Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Chciałbym przygotować go do dalszej eksploatacji, tak by mieć jako tako pewność, że mnie nie zawiedzie. Autko ma zrobiony rozrząd i kilka innych elementów.
Zapewne trzeba by wymienić płyny. Więc do rzeczy:
1. Jakie byłyby koszty wymiany wszystkich płynów (i jakie ilości są potrzebne do nexii):
Jak się domyślam, chodzi o płyny: olej, chłodnica, wspomaganie, hamulce (klimę można odłoży na później)
2. Hamulce - jakie były by koszty wymiany hamulców - tarcze i zaciski (większość z was mówi o osprzęcie z vectry, czy kadeta). Moja nexia hamuje słabo, właściwie zwalnia - więc może by tym się zająć. Czy wymieniając tarcze, klocki i zaciski - wspomniane elementy wchodzą plug&play, czy trzeba może wymieniać jeszcze pompy hamulców?
3. Muszę coś zrobić ze wskaźnikiem paliwa? Jakie są koszty w warsztacie wymiany pływaka itp.
Jeśli komuś przypomni się coś, czym trzeba się zająć przy takim aucie to proszę o podpowiedź.
To tak:
- olej najlepiej półsyntetyk 10w40 ( 3,75 l ) bańka 4 l około 100 zł + filtr 8 zł
- płyn chłodniczy (1,5 16v 6,7 l ) około 60 zł
- płyn hamulcowy (0,5) nalepiej DOT 4
- zaciski ATE 256mm( Ja za nowe dałem 300zł z klockami) + tarcze (jak chcesz dobre to też ATE) około 250 zł Tu masz aukce z używkami
http://moto.allegro.pl/it...gsi_kadett.html Po za tym filtr paliwa można wymienić, kable WN i świece (najlepiej NGK)
PS. Litraż płynów eksploatacyjnych podawany z książki Michałowskiego.
Pozdro.
Wszystko to co ci napisałem jesteś w stanie wymienić sobie sam i przynajmniej miałbyś o pare stów więcej w kieszeni. Co do hamulców to nie musisz zmieniać pompy. Jeszcze mam propozycje dla Ciebie. kup sobie tez książke Michałowskiego. naprawde mi dużo pomogła i zaoszczędziłem ładnych pare złotych
Dobra, przyznam się. mam wujka mechanika - i on wszelkie naprawy wykona, ale nie będzie chciał wziąć kasy za fatygę. Ja jednak jestem staroświecki - i wolę wiedzieć ile co kosztuje - żeby móc się odwdzięczyć :-)
Stąd moje wszelkie pytania.
dawid8210 [Usunięty]
Wysłany: 2009-11-28, 22:51
Jak chcesz zajać się wskaźnikiem paliwa, pierwsze co zrób to zajrzyj pod auto i przeczyść styki od wskaźnika. Wskaźnik jest wkrecany z dołu zbiornika . W wielu przypadkach to pomaga. Mi pomogło. Działa Ci kontrolka rezerwy?
Co do hamulców.
nie musisz wydawać kilku stów za zaciski. To strata kasy. Zakręć sie po szrotach, pytaj o zaciski ate od espero, Vectry A, calibry(nie turbo), kadetta gsi czy astry gsi. Ja wyrwałem od espero za 5 dych. Zmień sobie gumki i masz praktycznie nówkę zacisk(zwracaj uwagę na tłoczki hamulcowe czy nie mają wżerów). Tarcze mikody też się dobrze spisują, a są o wiele tańsze. Nexia to lekkie auto, ja swoim hamulcom daje nieraz ostro po piź..e i nie widzę żeby cos działo się z tarczami, może też dlatego że zdecydowałem się na miękkie klocki i tarcza ma lekkie życie. Zmieniaj heble jak najszybciej, zobaczysz co to hamowanie Ps.pompy i serwa nie ruszaj, dają radę spokojnie
PS.a co dokładnie dzieje się z Twoim wskaźnikiem???
Po tankowaniu wskazówka idzie powoli do góry. Po kilku minutach spada całkowicie poniżej zera (rezerwa się NIE ŚWIECI) potem znowu do góry - i tak kilka cykli zanim się ustabilizuje. Full jeszcze nigdy nie pokazało...
A że, jak mówicie w tamtym wątku, nexie trza się nauczyć tankować - to nie wiem czy mam już pełen bak czy nie :-) Bo pistolet odbijał. Przy kolejnym tankowaniu naleje powoli pod korek - zobaczę co na to wskaźnik.
Mówię na przyszłość, bo najpierw muszę opony kupić. Następnie płyny... Dopłacić do ubezpieczenia - uzbierało się. Ale hamulce to jedyny na razie minus tego mojego autka.
Figur Przyjaciel Prezes Zarządu
Auto: Renault Laguna 3 2.0 16V
Imie: Marcin Pomógł: 108 razy Wiek: 33 Dołączył: 06 Sty 2009 Posty: 10015 Skąd: Świecie (CSW)
Wysłany: 2009-11-28, 23:37
Zaraz, zaraz. A po diabła niby ma zaciski wymieniać? Jeżeli są dobre to nie widzę potrzeby by to robić.
Po zakupie powinno się wymienić też rozrząd. Nawet jak właściciel zapewniał, że wymieniany był 1 km temu.
Zaraz, zaraz. A po diabła niby ma zaciski wymieniać? Jeżeli są dobre to nie widzę potrzeby by to robić.
Po zakupie powinno się wymienić też rozrząd. Nawet jak właściciel zapewniał, że wymieniany był 1 km temu.
Z tymi zaciskami to ja wypaliłem. Bo zastanawiam się czy jest możliwość taniego w miarę usprawnienia hamulców. Więc kolega podpowiedział.
Sprzedawca jest moim znajomym mam powody mu wierzyć :-). A dokładnie co oznacza wymiana rozrządu? Pasek i co jeszcze? Chociaż odp. na to pytanie znajdę sam, bo to są chyba podstawy :-)
Figur Przyjaciel Prezes Zarządu
Auto: Renault Laguna 3 2.0 16V
Imie: Marcin Pomógł: 108 razy Wiek: 33 Dołączył: 06 Sty 2009 Posty: 10015 Skąd: Świecie (CSW)
Wysłany: 2009-11-28, 23:43
Na początek wymień tarcze i klocki. Bo to pewnie jest wina wszystkiego. Zaciski tak łatwo nie ulegają zniszczeniu. Jaki ma przebieg ta nexia?
Rozrząd to: pasek, pompa wody. napinacz i rolka. Jaki masz tam silnik? 1.5 16v 1.5 8v?
Co do zacisków nexiowych to może ja wiem lepiej co?
sama regeneracja zacisków DAC (nexiowych) nic nie da, bo to zacisk typu H jak w starym kadecie, wiem po sobie, wydałem ponad stówe na tłoczki wraz z uszczelnieniami i pastą konserwującą i wielka (_|_) z tego wyszła. nexiowe zaciski sie często zapiekaja i maja mniejszą średnicę tłoczka. Tu nie chodzi o zużywalność tylko jakośc i sposób wykonania.
Możesz odwiedzić naszą strone i poczytać nba forum w FAQ na temat zacisków. W ogóle to zapraszam na NEXIA.PL
PS. Co do rozrządu nie musisz go wymieniać tak jak pisze kolega. Mówisz że masz wujka mechanika. Niech oceni jego stan
Opcja POMÓGŁ nie boli
Ostatnio zmieniony przez Mayster892 2009-11-28, 23:57, w całości zmieniany 1 raz