X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj

[Lanos] Wymiana pompy paliwa - POMOCY! (uwaga na buble)

Autor Wiadomość
Sorcerer


Auto: Lanos SX 1.6 16V '99 (sedan)
Pomógł: 8 razy
Wiek: 30
Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 728
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2009-09-26, 20:20   [Lanos] Wymiana pompy paliwa - POMOCY! (uwaga na buble)

Witam,

Od jakiegoś czasu moja pompa paliwa wyła, a auto po odpaleniu telepało się. Postanowiłem wymienić pompę. Zamówiłem w sklepie oryginał, zapłaciłem 150 zł. Gdzieś na forum przeczytałem, że wymiana jest banalnie prosta, więc wziąłem się dzisiaj za to sam. W praktyce wymiana pompy bez odpowiedniego sprzętu jest mega trudna. Po odpięciu przewodów nie mogłem jej wyjąć. Ciężko było zdjąć metalową obręcz bez specjalnego klucza do pomp. Może ktoś ma na to jakiś patent? Klucz na allegro kosztuję ~100 zł. Po wielu wielu kombinacjach przy pomocy śrubokrętów udało mi się przekręcić obręcz i wyjąć pompę. Po włożeniu nowej pompy do baku nie mogłem przekręcić obręczy, żeby trzymała pompę. Tym razem już poległem. Jutro będę walczył dalej.

Teraz trochę o samej pompie. Wygląda tak:

Wygląda na to, że kupiłem bubel. Stara pompa miała na końcu filterek, nowa nie. Stara pompa miała wewnątrz metalowe przewody paliwowe. Nowa ma plastikowe. Stara pompa miała na rurkach plastikowe zatrzaski, dzięki którym trzymały się przewody paliwowe. Nowa tego nie ma. Przy uruchomieniu pompy ciśnienie paliwa natychmiast wyrwało przewody z pompy. Można gdzieś kupić takie zaciski? Ponadto stara pompa miała lepszy pływak. To tyle jeżeli chodzi o to co widać. Nie wiadomo co kryje się w środku.

Czy ktoś wie którędy pompa ze zdjęcia zasysa paliwo? Widoczne są 2 czarne zaślepki. Nie wiem czy nie trzeba ich wyjąć?

Na pewno wiele osób uporało się z samodzielnym montażem pompy. Może ktoś mi podpowie jak dokręcić stalową obręcz trzymającą pompę oraz jak zaczepić przewody paliwowe żeby ciśnienie ich nie zsuwało? Mam nadzieję, że macie jakieś patenty :)

Pół dnia walki z pompą, dalej nie zrobione + świadomość, że kupiło się bubel. Dół :(
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
wnd


Auto: leganza CDX, nexia GL , CC 0,7
Imie: vito
Pomógł: 386 razy
Wiek: 37
Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 6071
Skąd: miękoszynek
Wysłany: 2009-09-26, 20:50   

Sorcerer napisał/a:
Widoczne są 2 czarne zaślepki
na tym pompa sie opiera nie trzeba tego zdejmowac
Sorcerer napisał/a:
Stara pompa miała na końcu filterek, nowa nie
ta ma sitko w srodku
Sorcerer napisał/a:
Może ktoś mi podpowie jak dokręcić stalową obręcz trzymającą pompę
trzeba ja docisnac w 2 miejscach i obrocic (najlatwiej zrobic to w 2 osoby)
Sorcerer napisał/a:
Na pewno wiele osób uporało się z samodzielnym montażem pompy
u mnie ten pierscien latwo chodzil wystarczyl srubokret
Sorcerer napisał/a:
Wygląda na to, że kupiłem bubel. Stara pompa miała na końcu filterek, nowa nie. Stara pompa miała wewnątrz metalowe przewody paliwowe. Nowa ma plastikowe. Stara pompa miała na rurkach plastikowe zatrzaski, dzięki którym trzymały się przewody paliwowe. Nowa tego nie ma. Przy uruchomieniu pompy ciśnienie paliwa natychmiast wyrwało przewody z pompy
niestety kupiles chinski bubel pompa powinna wygladac jak ta ktora wyjales. A moze daloby rade przelozyc wklad z bubla do tej starej pompy? Ja wymienialem w lanim tylko wklad
 
 
Sorcerer


Auto: Lanos SX 1.6 16V '99 (sedan)
Pomógł: 8 razy
Wiek: 30
Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 728
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2009-09-26, 20:56   

Na poniższym zdjęciu zaznaczyłem plastikowe zaczepy przewodów paliwowych o które mi chodzi. Nie wiem jak się to fachowo nazywa.



