X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

POMOC dla kolegi Mawerix!

Proszę choć zapoznajcie się z tematem aby wesprzeć kolegę jak tylko możemy!!!

POMOC

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[Lanos]Wymiana szczęk hamulcowych

Autor Wiadomość
Pajko
www.polerujemy.rox.pl

Auto: Lanos 1,5 8v
Imie: Piotr
Dołączył: 04 Lis 2008
Posty: 9
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2009-11-05, 13:48   [Lanos]Wymiana szczęk hamulcowych

Witam ,

Przekopałem całe forum ale nigdzie nie znalazłem konkretów , może poprostu nei potrafie korzystać z wyszukiwarki .

Mam problem z tylnymi hamulcami , wydaje mi się ze trochę słabiej zaczęły hamować a ręczny bierze u samej góry i ledwo co trzyma . Planowałem wymienić szczęki i linki Lewa i Prawą . Planowałem zrobić to samemu . Myślałem że nie będzie problemu ale poczytałem o bębnach z łożyskami (mam wersje bez ABS) i tu mnie troche to przeraziło .

Czy jest jakiś sposób na sprawdzenie czy wymianie podlegaja tylko linki a szczeki sa ok ?

A może ktoś posiada jakiegoś manuala jak laik może sie zabrać samodzielnie za taka wymiane .

Pozdrawiam .
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
RIPER
Administrator
Jose Jalapeno on a stick


Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK
Pomógł: 1137 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Cze 2009
Posty: 24294
Skąd: SI
Wysłany: 2009-11-05, 13:59   

możesz podregulować ręczny jak rozbierzesz panel środkowy w którym jest rączka od ręcznego z tyłu dźwigni zobaczysz śrubę, podciągnij i testuj ;) powinno pomóc i obejdzie się bez wymian ..



jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł :tonieja:
nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h :ehh:
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw

Oryginalne oleje silnikowe Katowice !!
wysokiej jakości przewody hamulcowe do Twojego auta, producent !!! <---- KLIK
 
 
 
Pajko
www.polerujemy.rox.pl

Auto: Lanos 1,5 8v
Imie: Piotr
Dołączył: 04 Lis 2008
Posty: 9
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2009-11-05, 14:39   

RIPER, ta w tunelu jest juz na maxa podciągnięta




Polerowanie , chromowanie śrubek , skręcanie i rozkręcanie , malowanie , prostowanie felg aluminiowych .
 
 
RIPER
Administrator
Jose Jalapeno on a stick


Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK
Pomógł: 1137 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Cze 2009
Posty: 24294
Skąd: SI
Wysłany: 2009-11-05, 14:45   

to coś mi się zdaje że musisz zacząć od wymiany linek ... bo już są bardzo wynaciągane, choć szczegóły poznasz dopiero jak rozbierzesz bębny, co do wymiany szczęk nie ma cudów .. tylko musisz popuścić linkę z ręcznego bo będziesz miał problem ze zdjęciem bębna .. to jak klocki poradzisz sobie



jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł :tonieja:
nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h :ehh:
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw

Oryginalne oleje silnikowe Katowice !!
wysokiej jakości przewody hamulcowe do Twojego auta, producent !!! <---- KLIK
 
 
 
Pajko
www.polerujemy.rox.pl

Auto: Lanos 1,5 8v
Imie: Piotr
Dołączył: 04 Lis 2008
Posty: 9
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2009-11-05, 14:54   

RIPER, a powiedz mi jak z tymi łożyskami ? Jak mam wersje bez ABS'u to bęben jest z łożyskiem tak ? czy źle wyczytałem ?




Polerowanie , chromowanie śrubek , skręcanie i rozkręcanie , malowanie , prostowanie felg aluminiowych .
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
RIPER
Administrator
Jose Jalapeno on a stick


Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK
Pomógł: 1137 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Cze 2009
Posty: 24294
Skąd: SI
Wysłany: 2009-11-05, 15:09   

łożyska są w bębnie jedno od strony zewnętrznej drugie od wewnętrznej ... musisz tylko uważać żeby Ci nie wypadły do piachu przy zdejmowaniu ...



jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł :tonieja:
nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h :ehh:
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw

Oryginalne oleje silnikowe Katowice !!
wysokiej jakości przewody hamulcowe do Twojego auta, producent !!! <---- KLIK
 
 
 
Pajko
www.polerujemy.rox.pl

Auto: Lanos 1,5 8v
Imie: Piotr
Dołączył: 04 Lis 2008
Posty: 9
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2009-11-05, 15:35   

Czyli nie ma wtedy problemu z nabijaniem ich itp ?




Polerowanie , chromowanie śrubek , skręcanie i rozkręcanie , malowanie , prostowanie felg aluminiowych .
 
 
ci.nek


Auto: Oplowóz
Imie: Marcin
Pomógł: 131 razy
Wiek: 39
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 2408
Skąd: MMz
Wysłany: 2009-11-05, 15:48   

RIPER napisał/a:
łożyska są w bębnie jedno od strony zewnętrznej drugie od wewnętrznej ... musisz tylko uważać żeby Ci nie wypadły do piachu przy zdejmowaniu ...

Kolega Pajko, ma wersje bez ABS i łożyska są w piaście i nie trzeba ich poruszać do zdjęcia bębna.
Pajko, luzujesz linkę, ściągasz koło, odkręcasz (jak masz przykręcony) bęben od piasty, ściągasz bęben jak się zapiera to go ostukujesz młotkiem.




 
 
 
RIPER
Administrator
Jose Jalapeno on a stick


Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK
Pomógł: 1137 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Cze 2009
Posty: 24294
Skąd: SI
Wysłany: 2009-11-05, 15:52   

Pajko napisał/a:
Czyli nie ma wtedy problemu z nabijaniem ich itp ?


nie masz żadnych problemów przecież wymienić chcesz szczęki a nie łożyska ;)



jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł :tonieja:
nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h :ehh:
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw

Oryginalne oleje silnikowe Katowice !!
wysokiej jakości przewody hamulcowe do Twojego auta, producent !!! <---- KLIK
 
 
 
mc211


Auto: Daewoo Lanos 1.6 16V SX+BRC - Triada
Imie: Maciej
Wiek: 35
Dołączył: 22 Cze 2009
Posty: 51
Wysłany: 2009-11-05, 18:07   

A ja jeszcze zapytam ile może kosztować wymiana szczęk ewentualnie linki hamulca i przetoczenie bębna u mechanika ?



[img=http://images46.foto...8beb1b91bm.jpg]
 
 
 
Pajko
www.polerujemy.rox.pl

Auto: Lanos 1,5 8v
Imie: Piotr
Dołączył: 04 Lis 2008
Posty: 9
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2009-11-05, 20:40   

Super , wielkie dzięki za pomoć + już poleciały . Pozdrawiam




Polerowanie , chromowanie śrubek , skręcanie i rozkręcanie , malowanie , prostowanie felg aluminiowych .
 
 
wnuq
W

Auto: Lanosik 1,6
Imie: P
Wiek: 40
Dołączył: 06 Lip 2009
Posty: 10
Wysłany: 2009-11-05, 21:27   

Ja mam jeszcze jedno pytanie. Czy po wymianie szczęk, w moim przypadku całego kompletu razem z tarczą kotwiczną, mogą one obcierać o bęben, czy nie powinny ? W jaki sposób działa autoregulacja szczęk ?
 
 
profil skasowany
[Usunięty]

Wysłany: 2009-11-05, 21:47   

wnuq, http://www.motofakty.pl/a...ki_wypadek.html
 
 
wnuq
W

Auto: Lanosik 1,6
Imie: P
Wiek: 40
Dołączył: 06 Lip 2009
Posty: 10
Wysłany: 2009-11-05, 22:15   

Dzięki za szybką odpowiedź!

W artykule jest napisane:
Cytat:
Docieranie



Po wymianie szczęk hamulcowych lub bębnów i szczęk przez pierwsze kilometry samoregulatory pozycjonują szczęki w stosunku do bębnów przy każdym silniejszym hamowaniu. Pełna wydajność hamulców tylnych uzyskiwana jest zatem po krótkim okresie docierania.


Czy to znaczy, że szczęki mogą obcierać o bęben tuż po założeniu, czy że sprawność hamulca przez pewien czas może być gorsza?
 
 
ci.nek


Auto: Oplowóz
Imie: Marcin
Pomógł: 131 razy
Wiek: 39
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 2408
Skąd: MMz
Wysłany: 2009-11-06, 12:27   

wnuq napisał/a:
Czy to znaczy, że szczęki mogą obcierać o bęben tuż po założeniu, czy że sprawność hamulca przez pewien czas może być gorsza?

To zależy jak obcierają jak delikatnie to muszą się ułożyć i dopasować do bębna, jak mocniej to trzeba skręcić śrubę na samoregulatorze bo mogą być za mocno wystawione i będą cały czas hamowały. Co do sprawności to jeżeli śruba na rozpieraczu lekko się obraca to szybko się ustawią prawidłowo. Ja ostatnio jak zmieniałem hamulce to po zrobieniu ok 120 - 150 km szczeki się ładnie ustawiły.




 
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt