X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj

[Lanos] Słaby ręczny - nie blokuje kół

Autor Wiadomość
Sorcerer


Auto: Lanos SX 1.6 16V '99 (sedan)
Pomógł: 8 razy
Wiek: 30
Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 728
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2009-11-15, 20:27   [Lanos] Słaby ręczny - nie blokuje kół

Czy rzeczywiście w Lanosie nie da się zrobić porządnie ręcznego? Tzn. tak, żeby blokował koła. Byłem już u kilku mechaników. Jedni tylko naciągali linkę inni grzebali przy bębnach. Każdy twierdził, że ręczny jest teraz OK, a ręczny jak był słaby tak jest. Zaczynam myśleć, że Lanosy już tak mają i nic się nie poradzi. Ale może wypowie się jakiś fachowiec albo właściciel Lanosa :)

Teraz wprawdzie udaje mi się zablokować koła ręcznym, ale żeby to zrobić muszę pociągnąć dźwignię prawie do samego końca (oburącz! :szok: ).
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
Pietro
Weteran


Auto: Lanos Hatchback T-150 1.6, full SX, 92U
Imie: Piotr
Pomógł: 341 razy
Wiek: 33
Dołączył: 06 Gru 2007
Posty: 4665
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2009-11-15, 23:17   

Jeżeli zależy Tobie na mocniejszych tylnych hamulcach, spróbuj wymienić tylne cylinderki hamulcowe na te od Nubiry. Cylinderki w Lanosach DOHC mają średnicę tłoczka 19,05 mm, a do Nubiry 20,64 mm. Po wymianie różnica powinna być wyraźna. Do tego warto też sprawdzić stan okładzin hamulcowych i stan bębnów. Ps. - gdzie ci mechanicy regulowali naciąg linki? Zdejmowali obudowę tunela przy dźwigni hamulca ręcznego?
 
 
daro3376
[Usunięty]

Wysłany: 2009-11-15, 23:38   

Skoro o regulacji mowa to gdzie się to reguluje?
 
 
Sorcerer


Auto: Lanos SX 1.6 16V '99 (sedan)
Pomógł: 8 razy
Wiek: 30
Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 728
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2009-11-15, 23:38   

Pietro, prawdę mówiąc nie wiem gdzie mechanicy regulowali linkę - mówili mi tylko, że podciągnęli. Prawdopodobnie kręcąc śrubą przy dźwigni.
Ostatni mechanik zajrzał do bębnów, stwierdził że coś jest odwrotnie założone i zrobił się rant. Zeszlifował, naciągnął linkę. Niestety zrobił mi tak ręczny, że z trudem wyjechałem z warsztatu - tylne koła się ledwo kręciły. Szybko więc zawróciłem z reklamacją. Mechanik stwierdził, że tak jakiś czas ma być, bo hamulce muszą się dotrzeć. Jednak na szczęście przyszedł jego szef, dotknął tylnych kół (były nieźle nagrzane) i kazał mechanikowi poprawić. Ten pogrzebał coś przy bębnach. Koła zaczęły się normalnie obracać, ale ręczny jest teraz mega słaby. Nie wiem co on zrobił, bo regulacji linki w tunelu już nie ruszał.

[ Dodano: 2009-11-15, 23:41 ]
daro3376, odkręć obudowę tunelu przy dźwigni ręcznego (2 śruby po bokach, koło tylnej popielniczki). Podnieś go do góry, a ukaże Ci się śruba. Kręcąc ją możesz naciągnąć linkę.
 
 
daro3376
[Usunięty]

Wysłany: 2009-11-16, 05:10   

Dzięki
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
Sorcerer


Auto: Lanos SX 1.6 16V '99 (sedan)
Pomógł: 8 razy
Wiek: 30
Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 728
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2009-11-16, 18:05   

Byłbym wdzięczny jakby jacyś inni posiadacze Lanosa napisali jak działa ręczny u nich :) . Bo nie wiem czy dalej kombinować, żeby mieć lepszy hamulec czy sobie odpuścić bo tak powinno być w tym aucie.
 
