X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

POMOC dla kolegi Mawerix!

Proszę choć zapoznajcie się z tematem aby wesprzeć kolegę jak tylko możemy!!!

POMOC

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


systemy w aucie potrzebne czy nie ?


czy systemy ABS, ESP+TC, DSR twoim zdaniem, są przyczyną coraz większej ilości wypadków i kolizji?
TAK
33%
 33%  [ 7 ]
NIE
61%
 61%  [ 13 ]
NIE MAM ZDANIA
4%
 4%  [ 1 ]
Głosowań: 21
Wszystkich Głosów: 21

Autor Wiadomość
wiktorzi


Auto: Leganza CDX 2.0 + LPG II gen (BRC)
Imie: Wiktor
Wiek: 49
Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 605
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2009-09-30, 18:36   systemy w aucie potrzebne czy nie ?

Proszę na wstepie o przemyślane odpowiedzi wynikające bardziej z doświadcznia niż z obiegowo powtarzanej za gazetami opinii.

Czy systemy bezpieczeństwa w aucie powodują pośrednio zwiększoną ilość wypadków ?
Czy jesteśmy karmieni na siłę wynalazkami, których awaryjność woła o pomstę do nieba, a za szybką wymianę których płacimy krocie ?
Cytat:
... Najczęstsze usterki jakie dotykają nowe samochody dotyczą w głównej mierze systemów, które odpowiadają za nasze bezpieczeństwo. Trzeba uważać na ABS, ESP, ale także na klimatyzację i ogumienie.
.Firma ... przeprowadziła badanie w grupie pojazdów młodych, ...do trzech lat. Wnioski jakie wysunęły się po nich zalecają przeprowadzenie kompleksowych badań pod kątem elektronicznych systemów bezpieczeństwa w samochodach, które zostały dopuszczone do ruchu w przeciągu ostatnich trzech lat.

Okazało się, że z całego wyposażenia najbardziej awaryjne są poduszki powietrzne. Według statystyk z Niemiec awarii uległo 60 tysięcy poduszek powietrznych w nowych autach. Zaraz po nich częstym usterkom ulegają systemy zapobiegające blokowaniu kół (ABS) oraz chroniące przed poślizgiem (ESP). Specjaliści zakwestionowali także elementy konstrukcyjne służące bezpośrednio bezpieczeństwu kierowcy, ale także innych uczestników ruchu drogowego.


Oczywiście to mnie niepokoi tak samo jak to że nie mogę, powtarzam nie mogę jeździć zgodnie z przepisami, ponieważ takie założenie sprawdzi się tylko wtedy jeżeli wszyscy jeżdżą zgodnie z przepisami, znajdzie się odstępstwo i mamy wypadek. Nieważne odbiegam od tematu.

Czy posiadanie coraz większej liczby systemów nie powoduje ciągłego spadku braku myślenia za kierownicą, dzięki czemu jest coraz więcej wypadków "bo mój samochód ma ESP+TC+ABS+DSR, to zawsze zdążę" ?

Jeździłem omegą (RWD), wyłączyłem ABS, jeździłem świadomie. 90% społeczeństwa nie umie hamować z ABS-em i o tym wiemy, czyli wydłuża się droga hamowania i znowu mamy bum.

Tzw ESP+TC, dużo większa ingerencja w kierownika, bo regulacja mocy i obrótów (automatyczna), czyli nie ma dodawania gazu w sytuacjach krytycznych bo autko ogranicza moc.

DSR sam kontruje kierownicę auta w pośłizgu,

Wiem, że dość dużo treści na raz, ale sedno pozostaje jedno,
Moje zdanie jest następujące. Im więcej systemów, tym więcej wypadków.. Zakrawa na paranoję, ale włączcie tu czynnik ludzki, ten normalny codzienny a nie wyidealizowany.

