X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj

[Lanos] Silnik krokowy a spalanie ?

Autor Wiadomość
wysek89

Auto: Lanos Sedan
Imie: Paweł
Wiek: 25
Dołączył: 03 Lis 2009
Posty: 19
Skąd: Lublin
Wysłany: 2009-11-21, 10:04   [Lanos] Silnik krokowy a spalanie ?

Witajcie

Mam taki problem mam lanosa z silnikiem 1.5 LPG , i jak dla mnie pali strasznie dużo . Posiadam instalację gazową 1 generacji średnie spalanie tj na 40 litrów gazu robię około 230 km ? na benzynie też w mieście wychodzi dużo ?

Co może być przyczyną silnik krokowy ?

Dodam że auto jak odpale z samego rana to czasem samo potrafią zgasnąć zdarza się to dość często .

Tak się zastanawiam nad sondą lambdą jeszcze ?

Miała ktoś taki przypadek i jeszcze jedno gdzie ten silniczek się znajduję , co bym mógł go przeczyścić i czy to nie wymaga później jakiegoś ustawiania tego silniczka ?

Proszę o pomoc ...
 
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
viper-gutek

Auto: LANOS 1.5 SE LPG
Pomógł: 69 razy
Dołączył: 13 Gru 2008
Posty: 993
Skąd: Końskie (TKN)
Wysłany: 2009-11-21, 10:17   

Jak masz I gen to nie masz silniczka krokowego od gazu. Spalanie nie zależy wtedy też od sondy lambda...

Jak jednak masz II gen to silniczek krokowy jest na przewodzie między parownikiem a kolektorem ssącym. Silniczek może się zawieszać lub wcale nie pracować. Sonda lambda też ma wtedy wpływ na spalanie...

W obu przypadkach wizyta u gazownika powinna sprawę załatwić. Wygląda, że instalacja jest do regulacji, silnik się gazem zalewa. Świadczy o tym gaśnięcie na zimnym silniku...
 
 
wysek89

Auto: Lanos Sedan
Imie: Paweł
Wiek: 25
Dołączył: 03 Lis 2009
Posty: 19
Skąd: Lublin
Wysłany: 2009-11-21, 12:25   

viper-gutek napisał/a:
Jak masz I gen to nie masz silniczka krokowego od gazu. Spalanie nie zależy wtedy też od sondy lambda...

Jak jednak masz II gen to silniczek krokowy jest na przewodzie między parownikiem a kolektorem ssącym. Silniczek może się zawieszać lub wcale nie pracować. Sonda lambda też ma wtedy wpływ na spalanie...

W obu przypadkach wizyta u gazownika powinna sprawę załatwić. Wygląda, że instalacja jest do regulacji, silnik się gazem zalewa. Świadczy o tym gaśnięcie na zimnym silniku...


ale auto pali na benzynie właśnie na gaz się przełącza jak wrzuce na obroty , a gaśnie jak wciśne np sprzęgło ? ;)

Instalacja to LPIGAZ .... montowana w 2004 więc pewnie to jest drugiej generacji :)

Mam rozszczelnienie w obudowie filtra wpływa na aż tak znaczne spalanie ?
 
 
 
viper-gutek

Auto: LANOS 1.5 SE LPG
Pomógł: 69 razy
Dołączył: 13 Gru 2008
Posty: 993
Skąd: Końskie (TKN)
Wysłany: 2009-11-21, 13:57   

Sposób przełączania nie zależy od tego czy jest to I czy II gen. W obu przełącza się na gaz przy przegazowaniu. Innej centralki by Ci nie założyli w aucie na wtrysku. Może to być i I gen. Zobacz czy masz silniczek krokowy na wężu. Jak jest register czyli śruba to jest to I gen. Inaczej jest tylko w silnikach na gaźniku ale takiego nie masz...

Nieszczelny układ dolotowy ma duży wpływ na pracę silnika na gazie. Instalacje I i II gen działają na zasadzie podciśnienia i jego zmniejszenie może powodować znaczne zubożenie mieszanki. Bardzo ubogiej mieszanki też się bardzo dużo zużywa bo silnik nie osiąga odpowiedzniej mocy i "nadrabia" sobie ilością powietrza a co za tym idzie gazu. Musisz zlikwidować niezczelność i później ewentualnie podjechać na regulacje... :)
 
 
TypowyFacet

Auto: Lanos 1.5 16V SE
Imie: Michał
Pomógł: 9 razy
Wiek: 28
Dołączył: 21 Paź 2008
Posty: 148
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2009-11-21, 14:03   

Ja się troszkę podepnę pod temat z pytaniem:jeśli na wężu jest krokowy i obok śruba to jest to 1 generacja czy druga ??
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
viper-gutek

Auto: LANOS 1.5 SE LPG
Pomógł: 69 razy
Dołączył: 13 Gru 2008
Posty: 993
Skąd: Końskie (TKN)
Wysłany: 2009-11-21, 14:12   

TypowyFacet napisał/a:
Ja się troszkę podepnę pod temat z pytaniem:jeśli na wężu jest krokowy i obok śruba to jest to 1 generacja czy druga ??


To jest II gen. Były takie patenty, że silnik krokowy regulował dokładnie mieszankę, a śruba wstępnie. Miałem taki w nexii. Wtedy nie potrzebny był żaden interfejs i wstępnie tą instalację regulowało się podobnie do I gen. Teraz są montowane tylko silniczki krokowe i trzeba ustawiać punkty brzegowe, tzn. do ilu kroków jak za ubogo a do ilu gdy za bogato. No i bez komputera nie podchodź... ;)
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Reklama   |   Kontakt