X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN - http://daewooforum.pl/temat83489.html
POLITYKA PRYWATNOŚCI - http://daewooforum.pl/temat83490.html

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:
http://daewooforum.pl/temat83491.html#1076432

[Nubira] Błąd 12 i 35

Autor Wiadomość
gajos

Auto: Nubira II, Corrado
Wiek: 33
Dołączył: 13 Paź 2009
Posty: 7
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2009-10-13, 20:01   [Nubira] Błąd 12 i 35

Witam!

Dzisiaj gdy stałem w korku zapaliła się kontrolka check. Auto bez problemu dojechało do domu. Po ponownym odpaleniu kontrolka zapala się po ok. 30 sekundach. Za pomocą spinacza udało się odczytać błędy:

-12 Czujnik położenia wału korbowego CPS Brak sygnału z czujnika CPS przy włączonym zapłonie (silnik nie pracuje)

-35 Regulator biegu jałowego IACV Prędkość obrotowa silnika większa lub mniejsza 175 obr/min od nominalnych

Niecałe 500km temu w aucie był wymieniany rozrząd (razem z pompą wody), wszystkie filtry, olej, kable WN oraz świece. Auto jeździło te kilka dni bezproblemowo aż do dzisiaj.

I tak się zastanawiam. Czy błąd 12 jest normalny ? przy wyłączonym silniku ? Jak odpalę silnik na "spinaczu" to kontrolka check cały czas miga. Czy błąd 12 może znaczyć, że przestawił się rozrząd (może mechanik coś schrzanił?)
Co z błędem 35 ? Wymieniać silnik krokowy ?

Kolejny objaw jaki zaobserwowałem (jeszcze przed wymianą rozrządu) to odgłos grzechotania (dosłownie jakby ktoś kluczem-grzechotką "cykał") od jakby od strony alternatora?

Z góry dziękuję za odpowiedzi. Pozdrawiam!



Nubira II, 2.0 16V 99r.
VW Corrado 1.8 8V PGturbo, 89r.
VW Corrado 1.8 8V N/A LPG :) 88r.
 
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
zmien
Weteran
Agent Tomek


Auto: Opel Vectra C wściekłe 2.0T/VC 2.0 175 KM
Imie: Tomek
Pomógł: 67 razy
Wiek: 30
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 5396
Skąd: Pajęczno (EPJ)
Wysłany: 2009-10-13, 20:10   

Błąd 12 to jak najbardziej prawidłowy objaw. Co do błędu 35 nie wiem.



www.photoblog.pl/paulik9
Daewoo Lanos 1.5 100KM, Vectra C było 2.2 147KM jest 2.0T 175KM, Vectra C modyfikowana genetycznie 2.0T 220KM w kombi :P
 
 
 
gajos

Auto: Nubira II, Corrado
Wiek: 33
Dołączył: 13 Paź 2009
Posty: 7
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2009-10-13, 20:23   

A czy jak odpalam silnik z włożonym spinaczem w piny 5 i 6 to kontrolka powinna migać, nie pokazuje błędów ?

Pozdrawiam!



Nubira II, 2.0 16V 99r.
VW Corrado 1.8 8V PGturbo, 89r.
VW Corrado 1.8 8V N/A LPG :) 88r.
 
 
 
Bercik
[Usunięty]

Wysłany: 2009-10-13, 23:49   

Regulator biegu jałowego to po prostu silniczek krokowy odpowiedzialny za utrzymywanie wolnych obrotów podczas postoju na poziomie 850 obr/min. Zresetuj ECM, wyczyść silniczek, psiknij styki dochodzącej do niego wtyczki kontakt sprejem i zaprogramuj na nowo obroty biegu jałowego.

Odczytywanie błędów spinaczem praktykuje się na włączonym zapłonie ale bez odpalenia silnika. Wydaje mi się, żę po odpaleniu silnika kontrolka nie będzie migać mimo zwarcia pinów.
 
 
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt