X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

POMOC dla kolegi Mawerix!

Proszę choć zapoznajcie się z tematem aby wesprzeć kolegę jak tylko możemy!!!

POMOC

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[Lanos] Łącznik stabilizatora

Autor Wiadomość
hiob123
[Usunięty]

Wysłany: 2009-09-25, 23:03   [Lanos] Łącznik stabilizatora

Witam mam pytanie :) Czy ma znaczenie jak mocno zamocuje łącznik stabilizatora ?:) tzn jak mocno go dokrece na śrubie :) BTW:
Zeby nie zakladac kolejnego tematu chcialem zapytac jak sprawdzic luzy na drazku kierownicy? i gdzie moge sie ich spodziewac ? aha i czym moze byc spowodowane lekkie skrzywienie kierownicy chodz kola sa ustawione idealnie do jazdy na wprost :) ja stawiam na zbierznosc no ale nie znam sie :) podczas jady (140/150/160 km/h) bije mi kierownica a kola mam wywazone :)
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
Krisss
[Usunięty]

Wysłany: 2009-09-26, 00:21   

Jeśli chodzi o łącznik stabilizatora to powinien być dokręcony tak aby te gumki w 1/3 się zgniatały jak auto będzie stało na kole. Najlepiej wymieniać obie strony bo te gumy po latach szlak trafia. Jak wymieniłeś z jednej strony pownieneś czuć różnice na tym kole tzw. jak by lepiej trzymało się drogi i lepiej tłumiło nierowności.
Jeśli chodzi o luz na drażkach kierowniczych, to w czasie jazdy po kiepskiej drodze powinieneś czuć tak lekkie postukiwanie jak się wsłuchasz. Druga sprawa to sprawdz czy gumki na nich są wporzadku, jak auto stoi na lewarku poszarp kołem (sprawdz czy będzie czuć luz), ale pamiętaj trzeba uwazać aby auto nie spadło z lewarka :D
Czy skrzywienie kierownicy masz od zawsze czy pojawiło się ostatnio?? To istotna rzecz. Jeśli już bylo to prawdopodobnie ktoś tego nie dopatrzył gdy ostatnio ustawiał zbierzność, jeśli pojawiło się to ostatnio to może być spowodowane luzem na drążkach kierowniczych. Jeśli będziesz miał źle ustawioną zbierzność to auto po puszczeniu kierownicy będzie uciekać a opony po jakimś czasie będą mocniej się zurzywać na bokach bieżnika (zależnie w którą strone koło jest przestawione).
Co do bicia kierownicy to objawów moze być kilka, może łożyska w kołach się już kończą i piasta ma luzy? Druga sprawa to wiek opon, może płutna w nich po puszczały? Ta ewentualność wydaje się najrealniejsza jeśli opony mają więcej jak 5 lat. Niestety na oko nic nie zauwarzysz, jeśli na tyle masz inne opony wrzuć je na przód.
 
 
christoph
Technik


Auto: Lanos 2.5 v6
Imie: Krzysiek
Pomógł: 30 razy
Wiek: 38
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 1495
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-09-26, 08:19   

hiob123 napisał/a:
podczas jady (140/150/160 km/h) bije mi kierownica a kola mam wywazone

obstawiałbym do wymiany tarcze hamulcowe,
 
 
hiob123
[Usunięty]

Wysłany: 2009-09-26, 09:36   

Na tarczach mam zrobione moze 10tys km :P wymienialem razem z klockami :) opony maja rok juz sie kwalifikuja do wymiany :) bo ja jezdze caly rok na zimowkach i co zime wymieniam na nowe :) hmm nie zauwazylem jakichs wiekszych plusowych czy minusowych odchylen w kole opony zawsze mialem wporzadku pod tym wzgledem. Co do lozysk wydaja mi sie wporzadku bo przy takiej predkosci to slysze tylko szum opon nic innego. Samochod byl bity z przodu jakies 5 czy 6 lat temu i od tego czasu mam przestawiona kierownice tylko hmmm nie byl strasznie strzaskany (szyba, zderzak, maska, lewy reflektor)
 
 
Krisss
[Usunięty]

Wysłany: 2009-09-27, 09:01   

Zawsze możesz pojechać do warsztatu i poprosić o sprawdzenie zbieżnosci. Jeśli jednak wszystko jest ok, auto po puszczeniu kierownicy jedzie prosto, opony sa równomiernie zdarte to wystarczy odkręcić i przestawić kierownice aby była prosto.
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
szeryf42


