Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Wysłany: 2009-10-09, 20:03 [Matiz] Nieustępliwy Check Engine. Pytanie o wydech.
Witam wszystkich,
mam mały problem dotyczący Check Engine.
Od zakupu samochodu (sierpień) ciągle, od włączenia zapłonu, świeci się kontrolka Check Engine.
Resetowałem pamięć, lecz nic to nie dało.
Po sprawdzeniu błędów metodą "błyskową" pokazuje:
0110 - MAT - Niski sygnał.
0320 - Czujnik predkości obrotowej silnika - niewłaściwe działanie.
1500 - obwód termistora parownika (układ A/C) - przerwa w obwodzie. (to chyba od klimatyzacji, której nie mam)
Mimo to nie ma problemów z silnikiem, wszystkie filtry są góra dwutygodniowe, olej świeżo wymieniany bodajże Lotos 10W40 półsyntetyczny.
Samochód jeździ bez problemu. Wszystko działa jak należy (no może za wyjatkiem tłumika, który bedzie do wymiany).
Mechanik powiedział mi, że może być to"czujnik położenia wału", ale nie jest pewny.
Jakieś pomysły?
I jeszcze jedno pytanie: czy zamiast seryjnego wydechu w postaci bodajże katalizator-przelotowy-końcowy-końcówka, można zmontować katalizator-sportowy przelotowy-końcówka, bez żadnych urozmaiceń? Fajnie byłoby nadać troszkę sportowego charakteru tym paru kucykom...
Z góry dzieki za odpowiedzi...
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
Bercik [Usunięty]
Wysłany: 2009-10-10, 00:16
0110 czujnik MAT jest w rurze doprowadzającej powietrze do filtra.
0320 czujnik prędkości obrotowej jest przy aparacie zapłonowym. W matizie nie ma czujnika położenia wału korbowego tylko czujnik położenia wałka rozrządu.
Może nie są uszkodzone same czujnik a wystarczy odpiąć od nich wtyczki i psiknąć styki kontakt sprejem. Ewentualnie może być pęknięty/zaśniedziały przewód w wiązce idącej do czujnika.
1500 klimatyzacja - tym się nie przejmuj bo zawsze się wyświetla w mietku bez klimy, to błąd oprogramowania.
Co do wydechu to nie pomogę bo ja mam serię z katem i nie znam się na modach.
krzysiek02 [Usunięty]
Wysłany: 2009-10-10, 11:52
chodzi ci o ta pomarańczową kontrolkę silnika?
profil skasowany [Usunięty]
Wysłany: 2009-10-10, 12:05
krzysiek02 napisał/a:
chodzi ci o ta pomarańczową kontrolkę silnika?
Tak! chodzi o Check Engine.
krzysiek02 [Usunięty]
Wysłany: 2009-10-10, 12:28
Ja miałem to samo w lanosie jak pojechałem na przegląd gości powiedział ze miałem wypięty jeden przewód. Ale świeci ci się tak kontrolka przy odpalonym silniku?
Linker #2 Reklama
Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
csq [Usunięty]
Wysłany: 2009-10-10, 15:50
krzysiek02 napisał/a:
Ja miałem to samo w lanosie jak pojechałem na przegląd gości powiedział ze miałem wypięty jeden przewód. Ale świeci ci się tak kontrolka przy odpalonym silniku?
Kontrolka świeci się cały czas... Nawet jak silnik jest wyłączony...
Bercik napisał/a:
0110 czujnik MAT jest w rurze doprowadzającej powietrze do filtra.
0320 czujnik prędkości obrotowej jest przy aparacie zapłonowym. W matizie nie ma czujnika położenia wału korbowego tylko czujnik położenia wałka rozrządu.
Może nie są uszkodzone same czujnik a wystarczy odpiąć od nich wtyczki i psiknąć styki kontakt sprejem. Ewentualnie może być pęknięty/zaśniedziały przewód w wiązce idącej do czujnika.
