Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Ostatnio podczas jazdy poczułem dziwny zapach (jakby palonego oleju lub gumy) i zauważyłem że z przednich wywietrzników i tych pod przednią szybą wydobywa się lekki dymek. Po otworzeniu klapy okazało się że przewód (zaklejony prowizorycznie taśmą) jest pęknięty. Moje pytanie: jak nazywa się ten element i za co jest odpowiedzialny (i czym grozi jazda bez jego wymiany)? Dodatkowo zauważyłem też pęknięcie na jednym z zagięć rury, prowadzącej do filtra powietrza (widać to pęknięcie na fotce). Jeśli ktoś wymieniał, to z jakim wiąże się to kosztem? Czy uszkodzenie przewodu wcześniej wymienionego może powodować, że olej trafia do silnika i jest palony? (zauważyłem dosyć niski poziom na bagnecie)
Z góry dzięki za odpowiedź
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
Pietro Weteran
Auto: Lanos Hatchback T-150 1.6, full SX, 92U
Imie: Piotr Pomógł: 341 razy Wiek: 43 Dołączył: 06 Gru 2007 Posty: 4665 Skąd: Gdynia
Wysłany: 2009-10-02, 20:00
grigor80 napisał/a:
Moje pytanie: jak nazywa się ten element i za co jest odpowiedzialny (i czym grozi jazda bez jego wymiany)?
Jest to tzw. przewód odpowietrzenia silnika, inaczej odma olejowa. Jego koszt jest niewielki i powinieneś go wymienić. Przede wszystkim opary (niekoniecznie zdrowe) wydobywające się z silnika będą uciekały tym przewodem i będziesz czuł to w samochodzie, po drugie mogą czasami wystąpić problemy z nierówną pracą silnika, gdyż przewodem może być zasysane niefiltrowane powietrze. Koszt odmy to zazwyczaj kilkanaście zł (np. tutaj), a koszt przewodu filtra powietrza to ok. 40-50 zł (np. tutaj). Przy czym ten drugi przewód jest w tej cenie od razu z nowym czujnikiem temp. powietrza zasysanego.
grigor80 [Usunięty]
Wysłany: 2009-10-02, 20:33
Dziękuję za cenne rady!
Pozdrawiam!
nynek.max33
Auto: lanos 1,5 16v lpg+matiz lpg tylko daewoo
Imie: andrzej Pomógł: 2 razy Wiek: 53 Dołączył: 05 Wrz 2008 Posty: 168 Skąd: lodzkie
Wysłany: 2009-10-03, 21:19
czy na ta odme mozna zalozyc filtr odmy,jest to dla poprawienia dynamiki lub cos takiego.
Pietro Weteran
Auto: Lanos Hatchback T-150 1.6, full SX, 92U
Imie: Piotr Pomógł: 341 razy Wiek: 43 Dołączył: 06 Gru 2007 Posty: 4665 Skąd: Gdynia
Wysłany: 2009-10-04, 10:09
nynek.max33 napisał/a:
czy na ta odme mozna zalozyc filtr odmy,jest to dla poprawienia dynamiki lub cos takiego.
Można założyć taki filtr, ale jeżeli nie przerabiasz układu dolotowego i nie budujesz dolotu typu CAI, to nie ma to najmniejszego sensu. Sam filtr na odmę dynamiki Tobie nie poprawi.
Linker #2 Reklama
Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
grigor80 [Usunięty]
Wysłany: 2009-10-21, 22:48
Czy wymiana odmy olejowej wiąże się ze spuszczaniem oleju z silnika? Czy wystarczy po prostu odłączyć wąż i go wymienić?
Pietro Weteran
Auto: Lanos Hatchback T-150 1.6, full SX, 92U
Imie: Piotr Pomógł: 341 razy Wiek: 43 Dołączył: 06 Gru 2007 Posty: 4665 Skąd: Gdynia
Wysłany: 2009-10-22, 07:15
grigor80, odłączasz wąż i wymieniasz go na nowy. Bez spuszczania oleju z silnika.
grigor80 [Usunięty]
Wysłany: 2009-10-22, 10:22
Pietro, dzięki za pomoc (niepierwszą już). powiedz mi tylko, czy te obejmy na końcach węża łatwo się ściąga? Jak działają te zaciski i jak je zdjąć? Wiem, że pewno niektórzy mają ze mnie teraz niezły ubaw, ale po prostu nie ściągałem takich i nie wiem czy uda mi się to zrobić bezproblemowo (nie mogę teraz sprawdzić bo nie mam auta pod domem).
Pietro Weteran
Auto: Lanos Hatchback T-150 1.6, full SX, 92U
Imie: Piotr Pomógł: 341 razy Wiek: 43 Dołączył: 06 Gru 2007 Posty: 4665 Skąd: Gdynia
Wysłany: 2009-10-22, 10:55
grigor80 napisał/a:
czy te obejmy na końcach węża łatwo się ściąga?
Łatwo, tylko warto zaopatrzyć się w dwie pary kombinerek, albo jakieś szczypy i kombinerki. Te "uszy" trzeba razem ścisnąć i trzymając je ściśnięte po prostu ściągnąć jedną i drugą obejmę w kierunku środka odmy. Potem zdejmujesz odmę, ściągasz z niej obejmy, przekładasz na nową odmę i nasuwasz ją na miejsce starej i analogicznie montujesz obejmy
ziemniak Weteran
Auto: LS400, LS460
Imie: Maciek Pomógł: 140 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 7538 Skąd: Białystok
Proszę mi powiedzieć czy w tym przewodzie odpowietrzania silnika powinien pojawić się w śladowych ilościach olej silnikowy, oraz czy występuje w nim większe ciśnienie?
Dziękuje za waszą wiedzę. Dzięki wam poznaje moje auto.
Podłączę sie do tematu, będę wymieniał wąż od filtra powietrza do przepustnicy (odmę) i mam takie pytanie w tym przewodzie który kupiłem brakuje otworu na mikser jak juz wszystko powiercę i poskładam to muszę jechać do gazowca żeby coś ustawił?
[ Dodano: 2012-01-31, 13:37 ]
Chyba w złym miejscu to napisałem, przepraszam
twinkos Grupa Podkarpacka
Auto: Brak Daewoo
Imie: Łukasz Pomógł: 5 razy Wiek: 40 Dołączył: 10 Wrz 2010 Posty: 825 Skąd: Rzeszów RZ.....
Wysłany: 2012-01-31, 13:47
jesli zlozysz to tak jak bylo w starym wezu to zadnych zmian nie wprowadzisz jedyna rzecz tot taka zebys to zlozyl szczelnie np na silikonie zeby nie bylo lewego powietrza