Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Mam pytanie:
Jadąc autkiem mniej więcej na równych obrotach nie przekraczając powiedzmy 2800 obrotów i nagle chce przyspieszyć nie redukując biegu gwałtownie wciskam pedał gazu autko zamiast od razu się zbierać to na bardzo krótko go przymula a następnie zaczyna się zbierać...
Właściwie to nie muszę gwałtownie naciskać gazu wystarczy nawet lekkie wduszenie pedału.
Taki sam efekt jadąc na biegu z góry (bez gazu) gdy chce przyśpieszyć dzieje się tak jak napisałem wyżej.
Czy takie zachowanie jest normalne?
Jeśli gdzieś był o tym temat to poprosił bym o link bo nie mogę znaleźć w szukajce.
Powodów może być kilka... Sprawdziłbym czujnik MAP oraz szczelność na dolocie, z wszystkim węzykami podciśnieniowymi włącznie (spękane gumki, może któryś spadł ?) + prawidłowość działania EGR'a. Nie wiem, czy nie może być to również objaw ze strony regulatora ciśnienia paliwa - bo tam też jest podciśnieniowe sterowanie; może ktoś miał z tym jakieś doświadczenie i podpowie (TPS jest raczej sprawny, skoro z 2800 też ma "zawiechę" - stawiam na zbyt małą dawkę paliwa spowodowaną opóźnioną reakcją na podciśnienie).
Wężyki były popękane ale to widziałem przy zakupie i od razu na drugi dzień zostały wymienione.
W jaki sposób sprawdzić pozostałe elementy? mierniczek w dłoń i jakie napięcia mają być?
I jak byś mógł mi napisać gdzie znajduje się dany element to byłbym wdzięczny.
A zauważyłem że jak autko jest niezagrzane to jest delikatnie mułowate, jak uzyska temperaturę to jest znacznie zrywniejsze.
EGR: nie wiem, czy można bez demontażu sprawdzić, czy się nie zawiesił. Na pocieszenie - u mnie w obu autkach po 160-170 tys. sprawny (demontowałem i sprawdzałem).
MAP: z moich doświadczeń z podobnymi objawami w Nubirce 1.6 - bez miernika podciśnienia nie ma sensu - a bez zdjęcia charakterystki i tak nie uzyskasz pewności, czy działa dobrze, czy "prawie" dobrze [=no i się dławi].
Najprościej pożyczyć MAP ze sprawnego auta (wymienić się z kimś na dzień-dwa), bo to raptem dwie śrubki i pięć minut roboty. Tylko dobrze by było zresetować sterownik silnika i "dać mu pojeździć" po zamianie.
Kurcze czekam właśnie na laptopa od kuzyna (w moim nie ma RS232) będę próbował się podłączyć może coś ciekawego tam zobaczę. Tym bardziej że mam ALDL wiec z tym nie powinno być problemu.
Co do pożyczenia MAP będzie kłopocik bo nie bardzo mam od kogo:/ ale poszukam gdzieś u kogoś w sumie znajomy ma nexie...
Nie udało mi się pożyczyć od nikogo MAP na laptopa niestety też się nie doczekałem ale przeczyściłem silniczek krokowy oraz przepustnice i jest tak o 50% lepiej, przeczyszczenie filtra powietrza dało dodatkowe 50% teraz wszystko gra.