Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Witam mam pytanie Czy ma znaczenie jak mocno zamocuje łącznik stabilizatora ?:) tzn jak mocno go dokrece na śrubie BTW:
Zeby nie zakladac kolejnego tematu chcialem zapytac jak sprawdzic luzy na drazku kierownicy? i gdzie moge sie ich spodziewac ? aha i czym moze byc spowodowane lekkie skrzywienie kierownicy chodz kola sa ustawione idealnie do jazdy na wprost ja stawiam na zbierznosc no ale nie znam sie podczas jady (140/150/160 km/h) bije mi kierownica a kola mam wywazone
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
Krisss [Usunięty]
Wysłany: 2009-09-26, 00:21
Jeśli chodzi o łącznik stabilizatora to powinien być dokręcony tak aby te gumki w 1/3 się zgniatały jak auto będzie stało na kole. Najlepiej wymieniać obie strony bo te gumy po latach szlak trafia. Jak wymieniłeś z jednej strony pownieneś czuć różnice na tym kole tzw. jak by lepiej trzymało się drogi i lepiej tłumiło nierowności.
Jeśli chodzi o luz na drażkach kierowniczych, to w czasie jazdy po kiepskiej drodze powinieneś czuć tak lekkie postukiwanie jak się wsłuchasz. Druga sprawa to sprawdz czy gumki na nich są wporzadku, jak auto stoi na lewarku poszarp kołem (sprawdz czy będzie czuć luz), ale pamiętaj trzeba uwazać aby auto nie spadło z lewarka
Czy skrzywienie kierownicy masz od zawsze czy pojawiło się ostatnio?? To istotna rzecz. Jeśli już bylo to prawdopodobnie ktoś tego nie dopatrzył gdy ostatnio ustawiał zbierzność, jeśli pojawiło się to ostatnio to może być spowodowane luzem na drążkach kierowniczych. Jeśli będziesz miał źle ustawioną zbierzność to auto po puszczeniu kierownicy będzie uciekać a opony po jakimś czasie będą mocniej się zurzywać na bokach bieżnika (zależnie w którą strone koło jest przestawione).
Co do bicia kierownicy to objawów moze być kilka, może łożyska w kołach się już kończą i piasta ma luzy? Druga sprawa to wiek opon, może płutna w nich po puszczały? Ta ewentualność wydaje się najrealniejsza jeśli opony mają więcej jak 5 lat. Niestety na oko nic nie zauwarzysz, jeśli na tyle masz inne opony wrzuć je na przód.
christoph Technik
Auto: Lanos 2.5 v6
Imie: Krzysiek Pomógł: 30 razy Wiek: 38 Dołączył: 18 Maj 2008 Posty: 1495 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-09-26, 08:19
hiob123 napisał/a:
podczas jady (140/150/160 km/h) bije mi kierownica a kola mam wywazone
obstawiałbym do wymiany tarcze hamulcowe,
hiob123 [Usunięty]
Wysłany: 2009-09-26, 09:36
Na tarczach mam zrobione moze 10tys km wymienialem razem z klockami opony maja rok juz sie kwalifikuja do wymiany bo ja jezdze caly rok na zimowkach i co zime wymieniam na nowe hmm nie zauwazylem jakichs wiekszych plusowych czy minusowych odchylen w kole opony zawsze mialem wporzadku pod tym wzgledem. Co do lozysk wydaja mi sie wporzadku bo przy takiej predkosci to slysze tylko szum opon nic innego. Samochod byl bity z przodu jakies 5 czy 6 lat temu i od tego czasu mam przestawiona kierownice tylko hmmm nie byl strasznie strzaskany (szyba, zderzak, maska, lewy reflektor)
Krisss [Usunięty]
Wysłany: 2009-09-27, 09:01
Zawsze możesz pojechać do warsztatu i poprosić o sprawdzenie zbieżnosci. Jeśli jednak wszystko jest ok, auto po puszczeniu kierownicy jedzie prosto, opony sa równomiernie zdarte to wystarczy odkręcić i przestawić kierownice aby była prosto.
podczas jady (140/150/160 km/h) bije mi kierownica a kola mam wywazone
Ostatnio oglądałem na jednym z programów sprawę doważania kół, i to może być to co rozwiąże twój problem.