[ Dodano: 2009-09-26, 21:01 ]
wnd, dzięki!
Pompę chciałem oryginalną, ale tak to już jest, że gdzie by nie zamówić oryginału to przyślą podróbę. Rzuciłem teraz okiem na allegro - tam też oryginałami nazywają pompę, którą kupiłem. Znalazłem parę aukcji z prawdziwymi oryginałami, ale tylko używki.
 
 
wnd


Auto: leganza CDX, nexia GL , CC 0,7
Imie: vito
Pomógł: 386 razy
Wiek: 37
Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 6071
Skąd: miękoszynek
Wysłany: 2009-09-26, 21:02   

na przewodach paliwowych masz plastikowe koncowki wystarczy nasunac je na te zaczepy az zaskocza i po sprawie
 
 
Sorcerer


Auto: Lanos SX 1.6 16V '99 (sedan)
Pomógł: 8 razy
Wiek: 30
Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 728
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2009-09-26, 21:05   

wnd, właśnie chodzi o to, że nie mam tych plastikowych zaczepów. Chciałbym je gdzieś kupić, ale ciężko znaleźć bo nie wiem jak się nazywają.
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
wnd


Auto: leganza CDX, nexia GL , CC 0,7
Imie: vito
Pomógł: 386 razy
Wiek: 37
Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 6071
Skąd: miękoszynek
Wysłany: 2009-09-26, 21:09   

to jak teraz byly zamocowane przewody paliwowe?
 
 
Sorcerer


Auto: Lanos SX 1.6 16V '99 (sedan)
Pomógł: 8 razy
Wiek: 30
Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 728
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2009-09-26, 21:32   

W starej pompie były te plastikowe zaczepy. Niestety jeden jest pęknięty. Z nową pompą niestety takich nie dostałem.

[ Dodano: 2009-09-26, 22:24 ]
Znalazłem taką ofertę pompy na allegro:
http://allegro.pl/item745...s_oryg_24h.html
Facet pisze, że to oryginał. Na fotce widać karton Daewoo.
Oszust?
 
 
ulyssess

Auto: lanos '2000 1,5 16V LPG
Imie: Piotr
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Lut 2009
Posty: 258
Skąd: kwidzyn
Wysłany: 2009-09-26, 23:04   

Zaczepy bardzo łatwo przekłada się ze starej pompy na nowa. Ja tez kupiłem a po tygodniu przestał pokazywac wskaźnik paliwa. Jakie było moje zdumienie jak po ponownym wyjeciu pompy okazało sie że p-lastik od wskaźnika sie rozpłynął w paliwie :D . Wskaźnik kompletny przełożyłem ze starej na nową.

A do pierścienia trzeba spory wkrętak i młotek :D

Pioptrek



www.tajemnicesw.cba.pl
 
 
Sorcerer


Auto: Lanos SX 1.6 16V '99 (sedan)
Pomógł: 8 razy
Wiek: 30
Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 728
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2009-09-26, 23:25   

ulyssess napisał/a:
A do pierścienia trzeba spory wkrętak i młotek


Zacząłem używać tego zestawy tylko zrobiło się już ciemni, więc ciąg dalszy jutro.
Mam trochę cykora, bo wkrętak + młotek + metalowa tarcza = iskra.
 
 
wnd


Auto: leganza CDX, nexia GL , CC 0,7
Imie: vito
Pomógł: 386 razy
Wiek: 37
Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 6071
Skąd: miękoszynek
Wysłany: 2009-09-26, 23:34   

Sorcerer napisał/a:
Facet pisze, że to oryginał. Na fotce widać karton Daewoo
pisza ze takie teraz montuja do lanosow na ukraine moze to i prawda :myśli:
 
 
ulyssess

Auto: lanos '2000 1,5 16V LPG
Imie: Piotr
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Lut 2009
Posty: 258
Skąd: kwidzyn
Wysłany: 2009-09-27, 07:49   

Sorcerer napisał/a:
ulyssess napisał/a:
A do pierścienia trzeba spory wkrętak i młotek


Zacząłem używać tego zestawy tylko zrobiło się już ciemni, więc ciąg dalszy jutro.
Mam trochę cykora, bo wkrętak + młotek + metalowa tarcza = iskra.


E tam nie przesadzaj ;) Tylko jak wyjmiesz pompe na dłuższy czas to załóż tę zaślepke plastikową, bo smród benzyny utzrzymywał sie u mnie ze trzy tygodnie. Acha, i jak zaczniesz wkładać pompe to pierw wywietrz :D



www.tajemnicesw.cba.pl
 
 
christoph
Grupa Mazowiecka


Auto: Lanos 2.5 v6
Imie: Krzysiek
Pomógł: 30 razy
Wiek: 28
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 1337
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-09-27, 11:04   

Sorcerer napisał/a:
Mam trochę cykora, bo wkrętak + młotek + metalowa tarcza = iskra.

Sorcerer, owiń koncówkę śrubokręta kawałkiem szmaty i potem wal śmiał ;)
 
 
Sorcerer


Auto: Lanos SX 1.6 16V '99 (sedan)
Pomógł: 8 razy
Wiek: 30
Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 728
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2009-09-27, 11:08   

Idę dalej walczyć. Niedługo napisze jaki efekt.
Tutorial jak zrobić klucz do pompy: http://forum.twingo.pl/vi...24697848ce2d950 . Może komuś się przyda :)

[ Dodano: 2009-09-27, 12:23 ]
christoph, Twój patent się sprawdził :D . Pompa założona, auto znowu jeździ. Zastanawiające jest tylko to, że wskaźnik poziomu paliwa pokazuje teraz nieco wyższą wartość. Ale to dobrze, bo na starej pompie było tak, że rezerwa zapalała się dopiero jak wskazówka wskaźnika opadła grubo poza skalę. Teraz pewnie będzie normalnie :) .

[ Dodano: 2009-09-27, 12:28 ]
Jeszcze jedno. Po przekręceniu kluczyka na pozycję ON słyszę przez 4s pracę pompy paliwa. Przekręcam na ACC, przekręcam ponownie na ON i ponownie słyszę 4s pracę pompy. Czy to jest normalne? Gdzieś na forum przeczytałem, że po ponownym przekręceniu kluczyka na ON pompa nie powinna się włączać, bo ciśnienie w układzie wytworzyła już wcześniej. Więc jak się włącza ponownie, to oznacza to, że ciśnienie w układzie gdzieś ucieka. Prawda to? :)
 
 
christoph
Grupa Mazowiecka


Auto: Lanos 2.5 v6
Imie: Krzysiek
Pomógł: 30 razy
Wiek: 28
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 1337
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-09-27, 14:59   

Sorcerer napisał/a:
Twój patent się sprawdził
to dobrze :) :piwo:

co to pompy, to z tego co pamietam u mnie też się tak dzieje, wiec to raczej normalne :myśli:
 
 
RIPER
Moderator
Jose Jalapeno on a stick


Auto: LANOS V6
Imie: TOMEK
Pomógł: 988 razy
Wiek: 28
Dołączył: 14 Cze 2009
Posty: 20924
Skąd: SI
Wysłany: 2009-09-27, 19:27   

kolego co do ceny to napewno kupiłeś zamiennik ;) stąd te problemy....



jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł :tonieja:
nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h :ehh:


Oryginalne oleje silnikowe Katowice !!
wysokiej jakości przewody hamulcowe do Twojego auta, producent !!! <---- KLIK
 
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group Śruta Sojowa Olej Sojowy


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Reklama   |   Kontakt