X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[lanos] 1.5 8V TURBO

Autor Wiadomość
budzy
Kombinator


Auto: Lanos 1.5 8V
Imie: Szymon
Pomógł: 9 razy
Wiek: 30
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 218
Skąd: Inowrocław / Toruń
Wysłany: 2009-10-13, 14:19   [lanos] 1.5 8V TURBO

Witam.

Przejrzałem podobne tematy (w tym ostatni) i mam w związku z tym parę pytań.

Zakładając, że chciałbym założyć tu turbo + sekwencja (obecna instalacja II gen.). Turbinka miałaby dmuchać 0.4 bara (wydaje mi się to dość bezpiecznym rozwiązaniem). Całość chciałbym zrobić sam (posiadam do tego odpowiedni sprzęt) przynajmniej od strony mechanicznej, bo zabawa z kompem to już nie dla mnie.

Pytania są następujące:

1. Jaki byłby koszt, gdybym chciał użyć używanych części, lub nowych (ale niekoniecznie z tej najwyższej półki)?

2. Czy fabryczne wtryski to uproadzą?

3. Czy trzeba będzie odprężać silnik?

4. Co z komputerem? Zostaje fabryczny, czy trzeba kupić nowy (koszt)?

Na całość przeznaczone 5 500 zł.
I wyprzedzam pytanie - nie, nie chcę swapa :D Wolę jednostkę której przeszłość znam jak własną kieszeń.
Nie zalezy mi też na jakiś mega kosmicznych prędkościach czy 200 HP, jednakże 86 to troszkę mało i myślę, że soft turbo załatwi sprawę, gdyż auta używam praktycznie codziennie.
 
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
Mayster892
...:::MaysteR:::...


Auto: Daewoo Tico
Imie: Jasiek
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Wrz 2009
Posty: 474
Skąd: KTT
Wysłany: 2009-10-13, 14:31   

Poszukaj u nas na nexia.pl był temat gdzie gość napisał do firmy i miał oferte uturbienia za coś około 6000 zł :D :D:D



Opcja POMÓGŁ nie boli ;)
 
 
 
ziemniak
Weteran


Auto: LS400, LS460
Imie: Maciek
Pomógł: 140 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 7536
Skąd: Białystok
Wysłany: 2009-10-13, 14:54   

Swap bedzie bezpieczniejszy :) Bo ten silniczek dosyc szybko Ci pewnie poplynie :D



Lexus LS400 UCF10 '94 4.0 V8 PB
Lexus LS460 USF40 '06 4.6 V8 PB
Ford Fiesta MK7 '15 1.5 TDCI +++ :D
Jeep WJ 4.7
Sodowanie Białystok
Piaskowanie Białystok
 
 
Chaty
Grupa Podlaska


Auto: Lanos 3.2 V6; Mazda3 2.0
Imie: Paweł
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Sie 2009
Posty: 3255
Skąd: Białystok
Wysłany: 2009-10-13, 15:17   

Nie męcz ludzi swapami :P :D



"Proste są dla szybkich samochodów a zakręty są dla szybkich kierowców" - Colin Mcrae
 
 
ziemniak
Weteran


Auto: LS400, LS460
Imie: Maciek
Pomógł: 140 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 7536
Skąd: Białystok
Wysłany: 2009-10-13, 15:30   

Ja ludzi naprowadzam na dobra droge ;d



Lexus LS400 UCF10 '94 4.0 V8 PB
Lexus LS460 USF40 '06 4.6 V8 PB
Ford Fiesta MK7 '15 1.5 TDCI +++ :D
Jeep WJ 4.7
Sodowanie Białystok
Piaskowanie Białystok
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
budzy
Kombinator


Auto: Lanos 1.5 8V
Imie: Szymon
Pomógł: 9 razy
Wiek: 30
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 218
Skąd: Inowrocław / Toruń
Wysłany: 2009-10-13, 15:43   

Eeeetam, przy sofcie? Dlaczego miałby przy 0.4 popłynąć :D Jak się porządnie zrobi to powinien bez problemu pojeździć wg. mnie :D A swap jest jednak dużo bardziej ryzykowny ze względu na nieznaną przeszłość jednostki którą zamierzasz wstawić. Moja ma dopiero 140k najechane więc podejrzewam że spokojnie może to pociągnąć :D
 
 
 
Chaty
Grupa Podlaska


Auto: Lanos 3.2 V6; Mazda3 2.0
Imie: Paweł
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Sie 2009
Posty: 3255
Skąd: Białystok
Wysłany: 2009-10-13, 16:10   

ziemniak napisał/a:
Ja ludzi naprowadzam na dobra droge

:niezyjesz:

Jak nie chcesz dużej mocy to turbo ci wystarczy, a jak chcesz się bawić to swap na pierwszym miejscu.



"Proste są dla szybkich samochodów a zakręty są dla szybkich kierowców" - Colin Mcrae
 
 
budzy
Kombinator


Auto: Lanos 1.5 8V
Imie: Szymon
Pomógł: 9 razy
Wiek: 30
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 218
Skąd: Inowrocław / Toruń
Wysłany: 2009-10-13, 16:35   

Chaty napisał/a:


Jak nie chcesz dużej mocy to turbo ci wystarczy


I o to chodziło :D A jest ktoś kto jest w stanie odpowiedzieć na moje pytania ?
 
 
 
Sledz
Grupa Podlaska


Auto: bus
Imie: Bartek
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 27 Mar 2008
Posty: 1434
Skąd: Białystok
Wysłany: 2009-10-13, 17:46   Re: [lanos] 1.5 8V TURBO

budzy napisał/a:
I wyprzedzam pytanie - nie, nie chcę swapa :D Wolę jednostkę której przeszłość znam jak własną kieszeń.
Nie zalezy mi też na jakiś mega kosmicznych prędkościach czy 200 HP, jednakże 86 to troszkę mało i myślę, że soft turbo załatwi sprawę, gdyż auta używam praktycznie codziennie.


Proponuje napisac PW do Pawla (Pawels), on ma doswiadczenie w sprawie turbo ze swoim lankiem i z tym jak silnik moze zareagowac na turbine :piwo:
 
 
 
budzy
Kombinator


Auto: Lanos 1.5 8V
Imie: Szymon
Pomógł: 9 razy
Wiek: 30
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 218
Skąd: Inowrocław / Toruń
Wysłany: 2009-10-13, 20:15   

Postaram się czegoś od Niego dowiedzieć. W każdym razie dzięki :piwo:
 
 
 
budzy
Kombinator


Auto: Lanos 1.5 8V
Imie: Szymon
Pomógł: 9 razy
Wiek: 30
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 218
Skąd: Inowrocław / Toruń
Wysłany: 2009-10-13, 21:22   

Hmm nie powiem, przekracza to trochę mój planowany budżet xD Ale pomyślimy - zobaczymy
 
 
 
Marcin-Lani


Auto: Lanos Turbo
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Mar 2008
Posty: 233
Wysłany: 2009-10-13, 21:42   

Wess napisał/a:
Jak chcesz zrobić to dobrze licz się z wydatkiem 10tys zł ....

Potwierdzam, sam miałem 1,5Turbo.
budzy napisał/a:
Zakładając, że chciałbym założyć tu turbo + sekwencja (obecna instalacja II gen.).

Nie da się szybko, bezawaryjnie i tanio. LPG to zło!!!! Kup Diesla 130KM, zrób program i spełni Twoje oczekiwania taki silnik.

Wracając do turbo...
Za 6tyś pln zrobisz tanio i dobrze. Na początek zrobisz tanio za 6tyś, potem się coś posypie i zrobisz dobrze za 10tyś i wyjdzie Cię 16tyś.
Odpuść i kup inny większy silnik lub od razu zmień Lnosa na szybsze seryjne auto.
Pozdrawiam,



Lanos Turbo 300KM+/400Nm+ ;)
13.21s - II miejsce 1/4 mili Olsztyn 2010
13.16s - 1/4 mili Lublin 2010
http://www.cardomain.com/ride/3807631
 
 
Chaty
Grupa Podlaska


Auto: Lanos 3.2 V6; Mazda3 2.0
Imie: Paweł
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Sie 2009
Posty: 3255
Skąd: Białystok
Wysłany: 2009-10-14, 07:27   

Marcin-Lani napisał/a:
od razu zmień Lnosa na szybsze seryjne auto.

Nie namawiaj do złego.


A takie coś to dobre by było ??
http://stuninguj.pl/index...rod_id=7429&p=2



"Proste są dla szybkich samochodów a zakręty są dla szybkich kierowców" - Colin Mcrae
 
 
budzy
Kombinator


Auto: Lanos 1.5 8V
Imie: Szymon
Pomógł: 9 razy
Wiek: 30
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 218
Skąd: Inowrocław / Toruń
Wysłany: 2009-10-14, 09:55   

Może jednak naprawdę lepiej c20xe/ne ... sam już nie wiem. Tylko gdzie znaleźć zdrowy silnik, skoro one nie są już najmłodsze :| I przy spalaniu lanka dopiero gaz sprowadza licznik dystrybutora do standardu :D Co innego gdyby przy tym spalaniu miał te 150 HP ale boże to jest prawie dwa razy mniej 0_o A do lanka zdążyłem się po prostu przyzwyczaić :) Tak czy inaczej chyba już rozumiem skąd te wszystkie namowy na swapa :P
 
 
 
Pietro
Weteran


Auto: Lanos Hatchback T-150 1.6, full SX, 92U
Imie: Piotr
Pomógł: 341 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Gru 2007
Posty: 4665
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2009-10-14, 10:14   

Kol. lewyc20ne, jak nazwa jego nicka mówi, ma właśnie Lanosa z silnikiem C20NE --> klikać. Wcześniej pod maską gościł właśnie 1.5 8V. Wydaje mi się, że opcja ze swapem na C20NE to chyba w Twoim przypadku najlepsze i najtańsze wyjście. Nie musisz bawić się w zmianę instalacji lpg na sekwencyjną, bo ten silnik spokojnie na lpg w II gen. pojeździ. Do tego przy ECM od 1.5 8V łatwiej jest chyba ogarnąć silnik C20NE niż C20XE. Inna sprawa, to pozostałe zmiany... np. hamulce - w Lanosach 16V były wydajniejsze hamulce niż przy silnikach 8V i przy takim C20XE trzeba by było już myśleć o zmianie hamulców na większe/mocniejsze. Fabrycznie C20NE ma w miarę przyzwoite 115KM i ok. 170Nm@2600 obr./min. Jeżeli udałoby się osiągnąć takie parametry przy drobnych modyfikacjach, to taki silniczek da sobie spokojnie radę z Lanosem :) A i pamiętaj, że stary silnik 1.5 8V możesz potem sprzedać, czyli zawsze część kosztów zwróci się Tobie ;)
 
 
Podobne tematy
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt