Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
wysek89
Auto: Lanos Sedan
Imie: Paweł
Wiek: 34 Dołączył: 03 Lis 2009 Posty: 19 Skąd: Lublin
Wysłany: 2009-11-21, 10:04 [Lanos] Silnik krokowy a spalanie ?
Witajcie
Mam taki problem mam lanosa z silnikiem 1.5 LPG , i jak dla mnie pali strasznie dużo . Posiadam instalację gazową 1 generacji średnie spalanie tj na 40 litrów gazu robię około 230 km ? na benzynie też w mieście wychodzi dużo ?
Co może być przyczyną silnik krokowy ?
Dodam że auto jak odpale z samego rana to czasem samo potrafią zgasnąć zdarza się to dość często .
Tak się zastanawiam nad sondą lambdą jeszcze ?
Miała ktoś taki przypadek i jeszcze jedno gdzie ten silniczek się znajduję , co bym mógł go przeczyścić i czy to nie wymaga później jakiegoś ustawiania tego silniczka ?
Proszę o pomoc ...
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
viper-gutek
Auto: LANOS 1.5 SE LPG Pomógł: 69 razy Dołączył: 13 Gru 2008 Posty: 994 Skąd: Końskie (TKN)
Wysłany: 2009-11-21, 10:17
Jak masz I gen to nie masz silniczka krokowego od gazu. Spalanie nie zależy wtedy też od sondy lambda...
Jak jednak masz II gen to silniczek krokowy jest na przewodzie między parownikiem a kolektorem ssącym. Silniczek może się zawieszać lub wcale nie pracować. Sonda lambda też ma wtedy wpływ na spalanie...
W obu przypadkach wizyta u gazownika powinna sprawę załatwić. Wygląda, że instalacja jest do regulacji, silnik się gazem zalewa. Świadczy o tym gaśnięcie na zimnym silniku...
wysek89
Auto: Lanos Sedan
Imie: Paweł
Wiek: 34 Dołączył: 03 Lis 2009 Posty: 19 Skąd: Lublin
Wysłany: 2009-11-21, 12:25
viper-gutek napisał/a:
Jak masz I gen to nie masz silniczka krokowego od gazu. Spalanie nie zależy wtedy też od sondy lambda...
Jak jednak masz II gen to silniczek krokowy jest na przewodzie między parownikiem a kolektorem ssącym. Silniczek może się zawieszać lub wcale nie pracować. Sonda lambda też ma wtedy wpływ na spalanie...
W obu przypadkach wizyta u gazownika powinna sprawę załatwić. Wygląda, że instalacja jest do regulacji, silnik się gazem zalewa. Świadczy o tym gaśnięcie na zimnym silniku...
ale auto pali na benzynie właśnie na gaz się przełącza jak wrzuce na obroty , a gaśnie jak wciśne np sprzęgło ?
Instalacja to LPIGAZ .... montowana w 2004 więc pewnie to jest drugiej generacji
Mam rozszczelnienie w obudowie filtra wpływa na aż tak znaczne spalanie ?
viper-gutek
Auto: LANOS 1.5 SE LPG Pomógł: 69 razy Dołączył: 13 Gru 2008 Posty: 994 Skąd: Końskie (TKN)
Wysłany: 2009-11-21, 13:57
Sposób przełączania nie zależy od tego czy jest to I czy II gen. W obu przełącza się na gaz przy przegazowaniu. Innej centralki by Ci nie założyli w aucie na wtrysku. Może to być i I gen. Zobacz czy masz silniczek krokowy na wężu. Jak jest register czyli śruba to jest to I gen. Inaczej jest tylko w silnikach na gaźniku ale takiego nie masz...
Nieszczelny układ dolotowy ma duży wpływ na pracę silnika na gazie. Instalacje I i II gen działają na zasadzie podciśnienia i jego zmniejszenie może powodować znaczne zubożenie mieszanki. Bardzo ubogiej mieszanki też się bardzo dużo zużywa bo silnik nie osiąga odpowiedzniej mocy i "nadrabia" sobie ilością powietrza a co za tym idzie gazu. Musisz zlikwidować niezczelność i później ewentualnie podjechać na regulacje...
TypowyFacet
Auto: Lanos 1.5 16V SE
Imie: Michał Pomógł: 9 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Paź 2008 Posty: 148 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2009-11-21, 14:03
Ja się troszkę podepnę pod temat z pytaniem:jeśli na wężu jest krokowy i obok śruba to jest to 1 generacja czy druga
Linker #2 Reklama
Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
viper-gutek
Auto: LANOS 1.5 SE LPG Pomógł: 69 razy Dołączył: 13 Gru 2008 Posty: 994 Skąd: Końskie (TKN)
Wysłany: 2009-11-21, 14:12
TypowyFacet napisał/a:
Ja się troszkę podepnę pod temat z pytaniem:jeśli na wężu jest krokowy i obok śruba to jest to 1 generacja czy druga
To jest II gen. Były takie patenty, że silnik krokowy regulował dokładnie mieszankę, a śruba wstępnie. Miałem taki w nexii. Wtedy nie potrzebny był żaden interfejs i wstępnie tą instalację regulowało się podobnie do I gen. Teraz są montowane tylko silniczki krokowe i trzeba ustawiać punkty brzegowe, tzn. do ilu kroków jak za ubogo a do ilu gdy za bogato. No i bez komputera nie podchodź...