Proszę mi powiedzieć do czego służy ten łącznik i jakie ma zadanie. Pytam się dlatego, że miałem problem z stukami na lewym przednim kole w czasie jazdy i myślałem że poszły tuleje na wahaczu. Po odstawieniu pojazdu do mechanika stwierdził, że pękł łącznik i że to nic poważnego.
Dziękuje za waszą wiedzę. Dzięki wam poznaje moje auto.
Krisss [Usunięty]
Wysłany: 2009-11-07, 17:45
Łącznik stabilzatora toru jazdy odpowiada za to aby auto się pewniej prowadziło, koło z wahaczem było lepiej dociśnięte do drogi (aby nie było wrażenia, że auto skacze jak piłka).
Zielony Prezes
Auto: Lanos SE 1.5 8V 86 KM LPG /Opel Vectra C
Imie: Wojtek Pomógł: 33 razy Wiek: 43 Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3191 Skąd: WPN
Wysłany: 2012-07-14, 13:48
Witam odświeżam temat. Jadąc 110,120 km/h czuję bicie kierownicy przy mniejszych szybkościach jest dobrze.Czy to będą łączniki stabilizatora ?
Nie spać, zwiedzać, zapier....
rgre
Imie: Roman Pomógł: 783 razy Dołączył: 14 Lis 2011 Posty: 7951 Skąd: w-wa
Wysłany: 2012-07-14, 20:04
Zielony-Lanek napisał/a:
Witam odświeżam temat. Jadąc 110,120 km/h czuję bicie kierownicy przy mniejszych szybkościach jest dobrze.Czy to będą łączniki stabilizatora ?
raczej opony i lub wyważenie kół. drążek i łączniki mają inne objawy
melmax1984
Auto: BMW E36 318i
Imie: Krystian Pomógł: 2 razy Wiek: 39 Dołączył: 17 Kwi 2011 Posty: 60 Skąd: Zabrze
Wysłany: 2012-07-15, 18:26
Miałem to samo. Bicie przy 110 120 km/h. Po zmianie opon i wyważeniu wszystko ok. Zero drgań kiery w całym zakresie jego prędkości
Zielony Prezes
Auto: Lanos SE 1.5 8V 86 KM LPG /Opel Vectra C
Imie: Wojtek Pomógł: 33 razy Wiek: 43 Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3191 Skąd: WPN
Wysłany: 2012-07-16, 21:35
a jeśli opony są dobre a wyważnie nic nie pomoże co jeszcze może być ?
Nie spać, zwiedzać, zapier....
rgre
Imie: Roman Pomógł: 783 razy Dołączył: 14 Lis 2011 Posty: 7951 Skąd: w-wa
Wysłany: 2012-07-16, 22:38
Zielony-Lanek napisał/a:
a jeśli opony są dobre a wyważnie nic nie pomoże co jeszcze może być ?
zamieniałeś koła przód na tył? czujesz które to koło? końcówki drążka kierowniczego lub coś z wahaczem plus zbyt dokładna zbieżność i może koło wichruje,luz na łożysku i krzywe tarcze. jakieś problemy z trakcją pojazdu? nie zakopałeś się ostatnio w jakimś błocie?
Zielony Prezes
Auto: Lanos SE 1.5 8V 86 KM LPG /Opel Vectra C
Imie: Wojtek Pomógł: 33 razy Wiek: 43 Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3191 Skąd: WPN
Wysłany: 2012-07-17, 07:05
rgre napisał/a:
jakieś problemy z trakcją pojazdu? nie zakopałeś się ostatnio w jakimś błocie?
auto dobrze się prowadzi bez zarzutów nie ucieka na boki opony były wymieniane w kwietniu na letnie. Ostatnio wymieniłem łożysko prawe i sworzeń prawy
Nie spać, zwiedzać, zapier....
Zielony Prezes
Auto: Lanos SE 1.5 8V 86 KM LPG /Opel Vectra C
Imie: Wojtek Pomógł: 33 razy Wiek: 43 Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3191 Skąd: WPN
Wysłany: 2012-07-18, 19:55
[quote="melmax1984"] wyważeniu wszystko ok.[/quote to było to