Auto: Lanos 1.4 2000
Wiek: 59
Dołączył: 07 Paź 2008
Posty: 71
Skąd: Żagań
Wysłany: 2009-11-07, 17:25   Re: Łącznik stabilizatora

hiob123 napisał/a:
podczas jady (140/150/160 km/h) bije mi kierownica a kola mam wywazone :)

Ostatnio oglądałem na jednym z programów sprawę doważania kół, i to może być to co rozwiąże twój problem.
Proszę mi powiedzieć do czego służy ten łącznik i jakie ma zadanie. Pytam się dlatego, że miałem problem z stukami na lewym przednim kole w czasie jazdy i myślałem że poszły tuleje na wahaczu. Po odstawieniu pojazdu do mechanika stwierdził, że pękł łącznik i że to nic poważnego.



Dziękuje za waszą wiedzę. Dzięki wam poznaje moje auto.
 
 
Krisss
[Usunięty]

Wysłany: 2009-11-07, 17:45   

Łącznik stabilzatora toru jazdy odpowiada za to aby auto się pewniej prowadziło, koło z wahaczem było lepiej dociśnięte do drogi (aby nie było wrażenia, że auto skacze jak piłka).
 
 
Zielony
Prezes


Auto: Lanos SE 1.5 8V 86 KM LPG /Opel Vectra C
Imie: Wojtek
Pomógł: 33 razy
Wiek: 43
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3191
Skąd: WPN
Wysłany: 2012-07-14, 13:48   

Witam odświeżam temat. Jadąc 110,120 km/h czuję bicie kierownicy przy mniejszych szybkościach jest dobrze.Czy to będą łączniki stabilizatora ?



Nie spać, zwiedzać, zapier....
 
 
rgre

Imie: Roman
Pomógł: 783 razy
Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 7951
Skąd: w-wa
Wysłany: 2012-07-14, 20:04   

Zielony-Lanek napisał/a:
Witam odświeżam temat. Jadąc 110,120 km/h czuję bicie kierownicy przy mniejszych szybkościach jest dobrze.Czy to będą łączniki stabilizatora ?
raczej opony i lub wyważenie kół. drążek i łączniki mają inne objawy
 
 
melmax1984

Auto: BMW E36 318i
Imie: Krystian
Pomógł: 2 razy
Wiek: 39
Dołączył: 17 Kwi 2011
Posty: 60
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2012-07-15, 18:26   

Miałem to samo. Bicie przy 110 120 km/h. Po zmianie opon i wyważeniu wszystko ok. Zero drgań kiery w całym zakresie jego prędkości :D
 
 
Zielony
Prezes


Auto: Lanos SE 1.5 8V 86 KM LPG /Opel Vectra C
Imie: Wojtek
Pomógł: 33 razy
Wiek: 43
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3191
Skąd: WPN
Wysłany: 2012-07-16, 21:35   

a jeśli opony są dobre a wyważnie nic nie pomoże co jeszcze może być :myśli: ?



Nie spać, zwiedzać, zapier....
 
 
rgre

Imie: Roman
Pomógł: 783 razy
Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 7951
Skąd: w-wa
Wysłany: 2012-07-16, 22:38   

Zielony-Lanek napisał/a:
a jeśli opony są dobre a wyważnie nic nie pomoże co jeszcze może być :myśli: ?
zamieniałeś koła przód na tył? czujesz które to koło? końcówki drążka kierowniczego lub coś z wahaczem plus zbyt dokładna zbieżność i może koło wichruje,luz na łożysku i krzywe tarcze. jakieś problemy z trakcją pojazdu? nie zakopałeś się ostatnio w jakimś błocie?
 
 
Zielony
Prezes


Auto: Lanos SE 1.5 8V 86 KM LPG /Opel Vectra C
Imie: Wojtek
Pomógł: 33 razy
Wiek: 43
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3191
Skąd: WPN
Wysłany: 2012-07-17, 07:05   

rgre napisał/a:
jakieś problemy z trakcją pojazdu? nie zakopałeś się ostatnio w jakimś błocie?

auto dobrze się prowadzi bez zarzutów nie ucieka na boki opony były wymieniane w kwietniu na letnie. Ostatnio wymieniłem łożysko prawe i sworzeń prawy



Nie spać, zwiedzać, zapier....
 
 
Zielony
Prezes


Auto: Lanos SE 1.5 8V 86 KM LPG /Opel Vectra C
Imie: Wojtek
Pomógł: 33 razy
Wiek: 43
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3191
Skąd: WPN
Wysłany: 2012-07-18, 19:55   

[quote="melmax1984"] wyważeniu wszystko ok.[/quote to było to :piwo:



Nie spać, zwiedzać, zapier....
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt