Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Przejrzałem podobne tematy (w tym ostatni) i mam w związku z tym parę pytań.
Zakładając, że chciałbym założyć tu turbo + sekwencja (obecna instalacja II gen.). Turbinka miałaby dmuchać 0.4 bara (wydaje mi się to dość bezpiecznym rozwiązaniem). Całość chciałbym zrobić sam (posiadam do tego odpowiedni sprzęt) przynajmniej od strony mechanicznej, bo zabawa z kompem to już nie dla mnie.
Pytania są następujące:
1. Jaki byłby koszt, gdybym chciał użyć używanych części, lub nowych (ale niekoniecznie z tej najwyższej półki)?
2. Czy fabryczne wtryski to uproadzą?
3. Czy trzeba będzie odprężać silnik?
4. Co z komputerem? Zostaje fabryczny, czy trzeba kupić nowy (koszt)?
Na całość przeznaczone 5 500 zł.
I wyprzedzam pytanie - nie, nie chcę swapa Wolę jednostkę której przeszłość znam jak własną kieszeń.
Nie zalezy mi też na jakiś mega kosmicznych prędkościach czy 200 HP, jednakże 86 to troszkę mało i myślę, że soft turbo załatwi sprawę, gdyż auta używam praktycznie codziennie.
Eeeetam, przy sofcie? Dlaczego miałby przy 0.4 popłynąć Jak się porządnie zrobi to powinien bez problemu pojeździć wg. mnie A swap jest jednak dużo bardziej ryzykowny ze względu na nieznaną przeszłość jednostki którą zamierzasz wstawić. Moja ma dopiero 140k najechane więc podejrzewam że spokojnie może to pociągnąć
Chaty Grupa Podlaska
Auto: Lanos 3.2 V6; Mazda3 2.0
Imie: Paweł Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Sie 2009 Posty: 3255 Skąd: Białystok
Wysłany: 2009-10-13, 16:10
ziemniak napisał/a:
Ja ludzi naprowadzam na dobra droge
Jak nie chcesz dużej mocy to turbo ci wystarczy, a jak chcesz się bawić to swap na pierwszym miejscu.
"Proste są dla szybkich samochodów a zakręty są dla szybkich kierowców" - Colin Mcrae
I wyprzedzam pytanie - nie, nie chcę swapa Wolę jednostkę której przeszłość znam jak własną kieszeń.
Nie zalezy mi też na jakiś mega kosmicznych prędkościach czy 200 HP, jednakże 86 to troszkę mało i myślę, że soft turbo załatwi sprawę, gdyż auta używam praktycznie codziennie.
Proponuje napisac PW do Pawla (Pawels), on ma doswiadczenie w sprawie turbo ze swoim lankiem i z tym jak silnik moze zareagowac na turbine
Hmm nie powiem, przekracza to trochę mój planowany budżet xD Ale pomyślimy - zobaczymy
Marcin-Lani
Auto: Lanos Turbo Pomógł: 3 razy Dołączył: 26 Mar 2008 Posty: 233
Wysłany: 2009-10-13, 21:42
Wess napisał/a:
Jak chcesz zrobić to dobrze licz się z wydatkiem 10tys zł ....
Potwierdzam, sam miałem 1,5Turbo.
budzy napisał/a:
Zakładając, że chciałbym założyć tu turbo + sekwencja (obecna instalacja II gen.).
Nie da się szybko, bezawaryjnie i tanio. LPG to zło!!!! Kup Diesla 130KM, zrób program i spełni Twoje oczekiwania taki silnik.
Wracając do turbo...
Za 6tyś pln zrobisz tanio i dobrze. Na początek zrobisz tanio za 6tyś, potem się coś posypie i zrobisz dobrze za 10tyś i wyjdzie Cię 16tyś.
Odpuść i kup inny większy silnik lub od razu zmień Lnosa na szybsze seryjne auto.
Pozdrawiam,
Może jednak naprawdę lepiej c20xe/ne ... sam już nie wiem. Tylko gdzie znaleźć zdrowy silnik, skoro one nie są już najmłodsze I przy spalaniu lanka dopiero gaz sprowadza licznik dystrybutora do standardu Co innego gdyby przy tym spalaniu miał te 150 HP ale boże to jest prawie dwa razy mniej 0_o A do lanka zdążyłem się po prostu przyzwyczaić Tak czy inaczej chyba już rozumiem skąd te wszystkie namowy na swapa
Pietro Weteran
Auto: Lanos Hatchback T-150 1.6, full SX, 92U
Imie: Piotr Pomógł: 341 razy Wiek: 43 Dołączył: 06 Gru 2007 Posty: 4665 Skąd: Gdynia
Wysłany: 2009-10-14, 10:14
Kol. lewyc20ne, jak nazwa jego nicka mówi, ma właśnie Lanosa z silnikiem C20NE --> klikać. Wcześniej pod maską gościł właśnie 1.5 8V. Wydaje mi się, że opcja ze swapem na C20NE to chyba w Twoim przypadku najlepsze i najtańsze wyjście. Nie musisz bawić się w zmianę instalacji lpg na sekwencyjną, bo ten silnik spokojnie na lpg w II gen. pojeździ. Do tego przy ECM od 1.5 8V łatwiej jest chyba ogarnąć silnik C20NE niż C20XE. Inna sprawa, to pozostałe zmiany... np. hamulce - w Lanosach 16V były wydajniejsze hamulce niż przy silnikach 8V i przy takim C20XE trzeba by było już myśleć o zmianie hamulców na większe/mocniejsze. Fabrycznie C20NE ma w miarę przyzwoite 115KM i ok. 170Nm@2600 obr./min. Jeżeli udałoby się osiągnąć takie parametry przy drobnych modyfikacjach, to taki silniczek da sobie spokojnie radę z Lanosem A i pamiętaj, że stary silnik 1.5 8V możesz potem sprzedać, czyli zawsze część kosztów zwróci się Tobie