na jezdni wydawało by się, że odwrotnie bo ten pas nie zezwala na skręt w lewo, wiec kierowca 1 nie powinien tam skręcać.
sam chętnie się dowiem właściwego rozwiązania.
zmien Weteran Agent Tomek
Auto: Opel Vectra C 2.0T/Octavia 2 1.6
Imie: Tomek Pomógł: 67 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 5398 Skąd: Pajęczno (EPJ)
Wysłany: 2009-09-21, 09:54
I jak tu nie zgłupieć....
Chyba poczekamy na odpowiedź kolegi Kata, który był instruktorem
www.photoblog.pl/paulik9
Daewoo Lanos 1.5 100KM, Vectra C było 2.2 147KM jest 2.0T 175KM, Vectra C modyfikowana genetycznie 2.0T 220KM Skoda Octavia 1.6....
wiktorzi
Auto: Leganza CDX 2.0 + LPG II gen (BRC)
Imie: Wiktor Pomógł: 21 razy Wiek: 49 Dołączył: 09 Mar 2009 Posty: 605 Skąd: Szczecin
Wysłany: 2009-09-21, 10:01
To rondo to jakiś żart ? czy to Polska ?
Ewidentnie pierwszeństwo ma 2 ponieważ porusza się swoim pasem i go nie zmienia a 1 zmienia pas i powinien bez względu na to po której stronie się znajduje puścić 2.
Ale oznaczenie poziome przed wjazdem na rondo jest ciekawe, pozwala na jazdę pod prąd.
Debilizm to mało powiedziane.
4est Weteran Grupa Podkarpacka
Imie: Tomek Pomógł: 31 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Mar 2009 Posty: 2862 Skąd: RJA
Wysłany: 2009-09-21, 10:04
Pojazd 2 powinien ustąpić pierwszeństwa pojazdowi 1 ponieważ jest na wewn. pasie
Generalnie taka sytuacja nie powinna mieć miejsca bo zjeżdżający z ronda powinien zając skrajny prawy pas żeby z niego zjechać. Jeżeli osobówka chce teraz zjechać z skrzyżowania o ruchu okrężnym (a jak widać na zdjęciu nie chce ) powinien ustąpić pierwszeństwa prawej stronie. Na pewno ja bym się tak zachowała
Everybody lies
Kat
Auto: Leganza 2.0 CDX Pomógł: 43 razy Wiek: 49 Dołączył: 12 Gru 2007 Posty: 972 Skąd: Bukowno
Wysłany: 2009-09-21, 10:11
Obrazek jest niekompletny więc trudno powiedzieć. Zakładam, że oznakowanie pasów do jazdy na wprost i skrętów jest takie samo jak widać przed rondem. Czyli z obydwu pasów na wprost, a z lewego w lewo, z prawego w prawo. 2 opuszcza rondo zgodnie z przepisami, a 1 z prawego pasa nie ma prawa jechać w lewo. Linia przerywana pomiędzy pasami na których znajdują się 1 i 2 jest dla wjeżdżających na rondo (od góry na powyższym obrazku), a nie do skrętu w lewo z prawego pasa ruchu. Takich rzeczy się nie robi. Skrzyżowania z ruchem okrężnym, ich oznakowanie i zasady jakimi się trzeba kierować poruszając się po nich są dość kontrowersyjne, bo przepisy mamy nieścisłe.
Dlatego zawsze polecam mieć oczy dookoła głowy.
Pozdr.
2.
Ale oznaczenie poziome przed wjazdem na rondo jest ciekawe, pozwala na jazdę pod prąd.
Debilizm to mało powiedzian
No nie do końca znaki te informują że jeżeli chcesz na skrzyżowaniu skręcić w lewo musisz zająć lewy pas...
Everybody lies
ci.nek
Auto: Oplowóz
Imie: Marcin Pomógł: 131 razy Wiek: 40 Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 2408 Skąd: MMz
Wysłany: 2009-09-21, 10:20
blue_teddy napisał/a:
No nie do końca znaki te informują że jeżeli chcesz na skrzyżowaniu skręcić w lewo musisz zająć lewy pas...
jeżeli na radzie jest co najmniej 2 opasy ruchu to pas zewnętrzny służy do skrętu w prawo a pas wewnętrzny do krętu w lewo i nie można skręcać ze skrajnego w lewo. Przecież rondo to skrzyżowanie tylko o ruchu okrężnym.
Qwazar [Usunięty]
Wysłany: 2009-09-21, 10:44
blue_teddy napisał/a:
No nie do końca znaki te informują że jeżeli chcesz na skrzyżowaniu skręcić w lewo musisz zająć lewy pas...
Jak to nie do końca, przecież jak byk masz strzałkę w prawo i w lewo. Poza tym na znaki trzeba patrzeć zdecydowanie wcześniej, a nie jak już się jest na rondzie. Potem jest tak, że wjeżdżają na rondo ze złego pasa (bardzo czeesto widzę to koło Spodka w Katowicach) i jeżdżą naokoło ronda. Zawsze PRZED rondem trzeba zająć odpowiedni pas. Niestety nie wszyscy się do tego stosują dlatego większość z nas wie, że na rondach to trza mieć, jak to powiedziała moje kolezanka z pracy :"oczy w ".
chodzi mi o to że jeżeli chcesz wjechać na rondo i skręcić w lewo (np. na obrazku ten srebrny samochód i chce skręcić tam gdzie są te nasze dwa zagadkowe samochody)to musi wjechać na rondo z lewego pasa i dopiero na rondzie (za ost zjazdem przed jego) zmienić pas na skrajny prawy i z niego wyjechać z ronda.
Everybody lies
Kat
Auto: Leganza 2.0 CDX Pomógł: 43 razy Wiek: 49 Dołączył: 12 Gru 2007 Posty: 972 Skąd: Bukowno
Wysłany: 2009-09-21, 11:06
blue_teddy napisał/a:
zmienić pas na skrajny prawy i z niego wyjechać z ronda.
W przypadku tego ronda przy jeździe na wprost, skręcie w lewo i zawracaniu zmiana pasa na skrajny prawy nie jest konieczna z tego prostego powodu, że z obydwu pasów dozwolona jest jazda na wprost. Można więc opuścić rondo w dowolny wyjazd jadąc również pasem lewym. Dokładnie tak, jak to robi pojazd nr 2.
W przypadku większej ilości pasów na takim skrzyżowaniu, żeby je opuścić najczęściej trzeba właśnie przed wyjazdem zająć któryś z pasów zewnętrznych, bo wewnętrzny jest do jazdy dookoła.
Ale istnieją wyjątki również od tej zasady. Wszystko zależy jak są oznakowane pasy i ile ich jest do danego skrętu czy jazdy na wprost.
Kat, zawsze mnie uczone że u nas jest ruch prawo strony i co za tym idzie zawsze powinno się jechać prawym pasem znam też przypadek że oblali na egzaminach np za zjazd z ronda nie prawym pasem nawet jeżeli wew też pozwala na wyjazd.
Przez gorączkę nie mogę się skupić na tym co pisze
Everybody lies
wiktorzi
Auto: Leganza CDX 2.0 + LPG II gen (BRC)
Imie: Wiktor Pomógł: 21 razy Wiek: 49 Dołączył: 09 Mar 2009 Posty: 605 Skąd: Szczecin
Wysłany: 2009-09-21, 11:35
To nie jest typowe rondo, bo na zjazdach nie ma linii poprzecznych, więc można zjechać z dowolnego pasa tzw. rondo kierowane.
Poza tym kat dobrze napisał 1 nie ma prawa zmienić pasa, ale kto by tam na strzałki patrzył przed wjazdem
Kat
Auto: Leganza 2.0 CDX Pomógł: 43 razy Wiek: 49 Dołączył: 12 Gru 2007 Posty: 972 Skąd: Bukowno
Wysłany: 2009-09-21, 11:54
blue_teddy napisał/a:
znam też przypadek że oblali na egzaminach np za zjazd z ronda nie prawym pasem nawet jeżeli wew też pozwala na wyjazd.
Egzaminator nie miał prawa zakończyć za to egzaminu ze skutkiem negatywnym więc sądzę, że sytuacja była bardziej złożona.
Wiem co piszę, bo niestety sam należę do tego znienawidzonego przez wszystkich zdających grona
Zasada dotycząca skrzyżowań (tego na powyższym obrazku również) jest prosta. Zajmij odpowiedni pas przed skrzyżowaniem i tego pasa się trzymaj. Zmiana pasa na skrzyżowaniu wiąże się z dodatkowym ustępowaniem pierwszeństwa.
A to, że jest ruch prawostronny to oczywiście masz rację, że powinniśmy jeździć pasem prawym. z wyjątkiem sytuacji:
1. skrętu w lewo
2. zawracania
3. omijania
4. wyprzedzania.
Na powyższym skrzyżowaniu przy skręcie w lewo, zawracaniu, omijaniu czy wyprzedzaniu (tak, można wyprzedzać, jest to skrzyżowanie z ruchem okrężnym) należy zająć pas lewy, lewym przejechać i lewym opuścić. A dopiero później zmieniać na prawy (chyba, że za chwilę wykonuje się po raz kolejny któryś z w/w manewrów).
Po co utrudniać sobie życie dodatkową zmianą pasa?
Zresztą, o ile dobrze widzę, linie ciągłe uniemożliwiają zajęcie skrajnego prawego pasa (będąc już w ruchu okrężnym). Przerywane są tylko dla wjeżdżających na to skrzyżowanie.