Pogadam z kolegą mechanikiem, jak nie będzie padać zobaczymy co jest z tym nie tak...
krzysiek02 [Usunięty]
Wysłany: 2009-10-10, 16:12
Jak kluczyk masz w stacyjce to normalne że się pali
csq [Usunięty]
Wysłany: 2009-10-10, 16:28
krzysiek02 napisał/a:
Jak kluczyk masz w stacyjce to normalne że się pali
Zdążyłem zauważyć...
Bercik napisał/a:
0110 czujnik MAT jest w rurze doprowadzającej powietrze do filtra.
Czy ten błąd może być powodowany pękniętą rurką? Zaznaczyłem na zdjęciu...
profil skasowany [Usunięty]
Wysłany: 2009-10-10, 17:47
csq napisał/a:
Czy ten błąd może być powodowany pękniętą rurką?
Nie może. Ta rurka to odpowietrzenie szkrzyni korbowej a w rurkę jest wpięty zawór PCV.
Czujnik MAT do Matiza kosztuje grosze więc kup i wymień bo w ten sposób nie dojdziesz.
eurodata [Usunięty]
Wysłany: 2009-10-10, 20:41
Krzysiu02 dawno się tak nie uśmiałem mimo że też jestem laikiem samochodowym,, dzięks i dla Ciebie
csq [Usunięty]
Wysłany: 2009-10-11, 09:37
Maniek napisał/a:
Czujnik MAT do Matiza kosztuje grosze więc kup i wymień bo w ten sposób nie dojdziesz.
Czy ten czujnik MAT to "Czujnik temperatury powietrza"? Babka w sklepie nie za bardzo wiedziała o co mi chodzi... A też w różnych katalogach różnie piszą...
- Wiem jestem w tych sprawach ciemny...
profil skasowany [Usunięty]
Wysłany: 2009-10-11, 09:42
csq napisał/a:
Czy ten czujnik MAT to "Czujnik temperatury powietrza"?
Tak!
CZUJNIK TEMP. POWIETRZA 96351837 27.99 zł
CZUJNIK TEMP. POWIETRZA 96508200 15.01 zł
csq [Usunięty]
Wysłany: 2009-10-11, 12:01
Dziękować Maniek...
csq [Usunięty]
Wysłany: 2009-10-22, 20:22
Co się okazało:
- 0110 - MAT - Niski sygnał. - Kabelek od czujnika wisiał sobie gdzieś za silnikiem...
- 0320 - Czujnik prędkości obrotowej silnika - niewłaściwe działanie. - moduł aparatu zapłonowego - "czujnik Halla" czy jakoś tak... Powiem wszystkim, że warto sprawdzić co z nim nie tak, bo mi padł po tym jak normalnie zapalił i przejechał 3km. Brak iskry, nie zapalał... Tyle dobrze, że pod domem znajomego mechanika...
190zł - w sklepie motoryzacyjnym za moduł DAC.
20zł - diagnostyka komputerowa i kasowanie błędów.
30zł - demontaż aparatu zapłonowego, wymiana modułu i montaż całości.
Chociaż teraz zauważyłem, że zapala po 1s, a wcześniej z zepsutym modułem na dotyk...
Kolberger [Usunięty]
Wysłany: 2009-10-23, 18:02 Re: Nieustępliwy Check Engine. Pytanie o wydech.
csq napisał/a:
I jeszcze jedno pytanie: czy zamiast seryjnego wydechu w postaci bodajże katalizator-przelotowy-końcowy-końcówka, można zmontować katalizator-sportowy przelotowy-końcówka, bez żadnych urozmaiceń? Fajnie byłoby nadać troszkę sportowego charakteru tym paru kucykom...
Z góry dzieki za odpowiedzi...
Ten odcinek rury z " katalizatorem " sprzedawany w sklepach i na allegro za ok 100 pln to nie katalizator ! Tylko tania imitacja katalizatora tj zwykły tłumik. Prawdziwy katalizator kosztuje ponad 350 pln !
Zastanawia mnie jak to jest na przeglądzie gdy się ma taki " katalizator ", czy przy analizie spalin robią problemy ?