BTW. Dlaczego na wylocie z centrum Szczecina na 3-pasmowej ul. Gdańskiej bez pieszych jest najwięcej kolizji ?
Proste - zestresowani ludzie wyrywają się z zatłoczonego centrum, widząc 3-pasmówkę, rozluźniają się i pozwalają myślom odpłynąć, ale kto to bierze pod uwagę.
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
azachodny
[Usunięty]

Wysłany: 2009-09-30, 19:01   

Mogę wypowiedzieć się tylko o dwóch systemach: ABS i ASR (TC).

Moim zdaniem oba te systemy bardzo ułatwiają życie i zwiękaszają bezpieczeństwo moje jak i innych.

Wiadomo że oba systemy nie są pozbawione wad, ale wystarczy tylko wiedzieć że ABS na dziurach "zabiera" hamulce i po prostu ograniczać ryzykowne sytuacje.

ASR bardzo przydatny na śliskim. Pomaga ludziom, którzy gorzej operują gazem na ruszanie po śniegu. Jak umiesz to się po prostu nie włączy. Poza tym ASR odcinając moc pozwala łatwiej ogarnąć auto w poślizgu. Przykład: skręcasz na skrzyżowaniu i dodajesz przyspieszasz. Zakręt jest dość lekki nie 90 stopni. Gdybyś rozkręcił koła pojechałbyś niemal na wprost, ASR szuka przyczepności i zaciska zakręt. Oczywiście dobrze reagujący kierowca by umiał się zachować, ale początkujący albo gorszy nie. Wtedy taki ASR pomaga. Drugi przykład: pojechałem zimą na plac pobawić się samochodem. ASR bardzo skutecznie wygaszał "majtanie" tyłu. Nie mam na myśli klasycznej nadsterowności tylko poślig tyłu z lewa na prawo itd.


ABS co prawda wydłuża drogę hamowania, albo jej nie zmienia, ale zachowuje sterowność auta. Zamiast przyłożyć komuś w bagażnik skręcasz w krawężnik czy na poboczę czy gdzie kolwiek indziej, byle bezkolizyjnie. Jazda bez ABS jest dużo trudniejsza. W szkole auto były wielokrotnie pokazywane zalety ABS podczas poślizgu na łuku. Niewprawiony kierowca odruchowo depnie na hamulec. I przez to zostanie na drodze a nie drzewie.

Poduszek szczęśliwie nie testowałem.

Pragnę zauważyć że żaden z w/w systemów nie był naprawiany. Auto ma teraz przeszło 180 kkm i 2,5 roku. Nie garażowane.

Ja jestem bardzo zadowolony z tych urządzeń i bym ich nie wyłączył. Korygują moję, za pewne częste błędy.


Chciałbym jeszcze podpisać się pod apelem kolegi wiktorzi, o nie ocenianie umiejętności innych. jak to często bywało w podobnych tematach, tylko rzeczowe opinie. Sam jestem bardzo ciekaw działania systemu ESP....
 
 
wiktorzi


Auto: Leganza CDX 2.0 + LPG II gen (BRC)
Imie: Wiktor
Wiek: 49
Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 605
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2009-09-30, 19:18   

Ok, pdgrzeję atmosferę ;)

Trochę źle postawione pytanie, które powinno brzmieć czy systemy powodują odmużdżenie kierowców ? ale dobra będzie następne.

Każdy czytając tekst myśli, że świat jest żłożony z kierowców takich jak on, więc skoro on jest świadomy to wszyscy są świadomi, otóż nic bardziej błędnego.

Cytując Hołka " ... pierwszą zasadą wyjścia z poślizgu dla normalnego kierowcy, jest niedopuszczenie do jego powstania ... "

Ja zakładam, że 30% kierowców obecnie na drogach powinno w ogóle otrzymać prawo jazdy.
Wiemy jak powinny działać te systemy, ale czy nie czujecie się niepewnie wiedząc, że coś co nie do końca wiecie jak działa kontroluje wasz samochód ?
Czy może zawierzacie do końca systemom, bo one są nieomylne ? Przecież w końcu ABS nie montuje się w samochodach wyścigowych :)
 
 
zmien
Weteran
Agent Tomek


Auto: Opel Vectra C 2.0T/Octavia 2 1.6
Imie: Tomek
Wiek: 34
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 5398
Skąd: Pajęczno (EPJ)
Wysłany: 2009-09-30, 19:58   

Ciężko stwierdzić czy te dodatki coś pomagają czy nie.

Ale znam podejście niektórych: "mam TC to mnie wyciągnie" no i tak właśnie najczęściej ludzie powodują wypadki. Systemom nie wolno ufać bezgranicznie :) Nigdy nie jeździłem z absem, kontrolą trakcji, czy innymi systemami więc ciężko mi cokolwiek powiedzieć o mojej współpracy z nimi :)



www.photoblog.pl/paulik9
Daewoo Lanos 1.5 100KM, Vectra C było 2.2 147KM jest 2.0T 175KM, Vectra C modyfikowana genetycznie 2.0T 220KM Skoda Octavia 1.6....
 
 
 
azachodny
[Usunięty]

Wysłany: 2009-09-30, 20:12   

wiktorzi napisał/a:
Każdy czytając tekst myśli, że świat jest żłożony z kierowców takich jak on, więc skoro on jest świadomy to wszyscy są świadomi, otóż nic bardziej błędnego.


Zgadza się. To jest najbardziej przykre i straszne zarazem.


wiktorzi napisał/a:
Cytując Hołka " ... pierwszą zasadą wyjścia z poślizgu dla normalnego kierowcy, jest niedopuszczenie do jego powstania ... "


Powinno być złotymi literami wyryte w skale !!

wiktorzi napisał/a:
Czy może zawierzacie do końca systemom, bo one są nieomylne ? Przecież w końcu ABS nie montuje się w samochodach wyścigowych


Trudno akurat w tym aspekcie porównywać cywilne auta do wyścigowych. Te drugie są prowadzone przez bardzo dobrze wyszkolonych kierowców. Oni sobie muszą poradzić, taka ich praca. Poza tym jeszcze liczy się czas.

Ja ufam tym systemom, choć staram się prowadzić tak że kontrolki się nie zapalają.


wiktorzi napisał/a:
Trochę źle postawione pytanie, które powinno brzmieć czy systemy powodują odmużdżenie kierowców ?


Obawiam się że w niektórych przypadkach tak. Naogląda się jeden z drugim TVN Turbo i potem są wypadki.....
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
Yoshi
Weteran


Auto: Opel Insignia B , BMW R1100RT
Imie: Grzesiek
Dołączył: 27 Kwi 2007
Posty: 8447
Skąd: Chmurokukułkowo
Wysłany: 2009-09-30, 20:42   

Ja odpowiem trochę inaczej.
Jak z wszystkiego w życiu trzeba umieć korzystać z umiarem i rozwagą. Dodoatkowo żadnen super hiper mega turbo system czegoś tam nie zwalnia od myślenia i rozwagi na drodze. Moim zdaniem te systemy znacząco poprawiają jazdę, ale są to dodatki i nie mogą one być cudownym lekiem na wszystko.



Klaustrofobia to lęk przed zamkniętymi pomieszczeniami. Na przykład , gdy idę do monopolowego boję się, że będzie zamknięty.
 
 
 
wiktorzi


Auto: Leganza CDX 2.0 + LPG II gen (BRC)
Imie: Wiktor
Wiek: 49
Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 605
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2009-09-30, 20:51   

Ależ masz rację Yoshi, ale
ok. 70-80 % kierowców nie umie hamować z ABS-em
o ESP 80% wie tylko, że jest bo w instrukcji coś napisali,
TC,DSR - magia

Jak tu korzystać z umiarem ?
Ilu z was posiadając auto z ABS, sprawdziło hamowanie awaryjne w takim aucie, ilu przetestowało ESP+TC ? Jak działa jak się zachowuje maszyna ? Dla standardowego Kowalskiego to jest abstrakcja.
Nikt ich nie uczy korzystać z tych systemów.
 
 
azachodny
[Usunięty]

Wysłany: 2009-09-30, 21:04   

wiktorzi napisał/a:
Ilu z was posiadając auto z ABS, sprawdziło hamowanie awaryjne w takim aucie, ilu przetestowało ESP+TC ?


Ja :jupi:


wiktorzi napisał/a:
Nikt ich nie uczy korzystać z tych systemów.


O jakości przygotowania adeptów "sztuki latania" można by pisać grube księgi. Od dawna wiadomo że przydałyby się kursy obowiązkowe z techniki bezpiecznej jazdy. L to za mało.
 
 
ci.nek


Auto: Oplowóz
Imie: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 2408
Skąd: MMz
Wysłany: 2009-10-01, 10:00   

Ja nie lubię korzystać z ABS i ciesze się, że nie mam go w moim samochodzie, jak jeżdżę ojca czy brata samochodem to ten ABS mnie wnerwia. Nauczyłem się hamować pulsacyjne, mam taki odruch.

wiktorzi napisał/a:
czy systemy powodują odmużdżenie kierowców ?

myślę, że tak, ale tylko tych niedoświadczonych, bo kupują stare VW, BMW i inne i jak zobaczą tajemnicze skróty to myślą, że dzięki temu ich samochody są bezpieczne i mogą pozwolić sobie na dużo więcej.
Moim zdaniem jest jeszcze jedna ważna rzecz, przenoszenie świata gier do świata realnego. Ktoś kto się nagra w NFS, GTA itp to myśli, że prawdziwym samochodem jeździ się podobnie. To tak jak tekst jednego z amerykańskich uczniów po strzelaninie w jednej e szkół "szkoda, że ludzie nie mają więcej żyć" :omg:




 
 
 
marcin98330


Auto: Honda Civic, Daewoo Tico
Imie: Marcin
Wiek: 33
Dołączył: 22 Kwi 2008
Posty: 799
Skąd: EPJ
Wysłany: 2009-10-01, 11:17   

Ja miałem okazję jechać kilka razy samochodem z ESP itp, itd. jednak nie miałem okazji sprawdzić jak działają (i niech tak zostanie).
Co do ABS mam okazję jeździć dosyć często samochodem a ABS i bez niego. Uważam, że dla młodego kierowcy, który dopiero zdał prawko ten ABS się przyda. Nie mówię, że jestem super doświadczonym kierowcą, ale osobiście wolę jeździć samochodem bez ABS. Owszem pomaga on utrzymać pojazd bez poślizgu, ale jak już wspomniano wolę sam hmmm "stworzyć ABS prawą nogą". Kilka razy porównywałem długość hamowania samochodem z ABS (VW Polo, 2008r.) z moim Tico (w dodatku tylko 2 opony zimowe). I co się okazało, droga hamowania Ticiem była znacząco krótsza. Mówię teraz o jeździe w zimie. Wiem, że nie jest to "pomiar"idealny bo musiały by być to te same samochody (wiadomo masa samochodu, wielkość, itp.), ale mimo wszystko byłem zaskoczony, że bez ABS hamuje się lepiej.

azachodny napisał/a:
ABS co prawda wydłuża drogę hamowania, albo jej nie zmienia, ale zachowuje sterowność auta. Zamiast przyłożyć komuś w bagażnik skręcasz w krawężnik czy na poboczę czy gdzie kolwiek indziej, byle bezkolizyjnie


Tu się nie zgodzę, czasem brakuje tego "metra" by uniknąć kolizji, więc gdyby nie ABS, a rozwaga i "zimna krew" można wyhamować. W dodatku zimą, nawet jeśli masz super hiper ABS i koła się nie zablokują, i tak nie wykonasz szybkich ruchów kierownicą by ominąć przeszkodę.

No każdy medal ma dwie strony, nie twierdzę, że to co mówicie jest bzdurą, bo coś w tym jest, jednak mam swoje przekonanie.