 
putin2208
putin2208

Auto: fiat
Imie: Jakub
Pomógł: 4 razy
Wiek: 24
Dołączył: 22 Lip 2009
Posty: 197
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2009-11-16, 19:04   

U mnie działa bardzo dobrze :D tak średnio do połowy może odrobinkę więcej muszę pociągnąć wajchę. nie ma problemu z wejściem bokiem :jupi:
 
 
 
Sorcerer


Auto: Lanos SX 1.6 16V '99 (sedan)
Pomógł: 8 razy
Wiek: 30
Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 728
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2009-11-16, 21:31   

Czyli jednak coś mam zrypane. Pytanie tylko co? Jest jeszcze jakaś regulacja?
 
 
wnd


Auto: leganza CDX, nexia GL , Lacetti 1.4
Imie: vito
Pomógł: 389 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 6112
Skąd: miękoszynek
Wysłany: 2009-11-17, 06:34   

Sorcerer napisał/a:
Jest jeszcze jakaś regulacja
powinni ci wyregulowac szczeki( jest tam taki rozpierak) tak zeby byly jak najblizej bebnow i wtedy dopiero w kabinie wyregulowac reczny naciagajac linke
 
 
1robecki
[Usunięty]

Wysłany: 2009-11-17, 08:21   

Mój ręczny też jest porażkowy- nie da się zaciąć, ale skoro jeszcze działa, odpuszczam temat do wiosny (nie będzie zawracania w zimę na ręcznym :P ).

Ale przecież to patent made in Opel i da się zrobić. Czasem się rozpierak zapieka i tyle.
Co do cylinderków z Nubiry- myślę, że będą nieźle pasić z większymi tarczami 256 w komplecie- ale na wiosnę.
 
 
daruskrakow

Auto: 1.5 16V
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 113
Wysłany: 2009-11-17, 22:28   

prawdopodobnie do wymiany sprężyny hamulcowe w bębnie, a jeszcze dokładniej to taka metalowa blaszka przy rozpieraku, która często pęka (koszt zestawu ok. 40 zł); ona odpowiada za blokowanie czegoś i przez to rozpiera szczęki. Po wymianie śmiga jak nowy :D
 
 
stanley

Auto: lanos1.5 16v
Imie: Staszek
Wiek: 35
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 7
Wysłany: 2009-11-18, 19:47   

ja miałem też słaby hamulec z tyłu na jednym kole, wymieniłem szczęki ,cylinderki i wyczyściłem rozpieraki szczęk i hamulec śmiga na oba koła jednakowo. Bardzo ważna jest nakrętka z ząbkami i blaszka, która odpowiada za podstawianie szczęk do bębnów. :wink:
 
 
ciechrob
[Usunięty]

Wysłany: 2009-12-18, 13:23   

u mnie linka pękła już 2 dnia gdy leży śnieg, tak się skończyło pomaganie w zakręcie :beczy:
 
 
Admirał
[Usunięty]

Wysłany: 2009-12-18, 14:50   

ciechrob napisał/a:
u mnie linka pękła już 2 dnia gdy leży śnieg, tak się skończyło pomaganie w zakręcie :beczy:
O kurcze, ja załatwiłem felgę ale na błędzie kolegi się pouczę i zaprzestanę pomagania sobie w zakręcie :wgłowe:

U mnie ręczny był bardzo słaby i w pewnym momencie sam się wyregulował. Tak, że ledwo łapały trzy zęby. Podobno nie we wszystkich lanosach działa ta "samoregulacja".
 
 
lanoshb

Auto: Lanos HB
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Wrz 2009
Posty: 63
Wysłany: 2009-12-18, 15:55   

Panowie ręczny da się zrobić trzeba tylko go wyregulować. Pod cylinderkiem jest taki rozpierak i trzeba go rozkręcić na odpowiednią długość. Jeżeli jest za mało rozkręcony to dźwignia za którą ciągnie linka oprze się o piastę a nie rozpiera szczęk. W takim przypadku podciąganie linki w tunelu nic nie da , można ją napiąć jak strunę a ręcznego jak nie było tak nie będzie.
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Reklama   |   Kontakt