Dlatego najlepszym systemem bezpieczeństwa:
Yoshi napisał/a:
Jak z wszystkiego w życiu trzeba umieć korzystać z umiarem i rozwagą. Dodoatkowo żadnen super hiper mega turbo system czegoś tam nie zwalnia od myślenia i rozwagi na drodze


:piwo:

Cytat:
czy systemy powodują odmużdżenie kierowców ?


Nie wszystkich, ale jednak tak.



Musi być ryk tłumika, dym z opon i bounce z bagażnika ;)
Ostatnio zmieniony przez marcin98330 2009-10-01, 11:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Koenig
Weteran
Moher Power


Auto: Audi A6 V6, Citroen C5 X7, Rover 75 V6
Imie: Janusz
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 6281
Skąd: Miechów
Wysłany: 2009-10-01, 11:20   

marcin98330 napisał/a:
"stworzyć ABS prawą nogą"


A kto z nas jest w stanie wykonać kilkanaście ruchów stopą w ciągu sekundy?



 
 
marcin98330


Auto: Honda Civic, Daewoo Tico
Imie: Marcin
Wiek: 33
Dołączył: 22 Kwi 2008
Posty: 799
Skąd: EPJ
Wysłany: 2009-10-01, 11:24   

Cytat:
A kto z nas jest w stanie wykonać kilkanaście ruchów stopą w ciągu sekundy?



Robisz to na tyle, ile możesz, mówię tu o hamowaniu pulsacyjnym, owszem to nie to samo co ABS, lecz tak jak już pisałem, hamowanie bez ABS jest krótsze, ot takie MOJE zdanie.



Musi być ryk tłumika, dym z opon i bounce z bagażnika ;)
 
 
Koenig
Weteran
Moher Power


Auto: Audi A6 V6, Citroen C5 X7, Rover 75 V6
Imie: Janusz
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 6281
Skąd: Miechów
Wysłany: 2009-10-01, 11:28   

marcin98330, spokojnie, nie krytykowałem Twojej wypowiedzi.
Generalnie systemy mają ułatwiać życie, i o to chodzi. Ja jestem ich zwolennikiem. Inna sprawa czy potrafimy z nich korzystać...



 
 
marcin98330


Auto: Honda Civic, Daewoo Tico
Imie: Marcin
Wiek: 33
Dołączył: 22 Kwi 2008
Posty: 799
Skąd: EPJ
Wysłany: 2009-10-01, 11:36   

Maniek napisał/a:
a przy abs wciskasz pedał na full i koncentrujesz się na kierownicy i otoczeniu.


Jazda samochodem zawsze tego wymaga, by konctentrować się na wielu rzeczach.

Koenig napisał/a:
Inna sprawa czy potrafimy z nich korzystać...


Może i nie umiem, bo nie mam...
Tak czy siak, najlepiej w miarę możliwości nie dopuszczać, by te systemy musiały zadziałać ;)



Musi być ryk tłumika, dym z opon i bounce z bagażnika ;)
 
 
marcin98330


Auto: Honda Civic, Daewoo Tico
Imie: Marcin
Wiek: 33
Dołączył: 22 Kwi 2008
Posty: 799
Skąd: EPJ
Wysłany: 2009-10-01, 11:45   

Maniek napisał/a:
wciskasz pedał na full i tak trzymasz a resztę już za Ciebie zrobi ABS.


Tyle to i ja wiem :P
Jak już pisałem, nie uważam że ABS jest "be" i się nie przydaje. Mówiłem o sytuacjach, gdzie bez ABS naprawdę można wyhamować efektywniej, by uniknąć kolizji. I nie chodzi mi tu większe prędkości, gdzie dochodzi do wypadków, tylko o stłuczkach/kolizjach.

Cytat:
marcin98330, spokojnie, nie krytykowałem Twojej wypowiedzi.


Jestem spokojny, nie zamierzam tutaj wybuchać z nerwami czy coś;) To, że napisałem jedno słowo drukowanymi literami, miało podkreślić co chce powiedzieć, nie to że się denerwuję ;) :piwo:



Musi być ryk tłumika, dym z opon i bounce z bagażnika ;)
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt